Garanti på Ericsson
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 15-06-01 15:44

Hej,

Hvor lang tids garanti er der normalt på en T10s. Det er problemet med at
den slukker af sig selv, der plager mig...

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-06-01 15:50

Rasmus Nielsen skrev:

>Hvor lang tids garanti er der normalt på en T10s. Det er problemet med at
>den slukker af sig selv, der plager mig...

Jeg vil tro du har det ene års reklamationsret, som du har på alle
varer solgt i Danmark.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : osten.dk

Dato : 15-06-01 22:08

Typisk vil der være 12-15 måneder fra produktionsdato.

Dette ses nede i venstre af telefonen når du tager batteriet af, der skal
stå følgende 5 tegne xxWxx

her vil der f.eks. stå 00W04, hvilket betyder at den er lavet i 2000 uge 4

osten.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-06-01 22:12

osten.dk skrev:

>Typisk vil der være 12-15 måneder fra produktionsdato.

Hvor har du det fra? Man får 12 måneders reklamationsret fra den dag
man køber telefonen.

>Dette ses nede i venstre af telefonen når du tager batteriet af, der skal
>stå følgende 5 tegne xxWxx
>
>her vil der f.eks. stå 00W04, hvilket betyder at den er lavet i 2000 uge 4

Ja, men hvis jeg har købt den i december 2000, så virker
reklamationsrettet indtil december 2001, og ikke januar 2001 (uge 4).

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : osten.dk

Dato : 16-06-01 10:46

"Hvor har du det fra? Man får 12 måneders reklamationsret fra den dag
man køber telefonen"

Ja det er jeg godt klar over, men hvis ikke lige man ligger inde med et
garantibevis af nogen art, så kan man få den lavet på den måde. Jeg har det
fra mig selv, fordi jeg har fået lavet adskillige Ericsson telefoner på
denne måde. Hvis folk ikke lige sender et garantibevis med eller man på
anden måde får sig en telefon hvor dette ikke medfølger virker dette!

Try me!

Osten.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-06-01 11:07

osten.dk skrev:

>Ja det er jeg godt klar over, men hvis ikke lige man ligger inde med et
>garantibevis af nogen art, så kan man få den lavet på den måde.

Jeg tror ikke du skal satse på at du altid kan regne med denne
service. Det er da flot og rart, men man skal vist ikke satse på at
man bare kan få den lavet...

Super!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Niller

Dato : 16-06-01 11:51

> Jeg tror ikke du skal satse på at du altid kan regne med denne
> service. Det er da flot og rart, men man skal vist ikke satse på at
> man bare kan få den lavet...

Garantibevis er til for butikkerne...
Værkstederne går efter produktionsdato. Der hvor det kan blive nødvendigt at
have et garantibevis, er hvis produktionsgarantien (på 12-24 mdr. afhængig
af producent) er udløbet, så er det butikken der skal betale regningen, og
derfor skal de se et garantibevis for at være sikker på hvornår fonen er
købt, men er produktionsdatoen ikke over 12-24 mdr. vil du altid kunne få
repareret din fon på garanti...

Teleservice styrer!

Niels Præstegaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-06-01 12:20

Niller skrev:

>Garantibevis er til for butikkerne...

Du udbreder dig om nogle ting der normalt er en kunde
uvedkommende medmindre man har smidt sin bon/sit garantibevis
væk. Derfor forstår jeg ikke den citerede sætning.

Reklamationsret er sikret i loven. Det betyder at man i op til et
år efter at man har fået varen i hænde kan klage over mangler der
var til stede på det tidspunkt. Den ret er ufraskrivelig, og det
er sælger der skal opfylde et evt. krav.

Garanti er noget som forretningen kan tilbyde. Det er ikke omtalt
i loven, men skal ifølge forbrugerombudsmanden stille køberen
*væsentligt* bedre end ellers. Forretningen kan derudover lave
garantien lige som det passer dem.

--
Bertel

Fra : osten.dk

Dato : 16-06-01 13:02

Jeg tror at Niller har forstand på det der!! Han er tidligere ansat hos to
af de store teleudbydere, med en samlet anciennitet på mere end fem år...

Jeg ved ikke rigtig om jeg skal forstå Bertels indlæg som negativt

Osten.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-06-01 15:08

osten.dk skrev:

>Jeg ved ikke rigtig om jeg skal forstå Bertels indlæg som negativt

Jeg synes at Niller skrev rodet, og så benyttede jeg lejligheden
til at understrege forskellen på reklamationsret og garanti. Det
kan ikke gøres for tit.

--
Bertel