Hvorfor slikker min kat på plastikposer
Fra : Birgitte Schultz

Dato : 21-05-06 15:03

Kære Kattevenner!

Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor min hunkat
slikker på plastikposer? Jeg har haft mange katte i tidens løb, men
aldrig nogen som slikkede på plastikposer.

jeg håber der sidder en katteven derude med en ide. Det vil glæde mig
meget at høre dig/Jer.

Med venlig hilsen
Birgitte Schultz
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 22-05-06 00:13

Jeg ved ikke, HVORFOR de gør det, men jeg ved, at rigtig mange katte gør
det. Nogle af dem nøjes oven i købet ikke med at slikke, men æder det,
hvis de kan se deres snit til det, og det er ABSOLUT ikke godt for
fordøjelsen; Faktisk kan de dø af det.

Og så er der også katte, som ikke spiser, men tisser på plastik!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 22-05-06 02:33

> [...]
> aldrig nogen som slikkede på plastikposer.
>
> jeg håber der sidder en katteven derude med en ide. Det vil glæde mig

Jeg har osse en hunkat der slikker på plastikposer, og jeg har faktisk
fået en forklaring på det for nogle dage siden ..... plastikposer (og
fotografier) indeholder et særligt fedtstof som mange katte godt kan lide.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Noon

Dato : 22-05-06 08:18

Jeg har også den store ære af at have en hunmis, der lader som om, hun
spiser plasticposer - hun holder hovedet tæt på posen og skærer tænder.
-Så det lyder som om, hun æder posen!
Men det er vel generelt bare endnu et skørt indfald fra de kære misser?
Plasticposer er også et yndet sovested her i huset. :)

-noon

Noon
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Karina Nielsen

Dato : 22-05-06 18:10

"Birgitte Schultz" <bfschultzKATTE@BAKKEwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aldrig nogen som slikkede på plastikposer.
>
> jeg håber der sidder en katteven derude med en ide. Det vil glæde mig

Uha ja, det må jeg også tilslutte mig. Perlemissen syntes bestemt også det
er sjovt at slikke på plasticposer - men lyden? Neeeei, jeg kan ikke tage
den lyd*g*

Jeg har også tit undret mig over det;)

Vh
Karina

Fra : sleepflower

Dato : 22-05-06 21:36

Min kat slikker også på poser, men vil kun slikke på de blå ikea poser. det
er en kræsen kat jeg har!

Fra : Karina Nielsen

Dato : 22-05-06 21:57

"sleepflower" <sleepflower@secret.dk> skrev i en meddelelse
> Min kat slikker også på poser, men vil kun slikke på de blå ikea poser.
det
> er en kræsen kat jeg har!

Ja Perle tager alt det plastic hun kan få fat i - men moar er hurtig til at
snuppe dem*g* Slemme moar:)

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Karina Nielsen

Dato : 22-05-06 18:10

Fra : Di B

Dato : 24-05-06 17:57

Hejsa

Jeg ved ikke hvorfor kattene gør det, men du er bestemt ikke alene
Min den ene gør det også på alle slags plastikposer. Men mest i
perioder, ind imellem gør han det også på aluminiumspersienner. Det er
faktisk i samme perioder hvor han nyder at spise spindelvæv....

Di B
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia Nave

Dato : 24-05-06 19:31

Di B wrote:

> Det er faktisk i samme perioder hvor han nyder at spise spindelvæv....

Hihi Sådan en kat har jeg også. Han vil meget gerne spise det, men
det ender som regel med, at det meste samler sig i knurhårene
Der kan faktisk samle sig temmelig meget på en sådan MCO med _meget_
lange knurhår!
Hmmm.....men det siger måske mere om mine rengøringsvaner end om hans
tilbøjeligheder....

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Leif Neland

Dato : 25-05-06 08:30

Pia Nave wrote:

> [...]
> lange knurhår!
> Hmmm.....men det siger måske mere om mine rengøringsvaner end om hans

Mon ikke der er marked for at opdrætte radiator-kravlende hamstre, der kan
bruges til at fjerne nullermænd utilgængelige steder?

Leif

Fra : Pia Nave

Dato : 25-05-06 12:09

Leif Neland wrote:

> Mon ikke der er marked for at opdrætte radiator-kravlende hamstre, der kan
> bruges til at fjerne nullermænd utilgængelige steder?

Jeg tror helt bestemt, at du har fat i noget rigtigt stort dér, Leif

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Tina M

Dato : 27-05-06 13:41

> [...]
> aldrig nogen som slikkede på plastikposer.
>
> jeg håber der sidder en katteven derude med en ide. Det vil glæde mig

Jep ... sådan en fyr har vi også her i huset. Jeg ved ikke hvorfor han
gør det, men er obs på ikke at have plasticposer stående hvor der er
katteadgang - min kat hører nemlig til dem som også spiser hjørnerne.

mvh Tina M

Med venlig hilsen
Tina M
- Tøm kattebakken ved privat svar