Hvordan døde vores hankat ?
Fra :    ab©

Dato : 05-05-06 10:16

For 3-4 dage siden kom vores 5-6 år gamle hankat hjem i en ynkelig
forfatning efter at have været væk en uges tid, den havde tabt sig meget og
havde nogle flere dage gamle store skrammer i den ene halvdel af hovedet -
det lignede "asfalt-eksem" og ikke flænger efter katte-slagsmål.

I går vaklede den lidt rund og ville ikke spise - her til morgen lå den i
vores gang og var død.

Mon den kan have pådraget sig indre læsioner og efterfølgende gået rundt i
en lille uges tid ?

ab©

--
- der er noget ved alting, men det er ikke alt, der er noget ved (-c:)

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 05-05-06 10:34

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vores gang og var død.
>
> Mon den kan have pådraget sig indre læsioner og efterfølgende gået rundt i

Den kan sagtens have pådraget sig læsioner og indre blødninger som den er
død af ... meen ... eh -- I var vel til dyrlægen med den, så snart den kom
hjem ??? Eller i går da den vaklede rundt og ikke ville spise ??? Eller ??

Mvh Pia

Fra : LH

Dato : 05-05-06 10:41

Ja, min undring er også - hvorfor ilede i ikke til dyrlægen med den med det
samme. En kat der vender hjem i sådan en forfatning bør uden tvivl bringes
til dyrlæge omgående - enten for at få hjælp eller hjælp til at blive
udfriet af lidelser og aflivet humant.
Den er efter al sandsynlighed været påkørt og har brugt mange dage på at
komme hjem . slæbt sig hjem.
Den stakkels kat...
LH

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 05-05-06 10:53

Hej

Jeres kat kan jo være belvet ramt af en bil......HVORFOR gik i ikke til en
dyrlæge ?????? Eller det gjorde i måske også, det håber jeg da for kattens
skyld, det er man da forpligtet når man har et dyr og det er sygt eller
andet....

meget synd for katten

majbritt

Fra : Gainsbourg

Dato : 05-05-06 15:02

Øh, det skal du da spørge dyrlægen/dyehospitalet, der behandlede katten,
om - og ikke os. Evt. kan han/hun obducere katten, hvis vedkommende ikke
mener at kunne sige det præcist ud fra forløbet og du gerne vil vide det.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Jeg håber virkelig ikke, at jeres indlæg skal forstås, som at I ikke
har søgt dyrlæge med dyret, da den kom hjem i den forfatning. For så har I
virkelig været uansvarlige og hjerteløse over for det dyr som I havde det
moralske og juridiske ansvar for - og som I, i så fald, har ladet dø en
langvarig og lidelsesfuld (og måske helt unødvendig) død.

Fra : Klinteloppen

Dato : 05-05-06 19:05

Ja, det er jo lidt sent at få svar på, om den måske havde skader.

Jeg undre mig over at du ikke kontakter en dyrlæge når din kat er
syg/eller i en ynkelig forfatning!!

Fra : Hanne Engermann

Dato : 07-05-06 01:06

"For 3-4 dage siden" skriver I. - Og så spørger I først NU herinde,
hvorfor den døde. Var I ikke omgående ved dyrlæge med den, når den kom
hjem i så medtaget forfatning??????

Den har helt givet pådraget sig indre kvæstelser, og det har været en
langsom og meget smertefuld død, den fik. Fy for pokker, siger jeg bare!

Hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra :    ab©

Dato : 16-05-06 19:28

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> "For 3-4 dage siden" skriver I. - Og så spørger I først NU herinde

Nu var det jo ikke fordi jeg regnede med, at nogen herinde kunne kurere
katten ... (og da slet ikke efter, at den er død).

> Den har helt givet pådraget sig indre kvæstelser, og det har været en
> langsom og meget smertefuld død, den fik. Fy for pokker, siger jeg bare!

Den var s.. da kvik nok, da kom hjem og som sædvanlig ryddede alt katte og
hunde-mad inden for rækkevidde - vi stod altså ikke op om natten for at
kontrollere, hvordan den havde det, når den dagen i forvejen ikke fejlede
andet end at den havde tabt sig og havde nogle flere dage gamle (og helede)
sår i hovedet.

- Og til Pia (og andre) - nej, vi var ikke ved dyrlægen da den kom hjem -
skulle vi gå til dyrlæge med vores katte, hver gang, de har været ude og "få
revet skind", kunne vi stort set ikke lave andet - det var vel nok ca. 10.
gang denne kat er kommet hjem og lignet noget, der var løgn (nogen gange
efter op til flere mdrs. fravær) - de andre gange har den jo været frisk
igen efter et par dage.

ab©

Fra : LH

Dato : 17-05-06 13:51

Prøv lige at læse hvad du skriver i dit første indlæg og hvordan du
beskriver kattens tilstand da den kom hjem. Var det MIN kat, der kom hjem i
sådan en forfatning - uanset om den havde prøvet at være længe væk før
eller ej - så havde det omgående betydet en tur til dyrlægen. Nu skriver du
den spiste, det skriver du ikke i det første indlæg, tværtimod. Katte er
seje og kan skjule ret store skader, så jeg syntes ikke man skal se tiden
an, hvis ens kat kommer hjem i sådan en forfatning som du beskriver. Måske
er jeg pylret, men så er jeg det. Jeg fik i søndags opereret en kat for
livmoderbetændelse, der var nok også nogen der havde valgt at se tiden an,
men er mine katte syge, og mine andre dyr for den sags skyld, så bliver de
da behandlet af kvalificeret hjælp. Har man valgt at have dyr så har man
også påtaget sig et ansvar. Jeg har også mange katte og i perioder så
"bestiller jeg heller ikke andet end at besøge dyrlægen, som du skriver",
men sådan er det og man må tage det sure med det søde. En kat er også et liv
og har ret til at bliver behandlet og respekteret.
Mvh

LH