Den Hellige Profet-øvelse
Fra : fribytteren

Dato : 04-04-06 00:31

Iran har afprøvet et undervandsmissil, ved en militærøvelse med
kodenavnet "Den hellige profet".

Hvorledes kan Irans muslimer føle sig krænket af de danske tegninger
af Muhammad og især tegningen af profeten med en bombe i turbanen?

At udføre en militærøvelse af en moderne undervandsbombe i den
hellige profets "navn" er vel i lighed med tegningen af den hellige
profet med en bombe i turbanen.

Men selvfølgelig, når vantro folk gør den hellige profet til
krigsherre og terrorist, så er det en krænkelse af muslimernes
religiøse følelser, men når muslimerne selv gør den hellige profet
til en krigsherre og terrorist, så er det en guddommelig og hellig
handling.

Der er selvfølgelig forskel på muslimer og os vantro folk, men det er
der jo intet nyt i.

Det eneste der mangler er blot at alle får øjnene op for, at islam er
en bedragerisk religion på lige fod med alle andre religioner. Og
dette udnytter magtsyge og begærliglige personer.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-04-06 00:46

"fribytteren" <fribytteren@fribytteren.dk> skrev i en meddelelse

> Det eneste der mangler er blot at alle får øjnene op for, at islam er
> en bedragerisk religion på lige fod med alle andre religioner.

Islam er ikke en bedragerisk religion på lige fod med alle andre religioner.
Islam overgår alle andre religioner i diciplinerne bedrag, løgn,
skadelighed, farlighed, primitivitet, menneskeforagt, dobbeltmoral, hykleri,
selvmodsigelser, fordummende osv. osv.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-04-06 03:51

> [...]
> bedrag, løgn, skadelighed, farlighed, primitivitet, menneskeforagt,
> dobbeltmoral, hykleri, selvmodsigelser, fordummende osv. osv.

Det er svært at måle og veje disse sager, men en religion, der måske
overgår muhamedanismen er naturvidenskab, science, især lægevidenskab

Se mit indlæg om hættemågelægens patienter og lyt til læge Kamal
Qureshi, og nærlæs følgende

Advokatreglen. Spørg ikke om hvordan virkeligheden er, for
den er på tusind måder. Spørg om hvordan du sprogligt kan fremstille
virkeligheden på den måde som gavner din sag bedst. Klaus
Kjøller

Science cannot solve the ultimate mystery of nature. And that is
because, in the last analysis, we ourselves are part of nature and
therefore part of the mystery that we are trying to solve.
Planck (1858-1947)German Physicist

Sproget forfalsker virkeligheden Nietszche

The same discipline makes the soldier and the scholar officient.
Looked at closely, there is no true scholar who does not have the
instincts of the true soldier in him. Nietzsche

There is no waste of time in life like that of making explanations.
Benjamin Disraeli1808-1881

Vi hugger verdens endeløse kontinuum op i overkommelige småbidder, vi
kan fordømme , lad os ikke forestille os at den meny, vi forbereder
for os selv, er den eneste eller den mest velsmagende. Men
videnskabenes hybris insisterer, at det er godt nok. Nietzsche

Viljen til sandhed handler om længsel efter en stabil verden.
Nietzsche

"Fysik handler ikke om verden, men om hvad vi kan _sige_ om
verden"Niels Bohr

Champions of truth are hardest to find, not when it is
dangeous to tell it, but rather when it is boring. Nietzsche

Action is the proper fruit of knowledge.
Thomas Fuller, M.D.

Truth is not road to fortune. Rousseau

Den gyldne regel er, at der ingen gylden regel findes.
George Bernard Shaw

Den vise søger visdommen, tossen har fundet den. Georg
Christoph Lictenberg

Der er kun én ting, jeg er sikker på, og det er at der er meget
lidt, man kan være sikker på. W. Somerset Maugham (1874-1965)

Der er mange, der tager hundrededelssandheder for hele sandheden.
Soya

Der findes sandheder, men ingen sandhed. Jeg kan udmærket hævde to
fuldstændigt forskellige ting og have ret i begge tilfælde. Robert
Musil

Der kræves dog altid en vis grad af indsigt for at erkende, at man
intet ved. Michel de Montaigne

Det der er sandt, er det jeg ikke kan lade være med at tro.
Oliver Wendell Holmes, Jr. (1841-1935)

Det, der er sandhed i Berlin, kan godt være skævt i Heidelberg.
Tysk ordsprog

Videnskabs-mennesket er en videreudvikling af kunst-mennesket.
Nietzsche

Videnskabsmænd bekendtgør aldrig deres fejltagelser. De bliver låst
ned i skuffer og skabe. Dr. Sydney Brenner

You know, Tolstoy, like myself, wasn't taken in by superstitions like
science and medicine. George Bernard Shaw

"To be uncertain is to be unco mfortable, but to be certain is to be
ridiculous. Chinese proverb

It is not truth that makes man great, but man who makes truth great.
Confucius

Hvis kendsgerninigerne ikke passer til din teori, så lav om
på kendsgerningerne. Albert Einstein

Hypoteser er vuggeviser, som læreen luller sine elever i søvn med;
den tænkende, nøjagtige iagtager lærer mere og mere at kende sin
begrænsning; han ser, at jo mere vor viden breder sig, des flere
problemer dukker der op. Goethe

Fra : @

Dato : 04-04-06 21:39

som du da kan udtrykke dig

fuldstændig enig

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Konrad

Dato : 04-04-06 07:30

"fribytteren" <fribytteren@fribytteren.dk> wrote in message
[...]

---
Fordi det er en doktrin indenfor islam, som dermed minder om andre
religioner, at der eksisterer et billedeforbud af profeten. For jøderne
f.eks, er al afbildning af gud - uanset hvad hvad entiteten kaldes - ret
problematisk.

--
At udføre en militærøvelse af en moderne undervandsbombe i den
hellige profets "navn" er vel i lighed med tegningen af den hellige
profet med en bombe i turbanen.
--
Nej - det har ikke den fjerneste forbindelse med hinanden. Torpedoen hedder
iøvrigt ikke noget med profet. Hvis dine formodninger holdt stik, kunne man

---
Men selvfølgelig, når vantro folk gør den hellige profet til
krigsherre og terrorist, så er det en krænkelse af muslimernes
religiøse følelser,
--
Ja - naturligvis. Hvad mener du er forkasteligt ved det?

--
men når muslimerne selv gør den hellige profet
til en krigsherre og terrorist, så er det en guddommelig og hellig
handling.
--
Det er kun oppe i dit hoved det er sket. Faktisk er der intet i ovenstående
udsagn der blot tilnærmer sig noget, man med god vilje kan kalde en

--
Der er selvfølgelig forskel på muslimer og os vantro folk, men det er
der jo intet nyt i.
--
Nej - det er jo derfor de har forskellige betegnelser. Der er også forskel
på kristne og hedninge.

--
Ja - her kan vi kun være 100% enige.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-04-06 08:49

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]

> religiøse følelser,
> --
> Ja - naturligvis. Hvad mener du er forkasteligt ved det?

Nemlig, vi ved alle at Muhammed var barfodsprædikant, som gik rundt og
prædikede fred mellem mennesker. Det er ond bagvaskelse at hævde, at han
havde noget med krig at gøre. Da han fx slog en tredjedel af jøderne i
Medina ihjel, så var det for deres egen skyld, og for at bevare freden i
byen.

Bliver spændende at se Dawkins i aften.

Fra : Konrad

Dato : 04-04-06 08:59

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> havde noget med krig at gøre. Da han fx slog en tredjedel af jøderne i
> Medina ihjel, så var det for deres egen skyld, og for at bevare freden i

Er du blevet islamist? Vestlige krigeriske tiltag - lige fra våben over slag
til øvelser - er aldrig blevet tituleret med religiøse/kristne betegnelser?
F.eks en stribe erobringskrige ført i korsets tegn?

> Bliver spændende at se Dawkins i aften.

??

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-04-06 10:03

> [...]
> betegnelser?
> F.eks en stribe erobringskrige ført i korsets tegn?

Selvfølgelig, men vi benægter det jo heller ikke. Som du selv har været inde
på, så har vi lært i skolen at "vi" har været helt forfærdelige, det samme
som de lærer i muslimske skoler

Iøvrigt, læs lige hvad jeg svarer på, intet som helst om militærøvelser, men
om at du mener, at det er en krænkelse at kalde profeten krigsherre.
(terrorist vil jeg udelade, jeg har jo lært af Politiken og apologeterne,
hvordan man "snitter" agumenterne til, så de passer bedst muligt).

Om man kalder det "terror" at lægge glødende kul på en mands mave, og at
lade folk grave deres egen grav i hundredevis, det kan vi så diskutere. ("En
som vil have en anden religion end islam, - dræb ham" - venlig hilsen
Profeten, 'fred og evig lykke være over hans afsjælede legeme og lad englene
fortsætte med at prise ham'

> ??

Dawkins er biologen som mener, at tiden må være kommet til at droppe alle
religioner, - som jo skaber had, spittelse, krig og dumhed, som han siger.
Han er på en af de danske TV-kanaler i aften.

Fra : Konrad

Dato : 04-04-06 13:14

> Selvfølgelig, men vi benægter det jo heller ikke.

Det gør muslimerne da heller ikke? Til gengæld er vi rigtig gode til at
"glemme" fortrænge eller bortlyve facts om vor egen brutalitet og grusomhed.
Senest har vi fået vished om at den britiske regering har censureret viden
om de allieredes KZ-lejre i 60 år. Men det gør vel ikke noget, vel? De
Allierede var jo de gode - hvorimod de onde tyske fangevogtere endte i en
galge.

>Som du selv har været inde
> på, så har vi lært i skolen at "vi" har været helt forfærdelige, det samme
> som de lærer i muslimske skoler

Alle har været helt forfærdelige. Og det var jo heller det eneste vi lærte,
vel? Har dit filter fuldkommen bortskåret alle de muslimer, der har beklaget
sig over, at når der sker terror i islams navn, så bliver islam naturligvis
på et tidspunkt af sine fjender identificeret med terror?

> [...]
> (terrorist vil jeg udelade, jeg har jo lært af Politiken og apologeterne,
> hvordan man "snitter" agumenterne til, så de passer bedst muligt).

Jeg tror da gerne du må kalde Muhammed for krigsherre - hvornår har du hørt
ramaskrig over det? Hvad *jeg* svarede på, var det "fribytteren" mente,
nemlig at det, at man opkaldte en militærøvelse efter Muhammed, skulle være
udtryk for en slags hykleri ift blasfemiske tegninger af Muhammed. Det er
jo, hvis du tænker efter, et voldsomt idiotisk udsagn.

> [...]
> som vil have en anden religion end islam, - dræb ham" - venlig hilsen
> Profeten, 'fred og evig lykke være over hans afsjælede legeme og lad

Kristne har bedrevet terror i mange århundreder. Der er intet i disse
bedagede ammestuehistorier der ikke findes lignende eller værre kristne
"gerninger" til. Men kristendommen er jo en kærlighedsreligion, ved vi.

> Dawkins er biologen som mener, at tiden må være kommet til at droppe alle
> religioner, - som jo skaber had, spittelse, krig og dumhed, som han siger.
> Han er på en af de danske TV-kanaler i aften.

Nå ham. Utroligt man kan blive verdensberømt blot ved at sige det, uendelig
mange har tænkt og sagt og skrevet gennem mange, mange år. DEt ville være
langt mere interessant, hvis han kunne fremvise nogle værktøjer hvormed hans
ønske kunne blive realiseret.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-04-06 16:55

> [...]
> om de allieredes KZ-lejre i 60 år. Men det gør vel ikke noget, vel? De
> Allierede var jo de gode - hvorimod de onde tyske fangevogtere endte i en
´
Benægter muslimer ikke det? Har du prøvet at spørge i en skoleklasse,
hvordan profeten og hans efterfølgere udbredte islam? Jeg har set
benægtelsen utallige gange.

Hvis du har lyst til at revidere krigshistorien fra 2. verdenskrig, så
værsgo, - men det er jo ikke den vi taler om nu.

> [...]
> naturligvis
> på et tidspunkt af sine fjender identificeret med terror?

Vi lærte at VI har opført os forfærdeligt i kolonierne og mht slaveriet, det
lærer muslimer IKKE at de har, det kan jeg godt garantere dig for. Har du fx
hørt muslimer jamre over at andre muslimer har dræbt hundredetusinder, eller
millioner, i Sudan?
Islam bliver jo ikke "identificeret med" terror af ret mange, men man har
efterlyst afstandtagen fra terroristerne, i stedet for dyrkelse af dem, - er
det bare for meget?
Nu går det bedre end tidligere, færre dyrker bin Laden og al Queda, men der
er jo stadig mange, også i vestlige samfund, som er tilhængere af terror
imod os.

> [...]
> udtryk for en slags hykleri ift blasfemiske tegninger af Muhammed. Det er
> jo, hvis du tænker efter, et voldsomt idiotisk udsagn.

Kunne man så godt have tegnet profeten på en undervandskanon?

Jeg hører hver eneste dag at Muhammed var verdens fredeligste menneske, lidt
lige som tilhængerne mente, at Stalin var verdens elskeligste og fredeligste
mand. Hvis man er inbegrebet af venlighed og fred, så passer det vel ikke
helt godt med titlen som krigsherre?

> [...]
> bedagede ammestuehistorier der ikke findes lignende eller værre kristne
> "gerninger" til. Men kristendommen er jo en kærlighedsreligion, ved vi.

Men VI kender jo de kristne rædselsgerninger, det er jo DET der er
forskellen. Kristne kan godt tro på at kristendommen er en
kærlighedsreligion som du skriver, samtidig med at de kender historien om
inkvisitionen og overgreb fra missionærer osv osv.
Muslimerne - og deres apologeter - taler hele tiden om deres helt
vidunderlige tolerance i middelalderen og senere, og hvor fint dhimmierne
blev behandlet. Slaveriet, som var systematisk i langt flere århundreder end
"vores", vil man heller ikke anerkende som en realitet.

Jeg GAD vide hvordan en muslimsk skoleklasse ville modtage et par lektioner
om islams forbrydelser i fortiden, - for slet ikke at tale om lidt info om
profetens liv og levned.
Dine "ammestuehistorier" er jo de eneste vi overhovedet har om Muhammed, så
hvis de ubehagelige af sorten - og dem er der tonsvis af - er
ammestuehistorier, så fortæl muslimer at også historierne om Muhammed som
verdens venligste mand, foruden de 50 andre postitive karakteristikker af
ham, er ammestuehistorier. Jeg synes bare personligt, at når man hele tiden
skal høre sangen om Muhammed som vidunderlig person, så må man have lov at
sige at den holder jo bare ikke historisk. Vi gider heller ikke høre om
nisser og elverpiger igen og igen, uden at tage til genmæle engang imellem?

> [...]
> mange har tænkt og sagt og skrevet gennem mange, mange år. DEt ville være
> langt mere interessant, hvis han kunne fremvise nogle værktøjer hvormed

Det er også derfor jeg er nysgerrig efter at se, om han siger det på en ny
og øjenåbnende måde. Formodentlig ikke, vi har jo også vores Henrik
Nordbrandt, som vel siger ca det samme.

Men lad os nu se, - det er ganske vist ren fantasteri at tro at folk vil
droppe religionen. Der er Michael Rothstein langt mere realistisk, han siger
vi kan kun "vælge" mellem hård eller blød religion, religion vil vi altid
have. Man får ikke mildere sort end den danske folkekirke-religiøsitet, og
ikke værre end salafisters og kultlederes afart af slagsen, - død over de
forkerte religiøsitet.

Fra : Konrad

Dato : 05-04-06 14:23

> ´
> Benægter muslimer ikke det? Har du prøvet at spørge i en skoleklasse,
> hvordan profeten og hans efterfølgere udbredte islam? Jeg har set
> benægtelsen utallige gange.

Nu kan det jo være de ikke ved det? Der er jo meget børn hører og ikke
hører, og det afhænger ofte af deres forældre. Det er f.eks interessant som
undersøgelser dokumenterer unge tyskeres manglende kendskab til WWII, f.eks.
Der er nok heller ikke mange f.eks amerikanske børn, der sådan umiddelbart
ville svare bekræftende, hvis man fortalte, at amerikanske soldater med
fuldt overlæg har både skudt civile eller bombet civile bebyggelser med
forbudte våben.

> Hvis du har lyst til at revidere krigshistorien fra 2. verdenskrig, så
> værsgo, - men det er jo ikke den vi taler om nu.

??? Nårh!! Det er holocaust du mener muslimer skulle benægte? Ja, det gør de
sikkert i stor stil relativt i forhold til europæere, men benægtelsen er jo
adopteret af europæerne selv. I øvrigt er det vel et mindre problem, at
nogle muslimer i mellemøsten er blevet holocaustbenægtere, end hvis
europæerne havde gjort det i større stil? Trods alt, jeg ved det lyder
enormt reaktionært, så var det jo europæerne der gassede jøderne - ikke
muslimerne. Men det, at nogle af dem er hoppet på den revisionistiske vogn,
gør altså alle muslimer til en slags medskyldige, kan jeg forstå.

> Vi lærte at VI har opført os forfærdeligt i kolonierne og mht slaveriet,
det
> lærer muslimer IKKE at de har, det kan jeg godt garantere dig for.

Og hvad så? At slaveriet reelt eksisterer i Mellemøsten, og Afrika, den dag
i dag, bortvisker ikke det faktum, at det altså var europæerne der i større
stil end nogensinde set på noget tidspunkt, og helt ufatteligt systematisk,
fragtede millioner af slaver til deres kolonier gennem flere århundreder. Og
legetimiteten til dette, blev først fundet i kristendommen, siden i
raceteorier.

>Har du fx
> hørt muslimer jamre over at andre muslimer har dræbt hundredetusinder,
eller
> millioner, i Sudan?

Ikke udover nogle konferencer, nogle tiltag med afrikanske soldater osv. Den
arabiske liga var på banen. Men det er sjovt. Mange anklager muslimer for at
være herrefolksagtige fatalister, der udover ramadan og tiende er revnende
ligeglade med ulighed osv. Det er jeg enig i, langt henad vejen. Allah er
(jo) stor! Hvis det er Allahs vilje at nogle hundredtusinde dræbes i Sudan,
then so be it. Det er dig, eller os, og vores tradition for at hykle moral
og tage sig af allehånde humane problematikker, der et eller andet sted har
svigtet. Hvis ikke *vi* gør det, er der jo ikke så mange andre der gør, så
ingen overraskelse i det. Det "morsomme" består i, at jeg såmænd ikke tror
at nogen benægter eller noget som helst - de gør bare ikke det, du mener de
burde gøre (selvom du jo godt er klar over, at der endnu ikke er to torsdage
i igen

> [...]
> efterlyst afstandtagen fra terroristerne, i stedet for dyrkelse af dem, -

Nej. Og det har en lang, lang række muslimer gennem tiderne været inde på -
senest i forbindelse med Muhammedtegningerne. Og empirien viser, at langt,
langt den overvejende del af f.eks danske muslimer tager afstandtagen til
terrorisme, og ikke dyrker den. Det kan vi se blandt andet ved det næsten
totale fravær af opfordringer til terror eller terrorretorik. Manglen på
støttedemonstrationer osv osv. Vi har faktisk intet andet end muslimer der
har taget afstand, f.eks efter bomberne i London og Madrid.

> Nu går det bedre end tidligere, færre dyrker bin Laden og al Queda, men
der
> er jo stadig mange, også i vestlige samfund, som er tilhængere af terror
> imod os.

Hvor mange?

> Kunne man så godt have tegnet profeten på en undervandskanon?

Man kan ikke tegne profeten - og slet ikke hvis intentionen alene er at få
nogle muslimer op af stolene - med eller uden bomber, roser, gamle mennesker
der holder hinanden i hænderne, grædepile, silende efterårsregn eller rustne
cykelstativer.

> [...]
fredeligste
> mand. Hvis man er inbegrebet af venlighed og fred, så passer det vel ikke

Nej, men som du sikkert har erfaret, er det sjældent umagen værd at lede
efter logisk sammenhæng hos hardcore religionsdyrkere. Hvorfor skulle
muslimer være anderledes lige på dette punkt? Det giver lige så lidt mening,
som når herværende debattører fabler om at kristendommen er en
næstekærlighedsreligion, samtidig med at de agiterer for udvisning af
anderledes tænkende, eller jubler over at "kun" 30-40.000 civile er dræbt i
den ulovlige krig i Irak.

> Men VI kender jo de kristne rædselsgerninger, det er jo DET der er
> forskellen.

Det virker ellers til, at mange enten ikke kender dem, har glemt dem eller
helt neglicerer dem. Måske er vi blevet immune? Måske skulle vi i
virkeligheden skjule og undertrykke den slags viden, og så afdække det
engang hvert andet årti med en mere givtig chokeffekt til følge?

>Kristne kan godt tro på at kristendommen er en
> kærlighedsreligion som du skriver, samtidig med at de kender historien om
> inkvisitionen og overgreb fra missionærer osv osv.

Selvfølgelig. Men debattører i den her gruppe kan ikke ustraffet postulere
at kristendommen er en kærlighedsreligion - punktum - og så efterfølgende
kaste sig ud i alenlange beskrivelser af hvordan islam er blevet udbredt ved
sværdet, hvordan det er en kriger og pædofilireligion osv osv, når det,
deres "analyse" er baseret på, på ingen måde ligger under for det,
"kærlighed" historisk set åbenbart kan føre til.

Og helt utroligt er det, at netop sådan en som dig aldrig har reflekteret
over den ret indlysende kendsgerning, at vores syn på islam, og muslimer, og
de kilder vi har, jo i den grad er farvet af vort historiske forhold til
islam. Islam har altid fået dårlig reklame i vesten. På samme måde gælder
det jo med kristendom, eller jøder, i den islamiske verden (og bedre bliver
det jo ikke af nogle helt åbenbare urimeligheder der er pålagt den muslimske
verden fra de kristne og jøderne). Fraset helt nye tiltag - som naturligvis
bliver kritsieret til max - såsom Kåre Bluitgen Og Bæk Simonsens mere
neutrale islamskriverier, og kaldes jo gerne for islamapologeter, så er vort
kendskab til islam, historisk såvel som rent religiøst, farvet af gamle
fordomme, selektiv og tendentiøs kildeudvælgelse osv.

Så klart nok kan "man" godt være bekendt med kristendommens forbrydelser
*og* opfatte kristendom som en kærlighedsreligion. Men med mindre man er
velstuderet eller har plejet en særlig interesse er det ret svært at
acceptere at islam kan være andet end "uhamedanere der erobrer Jerusalem"
eller terrorister, for en "gemen" vesterlænding.

> [...]
end
> "vores", vil man heller ikke anerkende som en realitet.

Hvem er "man" her?

> Jeg GAD vide hvordan en muslimsk skoleklasse ville modtage et par
lektioner
> om islams forbrydelser i fortiden, - for slet ikke at tale om lidt info om
> profetens liv og levned.

Hvad skulle formålet være med det? Formålet med historieundervisning i
folkeskolen er jo ikke at fordømme kristendom, eller at skræmme de unge væk
fra konfirmationsforberedelserne, men at forklare eleverne, *hvorfor* vi nu
ligger, som vi gør. Det var f.eks ikke særlig smart at gasse jøder. Det var
heller ikke så smart at fragte slaver rundt og behandle dem dårligere end
vores husdyr. Det var nok heller ikke så smart at smadre 417 kulturer,
religioner go sprog, så deres efterkommere i dag sidder i vakuum'er,
udelukkende forsørget af vestlige nødhjælpsprogrammer osv osv. Så det er
derfor, skal de unge indgydes på pædagogisk facon, at vi jo har det samfund,
som vi har i dag.

Hvad mere kunne lidt pirrende-aisha snak eller muslimske massehenrettelser i
600-hvidkål bidrage til det? Hvad skulle den store pædagogiske morale være?
Vil det egentlig ikke blot bidrage til en generel opfattelse af, at islam er
noget skidt, og at staten forsøger at hjernevaske folk til at blive
"islamskeptikere"? Fint nok med noget oplysning, ideen er skam god nok, men
der skal være en slags pointe i det.

> [...]

> verdens venligste mand, foruden de 50 andre postitive karakteristikker af

Det er de da også. De er ubrugelige i en hvilken som helst moderne
sammenhæng. Men også her viser de gamle historiske spøgelser sig, som jeg
nævnte ovenover. Du/i - whatever - bruger ammestuehistorierne til at
mistænkeliggøre islam og alle muslimer med - hardcoreislamisterne bruger dem
til at hvidvaske med. Det er da ret frugtesløst og virker til at være en
slags tidsfordriv.

Og så er det vel ret indlysende, at Muhammed for mange muslimer reelt
opfattes på den måde som de påstår, uanset hvor groteskt du mener det er.
Det hører til den muslimske kultur - det ligger nagelfast og implicit - at
opfatte Muhammed som verdens rareste, sødeste, klogeste, fredeligste osv. Du
skrev faktisk noget aldeles originalt i forbindelse med Muhammedtegningerne
som jeg mere eller mindre kan tilslutte mig, nemlig at mange muslimer i
virkeligheden virker til at være Muhammedtilbedere. Nu findes der jo skoler
osv, men Muhammed er så central en figur, at det er svært at lade være med
at identificere tilbedelsen af Muhammed som selve grundlaget. Allah er jo
kun en slags øvre apersonlig entitet, der oveniøkbet er utilregnelig.

> [...]
> sige at den holder jo bare ikke historisk. Vi gider heller ikke høre om
> nisser og elverpiger igen og igen, uden at tage til genmæle engang

Jamen det forstår jeg da så godt. Du ser det bare fra én side, kva din
opvækst i en antiislamisk kultur med dertil hørende holdninger, muslimer
kommer fra anden, hvor Muhammed er universets største person. På samme måde
har lad os sige ateister det jo med Jesus. Men kan sige : Ja, hvis han har
levet har han sikkert været en ekstraordinær personlighed, der måske/måske
ikke har luftet nogle orientalske næstekærlfighedstanker osv, og disse er sp
implementeret i en i forvejen eksisterende religion, og bla lba bla. En
kristen ville nok opfatte Jesus som én, der har taget hele menneskehedens
byrder og synder på sine skuldre, og som forkyndte en universiel religiøs
moralsk og politisk lære (!! al magt er underlagt gud) osv osv.

> [...]
> ikke værre end salafisters og kultlederes afart af slagsen, - død over de

Ja. Og det som vi kan se er, at der *kommer* mere religion ind i det
"verdslige rum" - og det overalt. Nyreligiøsitet, "forædling" af
eksisterende religion og genoplivning af gamle religioner fejer i disse år
henover den ganske menneskelige civilisation. Fra muslimernes nye
revolutionære vækkelse over bibelbælte-"salafister" til nordiske hedninge og
hollywoodstjerners scientology og kabbalisme, til DF-præsternes "danskhed".
Vu har aldrig haft mere religion end vi har nu - i hvert fald ikke i min
levetid.

Fra : Anonym

Dato : 05-04-06 17:32

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ville svare bekræftende, hvis man fortalte, at amerikanske soldater med
> fuldt overlæg har både skudt civile eller bombet civile bebyggelser med

Begrebet holocaustbenægtelse betegner ikke kun benægtelsen af de faktiske
begivenheder,men indgår faktisk oftest i antisemitiske teorier om, hvordan
jøderne endnu en gang har snydt verden ved at udbrede løgnen om deres egen
udryddelse og bagefter med hensynløshed har udnyttet folks godtroenhed til
at bestyrke det jødiske verdensherredømme.
Teorier af den slags drives ikke af uvidenhed men af animositet mod jøder.
Hvis muslimske børn derfor blot benægter holocaust, fordi de ikke har
kendskab til det, er det en sag, men hvis de ledsaget med benægtelsen
beskylder jøderne for at have opdigtet holocaust med henblik på at skaffe
dem selv større indflydelse, er det naturligvis udtryk for en holdning til
jøder som folk, jødisk indflydelse otg jødisk herredømme.

> [...]
> de
> sikkert i stor stil relativt i forhold til europæere, men benægtelsen er

Den er da kun adopteret af et lille mindretal uden nogen politisk magt. Jeg
er heller ikke bekendt med, at større europæiske aviser har kolporteret
påstande om "holocaustløgnen" modsat hvad der er tilfældet i den arabiske
verden.

> [...]
> europæerne havde gjort det i større stil? Trods alt, jeg ved det lyder
> enormt reaktionært, så var det jo europæerne der gassede jøderne - ikke

Faktisk var der indflydelsesrige muslimer, der støttede planen om holocaust.
En af dem var stormufti af Jerusalem Haj Amin el-Husseini.
Det er blevet hævdet (dog med en vis usikkerhed), at muftien inspirerede
Hitler til planen om den endelige løsning, men et er sikkert, at han kendte
til planerne og bifaldt dem.
Derudover var der også den muslimsk Waffen SS Handschar division, som
kæmpede på tysk side på Balkan, hvor den gjorde sig skyldig i utallige
massakrer på serbere og jøder.
Så at sige, at muslimerne ikke gassede jøderne er korrekt, men at de ikke
deltog i holocaust eller helhjertet støttede forbrydelserne, er der intet
belæg for.

> [...]
> Og
> legetimiteten til dette, blev først fundet i kristendommen, siden i

Slavehandlen i Afrika kunne kun lade sig gøre, fordi lokale høvdinge og
arabiske købmænd hjalp med til at sælge den indfødte befolkning.
I øvrigt gik slavehandlen ikke kun til Amerika, arabiske pirater var i
hundrede år en trussel mod Vesteuropa, og gjorde sig berygtet med deres
slavetogter helt op på den engelsk kyst.
Tusindvis børn blev bortført til piratkongedømmerne i det nu arabiske
nordafrika, hvor mange døde somfølge af hårdt arbejde og mishandling.
I Nordamerika blev bevægelsen for emancipation af slaverne faktisk hjulpet
frem af kristne, som på et bibelsk grundlag afviste slaveriet.
I den muslimske verden blev slaveriet først ophævet under eksternt pres fra
de europæiske kolonimagter.

> [...]
> støttedemonstrationer osv osv. Vi har faktisk intet andet end muslimer der
> har taget afstand, f.eks efter bomberne i London og Madrid.

Men meget ofte formuleres den muslimske afstandtagen som en betinget
fordømmelse af drab på uskyldige civile, og kan derfor ikke bruges til
særligt meget.
Det er for eksempel helt normalt, at muslimer offentligt tager afstand fra
terror generelt, men ikke fordømmer anslag specifikt rettet mod civile i
Israel, selvom disse angreb falder klart ind under den gængse
terrordefinition.
Når vesterlændinge så forsvarer denne holdning med, at det er i orden, fordi
det er de eneste midler, palæstinenserne har mod en overlegen israelsk
militærmagt, er det jo så interessant, hvorfor denne ret til asymmetrisk
krigsførelse ikke også omfatter Al Qaeda , der jo i samme grad må bekæmpe
den amerikanske overmagt med de midler, de har til rådighed.
Her er det spørgsmålet, om forskelsbehandlingen ikke udspringer af fjendskab
mod jøder, for hvorfor skal staten Israel som den eneste affinde sig med, at
en hensynsløs fjende med koldt blod myrder dens civilbefolkning.

> [...]
> næstekærlighedsreligion, samtidig med at de agiterer for udvisning af
> anderledes tænkende, eller jubler over at "kun" 30-40.000 civile er dræbt

Nu er der den forskel, at Muhammeds sædvane stadig er et eksempel for
muslimer idag. Jeg tror, flertallet ville være ligeglad med, hvad Muhammed
sagde og gjorde, hvis det ikke var for det faktum, at muslimer stadig
efterlever det han gør.
I sagen om den yemenittiske redaktør, der blev anklaget for at trykke nogle
Muhammed-tegninger, henviste anklageren eksplicit til, at profeten Muhammed
havde beordret snigmordet på kvinden Asma Bint
Merwan.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-04-06 19:59

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message

> [...]

> nogle Muhammed-tegninger, henviste anklageren eksplicit til, at profeten
> Muhammed havde beordret snigmordet på kvinden Asma Bint

Nemlig en god pointe og mere direkte end mine indirekte udgydelser. Det er
helt utroligt at læse muslimske publikationer, de vrimler jo med
henvisninger til at Muhammed gjorde dit og dat, og så er den sag næsten
uddebatteret. Så DADKs "ammestuehistorier" bliver brugt tusinder af gange
hver eneste dag, som hjemmel til alt mellem himmel og jord.

Store velvoksne og super begavede mennesker sidder den dag idag og tæsker i
hvad man kan tillade sig i lyset af hvad Muhammed gjorde eller ikke gjorde.
Læs evt websiden www.ijtihad.com

Ijtihad betyder jo gentolkning, og det er den man ellers havde erklæret
lukket omkring år 1200, - døren til ijtihad er nu lukket - som man sagde. Nu
arbejder fx denne Muqtedar Khan og Tariq Ramadan med at få gang in noget
ijtihad, men der er stærke kræfter som stritter imod, og som tværtimod vil
gå helt tilbage til salafi-tiden, fra før de muslimske lærde oprettede de
fire skoler, som man nu anerkender som autoriserede.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-04-06 19:50

> [...]

> Og
> legetimiteten til dette, blev først fundet i kristendommen, siden i

Muslimerne startede slavehandelen århundreder før "vi" gjorde, og blev ved
efter vi stoppede, - iøvrigt var det her, faktisk kristne, som brugte
religionen til at argumenter for at slaveri ikke kunne være acceptabelt.
Derimod er slaveri jo direkte sanktioneret af Allah i Koranen, så muslimer
har ikke adgang til at bruge religionen imod slaveri.
Jeg ser at Man fra Marokko har fanget en million europæere og sendt i
slaveri, noget vi normalt ikke hører om, - mens vi jo har hørt og læst
utallige beretninger om vores rædselsgerninger i kolonierne.

> eller
>
> Ikke udover nogle konferencer, nogle tiltag med afrikanske soldater osv.
> Den
> arabiske liga var på banen.

Konferencer ja, de holder konference i Khartoum uden at nævne myrderierne
overhovedet, det er en godkendelse af hvad der foregår.

> [...]
> de
> burde gøre (selvom du jo godt er klar over, at der endnu ikke er to

I følge nogle få muslimer så vil muslimer ikke høre tale om overgrebene i
Sudan, - husk der er 3000 døde i Palæstina, og de er langt vigtigere end
300.000 sorte muslimer i Sudan.

> [...]
> støttedemonstrationer osv osv. Vi har faktisk intet andet end muslimer der
> har taget afstand, f.eks efter bomberne i London og Madrid.

Terrorretorik er ulovligt, så det vil du nok ikke høre meget af, -
naturligvis er det et mindretal som går ind for terror, men et ubehageligt
stort mindretal.

> der
>
> Hvor mange?

I England var det 13% som håbede på angreb, - der ER disse ca 15% som er
antivestlige, og de findes også i DK.

> [...]
> næstekærlighedsreligion, samtidig med at de agiterer for udvisning af
> anderledes tænkende, eller jubler over at "kun" 30-40.000 civile er dræbt

Uha da da, var krigen "ulovlig". Hvis der er nogen der "jubler", så er det
vel over at der ikke blev millioner af dræbte som pessimisterne havde
forudsagt. Jeg kan ikke rigtig se hvad det har med førerdyrkelse at gøre?

> [...]
> deres "analyse" er baseret på, på ingen måde ligger under for det,
> "kærlighed" historisk set åbenbart kan føre til.

Alle skal naturligvis holde sig midt på vejen mht fakta. Selv har jeg læst
utallige bøger om vores overgreb i kolonierne.

> [...]
> kendskab til islam, historisk såvel som rent religiøst, farvet af gamle
> fordomme, selektiv og tendentiøs kildeudvælgelse osv.

Nu, er det sådan at jeg med 100%s sikkerhed ved at JEG ikke havde noget *på*
islam, da jeg ankom til min muslimske skole. Lige som jeg ikke har noget som
helst "på" jøder, i min bekendtskabsgruppe var der et par, som man sagde
"typiske" jøder, og det vidste jeg ikke, dvs jeg havde overhovedet ingen
opmærksomhed på om folk var "jøder" eller ikke, mao jeg havde ingen
stereotyper parate. Det havde jeg heller ikke før jeg kom på privatskolen,
jeg gik på bibliotektet og læste et par bøger, og kan huske jeg bare
konkluderede at islam så ud til at være noget med gammeldags dyder og
opdragelse. Så fik jeg nogle bøger om islam af en forælder, men de sagde mig
intet, - nu ved jeg jo at et par at dem var af Maulana Maududi,
terroristernes inspirator, sjovt nok.
Men altså, jeg har nok været sløv eller dum, men jeg var ihvertfald ikke
fyldt med fordomme, så meget er 100% sikkert. Så begyndte jeg som bekendt at
læse om islam flere år senere, og blev chokeret over hvad jeg så, og jeg
mente at disse tekster kunne bruges som hjemmel for angreb på anderledes
troende. Og det kan de jo.

Islam har faktisk ikke altid fået dårlig reklame, fx har englænderne
udspredt nogle politiske løgne om islam under ottomanerne, - noget med at
genere russerne. OG vi har jo hørt utallige gange at vi skylder muslimerne
alt, at de var helt vidunderlige til at tage vare på jøder og kristne
indtil - især - 1492. Bæk Simonsen skriver udmærkede ting, men han ER altid
på vagt over for noget som kan genere "islam", og finder altid en
undskyldning, han ER altså apologet.

> [...]
> eller terrorister, for en "gemen" vesterlænding.

> end "vores", vil man heller ikke anerkende som en realitet.

Man er fx de muslimer som jeg ser debattere i nyhedsgrupperne, og fx på
fatwa-hjemmesiderne. Islam-online er jo mainstream, der kan man få mange
indsigter i hvad en gennemsnitsmuslim tror på. Islam er og bliver en
kvindeundertrykkende religion, så selv hvor man finder fine træk, så gælder
de aldrig behandlingen af kvinderne. Der hvor man kan finde
beundringsværdige ting, er inden for sufismen, hvor det jo ikke er de rigide
love som har hovedrollen, men spiritualitet, som kan være meget elegant, som
fx hos poeten Rumi, som jo også tog godt fra mht spiritus

> [...]
> væk
> fra konfirmationsforberedelserne, men at forklare eleverne, *hvorfor* vi

Næh, hvis historien og noget der ligner sandheden om fortiden intet betyder,
så ER der intet formål. Dog, kunne der være det formål at få muslimske unge
til at droppe deres overlegenhedsfølelse, hvor en sådan findes. Jeg hørte fx
i dag en af de unge som besøger Danmark for at tale med politikere o.a. Hun
var meget opsat på at høre ministeren om "hvorfor VI har udgivet disse
tegninger", hun mente selv det måtte være vores "selvoptagethed". Når man så
tænker på at hun og de andre ikke ved en hujende fis om os og vores lande,
men er selvoptagede nok til at mene at DE skal bestemme hvad vi skal se på i
vores aviser, så kunne hun jo godt trænge til en dosis realitets-historie.
Altså man kunne tage toppen af folks selvglæde måske, ved lidt info om "de
reelle forhold i jernindustrien", og det kunne måske være af profylaktisk
værdi. Jeg blev dog glædelig overrasket over at de muslimske unge kun
forlangt at man holdt op med at drikke øl på højskolens område, men IKKE i
baren. Vi selvoptagede danske er taknemmelige over denne overbærenhed.

> [...]
> udelukkende forsørget af vestlige nødhjælpsprogrammer osv osv. Så det er
> derfor, skal de unge indgydes på pædagogisk facon, at vi jo har det

Muslimerne smadrede utallige kulturer og sprog, og også i den grad at de
optog arabien som deres fædreland, og hadede deres egen fortid, - som fx
vist i et par bøger af Naipaul, som kalder dem verdens mest succesfulde
imperialister. Selv de arabiske navne blev overtaget, quraishy mødte vi i
BBC-udsendelsen fra Asien fx også i Indonesien, - det var navnet på
Muhammeds stamme. Og iflg min bog om arabere, så overtog man endog
stammefejder fra den arabiske halvø overalt hvor araberne havde erobret
folk.

Så du mener det er "vores skyld" at der ikke er sket en skid i den muslimske
verden siden kolonitiden, - som jo iøvrigt ikke gjaldt alle landene? Vores
skyld at de ikke organiserer sig, og at de er blvet ottedoblet i
befolkningstal? Ja, hvorfor ikke, alt andet er vores skyld, så lad os da
også påtage denne. Iøvrigt fik man jo som bekendt et chok i den muslimske
verden da Napoleon i 1798 så let som ingenting erobrede Egypten, da opdagede
man at man var ufatteligt langt bagefter, man havde simpelthen ikke
interesseret sig for hvad de vantro gik og puslede med. Og det var ikke
vores skyld, at de ikke havde flyttet sig i århundreder.

> [...]
> noget skidt, og at staten forsøger at hjernevaske folk til at blive
> "islamskeptikere"? Fint nok med noget oplysning, ideen er skam god nok,

De unge muslimer skulle selvfølgelig have en gennemgang af hele historien om
erobringerne og fx om hvordan minoriteter blev holdt som dhimmier. Aisha,
kan vel ikke chokere nogen, hende ser vi jo i tusindvis af i Iran i dag, det
var mere relevant at tale om det, - og det er jo så pga af Aisha at
ægteskabsalderen er under ni år for "kvinder" i Iran. Så for disse "kvinder"
er historien altså ikke ligegyldig, for dem er det ikke "ammestuehistorier".

> [...]
> dem
> til at hvidvaske med. Det er da ret frugtesløst og virker til at være en

Ammestuehistorierne ER jo historien om Muhammed, vi har intet andet. NÅR man
skal finde sig i at gakkelakker bruger disse historier til at dræbe med, så
må man også have en soleklar interesse i og ret til, at sætte sig ind i
disse historier. Du kan også hævde, at vi kun bør tænke at jihad betyder
"åndelig stræben" - selv om det er lodret løgn, jeg synes jo, vi skal kende
det der kommer til at ramme os. Men det står enhver for at sætte hovedet i
sandet, det giver virkelig mere ro, det vil jeg ikke benægte.

> [...]
> at identificere tilbedelsen af Muhammed som selve grundlaget. Allah er jo
> kun en slags øvre apersonlig entitet, der oveniøkbet er utilregnelig.

Man burde ganske rigtigt gå tilbage til at kalde muslimer for muhammedanere,
for det ER jo det de er. HVIS alle var enige om at Muhammed var en
vidunderlig person, så kunne vi andre jo være ligeglade, - men desværre kan
en muslim jo lige pludselig trække "Muhammed som bisse" frem fra
huskedariet, og så kan man få manden lige i hovedet. Som jeg har skrevet, så
har en helt moderne og indflydelsesrig muslimsk lærd som Maududi, den mest
eller andenmest indflydelsesrige i sidste århundrede er hvad man kalder
ham, - han har brugt Muhammeds ord om at man skal dræbe folk, som vil have
en anden religion end islam. Ammestue eller ej, så kom det altså til at
påvirke masser menneskers liv og betød døden for andre.

> [...]
> byrder og synder på sine skuldre, og som forkyndte en universiel religiøs
> moralsk og politisk lære (!! al magt er underlagt gud) osv osv.

Vi er IKKE vokset op i en antiislamisk kultur, for at gentage, jeg havde kun
gode erindringer om islam fra min læsning af 1001-nat, selv om jeg nu godt
kan huske, at jeg lige skulle vænne mig til at en vantro var en man bare
kunne hugge hovedet af. Men jeg identificerede mig naturligvis med "de
rigtige", og det var muslimerne, ellers kunne man jo ikke få sjov ud af at
læse bøgerne, og det gjorde jeg. Jeg skal forøvrigt snart læse dem igen,
oversat af Richard Burton, en herlig personage iøvrigt.

> [...]
> "danskhed".
> Vu har aldrig haft mere religion end vi har nu - i hvert fald ikke i min

Det vælter ind med religion, og udsendelsen var god, selv om jeg mener at
Michael Rothstein ramte fuldstændig plet med sit synspunkt om den.

Fra : @

Dato : 04-04-06 23:09

On Tue, 4 Apr 2006 09:49:16 +0200, "Knud Larsen"
> [...]

>havde noget med krig at gøre. Da han fx slog en tredjedel af jøderne i
>Medina ihjel, så var det for deres egen skyld, og for at bevare freden i

man må vist til at tørre ironien af væggene med sugende papir

slog han kun1/3 af jøderne ihjel - hvorfor?

jeg troede at han slog alle jøder af hankøn over 12 år ihjel

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-04-06 08:21

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> man må vist til at tørre ironien af væggene med sugende papir
>
> slog han kun1/3 af jøderne ihjel - hvorfor?

Der var tre jødiske stammer i Medina, det var én af dem, han udraderede.

> jeg troede at han slog alle jøder af hankøn over 12 år ihjel

I Medina massakren? Eller mener du generelt?

Fra : @

Dato : 05-04-06 19:05

On Wed, 5 Apr 2006 09:21:23 +0200, "Knud Larsen"

Medina masakren

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-04-06 10:24

> [...]

> en bedragerisk religion på lige fod med alle andre religioner. Og
> dette udnytter magtsyge og begærliglige personer.

Islam er ikke en religion. Det er en fascistisk ideologi.

Ellers er jeg enig med dit indlæg.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Martin

Dato : 04-04-06 10:40

Konrad skrev:

> [...]

> religioner, at der eksisterer et billedeforbud af profeten. For jøderne
> f.eks, er al afbildning af gud - uanset hvad hvad entiteten kaldes - ret

Mjohh, men så er det måske fordi at missilet er en kæmpe fallos at
den er blevet døbt "Den hellige Profet"? Det ville være et positivt
træk, og missilet "eksploderer" jo!!!

> [...]
> religiøse følelser,
> --
> Ja - naturligvis. Hvad mener du er forkasteligt ved det?

Kun at han var krigsherre og terrorist (og politiker og dermed
karrikaturberettiget).

> [...]
> en bedragerisk religion på lige fod med alle andre religioner. Og
> dette udnytter magtsyge og begærliglige personer.

Fuck religion! Ny bagrude streamer: Har du sparket din præst i dag?

Mvh
Martin

Fra : fribytteren

Dato : 04-04-06 14:33

Konrad skrev:

> [...]
> udtryk for en slags hykleri ift blasfemiske tegninger af Muhammed. Det er
> jo, hvis du tænker efter, et voldsomt idiotisk udsagn.

Tak Konrad, fordi du udtrykker dig åbent og ærligt.

Tegninger der kan ligne hvem som helst, men som ved ord er blevet
betegnet som den hellige profet, er blasfemiske.

Militære handlinger (her en øvelse) der bruger kodeordet "Den hellige
profet" og som mundede ud i et undervandsmissils sprængning, er
derimod ikke blasfemisk.

Endvidere fremturer du med, at mit udsagn er voldsomt idiotisk.

Havde tegnerne (Muhammad-tegnerne i JP) brugt kodeorden "Den hellige
profet" om deres tegneproces og derefter fremvist deres produkt uden
navn, da ville tegningerne ikke være blasfemiske. Her vil du
selvfølgelig protestere, fordi det er tegningerne der er blasfemiske
og ikke tegneprocessen. Det er med andre ord ligegyldigt om tegningerne
har navn eller ej, blot tegneprocessen fortæller at der er gjort
tegninger af den hellige profet, er nok til at tegningerne er
blasfemiske. Tegningerne behøver end ikke fremvise menneskelige træk,
blot at Pelle gris, Grisling eller en amøbe i tegneprocessen er
hentydet til Den hellige profet, ville få tegningerne til at være
blasfemisk.

At udøve en handling ved hjælp af krigsvåben er i mine øjne en
militaristisk måde at tegne en tegning på. Når man ved en øvelse
bruger kodeordet "Den hellige profet" er det i mine øjne at tegne et
militaristisk portræt af den hellige profet. At der ikke ligefrem
kommer en tegning eller billede som kan illustrere den hellige profet,
er for mig ligegyldigt, det er en militaristisk måde at tegne et
billed af den hellige profet på og skulle derfor være blasfemisk for
en muslim.

Men jeg er jo også en fuldstændig tåbelig idiot, så vær du glad
for, at det er af børn og tåbelige idioter man hører sandheden, for
stod du frem og fortalte sandheden ville også du stå frem som en
tåbelig idiot. Men det er du jo netop ikke, så sandheden vil vi nok
aldrig komme til at høre fra dig side.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen