Stormufti udsteder fatwa, der forbyder sta~
Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-06 10:08

Dagens griner (ja, egentlig er det jo tragisk) fra den muslimske
"civilisation":

http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=717848/

Hvorfor stoppe der? Pyramiderne er jo efrterladenskaber fra de vantro. De må
da bare væk, lpå samme måde som Buddha-statuerne i Afghanistan, der blev
bortsprængt af de rare talebanere.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-04-06 10:51

> [...]
>

> Hvorfor stoppe der? Pyramiderne er jo efrterladenskaber fra de vantro. De
> må da bare væk, lpå samme måde som Buddha-statuerne i Afghanistan, der

Det er jo også det man frygter, måske ikke lige pyramiderne, det er jo et
stort job, men alle de udstillede kunstgenstande kunne blive udsat for
hærværk, eller salafistværk.

Men som så ofte sagt: "der er jo ingen forskel på islam og kristendom".

Jeg ser en flok unge drenge i Paris har smadret en kunstudstilling på en
café, fordi det drejede sig om religiøs kunst. Men det er jo det samme, som
når ... ?

"Islam skal man ikke spøge med".

»Vi lever i et mærkeligt øjeblik i vores historie, hvor man for at være
hæderlig og moralsk, for at være et godt menneske, skal sørge for, at
sandheden aldrig dukker op til overfladen«, skrev den franske filosof Alain
Finkielkraut for nylig.
Tabuiseringen i disse år gælder især islam, ifølge Finkielkraut. Kritik af
islam sættes lig racisme. Og man må ifølge Finkielkraut frem for alt ikke
diskutere de forbrydelser, der er begået i Allahs navn. »Jo længere listen
bliver, jo mere bliver vi bedt om ikke at mistænkeliggøre. Og når det bliver
klart, at verden består af forskellige civilisationer, bliver enhver
reference til et sammenstød mellem civilisationerne underkastet et
ufravigeligt forbud.«

Fra : Allan Riise

Dato : 03-04-06 10:58

> [...]
>

> Det er jo også det man frygter, måske ikke lige pyramiderne, det er jo et
> stort job, men alle de udstillede kunstgenstande kunne blive udsat for

Jeg kan huske at en Jødisk ambassadør ødelagde en udstilling i Sverige, der
omhandlede Israel/Palæstina konflikten.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 03-04-06 11:16

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan huske at en Jødisk ambassadør ødelagde en udstilling i Sverige, der
> omhandlede Israel/Palæstina konflikten.

Næh, det gjorde han nu ikke. For det første gjorde han ikke noget der
påvirkede /hele/ udstillingen, for det andet tilføjede han blot en

vand der var farvet rødt, og hvor der sejlede en lille båd rundt med et
foto af en berygtet, kvindelig selvmordsbomber i masten. Ambassadøren
blev såmænd blot så gal, at han væltede skibet, og fik vandet til at
rende ud af det opstillede bassin.

»Kunstværket«, der altså indeholdt lovprisninger af mord på israelske
jøder, kunne da også let retableres. Billedet kunne tørres, eller man
kunne lave et nyt kopi af det, og bassinet kunne fyldes op med nyt vand,
der igen blev farvet rødt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-06 11:42

> Ambassadøren blev såmænd blot så gal, at han væltede skibet, og fik
> vandet til at rende ud af det opstillede bassin.

Han væltede samtidig de lamper, der stod opsat rundt om "kunstværket".

Hvorom alting er. Hvorfor skal denne begivenhed bruges til at retfærdiggøre
andre, mindst lige så urimelige begivenheder?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin K

Dato : 03-04-06 11:44

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Jeg kan huske at en Jødisk ambassadør ødelagde en udstilling i Sverige,
der
> omhandlede Israel/Palæstina konflikten.

Imponerende proportionssans.

--
Martin K

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-06 11:44

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan huske at en Jødisk ambassadør ødelagde en udstilling i
> Sverige, der omhandlede Israel/Palæstina konflikten.

Det er da flot, du kan huske det. Hvad det så lige har med sagen at gøre,
har jeg lidt svært ved at se. Jeg ville normalt betegne et ikke-indlæg som
dit herover som en undvigemanøvre, der skal sikre, at man slipper for at
forholde sig til emnet.

Har du en mening om Stormuftiens fatwa, Allan Riise?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-04-06 12:42

> [...]
> forholde sig til emnet.
>
> Har du en mening om Stormuftiens fatwa, Allan Riise?

Man kan vel efterhånden roligt slå fast, at der er tale om rivende
tilbagegang inden for islam, mon vi ender i år 1200 eller skal vi - som
salafisterne vil det - helt tilbage til år 632?

Også i "det moderate muslimske land" Indonesien, kunne man forleden på BBC
se, at religionsministeren ville have en ændring af loven, med forbedringer
for kvinder brændt, for hun havde fået dødstrusler fra islamister. Men nogle
hævder ganske vist, at disse -ister kun er så nederdrægtige, fordi de engang
har set et billede af Pia Kjærsgaard. Jeg ved ikke om det er rigtigt.

Men vi må huske Finkielkraut, - jo mere absurd det bliver, jo mere bør vi
udøve selvcensur, og helst benægte at der overhovedet er nogen problemer. Og
hvis vi ikke kan, så skal vi hævde at:
"det er den danske regerings skyld"

Fra : Allan Riise

Dato : 03-04-06 12:50

> [...]
> forholde sig til emnet.
>
> Har du en mening om Stormuftiens fatwa, Allan Riise?

At jeg håber at *ingen* udøver vold imod de kulturskatte som findes i
verdenen, og at der skal slås hårdt ned på de som udøver, eller forsøger at
udøve hærværk imod samme.
Havde stormuftien haft bopæl i Danmark havde det været en klokkeklar
overtrædelse af straffeloven, og hvis ingen anden havde villet anmelde
vedkommende, så havde jeg.

Jeg har altid og vedvarende været imod kriminalitet, uanset hvem der gør
det, og jeg har det sådan at den der gør kriminelle handlinger er kriminel,
og ser ikke på om de er Jøde, Kristen eller Muslim, men de er slet og ret
kriminelle.
Der tror jeg at forskellen er på du og jeg.

--
Allan Riise

Fra : Frank

Dato : 03-04-06 15:14

Hej

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan huske at en Jødisk ambassadør ødelagde en udstilling i Sverige,
> der omhandlede Israel/Palæstina konflikten.

En 'Jødisk ambassadør'?

Ikke Israels ambassadør, men en jødisk?

--
Frank

Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo
I hate windsurfers, In a totally irrational way

Fra : Per Rønne

Dato : 03-04-06 15:50

Frank <far@nosmap.dk> wrote:

> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>
> En 'Jødisk ambassadør'?
>
> Ikke Israels ambassadør, men en jødisk?

Tænker du på den stigende antisemitisme i Europa, der i høj grad går
under dæknavnet »anti-zionisme«?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank

Dato : 04-04-06 09:08

> Tænker du på den stigende antisemitisme i Europa, der i høj grad går
> under dæknavnet »anti-zionisme«?

Ikke specifikt, faktisk tænkte jeg mere på Mohamed Sifaoui's udsendelse om
de danske imamer.

Der var det også 'jøderne' der fik skylden for stort set alt.

Og så undrede jeg mig temmeligt meget over vendingen......

Mvh
Frank
--
If we have to use force, it is because we are America. We are the
indispensable nation. We stand tall. We see further into the future.

Fra : Jesper

Dato : 04-04-06 16:43

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Tænker du på den stigende antisemitisme i Europa, der i høj grad går
> under dæknavnet »anti-zionisme«?

Det er sjovt at du nævner det, fordi store grupper af ultra-ortodokse
jøder anderkender ikke Staten Israels eksistens, de må så være
anti-semitter efter dine begreber?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-06 17:36

> Det er sjovt at du nævner det, fordi store grupper af ultra-ortodokse
> jøder anderkender ikke Staten Israels eksistens, de må så være
> anti-semitter efter dine begreber?

Disse »store grupper« er nu ganske små, og det store flertal af
ultra-ortodokse jøder er nærmest tilbøjelige til at forlange alle
ikke-jøder fjernet fra hele det bibelske Israel, de blasfemiske moskéer
fjernet fra Templebjerget, og Templet genopbygget.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 04-04-06 17:47

> [...]

> ikke-jøder fjernet fra hele det bibelske Israel, de blasfemiske moskéer
> fjernet fra Templebjerget, og Templet genopbygget.

Nej, de er, pga deres store fertalitet, gået hen og blevet meget store,
både i Israel og i USA. De går klædt i gamle østeuropæiske klædedragter
og barberer ikke deres skæg. Faktisk var der et program på DR TV om dem
fornyligt. De anderkender ikke Israel, fordi de kun mener Messias kan
genoprette Israel.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-06 18:36

> [...]
> og barberer ikke deres skæg. Faktisk var der et program på DR TV om dem
> fornyligt. De anderkender ikke Israel, fordi de kun mener Messias kan

De ortodokse der går klædt sådan anerkender for det store flertals
vedkommende Israel, og stemmer i Israel på stærkt højreorienterede,
religiøse partier, der har de holdninger jeg beskrev.

Men det er rigtigt at disse ultra-ortodokse gerne får 10-12 børn. Israel
har allerede mere end 7 millioner indbyggere, i et land der inden for de
gamle våbenstilstandslinier er på størrelse med Jylland, og hvoraf
halvdelen er ørken [Negev).
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-04-06 21:49

> Det er sjovt at du nævner det, fordi store grupper af ultra-ortodokse
> jøder anderkender ikke Staten Israels eksistens, de må så være
> anti-semitter efter dine begreber?

Du mener de små 200 medlemmer af en særlig jødisk sekt, der alle lever i New
York?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : GB

Dato : 04-04-06 23:54

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Det er sjovt at du nævner det, fordi store grupper af ultra-ortodokse
> jøder anderkender ikke Staten Israels eksistens, de må så være
> anti-semitter efter dine begreber?

Nej, Jesper - antizionister, måske. De påstår jo, at Israel først skal
genoprettes, når Messias kommer (og siden han efter deres mening IKKE er
kommet, så...).

Desuden er det ikke "store grupper". Det er en enkelt ekstrem sekt eller
to.

Fra : @

Dato : 03-04-06 20:00

On Mon, 3 Apr 2006 11:58:19 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]

>>> http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=717848/

>Jeg kan huske at en Jødisk ambassadør ødelagde en udstilling i Sverige, der

det kan du sikkert, det mener jeg også jeg kan

men i al din enøjede visdom kan du sikkert _ikke_ se forskel på en
enkeltpersons gerning og det at en stormufti udsteder en fatwa

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : T.Liljeberg

Dato : 04-04-06 03:41

On Mon, 3 Apr 2006 11:58:19 +0200, in dk.politik "Allan Riise"
<ari06@pc.dk> wrote:

>"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg kan huske at en Jødisk ambassadør ødelagde en udstilling i Sverige, der
>omhandlede Israel/Palæstina konflikten.

Endnu et eksempel på, at det er "det samme".

To abortlæge-mordere i USA er "det samme" som systematisk forfølgelse,
mord og lemlæstelse af vantro i visse muslimske lande.
Kedelige profet-tegninger i en dansk avis er "det samme" som
systematisk og statssponsoreret anti-jødisk propaganda i medier og
skolebøger.

Fra : Anonym

Dato : 03-04-06 11:10

> [...]
> klart, at verden består af forskellige civilisationer, bliver enhver
> reference til et sammenstød mellem civilisationerne underkastet et

Interessant, hvor har du set Finkielkraut udtale sig?

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-04-06 12:32

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Interessant, hvor har du set Finkielkraut udtale sig?

Jeg mener, det var et langt interview i Weekendavisen inden for de sidste
tre måneder, men det kan jeg undersøge. Der var også noget i en anden avis,
kan ikke lige huske hvilken.

Fra : @

Dato : 03-04-06 19:57

On Mon, 3 Apr 2006 11:51:11 +0200, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hærværk, eller salafistværk.
>
>Men som så ofte sagt: "der er jo ingen forskel på islam og kristendom".

hvem fanden har sagt det (citat /Anja Andersen/)

>"Islam skal man ikke spøge med".

nej den har man faktisk pligt til at bekæmpe med alle lovlige midler,
og er det ikke nok, må man tage andre midler i brug, irent og skært
selvforsvar

http://www.historyofjihad.org/

http://www.thereligionofpeace.com/

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 04-04-06 06:59

> [...]

>klart, at verden består af forskellige civilisationer, bliver enhver
>reference til et sammenstød mellem civilisationerne underkastet et

Jeg tror næppe der er mange der har problemer med den specifikke
kritik af islam i dens totallitære form, men jeg har problemer med at
slå alle muslimer i hartkorn med islamister, altså er der en naturlig
forklaring på racisme spørgsmålet, som du ved selvsyn kan se i dette
forum hver eneste dag.

Regards Croc®

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-04-06 13:39

sbm@pc.dk fortalte:

> Jeg tror næppe der er mange der har problemer med den specifikke
> kritik af islam i dens totallitære form, men jeg har problemer med at

"Jo længere listen bliver"

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : @

Dato : 04-04-06 22:05

On Tue, 04 Apr 2006 07:58:32 +0200, sbm@pc.dk wrote:

>Jeg tror næppe der er mange der har problemer med den specifikke
>kritik af islam i dens totallitære form, men jeg har problemer med at
>slå alle muslimer i hartkorn med islamister,

verdenshistorien har vist at når moderate og rabiate muhammedanere har
været i magtkamp, har de rabiate _hver gang_ vundet, og resultatet har
været konftontation

>altså er der en naturlig
>forklaring på racisme spørgsmålet, som du ved selvsyn kan se i dette
>forum hver eneste dag.

¨det store problerm i dagens Danmark er, at der i det politiske
spektrum fra Ra.V. til Enhedslisten har været en sand rædsel for at
sandheden omkring dansk flygtninge/indvandrer-politik skulle komme
frem

den _ER_ kommet frem, og den kom frem i forbindelse med de vel nok
eftehånden verdensberømte tegninger af pædofeten Muhammed,

sandheden er jo, at integrationen er totalt mislykkedes

en kæmpestor del af fremmede i Danmark ønsker ikke integration, da de
anser deres engen livsform for bedre end frihed og demokrati

denne kæmpestore del af tilvandrede fremmede som ønsker totalirisme
dogmatik og undertrykkelse har et fællestræk, deres sprog er arabisk,
og de vægrer sig ved bare at gebærde sig på andre sprog,

problemet nu for Rad.V. S. SF og Enhedslisten er at de ikke for alt i
verden vil indrømme 25 års forkert politik, endsige være behjælpelige
med en løsning af problemet

problemet er ellers snart udpeget -
muhammedanere af arabisk herkomst(arabisktalende muhammedanere)

problemets løsning -

udvisning af ovennævnte arabisktalende muhammedanere

Og jeg gi'r ærligt talt fanden i alverdens internationale
fjolleaftaler og anden vinkelskrivning

når det gælder egen og nationens eksistens vil jeg til en hver tid
påberåbe mig nødret til at gøre det nødvendige for at opretholde min
egen eksistens og integritet

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-06 04:36

@ <1@invalid.net> wrote:

> verdenshistorien har vist at når moderate og rabiate muhammedanere har
> været i magtkamp, har de rabiate _hver gang_ vundet

I tilfældet Reza II Pahlevi vandt de rabiate - Khomenei.

I tilfældet Kemal Atatürk var det omvendt, selv om islamisterne med 1/3
af stemmerne bag sig dog sidder på statsministerposten [de fik en
spærregrænse å 10%, hvorefter kun to partier blev repræsenteret i
parlamentet].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-04-06 23:27

<sbm@pc.dk> wrote in message

> [...]
> slå alle muslimer i hartkorn med islamister, altså er der en naturlig
> forklaring på racisme spørgsmålet, som du ved selvsyn kan se i dette

Dette forum er ikke repræsentativt for noget som helst. Som fx Naser Khader
viste frem, så er der selv DF-medlemmer, som vil stemme på ham, - folk kan
sagtens se forskel på islamister og alm. muslimer. Men der ER jo problemer
med salafister eller radikale muslimer, som også bliver flere og flere i
Danmark. Du kan bare se på hvordan disse galningen næsten kan få stoppe en
forening som Demokratiske Muslimer. At hævde, at der kun er problemer med
folk af Taliban-typen, er at gøre sig det for let. Vi HAR disse 10-15%, som
hader Vesten og os, og det er dem der er faren for fremtiden, de chikanerer
især de andre muslimer, og forsøger at skræmme dem fra at deltage i
demokratiet.
Jeg er sikker på at Finkielkraut har ret, og selv jeg, ville nok føle mig
tvunget til at holde mund med kritik af islams undertrykkelse, hvis vi får
nogle terrorangreb og måske deraf følgende angreb på muslimer. Hvis løbet ER
kørt, så er der jo ingen grund til mere at gøre opmærksom på islams kedelige
konsekvenser. "Muslimer kan være moderate, men islam er ikke en moderat
religion".

Det ER dog utroligt, at en som Ellemann og andre koryfæer, intet som helst
ved om islam, - eller vidste, nu er han jo igang med at boge den. Som Naser
Khader siger om selv sine partifæller "de er himmelråbende naive" i forhold
til hvad de rabiate står for, og i forhold til den fare de udgør.
Vi lever IKKE mere i Morten Korch land, - hvis vi nogensinde gjorde det.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-06 04:36

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Det ER dog utroligt, at en som Ellemann og andre koryfæer, intet som helst
> ved om islam, - eller vidste, nu er han jo igang med at boge den.

Ved at læse meningsfællen og islam-apologeten Jørgen Bæk Simonsens
allernyeste bog.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-04-06 07:42

> Ved at læse meningsfællen og islam-apologeten Jørgen Bæk Simonsens
> allernyeste bog.

Ja, det skulle ikke undre mig. Han startede med at læse lidt om islam i
Weekendavisen, der var en tre - fire kritiske artikler, dem gik han ikke
ombord i, nej der var én artikel af en dansk apolologet fra USA, og hende
brugte han som sandhedsvidne.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-06 08:06

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Ja, det skulle ikke undre mig.

Det har han direkte udtalt offentligt. Jeg tvivler på at han har lyst
til at læse Lars Hedegaard mfl.s »I krigens hus«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-04-06 08:34

> Det har han direkte udtalt offentligt. Jeg tvivler på at han har lyst
> til at læse Lars Hedegaard mfl.s »I krigens hus«.

Den ville han ikke røre, men han burde forsøge sig med: "Hvorfor jeg ikke er
muslim", eller "The Trouble with Islam" - forfatteren har som bekendt humor,
og mange gode pointer, og man kan se indvendinger mod bogen på hendes
webside.

Mange gode mennesker vil åbenbart KUN læse en skønmaling af islam, de kan
"lissom ikke rumme" at læse om de problematiske sider.

Vi må alle igen huske på Bæk Simonsens: "Islam har en utrolig elasticitet" -
Man kunne måske lave et nyt logo for islam som en kopi af VS' gamle, - en
slangebøsse, med en utrolig elastik.

Tænk hvis "islam" trak elastikken helt ud, så den ramte helt ind i nutiden,
det ville være fint. Men først skal vi tilbage til kilderne, og på vejen
have fjernet statuerne.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-04-06 06:58

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
> konsekvenser. "Muslimer kan være moderate, men islam er ikke en
> moderat religion".

Alle store og stats-religioner, og det er især lov-religioner har
tendens til løgn og løgn er aldrig moderat.
Taquia har rødder i trick som fik jøderne til at overleve "spredt
blandt folkeslagene"

> [...]
> helst ved om islam, - eller vidste, nu er han jo igang med at boge
> den. Som Naser Khader siger om selv sine partifæller "de er

Man er himmelråbende naiv hvis man tror at Uffe, eller hans
folketingsmedlemfar ikke altid har talt med to tunger

> til hvad de rabiate står for, og i forhold til den fare de udgør.
> Vi lever IKKE mere i Morten Korch land, - hvis vi nogensinde gjorde
> det.

Morten Korcks land var DK-1880-1950 cirka og havde både sandhed og
bedrag, hygge og chikane, patriotisme og landsforrædderi

Da Moses kom ned fra bjerget med de 10 bud havde han brug for at have
noget på de rivaler, der havde opkastet sig til ny ypperstepræster og
da de havde guldkalv som image, så opskruede han ideen om at
afbildning af noget Gud har skabt er en krænkelse af Guds copyright og
er henrettelsesgrund.

JP idag skriver om at stormuftiens videreførsel af sprængning af de
røvkedelige , udyrkede Afghanske Buddhastatuer (som jeg har set og som
ikke savnes af nogen)
SKAL SES I SAMMENHÆNG MED EN ÅBENBARING om at Allah på den yderste dag
vil tvinge alle der har afbildet til at genskabe i levende form hvad
de har gjort grin med, og når de ikke kan det, så vanker
skærsildspinsler i al evighed

Calvinister - og danske lutheranere under Hans Tavsen, før Chr3 fik
styr på sit show, har lavet "billedstorm" for at foragte
katolikødselhed

Da min mor var turist i PEterskirken var hendes store glæde at kunne
foragte pomp og pragt som "overtro" - ligesom hun provokerede min
kristne bror ved at tro på reinkarnation - al fornyelse er om at
provokere de gamle guder/statens guder. Det sidste var dødsdomsårsag
vedr den selvmordssøgende Sokrates

Fra : Konrad

Dato : 03-04-06 11:44

> [...]

> da bare væk, lpå samme måde som Buddha-statuerne i Afghanistan, der blev

Den diskussion har vist været ført siden islam kom til Egypten. Mener oven i
købet er der en teori om, at det er muslimer der har hugget næsen af
sfinxsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-06 11:46

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Den diskussion har vist været ført siden islam kom til Egypten. Mener
> oven i købet er der en teori om, at det er muslimer der har hugget
> næsen af sfinxsen

Nej. Den er skudt af af Napoleons soldater.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Konrad

Dato : 03-04-06 12:04

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej. Den er skudt af af Napoleons soldater.

Okay. Har du en slags kilde? Man har jo også hørt den skulle været eroderet
væk under syndfloden, og lignende teorier

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-06 12:14

> Okay. Har du en slags kilde?

Google? Du kan jo selv lede videre:
http://www.google.com/search?hl=da&rls=GGLF,GGLF:1970-01,GGLF:da&q=sphinx+nose+napoleon&spell=1

> Man har jo også hørt den skulle været
> eroderet væk under syndfloden, og lignende teorier

Du tænker på, at nogle tror, sfinxen oprindeligt var en løvefigur - også
mht. hovedet? Hvis du kigger nærmere på figuren, giver det god mening.
Proportionerne passer ikke med det nuværende menneskehoved. Forestil dig i
stedet et større løvehovede, og tingene hænger sammen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-06 12:16

> http://www.google.com/search?hl=da&rls=GGLF,GGLF:1970-01,GGLF:da&q=sphinx+nose+napoleon&spell=1

....som forresten afliver myten om Napoleons soldater.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-04-06 12:36

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

[Sphinx'ens næse - bortsprængt af Napoleons tropper i 1799?]

> Google? Du kan jo selv lede videre:
http://www.google.com/search?hl=da&rls=GGLF,GGLF:1970-01,GGLF:da&q=sphin
x+nose+napoleon&spell=1

Hvor vi i første link bl.a. kan læse følgende:

In 1737, British traveler Richard Pococke visited Egypt and made a
sketch of the Sphinx that was published six years later. The nose is
shown intact, but Pococke likely exercised his poetic license by adding
it when it was not there (earlier, in 1579, Johannes Helferich had
further taken an artist's liberties by depicting the Sphinx with a nose
-- and with decidedly female features). Frederick Lewis Norden, an
artist and marine architect, also sketched the Sphinx in 1737. His
detailed drawings, published in 1755, were more realistic and showed the
Sphinx with no nose. It is very unlikely that Norden would omit the nose
if it was present. We can conclude that the nose was gone by 1737 at the
latest; thus its removal can not be blamed on Napoleon's troops, who
visited more than 50 years later.
=

Så det var altså ikke Napolens tropper ..
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-06 12:46

> Så det var altså ikke Napolens tropper ..

Nej. Ganske som jeg konkluderede i mit indlæg kl. 13:16.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-04-06 12:50

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Nej. Ganske som jeg konkluderede i mit indlæg kl. 13:16.

Og som jeg først så efter at jeg havde afsendt det jeg sendte.

MacSOUP er en offline-reader, og enten skal man manuelt sørge for
»synkronisering«, eller også skal man indsætte synkronisering i cron'en.
Det er sidstnævnte jeg har gjort, til hvert 30. minut.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 04-04-06 11:47

Det var smuk og solrig dag da Per Rønne skrev
news:1hd80cf.1ky0gpixt6p21N%per@RQNNE.invalid i dk.politik:

> Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Så det var altså ikke Napolens tropper ..

Nej, det var tyrkerne. Så det er ikke umuligt at det var muslimer der
vansirede statuen! Sad faktisk og snakkede med min kæreste om det igår, da
der var noget om restaureringen af sphinxen i TV. Troede det var almen
viden at det var tyrkerne der skød næsen af.(Hvis man altså ikke tror på
Obelix!)

http://guardians.net/egypt/sphinx/
Citat:
"The nose was the unfortunate victim of target practice by the Turks in the
Turkish period. It is often erroneously assumed that the nose was shot off
by Napoleon's men, but 18th century drawings reveal that the nose was
missing long before Napoleon's arrival. "

Se også:
http://www.crystalinks.com/sphinxfacts.html

--
Rune D. Jørgensen

Fra : @

Dato : 03-04-06 20:10

On Mon, 3 Apr 2006 12:44:15 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Den diskussion har vist været ført siden islam kom til Egypten. Mener oven i
>købet er der en teori om, at det er muslimer der har hugget næsen af

det var Obelix der trådte den af

Ægypterne kommer nok til fornuft når de har regnet lidt på faldet i
turistindtægter, hvis de fjerner faraonernes efterladenskaber

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-04-06 12:54

> [...]

> da bare væk, lpå samme måde som Buddha-statuerne i Afghanistan, der blev

De uciviliserede arabere har allerede plyndret pyramiderne for deres
forgyldte toppe i en fordums tid, men det kan PER nok fortælle mere om.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 03-04-06 14:03

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> De uciviliserede arabere har allerede plyndret pyramiderne for deres
> forgyldte toppe i en fordums tid, men det kan PER nok fortælle mere om.

Jeg aner ikke hvornår pyramidernes oprindelige overflader er forsvundet
- det kan jo eksempelvis sagtens være sket under hyksos. 1650-1550 fKr.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 03-04-06 20:20

On Mon, 3 Apr 2006 15:03:11 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Jeg aner ikke hvornår pyramidernes oprindelige overflader er forsvundet
>- det kan jo eksempelvis sagtens være sket under hyksos. 1650-1550 fKr.

AFAIK har nogle af pyramiderne været beklædt med hvidt poleret marmor

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Per Rønne

Dato : 03-04-06 20:25

@ <1@invalid.net> wrote:

> AFAIK har nogle af pyramiderne været beklædt med hvidt poleret marmor

I know.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-04-06 21:23

"Per Rønne" fortalte:

> I know.

Det er det nu ikke. Poleret limsten er ikke mormor.

Mvh
Martin

Fra : Bruno Christensen

Dato : 03-04-06 21:20

On Mon, 03 Apr 2006 21:20:11 +0200, @ wrote:

> AFAIK har nogle af pyramiderne været beklædt med hvidt poleret marmor

Joh, og en stor del af Cairo er opført af disse byggesten, skal vi bringe
pyramiderne tilbage til oprindelig stand?

Det der er gjort mod oldtidsmonumenter før ca. år 1900 kan ingen gøres
ansvarlig for.

Omkring 1920 udvikler "vesten" en ide om at "alting bør bevares". Eventuelt
som et par Bevaringsværdige oldtidslevn.

Da motorvejen mellem Vejle og Fredericia skulle laves diskuterede man om en
endnu ikke udgravet gravhøj skulle flyttes for at gøre plads til en
Rasteplads.

/|\
/\
Bruno

Fra : Vidal

Dato : 03-04-06 21:02

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> De uciviliserede arabere har allerede plyndret pyramiderne for deres
> forgyldte toppe i en fordums tid, men det kan PER nok fortælle mere om.

Der er da nu andre end uciviliserede arabere, der
har plyndret i Ægyptens kulturskatte.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-06 05:53

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Der er da nu andre end uciviliserede arabere, der
> har plyndret i Ægyptens kulturskatte.

Og græske turister har før Kristi fødsel kradset deres grafitti ind i
allerede dengang »antikke« bygninger ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : NoTrabajo

Dato : 03-04-06 14:13

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i

> [...]
> vantro. De må da bare væk, lpå samme måde som Buddha-statuerne i
> Afghanistan, der blev bortsprængt af de rare talebanere.

Halalhippier, "humanister" og andre dhimmier, I mener formodentligt, at vi
nu skal fjerne alle statuer her i landet for ikke at fornærme den
muhamedanske verden?

Hvad med i stedet sammen med os andre at bekæmpe den sindssygdom, der
hedder muhamedanisme?
--
NoTrabajo

Fra : Bo Warming

Dato : 03-04-06 15:15

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message
> Hvad med i stedet sammen med os andre at bekæmpe den sindssygdom,
> der
> hedder muhamedanisme?

Er det sindsyge , når ræve dræber høns.?

Muslimers afvigelser er uinteressante og ikke værd at
sygdomsdiagnosticere, når blot de holder sig syd og øst for
Middelhavet

Glistrup bruger ordene præcist - det er en god vane.

Fra : NoTrabajo

Dato : 04-04-06 16:25

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i
> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message
>
> Er det sindsyge , når ræve dræber høns.?

Nej, det er hverken ondskab eller sindssyge, for det er rævenes natur.

> Muslimers afvigelser er uinteressante og ikke værd at
> sygdomsdiagnosticere, når blot de holder sig syd og øst for
> Middelhavet

Nemlig, lad dem gøre hvad de vil hjemme hos dem selv, det er ikke vores
problem, men muhamedanernes natur/ondskab/sindssyge bliver et problem, når
de kommer til os i kæmpeantal.

> Glistrup bruger ordene præcist - det er en god vane.

Glistrup er et geni - jeg er kun almindeligt godt begavet.
--
NoTrabajo

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-04-06 15:57

NoTrabajo fortalte:

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i

> Halalhippier, "humanister" og andre dhimmier, I mener formodentligt,
> at vi nu skal fjerne alle statuer her i landet for ikke at fornærme
> den muhamedanske verden?

Nej, vi mild og tolerant. I først hugge ansigt bort.

Mvh
Mufti

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-04-06 14:02

Knud Larsen wrote:
> [...]
> hærværk, eller salafistværk.
>
> Men som så ofte sagt: "der er jo ingen forskel på islam og kristendom".

Der er ingen forskel på kristendommen i år 1506 og islam i år 2006.

> Jeg ser en flok unge drenge i Paris har smadret en kunstudstilling på en
> café, fordi det drejede sig om religiøs kunst. Men det er jo det samme, som
> når ... ?

Det var 2.gen indvandrere som smadrede billeder af Muhammed, ikke
kristne.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-06 14:40

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Det var 2.gen indvandrere som smadrede billeder af Muhammed, ikke
> kristne.

Jamen, så har disse invandrerdrenge da begået - blasfemi!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk