Fuldtidsjob som døråbner!
Fra : Stefanie

Dato : 11-05-06 15:12

Ja, så er problemet den store kat.
Det har stet på i meget udbredt grad det sidste halve år at han simpelthen
skriger.
Han stiller sig hen til døren og skriger, så lukker vi ham ud og han er ude
et lille øjeblik (gennemsnitlig 15min) og så stiller han sig op udenfor og
skriger. Så lukker vi ham ind, han går hen og spiser og direkte hen til
døren og skriger. Sådan kører rutinen, så det er snart et fuldtidsjob at
lukke ham ind og ud.
Vi har prøvet forskellige metoder, både at sprøjte vand på ham med en
forstøverflaske når han skriger, og også PRØVET virkelig hårdt og ignorere
det, men et er umuligt sådan som han skriger.
Hvis vi ignorer det når han står udenfor kradser han nærmest vores (træ)dør
i stykker!
Vi har prøvet at først lukke ham ud (eller ind) når han holder op med at
skrige, så der ligesom var en "godbid" når han lod være - dette virker
heller ikke til at hjælpe.
Nu er min kæreste begyndt og "lufte" ham - han har en dåse med trykluft i
(almindelig luft) og denne er Emil (katten) bange for, men 2 min efter er
han tilbage og skriger.

Hvad f..... gør vi? Vi er ved at gå ud af vores gode skind over det
skrigeri, og vi kan jo heller ikke lukke ind og ud konstant og hele tiden.
Midlertidigt har vi døren åben det meste af dagen, men det går jo ikke til
sommer, eller når jeg starter arbejde igen, så vi ikke er hjemme hele dagen
(så døren ikke stå åben en hel dag)...

Håber på gode råd, ideer, alt er velkommen!!

Venligst Stefanie - som er ved at blive tosset i hovedet nogle gange!

Fra : Leif Neland

Dato : 11-05-06 15:20

"Stefanie" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skriger. Så lukker vi ham ind, han går hen og spiser og direkte hen til
> døren og skriger. Sådan kører rutinen, så det er snart et fuldtidsjob at

Er det ikke muligt at sætte en kattelem op?

Leif

Fra : Stefanie

Dato : 12-05-06 11:47

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> "Stefanie" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en meddelelse
> ude
>
> Er det ikke muligt at sætte en kattelem op?
>
> Leif

Nej, desværre ikke. Vi har glasdøre både for og bag...

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 12:17

> "Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> simpelthen
> og

> Nej, desværre ikke. Vi har glasdøre både for og bag...

Lav et hul i vægen til kattelemmen. Og hvis den skal fjernes igen, Er prisen
stortset den samme, for en ny dør, som at få en murer ud og lukke hullet.

Mvh Allan

Fra : Kari Eiffert

Dato : 12-05-06 15:54

> Nej, desværre ikke. Vi har glasdøre både for og bag...

Der findes kattelem til glas også . Vi har en kattelem i vores ene vindue,
så det kan altså lade sig gøre.

http://loppetjansen.dk/product_info.php?cPath=176&products_id=2319

Mvh Kari

Fra : Kari Eiffert

Dato : 12-05-06 16:00

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes kattelem til glas også . Vi har en kattelem i vores ene vindue,
> så det kan altså lade sig gøre.
>
> http://loppetjansen.dk/product_info.php?cPath=176&products_id=2319
>
> Mvh Kari

Der er også en uden magnet:
http://loppetjansen.dk/product_info.php?cPath=176&products_id=2320

Fra : OZ7PUS

Dato : 11-05-06 18:01

> [...]
>
> Håber på gode råd, ideer, alt er velkommen!!
>
> Venligst Stefanie - som er ved at blive tosset i hovedet nogle gange!

Gjore Speedy oss engang fik vi stoppet ved at ignorer det 100% også ellers
skælde ud når der blev kradset på døren ..
Han kan fint vente den dag idag med at komme ud til vi lukker ham ud .. og
komme ind igen når vi åbner og kalder på ham

Tøsen

Fra : Anette

Dato : 11-05-06 21:06

Stefanie wrote:

> Håber på gode råd, ideer, alt er velkommen!!

Hej Stefanie

Ja, man bliver skør i bøtten af at blive "råbt af" hele tiden. Vi havde
samme bøvl med vores tre katte. Når den ene kartede på vinduet for at komme
ind, gik der kun 5 min for at den anden kartede på vinduet for at komme
ud...o.s.v.
Vores yderdøre var nye, så det med at sætte en kattelem i, var ikke lige det
vi havde mest lyst til. Desuden er den ene kat dødbange for den kattelem vi
allerede har i døren ud til fyrrummet, hvor de har deres madskåle og
kattebakke. Men netop fyrrummet blev løsningen for os. Der er nemlig et
staldvindue, og som et forsøg tog vi et af de underste små vinduer ud, og
satte kasser hen under vinduet så de kunne komme der op. Så langt så godt -
de brugte vinduet ud ind i mellem - men naboens fertile hankatte brugte
også den vej ind til madskålene ( og til at strinte over det hele)
Så endnu et forsøg blev sat i værk. Min mand byggede en udvendig kasse, som
nåede op og dækkede det åbne vindue. Kassen har forskudte hylder indeni og
plexiglas som låg. De forskudte hylder inden i fungerer som trappe. Vi
kastede tørfoder ind på kassens hylder og da kattene var alene hjemme det
meste af en weekend, fandt de ud af at bruge den, alle tre..( og nu alle
fire Det bedste af det hele er at naboens katte er bange for den kasse,
så de kommer ikke ind mere, og vores yngste misling, bruger kassen som
tilflugtsted når "verden bliver for farlig".
Køn er den kasse knagme ikke - men den virker. Vi rejser os sjældent for at
lukke katte ind og ud mere - og der er begrundet håb om at vinduessprosserne
holder lidt længere når der ikke konstant hænger en potefuld kløer i dem
mere

/ Anette