Tyske nynazister på linje med SV!
Fra : Sigvald

Dato : 02-04-06 19:11

http://www.dagbladet.no/sport/2006/04/02/462584.html

Nynazistene planlegger flere gatedemonstrasjoner mens VM i fotball
pågår. Det skriver avisen Der Tagesspiegel, som har kilder på at
nynazistene tror at politiet vil være svekket som «motstander» på
gata når mange av dem er opptatt av å vokte selve VM-arrangementene.

Blant aksjonene snauskallene planlegger er en «frihetsmarsj» i
Gelsenkirchen og en rekke demonstrasjoner i Berlin, Leipzig og
Nürnberg til støtte for Irans president Mahmoud Ahmadinejad. Han har
nylig åpent fornektet Holocaust og foreslått at Israel skal utslettes
fra verdenskartet.
---------------------

Noen som synes at disse nazzenes anti-israelske holdninger høres
ubehagelig velkjente ut? I så fall er ikke det minste rart. De samme
holdningene går nemlig igjen som en illrød tråd over hele
venstresiden i norsk- og internasjonal politikk. Blant de tyske
nazzenes norske meningsfeller finner man: SV, AUF, LO, RV, Vigrid og
(den småsenile?) Kåre Willoch. Ute i verden finner disse rabiate
nasjonale- og internasjonale sosialistene gehør, sympati og støtte
blant islamister/terrorister som Al Qaida, Mahmoud Ahmadinejad, Hamas,
osv.

Konklusjoner:
a) Åpenbare omfattende politiske fellestrekk beviser at nazistene
hører hjemme på den politiske venstrefløyen.
b) Å kritisere Israel er å tale nazismens sak.
c) Å forsvare Israel er anti-nazistisk.
d) Georg Lavik deler IKKE nazistenes syn på Israel. Alle forsøk på
knytte Georg Lavik opp mot norske nynazistiske miljøer faller derfor
totalt på sin egen urimelighet.
e) Alle som tar avstand fra nazisme og holocaust, og forsvarer Israels
selvfølgelige eksistensberettigelse og like selvfølgelige rett til
selvforsvar bør stemme FrP ved neste valg!

Sigvald

Fra : JAHJ

Dato : 02-04-06 19:22

"Sigvald" <sigvald4@yahoo.no> skrev i melding
[...]

----

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Du representerer ikke Frps syn på
noe som helst, og du gjør partiet en bjørnetjeneste med dette pisspreiket
ditt. Kan du ikke heller få deg en jobb?

Fra : Rom

Dato : 02-04-06 19:42

> [...]
>
> Noen som synes at disse nazzenes anti-israelske holdninger høres
> ubehagelig velkjente ut? I så fall er ikke det minste rart.

I disse tider er det viktig at alle nordmenn bidrar for at
jødene ikke ikke utryddes på nytt. Størst fare er en Tjernobyl-
uhell i Damona-anlegget, med spredning av radioaktivitet i 50
mils avstand (hele Israel med andre ord).

Det siste fra Gaza er at at basisvarer som mel og sukker mangler.
Prisene på mat fyker i været. 40% arbeidslediget betyr at folk
har lite penger. Det er lovløsetilstander i Gazas gater hvor det er
mere bandene enn politiet som regjerer.

USA og EU har stoppet all pengestøtte til palestinerne. Israel holder
grenseoveganger stort sett stengt for å være sikker på at det blir
matmangel. Det var slik Stalin knekte motstanderne Ukraina.

Vi kan se fram til 10.000 dødsfall p.g.a. matmangel i Gaza-området.

Grunnen til at jeg ikke regner med mere enn 10.000 er at jeg
tror rike land som Sverige/Libya vil gjenoppta hjep til Gaza.
(Fattige land som Saudi-Arabia regner jeg ikke med)

Liksom Stalins stenging av Ukranias grenser og liksom blokaden
av Irak, så er dette helt lovlig terrrorisme fordi ingen barn
eller kvinner rammes, bare de som har våpen

Se "kirurgisk krigføring"
http://seattlepi.nwsource.com/jamieson/189914_robert08.html

Kjell

Fra : Edmund Bakken

Dato : 02-04-06 22:46

"Rom" <nospam@please.com>

> Liksom Stalins stenging av Ukranias grenser og liksom blokaden
> av Irak, så er dette helt lovlig terrrorisme fordi ingen barn
> eller kvinner rammes, bare de som har våpen

la iranerne i fred !!
og slipp Willy fri

Fra : P.H. Stuken

Dato : 03-04-06 00:29

> la iranerne i fred !!
> og slipp Willy fri

la iranerne være i fred med å utvikle sine atomprosjekter ?

skrekk og gru sier jeg

Fra : P.H. Stuken

Dato : 03-04-06 00:30

hva pokkern gjør dette innpå fotballgruppa?

Fra : C Lund

Dato : 03-04-06 09:57

In article <VtudnRCP1us-w63ZRVnzvA@telenor.com>,
"P.H. Stuken" <phstuken@hotmail.com> wrote:

> hva pokkern gjør dette innpå fotballgruppa?

Fotball...??

(ser på forumlista)

Bah.

Du får spørre sigvald om det, ettersom det var han som startet denne
tråden. Jeg kan se to andre grupper denne tråden heller ikke burde
være på...

C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Vidar Jortveit

Dato : 03-04-06 10:45

C Lund <clund@notam02SPAMBLOCK.no> wrote in news:clund-
304F4B.10564903042006@amstwist00.chello.com:

> [...]
>
> Du får spørre sigvald om det, ettersom det var han som startet denne
> tråden. Jeg kan se to andre grupper denne tråden heller ikke burde

Jeg ser fire andre, men kanskje jeg ser dobbelt

--
Vidar Jortveit
Bergen, Norway

- "We have embarrassed them into putting in a performance where they
have embarrassed us. We made them play so well."
Wycombe Wanderers' John Gorman after being 3-1 up in the League Cup
against Aston Villa at half time, only to lose 3-8.

Fra : C Lund

Dato : 03-04-06 09:54

In article <1144001465.087595.145850@j33g2000cwa.googlegroups.com>,
"Sigvald" <sigvald4@yahoo.no> wrote:

> Konklusjoner:
> a) Åpenbare omfattende politiske fellestrekk beviser at nazistene
> hører hjemme på den politiske venstrefløyen.

Tja og ja...

> b) Å kritisere Israel er å tale nazismens sak.

Nei.

> c) Å forsvare Israel er anti-nazistisk.

Nei.

For å si det slik: Nazismen gikk ut på å skape et hjemland til "das
übermensch", og nåde de som stod i veien. Vekk med dem. Sionismen
dreier seg om å skape et hjemland til "guds utvalgte folk", og nåde de
som står i veien. Vekk med dem.

Ser du noen likhetstrekk der?

> e) Alle som tar avstand fra nazisme og holocaust, og forsvarer Israels
> selvfølgelige eksistensberettigelse og like selvfølgelige rett til
> selvforsvar bør stemme FrP ved neste valg!

Skal ikke Palestinerne få lov til å forsvare seg da?

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 03-04-06 14:58

C Lund skrev:

> Tja og ja...
Nei, likhetstrekkene mellom den røde og den brune fløyen innen den
kommunazistiske bevegelse er litt for mange til at du bare kan trekke
på skuldrene av disse.

> Nei.
Tildels enig.

> Nei.

> For å si det slik: Nazismen gikk ut på å skape et hjemland til "das
> übermensch",

Nei. Dette med "Lebensraum" var et begrep som ble innført av den tyske
geopolitiker Friedrich Ratzel (1844-1904), og hadde mer å si for den
tyske politikken før 1. verdenskrig. Hitler adopterte riktignok
begrepet, men han var som kjent ute etter verdensherredømmet, selv om
han startet med "Salamiteknikken" i første omgang.

> og nåde de som stod i veien. Vekk med dem. Sionismen
> dreier seg om å skape et hjemland til "guds utvalgte folk", og nåde de
> som står i veien. Vekk med dem.

Men Israels politikk går rett og slett ut på at jødene har lyst til
å leve - ikke annet.

> Ser du noen likhetstrekk der?

Stor forskjell.

Derimot er det vel heller ingen tvil om at kommunistene også drømte
om verdensherredømmet.

Vanlig Sigvaldsprøyt

> Skal ikke Palestinerne få lov til å forsvare seg da?

Er det forsvar å sende "levende bomber" inn i et annet land og drepe
skolebarn og andre sivile??

Om Palestinerne hadde holdt seg til Osloavtalen i stedet for å myrde
naboer så ville det vært en ganske annen situasjon der i dag.

Fra : Arne Brendmo

Dato : 03-04-06 15:45

Brumle Måseegg skrev:

> Nei, likhetstrekkene mellom den røde og den brune fløyen innen den
> kommunazistiske bevegelse er litt for mange til at du bare kan trekke
> på skuldrene av disse.

Vel, «kommunazistisk» er vel strengt tatt et begrep du har
konstruert selv, er det ikke? Eller er det noen menings-
feller av deg? Begrepet er uansett helt overflødig, da det
finnes et fra før som er dekkende: «diktatur».

Og det er klart du finner likhetstrekk mellom diktaturer
og diktaturer, samme hva slags ideologi som er brukt til
å forsvare det.

andre ting, nemlig forholdet mellom marked og kollektiv
styring.
Man kan tro på demokrati eller diktatur uavhengig av dette
spørsmålet, noe man f.eks. ser av det faktum at demokratiet
_er_ en mekanisme for kollektiv styring.

> [...]
> begrepet, men han var som kjent ute etter verdensherredømmet, selv om
> han startet med "Salamiteknikken" i første omgang.

Mener du at troen på herrefolket og dets rett til
territorium _ikke_ var et karakteristisk trekk ved nazismen,
fordi idéene fantes fra før?

> Men Israels politikk går rett og slett ut på at jødene har lyst til
> å leve - ikke annet.

Eh, vel. Det kommer tydeligvis an på øynene som ser.

> Derimot er det vel heller ingen tvil om at kommunistene også drømte
> om verdensherredømmet.

De støttet ihvertfall revolusjonære bevegelser andre
steder enn der de selv hadde makten. I kommunistisk
teori er det vel snarere snakk om en tro på at revolusjoner
er uunngåelig under visse betingelser.

> Er det forsvar å sende "levende bomber" inn i et annet land og drepe
> skolebarn og andre sivile??

Nei, det er det ikke. Likevel har de lov til å forsvare
seg, akkurat som israelerne har lov til å forsvare seg
mot f.eks. palestinske selvmordsbombere, samtidig som
det er en hel rekke ting israelerne gjør som de ikke bør
ha lov til å gjøre.

> Om Palestinerne hadde holdt seg til Osloavtalen i stedet for å myrde
> naboer så ville det vært en ganske annen situasjon der i dag.

Sant. Og hvis Israel.... Nei, jeg gidder ikke.

-abre

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 03-04-06 16:50

Arne Brendmo skrev:

> [...]
> feller av deg? Begrepet er uansett helt overflødig, da det
> finnes et fra før som er dekkende: «diktatur».

Neida, begrepet er ikke konstruert av meg, men en klar realitet.

Det dekkes ikke helt av begrepet diktatur, da du også finner
diktaturer som ikke passer inn i det kommunazistiske mønster.

> [...]
> å forsvare det.

> andre ting, nemlig forholdet mellom marked og kollektiv

Men - noe av det første Hitler gjorde var jo nettopp å sette
markedskreftene ut av spill. Økonomien ble strengt planøkonomisk
styrt, og industrien ble helt dirigert av Staten. Ja, Hitler gikk så
langt at han til og med tegnet den bilen som "den vanlige tysker"
skulle få anledning til å kjøpe. ("Bobla")

> [...]

> Mener du at troen på herrefolket og dets rett til
> territorium _ikke_ var et karakteristisk trekk ved nazismen,

Fantes fra før og fantes fra før. Lebensraum gikk ut på en
forholdsvis "beskjeden" anektering av diverse landområder med delvis
tysk befolkning. Men Hitler ville ikke nøye seg med mindre enn
verdensherredømmet.

> De støttet ihvertfall revolusjonære bevegelser andre
> steder enn der de selv hadde makten. I kommunistisk
> teori er det vel snarere snakk om en tro på at revolusjoner
> er uunngåelig under visse betingelser.

Vi vet også at det kun var et forpliktende samarbeide gjennom NATO som
hindret de fra å fortsette sin "salamipølsetaktikk" i Europa.

Og Nikita brølte jo rett ut "Vi skal begrave dere" ved i alle fall en
anledning.

> [...]
> mot f.eks. palestinske selvmordsbombere, samtidig som
> det er en hel rekke ting israelerne gjør som de ikke bør

Vi er vel ikke helt uenige her

> Sant. Og hvis Israel.... Nei, jeg gidder ikke.

Enig.

Fra : Arne Brendmo

Dato : 03-04-06 17:15

Brumle Måseegg skrev:

> Men - noe av det første Hitler gjorde var jo nettopp å sette
> markedskreftene ut av spill. Økonomien ble strengt planøkonomisk
> styrt, og industrien ble helt dirigert av Staten.

Slik det jo ofte er i land som er i krig.

Men jeg benekter ikke at det er trekk ved nazismen som
kan plasseres «til venstre», akkurat som det finnes andre
trekk (den sterkestes rett, osv), som kan assosieres med
motsatt side.

Men slike merkelapper beskriver uansett ikke særlig godt
hva nazismen egentlig gikk ut på, og har ofte bare til
hensikt å sverte den sida man ikke sympatiserer med.

-abre

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 03-04-06 17:46

Arne Brendmo skrev:

> Slik det jo ofte er i land som er i krig.

Det gikk da tross alt noen år fra Hitler overtok makten og til han
marsjerte inn i Polen.

Men - den strenge statsdirigerte politikken var i alle fall en klar
side ven nazismen, så dette med markedskreftene er i alle fall ikke
enget som middel til å skille mellom de to fløyene.

> Men jeg benekter ikke at det er trekk ved nazismen som
> kan plasseres «til venstre», akkurat som det finnes andre
> trekk (den sterkestes rett, osv), som kan assosieres med
> motsatt side.

Den sterkestes rett - samsvarer lite med det gamle borgerlige prinsipp
"Noblesse oblige" og den gyldne læresetning om hjelp til selvhjelp.

Fra : Sigvald

Dato : 03-04-06 18:37

P.H. Stuken wrote:
> hva pokkern gjør dette innpå fotballgruppa?

Er ikke det åpenbart da? Utgansgpunktet for debatten er en artikkel om
fare for konfrontasjoner med tyske nynazister under VM i fotball -
hvilket FIFA er bekymret for. Ergo er denne debatten selvsagt relevant
i fotballgruppa.

Sigvald