hun mjaver hele tiden.....
Fra : tina

Dato : 22-05-06 18:58

Hjælp!

Vores kat Tilde mjaver stort set konstant og jeg kan ikke finde ud af
hvorfor. Det eneste tidspunkt hun holder op er når naboens kat kigger
fordi for at lege, eller når vi sidder i sofaen om aftenen. Hun er
steriliseret og 8 mdr. gammel, men den konstante mjaven er først
begyndt inden for de sidste måneder....
Hvis vi lukker hende ud (og nabokatten ikke er der) sidder hun foran
døren og mjaver.
Hvis vi går mod madskålen løber hun med løftet hale med, men ender
som regel med kun at snuse til maden hvorefter hun løber mjavende
efter os tilbage igen.
Hvis vi tager hende op for at kæle bliver hun hurtig utålmodig og
mjaver og vil ned igen.
Har prøvet at tjekke om der kunne være noget galt (spisevaner,
afførring, ømhed osv), men der synes ikke at være noget.

Er der nogen der har et forslag til hvad der kan være galt eller
hvordan vi kan vende hende af med at mjave så meget???

/ Tina

Fra : Camilla Baird

Dato : 22-05-06 23:53

tina wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har et forslag til hvad der kan være galt eller
> hvordan vi kan vende hende af med at mjave så meget???

Jeg tror, Tilde keder sig - helt enkelt. Få hende en legekammerat.
mvh Camilla

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-05-06 01:44

Det lyder lidt som løbetid. Måske er hun ikke steriliseret ordentligt. Tag
en snak med dyrlægen først.

Når denne mulighed bliver udelukket, kan I se på om det er kedsomhed.
Overvej en kat til og læs evt. Karen Pryors bog "Klikkertræning for Katte"
som giver præcise og effektive anvisninger på hvordan kedsomheden kan
minimeres ved aktivering og hvordan man kan aflære problemadfærd.

Held og lykke!

Med venlig hilsen
Gainsbourg