Light kost
Fra : Charlotte

Dato : 30-04-06 12:25

Hejsa

Vores store hankat som vejer på den anden side af de 9 kg vil ikke rigtig
tabe sig, han har igennem et års tid fået hills light, vi aktivere ham
dagligt og han er meget ude.
Vi tænker på at skifte til et andet mærke foder og ville høre om gode
erfaringer med andre mærker.

Med venlig hilsen Mette, Charlotte og Basse

Fra : Denise

Dato : 30-04-06 17:04

Charlotte wrote:
> [...]
> erfaringer med andre mærker.
>
> Med venlig hilsen Mette, Charlotte og Basse

Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, der er noget med at man ikke skal have
for travlt med at slanke ældre dyr.
Men ellers er der noget der hedder Hills r/d, det er vist rimelig godt
slankefoder, i hvert fald bedre end light produkterne.
Du kan læse om det her (hvis linket er knækket må du selv sætte det sammen)

http://www.hillspet.com/zSkin_2/products/product_details_eu.jsp?PRODUCT%3C%3
Eprd_id=845524441760507&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302024125&bmUID=1146412
990249&bmLocale=da

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : .:M:.

Dato : 30-04-06 18:29

Charlotte wrote:
> Vi tænker på at skifte til et andet mærke foder og ville høre om gode
> erfaringer med andre mærker.

Som andre har skrevet - tag dyrlægen med på råd også.
Der findes Specific FRD (Fibril), som er ernæringskorrekt slankekost med 6,5
gr fedt pr 100 gram (lavt for katte). Det fås kun hos dyrlæger. Det er ret
effektivt (slankende), hvis katten kan lide smagen, så bed om en prøvepose
først. Dog ville jeg nok vælge at supplere Specific med en anden type
slankekost ved siden af. F.eks. RC Light.
Mine erfaringer mht Hills er, at det er alt for fedt og kalorieholdigt.

http://www.specific-diets.com/Default.aspx?ID=375
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm?id=157&sprog=1&item=yes

Fra : Charlotte

Dato : 30-04-06 19:23

> Som andre har skrevet - tag dyrlægen med på råd også.

Det gør vi så han skal alligevel til dyre doktor i morgen og vacineres og
have et sundheds tjek.
Han er knap 6 år gammel, så der er masser af krudt i ham endnu

Fra : Hanne Dahl

Dato : 01-05-06 14:17

Hej charlotte.
Hvor meget er han ude ???
Har I tænkt over at han kan have fundet sig en ekstra foder vært udenfor
jeres 4 vægge ??
Der er ingen af de andre som spørg så jeg må hellere inden du køber foder i
dyre domme.

Hilsen Hanne Dahl

Fra : Charlotte

Dato : 02-05-06 03:58

> [...]
> jeres 4 vægge ??
> Der er ingen af de andre som spørg så jeg må hellere inden du køber foder

Det tror vi ikke at han gør da han som regel er ude en ½ - 1 time af gangen

og kommer så hjem for at spise og så på farten igen, plus at han ikke lige

er en der snakker så meget med fremmede.

Dyrlægen sagde i dag at vi skulle afmåle hans foder og så give ham det

morgen og aften, det bliver jo så spændende hvad han siger til det når han

har været vant til at spise når han havde lyst, men ellers var han sund og

rask men skulle bare lige tabe sig et kil

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 06:25

> [...]
>
> har været vant til at spise når han havde lyst, men ellers var han sund og
>
> rask men skulle bare lige tabe sig et kil

Min Buster er ikke overvægtig i den forstand, men ligger alligevel i den
høje ende ift normalvægten.

Dyrlægen anbefalede Specific FXD, som er et specialfoder, som går at katten
ikke burde tage på, men decideret Light-kost er det altså ikke..
Istedet afvejer jeg Busters mad. Han får øst op hver morgen, og det passer
ganske fint ift det han har lyst til at spise i løbet af dagen..
Jeg synes det fungerer fint, for jeg synes at Buster har tabt sig et par
hundrede gram, og blevet en endnu flottere kat, end han hele tiden har
været.

Men ellers har både Hills og Royal Canin nogle Light-produkter som jeg synes
er gode. Buster spiser dem gladeligt uden at ane uråd. Fra Hills er der også
vådkost..

Held og lykke med projektet

Louise og Buster

Fra : Hanne Dahl

Dato : 05-05-06 08:08

Hej Charlotte.

Der findes katte som bare ikke kan lade mad stå . Det skal bare spise
for se nu vist der lige pludselig ikke var noget *Smil*
Så selv om at han ikke er ude længe af gangen er ikke inds betyden med at
han ikke spiser andre steder.

Jeg vil tro at afmålt madskåle morgen og aften i en periode hvor I så vejer
katten før og efter ville kunne fortælle jer om at han spiser "ude"

held og lykke mmed projektet
Hilsen Hanne Dahl

Fra : Charlotte

Dato : 30-04-06 19:23