Min killing er syg, mangler råd
Fra : Søren Pedersen

Dato : 28-04-06 18:21

Hej

Jeg købte en hellig birma killing i dec. sidste år og hun er ved at være
9 måneder nu. Hun er en indekat og har aldrig været ude i det fri alene.

For en måneds tid siden blev hun pludseligt meget sløv og sov næsten
hele tiden. Det var svært at få hende til at spise noget og hendes næse
var tør. Derfor søgte vi dyrlæge men de kunne ikke sige præcist hvad der
var galt. De mente at det kunne være en virus så hun fik en pencilin
insprøjtning og piller med hjem. Da pincilin kuren var overstået synes
jeg også at hun begyndte at få det bedre.

Nu efter en måneds tid så synes jeg stadig ikke at hun er helt som hun
var før sygdommen og pincilin kuren. Hun er stadig sløv og træt hele
tiden, hun fæller meget og er tynd.
Hun kommer ind og sover i sengen om natten som altid og hun spiser og
drikker en smule men ikke som før. Hun bruger også toilettet som hun
skal. Hun kan også finde på at tigge om en godbid hvor hun førhen kunne
finde på at mijave højt efter den. Nu er det en hæs lille lyd der kommer
frem

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op men der er vel ikke andet at
gøre end at søge dyrlæge igen. Jeg har også tænkt på om det kan være
fordi at hun mangler græs? Det er det eneste jeg kan komme i tanke om
som jeg ikke har fået købt og jeg ved ikke hvor vigtigt det er.

Hvis der er nogen der har gode råd eller en idé om hvad der kan være
galt med hende vil jeg være meget taknemmelig.

Med venlig hilsen
Søren Pedersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan

Dato : 28-04-06 18:49

"Søren Pedersen" <ber_1979KATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis der er nogen der har gode råd eller en idé om hvad der kan være
> galt med hende vil jeg være meget taknemmelig.

åv dog har det dtået på længe
Mvh Allan

Fra : LH

Dato : 28-04-06 20:34

Jeg syntes afgjort du skal søge dyrlæge igen og bede om at den bliver
ordentlig undersøgt - evt med nogle blodprøver for at få tjekket nyre, lever
m.m.

Med venlig hilsen

LH

Fra : B.S.

Dato : 29-04-06 10:42

Søren Pedersen skrev:
> Hvis der er nogen der har gode råd eller en idé om hvad der kan være
> galt med hende vil jeg være meget taknemmelig.

Ved ikke hvad der er galt. Det har vi dyrelæger til. Derfor mener jeg du
bør tage kontakt til en anden eller måske en tredie dyrelæge. Det kan
være du rammer ind i en der har set en anden kat ligende symptomer.
Afsted med dig.

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Kate

Dato : 29-04-06 20:27

Søren Pedersen <ber_1979KATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in

> Hej

Hej Søren.

Som Brian synes jeg også du skulle tage kontakt med en anden dyrlæge,
bare for at få en "second opinion". Dyrlæger er jo også mennesker og
nogle ved noget om noget og andre noget om noget andet.

Håber din kat bliver frisk hurtigt.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Søren Pedersen

Dato : 29-04-06 23:39

Tak for jeres svar. Hun kommer til dyrlægen hurtigst muligt.

mvh

Søren

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-05-06 15:13

Din killings synmptomer lyder bestemt som noget der skal tages alvorligt og
jeg synes egentlig ikke, at din nuværende dyrlæge, lyder som om, han eller
hun er helt dygtig eller vedholdende nok. Jeg vil mene at der skal gøres
noget nu!

Som andre allerede har rådet dig til, tag hende til dyrlægen hurtigst
muligt - og vælg en NY dyrlæge! Hvis du bor i Kbh. skulle du måske tage
hende en tur ned på Det Kgl. Veterinær og Landbohøjskole, som måske kan gå
lidt mere videnskabligt til det diagnostiske.

Held og lykke med det!!!

Med venlig hilsen
Gainsbourg