Tager levende føde med hjem
Fra : Klinteloppen

Dato : 05-05-06 19:17

Jeg har en dejlig kastreret hankat. Han er tilløber og nu flyttet ind.
Der er tilmed blevet installeret kattelem, så han kan gå ind og ud
som han nu "lyster".
Han tager levende mus med hjem, og ja, det var faktisk ret sødt -
første gang, men det er et næsten dagligt problem, at han tager sine
mus med hjem levende og slipper dem løs i huset.

En nem løsning er selvfølgelig at lukke katten ude.
Er der nogen der har lignende problem og som har fundet en god
løsning???...

Venlig hilsen
klinteloppen

Fra : fam. Ager

Dato : 06-05-06 17:27

"Klinteloppen" <corbitz@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
[...]

-----------

hehehe... det var da den omvendte verden..har du fortalt ham at det er
meningen at de skal spises/dræbes?..ligefrem at lave musefarm indedørs er
nok ikke det mest hensigtsmæssige.. han er måske en sand dyreven..GGG..
jeg har ikke noget forslag til dig, men jeg har grinet af indlægget, og
synes at det er en ret morsom fritidsfornøjelse han har..

mvh. marie

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 06-05-06 19:42

Hej
Det er en kat der sætter pris på Jeres gæstfrihed og omsorg for ham.
Han kommer simpelthen hjem med gaver til Jer. Så ros ham endelig.
Løsning, lad være med at lukke ham ud.
Han skal nok engang imellem have en ormepille, da mus bla. kan indeholde
bændelorm.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Klinteloppen

Dato : 07-05-06 15:36

Hej Lisbet
Tak for dit svar. Det vil jeg så gøre. (rose ham)

Desværre har han i sin første levetid levet ude - som vildkat.
Jeg vil gerne undgå at fratage ham den frihed, det er at komme ud.

Han får jævnligt ormekur, men dog ikke for bændelorm (det får han
så næste gang :0))

Med venlig hilsen
Klinteloppen

Fra : Ragna

Dato : 07-05-06 18:47

>Han får jævnligt ormekur, men dog ikke for bændelorm
>(det får han så næste gang :0))

Hej!

Prøv at spørge efter Milbemax næste gang hos dyrlægen.
Det er en meget lille pille, der tager alle slags orm, og som er meget let
at give katten, fordi den er så lille.

--
Venlig hilsen, Ragna