Forurettelse set som rod til al sindsyge, ~
Fra : Bo Warming

Dato : 03-04-06 07:04

Forurettelse set som rod til al sindsyge.

Når man stillede Glistrup spørgsmål om ting han næppe havde været
afkrævet svar om tidligere i sit liv, så kom der nytænkning som skidt
fra en spædkalv, fx da KU-møde i 1984 spurgte om AIDS-forebyggelse og
han på stedet opfandt et lovforslag om tatovering på smittebæreres
kønsorganer. Man skal stå ved sandheden. Hemmelighedskræmmeri er ingen
menneskeret.

En vigtig pointe vedr telefonaflytning og brevhemmelighed, som
Glistrup dog anbefaler bevaret når ikke volds-kriminalitetsbekæmelse
vejer tungt imod.

Han var nuancernes mand med sikker proportionssans.

Da jeg engang spurgte om sindsyge-forebyggelse vævede han improviseret
om, at alt hvad han i sin advokatkarriere var stødt på med psykiatrisk
diagnose havde udspring i forurettelse, altså at moder m.m. har gjort
fyren indbildsk, så han føler sig forurettet - og kræver og klynker og
forlanger medynk, og når den ikke kommer, så opstår hallucinationer,
hvis der er DNA-anlæg for sådanne. Eller ufrivillige bevægelser og
andre skitzo-kendetegn. Min barndoms stammen var klart en mild art.