Når jeg hører....
Fra : Henri Gath

Dato : 04-04-06 18:51

....ord som "dialog", "tolerance", "krænkelse"...er jeg nu asom egenterapi
begyndt at sætte min morter op ude i haven

Fra : Scuzzz

Dato : 04-04-06 20:29

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> ...ord som "dialog", "tolerance", "krænkelse"...er jeg nu asom egenterapi
> begyndt at sætte min morter op ude i haven

Huh? skal du kværne krydderier i forhaven?

Hjælper det?

/Jesper

Fra : @

Dato : 04-04-06 23:37

On Tue, 4 Apr 2006 21:28:31 +0200, "Scu" <scu@gmail.com> wrote:

>"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>Huh? skal du kværne krydderier i forhaven?
>
>Hjælper det?

måske hjælper det hvis man skriver mor'ter

og helst en 120er

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-04-06 00:13

@ skrev:

> måske hjælper det hvis man skriver mor'ter

Eller "mortér"?

> og helst en 120er

Jeg undres egentlig over, hvor Henri Gath har sådan een fra: Kender han
mon nogle afghanere der driver importudsalg fra talibaner-fætrenes
overskudslagre i Tora Bora, eller hvad?

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-04-06 21:52

Henri Gath skrev:
> ...ord som "dialog", "tolerance", "krænkelse"...er jeg nu asom egenterapi
> begyndt at sætte min morter op ude i haven

Er det ikke Hitlers propagandaminister Joseph Goebbels, der engang skal
have sagt:

"Når jeg hører nogen bruge ordet 'kultur', rækker jeg ud efter min pistol"?

Anders Peter Johnsen

Fra : GB

Dato : 04-04-06 23:39

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

> Er det ikke Hitlers propagandaminister Joseph Goebbels, der engang
> skal have sagt:

Jeg mener nu, at det var Göring.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-04-06 00:07

GB skrev:
> Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

> Jeg mener nu, at det var Göring.

Det lyder umiddelbart også mere plausibelt: Jeg troede oprindeligt at
det var Josef Stalin, som skulle have sagt det og slog det op ved
Google-søgning, men ifølge en masse misinformation hævdedes det altså
således at det skulle have været Goebbels!

Akja: Man kan også komme FOR let til information på nettet!

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 05-04-06 02:59

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:4432dc7e$0$47045$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Er det ikke Hitlers propagandaminister Joseph Goebbels, der engang
> skal have sagt:
>
> "Når jeg hører nogen bruge ordet 'kultur', rækker jeg ud efter min
> pistol"?

Den rindalistiske pistol-vits, som var populær i de ledende
nazikredse o. 1930 (dog næppe hos den grusomt seriøse Hitler), kom fra
en populær Hamburg-revy

og skulle især have været brugt af Goering, har jeg læst.

Goering, pilot og levemand, var en karismatisk, flot og gemytlig
tysker, med populær spontan humor - men usexede Goebbels-med-klumpfod
måtte købe sig damevenskaber ved at være minister for
skuespillerinderne, og Hitler måtte sætte ham på plads, når han trods
sin smukke kone og mange kvikke børn, var åbenlyst utro.

Den tidligt svensk-gifte Goering hvilede vist mere i sig selv og havde
naturlig og vindende charme, -
- hvis man altså var til hædrede , overvægtige
militær-helte-spradebasser -
- havde han også børn?

Goebbels søgte før Krystalnatten at blive gjort til rigets ambasadør i
Rio de Janeiro, fordi den kommende krig var indlysende tabt og
forudsigeligt dødelig for sine ledere - dummere var de ikke - men
Hitler tvang ham til at blive i landet som propagandaminister, hvor
han var uundværlig. At Hess af Hitler sendtes som fredsforhandler til
Skotland på solo-mission i fly ( 1941 eller 1940?), viser også at
toppen af partiet internt har udtryt klog , realistisk vurdering af de
elendige odds ved tofrontskrig - hvad selvfølgelig var tabu i
PR-sammenhæng.
Da USA , som havde været krigsførende fra starten pr
lånelejelov-krigsskibleverancer, i Casablanca vedtog at ingen af
krigens parter måtte godtage kompromisfred("betingelsesløs
overgivelse") gjorde dette selvfølgelig nazi-lederne ekstra desperate,
og de gejlede sig og pøblen op til totalen-Krieg med
Hausfrau-fabriksarbejde -
- og de fortrængte bombnings-nederlagene og blev monomant stålsatte,
mere end i den glade revy-vits-tid i 30erne.
Da havde Martin Borman forlængst udmanøvreret den kloge Goering som
indflydelsesrig Hitler-rådgiver, og han var næsten halvt så usympatisk
som i Untergang-filmen, hvad de to langtids-berømte G&G
founding-fathers ikke var.(og hvad Hitler slet ikke var, læs
sekretærens hyggelige dagbog (Traudel Junge))

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-04-06 06:37

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> Goebbels søgte før Krystalnatten at blive gjort til rigets ambasadør i
> Rio de Janeiro, fordi den kommende krig var indlysende tabt og

Jeg mener at have læst at England var moden til en forhandlingsfred
sommeren 1940. Var dét sket, havde Tyskland nok ikke fået tæv.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Tony

Dato : 04-04-06 23:19

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> ...ord som "dialog", "tolerance", "krænkelse"...er jeg nu asom egenterapi
> begyndt at sætte min morter op ude i haven

Så husk at sætte den lodret

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 05-04-06 06:41

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

Og så ?
Sidder du så der og kværner dine krydderurter, eller hva' ?

ivan, århus

Fra : @

Dato : 04-04-06 23:36

On Tue, 4 Apr 2006 19:50:35 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>...ord som "dialog", "tolerance", "krænkelse"...er jeg nu asom egenterapi
>begyndt at sætte min morter op ude i haven

det er da helt i orden med dialog hvis koranfascisterne ønsker det

------ men gør de?

det er ligeledes i orden med tolerence hvis koranfascisterne ønsker
det

-------------- men gør de?

jeg glæder mig da til den dag hvor koranfascisterne holder op med
deres krænkelser

--------------- hvornår gør de det?

Giv muhammedanismen modstand - hver gang den stikker sit grimme fjæs
frem

handl ikke med "hættemåger" giv burkaklædte en "fuckfinger"

vend dig altid væk fra personer om hvem du ved, at de er muhemmedanere

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter

Dato : 05-04-06 09:01

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> ...ord som "dialog", "tolerance", "krænkelse"...er jeg nu asom egenterapi
> begyndt at sætte min morter op ude i haven

Endnu et stinkende udslip fra Gathet.