fremragende kommentar fra Bertel Haarder
Fra : Mark Jensen

Dato : 04-04-06 16:24

Jeg kunne umuligt have sagt det så godt, som han gør. Det er klasse.
(berlingske i dag)

Klokkeklar udmelding

Tidligere var politisk korrekthed forbeholdt venstrefløjen og kredse
omkring Politiken og Det Radikale Venstre. Nu er den tilsyneladende
ved at brede sig ind i borgerlige rækker. Gitte Seeberg har på sin
plads i Europa-Paralamentet glemt alt om Østrig-skandalen, som
handlede om, at stats- og regeringscheferne vedtog sanktioner imod
Østrig på grund af en regeringsdannelse, der sidenhen aldeles blev
frikendt for alle anklager. Flovt, flovt, ikke for Østrig, men for EU.

Nu er det tilsyneladende blevet Danmarks tur. Ikke på grund af nogen
som helst brud på konventioner eller andre forpligtelser. Ikke fordi
vores integrationspolitik på nogen måde står tilbage for andre landes,
tværtimod. Men – ifølge Gitte Seeberg og visse erhvervsfolk – fordi
regeringen i Folketinget støtter sig på Dansk Folkeparti, som blandt
udenlandske journalister og andre intellektuelle beskrives som et
racistisk og fremmedfjendsk parti, der bestemmer over regeringen.

Det sidste bygger på ukendskab til dansk mindretalsparlamentarisme.
Det danske EU-formandskab var næsten perfekt og uden mislyde på trods
af, at Dansk Folkeparti altid har været imod EU. Udlændingepolitikken
svarer til Venstre og Konservatives mangeårige krav og støttes stort
set af Socialdemokraterne. Jeg ved det, for i begge tilfælde var jeg
som integrations- og europaminister stærkt involveret. Der er
simpelthen ikke noget at komme efter, hvis man ser ordentligt efter og
lader være med at lægge sig på ryggen for udenlandske journalisters
»vom Hörensagen«. Det kan Gitte Seeberg hilse síne politisk korrekte
venner og sige.

Det er på tide, de borgerlige politisk korrekte får øjnene op for
nutidens danske realiteter. Det er på tide, også Berlingske Tidendes
lederskribent kommer ned fra sin piedestal, hvorfra han fordømmer alle
parter, inklusive statsministeren for dennes tale om får og bukke.

Hvis der er nogen, der taler om får og bukke, er det Naser Khader,
Ibrahim Ramadan og »Demokratiske Muslimer«. Bukkene er dem, der ikke
vil se, at der er en kamp for demokratiet og dets værdier, der skal
kæmpes. Bukkene er dem, der – ligesom under Den Kolde Krig – har svært
ved at se forskel på demokrati og diktatur – den forskel, som hele
Muhammed-krisen udspringer af.

De folkehobe, der brænder danske flag og ambassader, de er ikke ofre
for Vesten, men for tilstandene i deres egne lande. De er ikke ufrie,
fordi de er fattige. De er fattige, fordi de er ufrie. Derfor har så
mange af deres landsmænd forladt dem. Og derfor er det nødvendigt at
være klokkeklar med hensyn til, hvad det er for værdier, de er flygtet
til. Det bør borgeligheden stå vagt om, nu som under Den Kolde Krig.

Fra : Tim

Dato : 04-04-06 16:09

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message
> Jeg kunne umuligt have sagt det så godt, som han gør. Det er klasse.
> (berlingske i dag)
>

> Klokkeklar udmelding

snip Haarder's skriv.

HØRT Hr. Haader. HØRT!!

Tim

Fra :    ab©

Dato : 04-04-06 16:59

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> HØRT Hr. Haader. HØRT!!

Ja, han er nok hverken den første eller den sidste, der har "sat kikkerten
for det blinde øje".

ab©
--
- der gerne vil vide mere uden at vejen
går over højreorienterede aviser (-c:)

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-04-06 18:31

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, han er nok hverken den første eller den sidste, der har "sat kikkerten
> for det blinde øje".

Fremragende argumentation du der kommer med. Hvad med at imødegå Haarders
ord?

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 04-04-06 20:24

Mark Jensen wrote:
> [...]

> for Vesten, men for tilstandene i deres egne lande. De er ikke ufrie,
> fordi de er fattige. De er fattige, fordi de er ufrie. Derfor har så

Jeg har længe opfattet Haarder som en forsager, der lovede meget men
ikke holdt det. Denne seneste kommentar retter noget op på mit billede
af ham (specielt ovenstående uddrag). Nu mangler vi bare at han så også
i praksis går ind for en rendyrket borgerlig linie.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra :    ab©

Dato : 05-04-06 15:20

"Stefan W. Christensen" <swcMEN_FJERN_DETTE@soton.ac.uk> skrev i en
meddelelse news:4432b97a$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har længe opfattet Haarder som en forsager...

Jeg glemmer sent, da jeg var med til at arrangere et møde, hvor Bertel var
én af talerne. Hans sekretær var nervøs (både forfra og bagfra), over at
ikke alt skulle klappe ca. 170% - der skulle sendes en bil ud for at han
(hans chauffør) ikke skulle køre forkert o.s.v. for så kunne han (som hun
sagde) tænde totalt af og blive krop-umulig på mødet - ja, hold da kæft for
en forskruet nar.

ab©