Placer elemter i BUNDEN af skærmen uden br~
Fra : kasper

Dato : 19-01-01 08:23

hejsa, hvorledes placeres elementer nederst på skærmen? flg.
virker i nogle browsere

men jeg mener height attributten ikke er standard? Kan det lade
sig gøre med CSS possition?

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 19-01-01 23:15

kasper wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> men jeg mener height attributten ikke er standard?
> Kan det lade sig gøre med CSS position?

Det er altid lidt problematisk med "højden" på en webside. Mediet
har i sin natur ikke nogen fast højde - men er tværtimod
kendetegnet ved at kunne scrolles vertikalt.

Med CSS har du imidlertid ret gode muligheder - som du selv er
inde på kan man netop positionere elementer. Du har fire
udgangspunkter når du positionerer: left, right, top, og bottom.

Derfor vil du kunne opnå den ønskede effekt ved positionere i
forhold til 'bottom'.

Du finder beskrivelse og eksempler her:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion14.asp#absolut

Mvh