CC i en formmail.
Fra : John Lynge

Dato : 20-01-01 23:01

Hej NG.

Er der nogle, der ved hvilket formmail program jeg skal bruge, for at
afsender selv for tilsendt en kopi, eller hvilken kommando der skal til?

Hilsen John

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 20-01-01 23:31

"John Lynge" <jal@jal.as> skrev i
<URna6.2656$fa3.142500@news010.worldonline.dk>:

> Er der nogle, der ved hvilket formmail program jeg skal bruge, for at
> afsender selv for tilsendt en kopi, eller hvilken kommando der skal
> til?

det burde du med lidt snile kunne få stort set ethvert formmail program
til. Hvis du sammen med mailen sender en header der hedder Cc: (eller
Bcc:) med afsenders adresse som værdi. Altså med php:

$header = "Cc: $afsender_email"; //Carbon copy til afsender

Hvis du ikke selv har mod på det kan du sikkert finde en stak færdige
scripts der har denne feature.

--
Mvh.
Sune B. Fibæk

<http://fibaek.dk/> - eksempler på html, css og serverside (php/mysql)

Fra : CHRistian

Dato : 20-01-01 23:44

.... og dem er der sikkert en bunke af på http://resourceindex.com/

--
123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 12
Tilfældig-Signatur-prog-test,6: http://members.nbci.com/chrzzz/soft/s2f/

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 20-01-01 23:55

eller her: <http://www.worldwidemart.com/scripts/>

Fra : John Lynge

Dato : 22-01-01 09:48

det burde du med lidt snile kunne få stort set ethvert formmail program
til. Hvis du sammen med mailen sender en header der hedder Cc: (eller
Bcc:) med afsenders adresse som værdi. Altså med php:

$header = "Cc: $afsender_email"; file://Carbon copy til afsender

Hvor skal den header indsættes på min side?

MVH John

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 22-01-01 09:59

"John Lynge" <jal@jal.as> skrev i
<PsSa6.9848$l57.259835@news000.worldonline.dk>:

> $header = "Cc: $afsender_email"; file://Carbon copy til afsender
>
> Hvor skal den header indsættes på min side?

det komme an på hvilket sprog din formmailer er skrevet i! Hvis det er
php (som ovenstående eksempel fordrer) vil det se nogenlunde sådan her
ud:

<?php
$headers = "Cc: cc_modtager@domæne.tld";
$modtager = "modtager@domæne.tld";
$subject = "dette er en email";
$body = "den er noget der minder om tom..."

mail ($modtager, $subject, $body, $headers);
?>

hvis du vil se et færdigt eksempel på en php formmailer har jeg en på
<http://fibaek.dk/eksempel.php?id=5> (dog hvist ikke med en cc
function, men den kan du jo så selv sætte ind ;).

Fra : find clausen

Dato : 21-01-01 10:27

On Sat, 20 Jan 2001 23:00:48 +0100, "John Lynge" <jal@jal.as> wrote:

> Hej NG.
>
> Er der nogle, der ved hvilket formmail program jeg skal bruge, for at
> afsender selv for tilsendt en kopi, eller hvilken kommando der skal til?

FX:

<HEAD>

function checkMail(form)
{
if (form.email.value != "" && form.recipient.value.indexOf("\nCC:")
<0)
form.recipient.value += '\r\nCC: ' + form.email.value + ' (kopi)';
}

</HEAD>

<FORM METHOD="POST" name=newCal ACTION="/cgi-bin/FormMail.pl"
onSubmit="checkMail(this)">

--

find clausen
http://www.photopress.dk/