Nyt fra bøhlandet
Fra : Leyna

Dato : 17-05-06 00:27

Jeg var ude at lufte drengene her til aften,(naturligvis med drengene
i snor!) og denne gang gik vi den modsatte vej af den sædvanlige rute.
Bare sådan for afvekslingens skyld. For enden af vejen (ca. 500m.)
måtte vi så lige stoppe for at snakke med en ældre dame, som før har
stiftet bekendtskab med Vaks, da min mand og Vaks var oppe at hente
vores søndagsavis, som budet ikke gider at aflevere på adressen, men
blot smider for enden af vejen.

Da damen sidst så Vaks var han ikke i snor, og hun spurgte da straks
til hvorfor i alverden de dog var kommet i snor. Jeg måtte jo så give
hende historien om at bonden ikke ønskede dyr på sine marker. (Jeg
nævnte intet om hans regning.) Hun var fuldkommen uforstående overfor
dette og udpegede så flere marker på vejen, som jeg gerne måtte være
på (sammen med hundene), for det var altså deres. Ganske vist ejede de
"kun" 60 tønder land, men så kunne drengene da få rørt sig en smule -
og lidt mere frit, for vi bor jo på landet, som hun sagde.

Så det er altså ikke alle landmænd her omkring der er lige
pernittengrynet, og vi har rigelig med plads at lege på nu. Det eneste
jeg så skal være obs på, er at drengen ikke får sat en pote ind på
nabogrunden, for så bliver der nok ballade, men det kan vel lade sig
gøre at få dem til at blive på så stort et areal, uden de store
armbevægelser. Og så vil det iøvrigt fryde mig lidt at kunne slippe
dem dér. specielt hvis "vores" bonde ser det! *G*

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 17-05-06 08:19

Leyna wrote:
> Ganske vist ejede de
> "kun" 60 tønder land, men så kunne drengene da få rørt sig en smule -
> og lidt mere frit, for vi bor jo på landet, som hun sagde.

Sådan skal det lyde

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-06 11:02

>Ganske vist ejede de
> "kun" 60 tønder land, men så kunne drengene da få rørt sig en smule -
> og lidt mere frit, for vi bor jo på landet, som hun sagde.

Herligt at man stadig kan finde flinke folk, ind imellem.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/