Teflonkræft og "Ekspertise risikerer at fo~
Fra : Bo Warming

Dato : 02-04-06 08:13

Teflonkræft og "Ekspertise risikerer at forsvinde" lyver Politiken2.4

Under denne overskrift på side 6, postuleres at når små sundheds- og
andre institutter lægges ind under universiteterne, så vil viden og
færdigheder forsvinde.

Hvordan? Vil bogtryk blive visket ud og harddisks blive slettet?
Holocaustes kloge hjerner?

Sjovt nok er den grotesk-lyvende avis på side 2 og 5 netop ude at
smigre ikke-universitets-fagfolk ved at citere dem for inkompetent
bavl, bl.a. at når "hver femte dansker har dårlig ånde" så skyldes
det "et sammensurium af forskellige gasarter, heriblandt svovl."

Svovl er fast stof og lugtløst. For 10% af danskere med foetor ex ore
er det mavesækkens lukning der får sure dampe til at trænge op, og når
resten har ildelugt fra "belægninger på tænderne" evt tungen, så er
aminer og ikke svovlholdige merkaptaner helt dominerende.

Munkemarxist-asket-pietist-sadisterne bag Politiken-våseartiklen
angriber at "gajol og mundspray" er kortsigtede løsninger "fordi de
ikke fjerner årsagen til den dårlige ånde"

Løgnerne glemmer at tandbørstning også kun giver lugtfrihed i ½ time
og især ved at overdøve med pebermynteparfume.

Altafgørende belægninger er her nede om *tandrødderne*, hvor
tandbørstning har ringe effekt - og faktisk er det usikkert om
børstning eller tandrensninger hos tandlægen forebygger den meget
psykosomatiske gingivitis og paradentose.

Dengang jeg var forfængelig gjorde jeg som min far - havde en
tandbørste i lommen og børstede lidt for massagens skyld, mens jeg
cyklede, og skulle jeg møde piger, havde jeg en lille tandbørstetube i
lommen og kort før møde tværede jeg denne parfume rundt i munden.
Tungebelægninger har jeg set, men aldrig haft - kan de lugtes?

LØGN NR 2 FRA POLITIKEN: TEFLON GIR KRÆFT

Avisens overskrift og brødtekst antyder at køkkenredskabernes
teflon-bevægninger(slip-let) kun er uden kræftfare ved normal brug.

Ved opvarmning over 315 grader dannes flourerede kulbrinter (fx C2F4
og C8F18).

Avisen fortier at disse aldrig har været linket til cancer.

Og avisen fortier at selv den varmeste kogeplade vil næppe bringe en
pande op på så høj temperatur, og hvis det sker vil normal ventilation
i normalkøkkenet betyde at nul fare.

Er der nogen i nærheden, vil de opdage det og slukke, og er der ingen,
går det kun ud over elregningen.

Indtil CF-forbindelserne når ozonlaget, er de aldeles inaktive i en
hver kemisk henseende - og overtroen hos miljøtosser om at ozon-lag
påvirkedes mærkbart ved katalyse fra freon, er vist på retur.