Sluger maden
Fra : Langkjær

Dato : 28-05-06 17:28

Vores 11 uger gamle labrador tæve, har det med at sluge maden vildt og
ustyrligt. Dette resultere ofte i langvarig hikken bagefter. Vi har allerede
lært hende at side pænt og vente på "værsgo", men hvordan kan vi lære hende
at spise mere afslappet? Vi bruger hvalpe tørfoder, og fodre 3 gange
dagligt.

/Langkjær

Fra : jopa

Dato : 28-05-06 17:40

Langkjær skriblede bla:
> [...]
> allerede lært hende at side pænt og vente på "værsgo", men hvordan
> kan vi lære hende at spise mere afslappet? Vi bruger hvalpe tørfoder,

Labradorer er "madører" de elsker normalt mad og gerne meget
Tror såmænd ikke du kan gøre så meget ved det.
Når den vænner sig til at der ikke står 7 søskende og vil tage det fra den
så slapper den nok af
--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Holm

Dato : 28-05-06 18:17

"Langkjær" <langkjaer@nospam.newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hende
> at spise mere afslappet? Vi bruger hvalpe tørfoder, og fodre 3 gange

Hej Langkjær

Har i have?
Så prøv at lade hende få sin mad spredt ud på hele plænen, det vil sinke
hende og samtidig give hende mental stimulation.
I kan også vælge at give hende maden i en bold til formålet, så vil det tage
hende lidt længere tid at spise, hvilket jo er ønskeligt)

Hilsen Holm

Fra : Langkjær

Dato : 29-05-06 20:01

> Har i have?
> Så prøv at lade hende få sin mad spredt ud på hele plænen, det vil sinke
> hende og samtidig give hende mental stimulation.

Har forsøgt overstående her til aften. Det gik rigtigt fint, og så tog det
pludselig 20 min. at spise og dermed ingen hikken.

Tak for hjælpen.

/Langkjær

Fra : Kim Christensen

Dato : 28-05-06 21:36

> [...]
>I kan også vælge at give hende maden i en >bold til formålet, så vil det tage
>hende lidt længere tid at spise, hvilket jo er >ønskeligt)

Det er den bedste løsning. Men hvis det ikke kan gøres på den måde,
så kan man hænge madskålen op i et af de ophæng mankan få til
blomsterpotter, madskålen skal selvfølgelig stadig være i passende
højde. Hvis hunden er for ubehersket begynder skålen at dingle. Hvis
ophænget har den rette størrelse bliver skålen pænt i det. Man kan
ret nemt selv lave sådant et ophæng af et reb.

Hilsen kim

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 28-05-06 22:17

> [...]
> lære hende at spise mere afslappet? Vi bruger hvalpe tørfoder, og fodre 3

Ud over det nævnte så har vi fået tørfoder i store bidder, således at de
skal tygges, men jeg ved ikke om de fås til hvalpe.

/K

Fra : Winther

Dato : 28-05-06 23:04

> [...]
> lære hende at spise mere afslappet? Vi bruger hvalpe tørfoder, og fodre 3

Gør foderet vådt lige inden i giver det til hunden, så slipper den for
spiserørsforstoppelse.

Fra : makkerlone

Dato : 29-05-06 08:05

Jeg har selv en labrador af slugetypen. Jeg plejer dog at sige, at den
indhalerer maden

Et af mine tricks er, at putte en kegle ned i madskålen. Jeg vender
keglen på hovedet. Det er en kegle af den ret flade type, med hul i.
Se billede her: http://www.gladehunde.dk/kegler.jpg Dog tror jeg, at
min kegle har et større hul.

K.h. Lone Sørensen
Se billede af labben på www.makker.dk

Fra : Lene

Dato : 08-06-06 23:50

[...]

Hej

En stor strandsten i madskålen kan også hjælpe lidt.

Lene