Hvordan laver jeg dette??
Fra : Jensen & Heidemann

Dato : 19-01-01 18:34

Hej alle Guruer,

Jeg har en plan om at oprette en site hvor folk kan hente oplysninger
om nogle fluer (Til at fiske med ).

Jeg forstiller mig at folk kan søge på f.eks. navnet på mønstret og så
fremkommer hele binde opskriften.

Hvordan laves dette lettest??.....Skal man bruge en database, f.eks.
MySQL ?? (er denne fin nok??).

Skal siten hostes på en ASP server eller en server med FrontPage
Extentions oder wass??......

Hvordan gør jeg det letteste??

Med venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 19-01-01 19:06

Jensen & Heidemann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg forstiller mig at folk kan søge på f.eks. navnet
> på mønstret og så fremkommer hele binde opskriften.

Du har ret i at du skal have fat på en database og et webhotel som
understøtter ASP, PHP eller noget lignende. Om det skal være ASP eller
PHP er en smagssag. De kan begge stort set det samme - ASP er en
Microsoft teknologi, PHP er OpenSource.

Uanset hvad du vælger, så skal du nok ikke regne med at kunne lære det
på et par dage. Det tager lidt længere tid. Det kan dog godt betale sig,
især hvis du har rigtigt mange fluer.

Men hvis du bliver utålmodig, er der jo også den mulighed, at du laver
dit site i ganske almindelig HTML. Og så får dig en gratis hostet
søgefunktion. Den er nem at sætte op, og kræver ikke noget specielt af
dit webhotel. Et eksempel på sådan en gratis ting finder du her:
http://www.freefind.com

Mvh
Jonas