8 uger er MEGET lang tid!
Fra : Kim

Dato : 16-05-06 21:20

Jeg har jo reserveret/bestilt en ny Schæferhvalp og har p.t. ventet små 5
uger, og damn hvor tiden går langsomt, især efter at vi har været nede og se
ham, de sidste 3 uger kommer vist til at føles som år.

Er det bare mig eller er tiden gået i stå?

Kim (der venter, og venter og venter og venter oge venter og venter og
vent.......................)

Fra : jopa

Dato : 16-05-06 21:23

Kim skriblede bla:
> [...]
> små 5 uger, og damn hvor tiden går langsomt, især efter at vi har
> været nede og se ham, de sidste 3 uger kommer vist til at føles som

Du er den mest fornuftige mand der har skrevet herinde i lang tid.
Undskyld hvis jeg har sagt dig i mod på noget tidspunkt, jeg tager alt i mig
igen

ps han eller hun
grå eller højavl ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim

Dato : 16-05-06 22:16

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du er den mest fornuftige mand der har skrevet herinde i lang tid.
> Undskyld hvis jeg har sagt dig i mod på noget tidspunkt, jeg tager alt i

Selvfølgelig en han, jeg er vild med deres temperement

> grå eller højavl ?
Grå.
Den sidste jeg havde var højavl, og den gav os desværre en masse bøvl med
allergi og sår op i trædepuderne, som 2-3 gange om året skulle lukkes ved at
de blev brændt, mens hunden var under bedøvelse, så denne gang vil jeg prøve
en grå som efter sigende skulle være mere fri for disse skavanker, og så har
konen også ønsket en hund, der ikke kom til at ligne vores gamle sort/gule
som døde i efteråret.

Jeg har fundet en hvalp fra en meget seriøs brugshundekennel, som efter hvad
jeg har hørt, virkelig leverer robuste brugshunde i topklasse, så det ser
lovende ud. Så ventetiden er næsten uudholdelig, for der kan umuligt være
noget der slår det, at få en schæferhvalp i huset igen, efter 9 mdr. med en
kongepuddeltæve som vores eneste hund.

Kim

Fra : jopa

Dato : 16-05-06 22:54

Kim skriblede bla:

> Så ventetiden er næsten
> uudholdelig, for der kan umuligt være noget der slår det, at få en
> schæferhvalp i huset igen, efter 9 mdr. med en kongepuddeltæve som
> vores eneste hund.
Kan godt forstå at ventetiden er uudholdelig
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 17-05-06 00:15

On Tue, 16 May 2006 23:15:40 +0200, "Kim" <futtown@hotmail.com> wrote:

>"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

>Grå.
> Den sidste jeg havde var højavl,

Okay, så er jeg lige tabt... Jeg går ud fra at højavl er den jeg
kender... sort og gul, men hvordan ser den grå så ud?

Og så af ren nysgerrighed... hvad koster sådan en basse?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 17-05-06 07:55

Leyna skriblede bla:

> Okay, så er jeg lige tabt... Jeg går ud fra at højavl er den jeg
> kender... sort og gul, men hvordan ser den grå så ud?

Øhm den er grå eller sort og er en lidt anden type.
Mere driftig/knald på og derfor tror jeg nok den foretrukne som
tjenestehund.

Den kendte med saddelen bruges også som tjenestehund men nok mere som
udstillingshund.
Sådan lige hurtigt sagt inden jeg skal på job
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 17-05-06 18:30

> Okay, så er jeg lige tabt... Jeg går ud fra at højavl er den jeg
> kender... sort og gul, men hvordan ser den grå så ud?

Sådan som min Vizla: http://www.lemanszone.dk/vizla/
Hun har i øvrigt to sort/gule kuldsøskende ud over seks grå. De sortgule er
ikke den der type med sort saddel, men snarere sort krop med gule tegninger
i ansigtet og gule fødder.

> Og så af ren nysgerrighed... hvad koster sådan en basse?

6000 - 7000 hos min opdrætter.

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 17-05-06 19:10

On Wed, 17 May 2006 19:29:59 +0200, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Sådan som min Vizla: http://www.lemanszone.dk/vizla/

Smuk hund, men synes nu ikke den ser ret grå ud.

>6000 - 7000 hos min opdrætter.

Det var da egentlig ikke så galt, selvom det nok aldrig kommer
indenfor min rækkevidde økonomisk, men nu skal jeg jo heller ikke ha'
flere hunde... lige nu!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Søren LH

Dato : 17-05-06 20:37

> Smuk hund, men synes nu ikke den ser ret grå ud.

"grå" er også mere en betegnelse. Ligesom der er "sort/gule" hvor det sorte
ikke er ret sort, eller hvor det gule nærmest er hvidt eller gråt.

> Det var da egentlig ikke så galt, selvom det nok aldrig kommer
> indenfor min rækkevidde økonomisk, men nu skal jeg jo heller ikke ha'
> flere hunde... lige nu!

Jeg synes også det er meget rimeligt for en hund i topklasse. Her i
nabolaget er der én der har givet 11.000 for en staffordshire-terrier.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 17-05-06 21:20

Søren LH wrote:
> Jeg synes også det er meget rimeligt for en hund i topklasse. Her i
> nabolaget er der én der har givet 11.000 for en staffordshire-terrier.

Det er da en kilopris man kan forstå

/Jens (som har givet 3000kr for hver af sine Labkopier)

Fra : Søren LH

Dato : 17-05-06 21:40

> Det er da en kilopris man kan forstå

Den får heller aldrig lov at løbe frit - den skulle jo nødig løbe væk, til
den pris....

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 08:27

> Den får heller aldrig lov at løbe frit - den skulle jo nødig løbe
> væk, til den pris....

Det er vel også typisk den slags kamphunde der bliver stjålet.

/Jens

Fra : Hermann Holm

Dato : 17-05-06 23:33

> Sådan som min Vizla: http://www.lemanszone.dk/vizla/

Ligner mere en rigtig hund end hyæneblandingen Milo

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 09:49

Hermann Holm skriblede bla:

> Ligner mere en rigtig hund end hyæneblandingen Milo

Ah sådan et lille pjusk nej en ordentlig schæfer vejer 50 kg og 74 cm høj

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Hermann Holm

Dato : 18-05-06 12:44

> Ah sådan et lille pjusk nej en ordentlig schæfer vejer 50 kg og 74 cm
> høj

Og en ordentlig rigtig hund vejer 29 kg og 58 cm høj

http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11176

Hermann
--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Søren LH

Dato : 18-05-06 16:35

"Hermann Holm" <dsl39913@REMOVEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Og en ordentlig rigtig hund vejer 29 kg og 58 cm høj

Jeg kan ikke være mere enig.

Vizla vejer jo nu 27 kg ved 10 måneder, så hun vil nok nå en endelig vægt på
29 kg.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 18:47

> Jeg kan ikke være mere enig.
>
> Vizla vejer jo nu 27 kg ved 10 måneder, så hun vil nok nå en endelig
> vægt på 29 kg.

Bare i ikke lufter de pus i blæsevej går det vel også

/Jens

Fra : Hermann Holm

Dato : 18-05-06 19:11

> Bare i ikke lufter de pus i blæsevej går det vel også

Betyder ikke noget. Kalak rejser sig bare op og sætter terrængearet til.

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 09:48

Søren LH skriblede bla:

> 6000 - 7000 hos min opdrætter.

Jeg måtte af med 8000
men min er jo også dobbelt så stor og meget farlig

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 18-05-06 17:18

> Søren LH skriblede bla:

> Jeg måtte af med 8000
> men min er jo også dobbelt så stor og meget farlig

Min har jo faktisk været dyrere pr. kg

Mvh
Søren

Fra : Hermann Holm

Dato : 18-05-06 17:23

> Min har jo faktisk været dyrere pr. kg

Min var gratis, og så sparede den tidligere ejer en aflivning............

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 17:59

Hermann Holm skriblede bla:

> Min var gratis, og så sparede den tidligere ejer en
> aflivning............

Respekt
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 18-05-06 21:54

On Thu, 18 May 2006 16:23:14 +0000 (UTC), Hermann Holm
<dsl39913@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote:

>Min var gratis, og så sparede den tidligere ejer en aflivning............

Vaks var osse gratis, men skulle dog ikke være aflivet. Han var ellers
udset til at være førerhund eller servicehund (kan ikke lige huske
hvilken af delene det var), men nu henter han kun ting til os.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 18:02

Søren LH skriblede bla:

> Min har jo faktisk været dyrere pr. kg

Ja men hun er stadig et lille pus som bliver væltet når Milo logrer med
halen
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 18:49

> Ja men hun er stadig et lille pus som bliver væltet når Milo logrer
> med halen

Det er nok noget helt andet Milo vil logre med hvis de mødes

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 18-05-06 20:04

> Det er nok noget helt andet Milo vil logre med hvis de mødes

Det tror jeg også, det gjorde naboens 2 måneder ældre rottweiler i hvert
fald da hun for nylig var i sin første løbetid. Det var et syn for guder,
for han vidste jo ikke rigtig i hvad ende af en tæve man gør det, så han
prøvede både forfra, fra siden og nedefra . (Kun bagfra fik han ikke lov,
da hun jo ikke var højløbsk)

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 18-05-06 20:01

> Søren LH skriblede bla:

> Ja men hun er stadig et lille pus som bliver væltet når Milo logrer med
> halen

Hun er rendt tre gange rundt om Milo inden han overhovedet har accelereret
sin hale op

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 17-05-06 18:30

"Kim" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> være noget der slår det, at få en schæferhvalp i huset igen, efter 9 mdr.
> med en kongepuddeltæve som vores eneste hund.

Hej,

Det lyder helt rigtigt. Jeg har selv en grå schæfer, og den har nul
allergi. Hun har den mest lækre, glatte og friske pels, og der ligger ikke
så meget som et hundehår nogen steder. Min tidligere schæfer var også
højavl, og hun havde også allergi.

Min lille grå schæfer er en kanon hund. Knaldhamrende hurtig, og alligevel
helt rolig når der ikke skal laves noget. Noget af det nemmeste, bortset fra
at hun er alt for vild med at møde andre hunde . Men hun er ikke en hård
hund, hvis det er det du mener.

Hvilken opdrætter er det du har bestilt hunden hos?

Mvh
Søren

Fra : Kim

Dato : 17-05-06 20:00

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hård hund, hvis det er det du mener.
>
> Hvilken opdrætter er det du har bestilt hunden hos?

Jeg skal ha' ham hos Karsten Hedegaard, da jeg har hørt fra en bekendt, at
han avler nogle rigtig gode brugshunde, og jeg var utrolig heldig, for da
jeg snakkede med ham lige da kuldet var født, var alle 3 hanner reserveret,
men han ville lige tjekke op på, at dem der havde reserveret nu også skulle
bruge hunde nu, og der viste det sig, at den ene godt kunne vente, og der
var jeg så heldig at jeg var den første der havde ringet på det kuld, så jeg
blev tilbudt den "ledige" han.

Da jeg fik at vide hannerne var reserveret, prøvede jeg både hos Carl
Hulgaard og hos Kennel Grænsen's men deres hanner var alle reserverede,
Kennel Trold havde en tæve der endnu ikke havde født der var der allerede 2
hanner reserveret, men de regnede med at der blev mere en 2 så der kunne jeg
godt reservere en og der var prisen 7000,-, men inden jeg nåede så langt,
nåede Karsten at ringe og sige, at han alligevel havde en ledig han.

Kim

Fra : Søren LH

Dato : 17-05-06 20:33

> [...]
> jeg godt reservere en og der var prisen 7000,-, men inden jeg nåede så
> langt, nåede Karsten at ringe og sige, at han alligevel havde en ledig

Det lyder jo godt. De opdrættere jeg havde kontakt med var ChaDe, Hajen,
Svogerslev og Degn, så blev det jo altså ChaDe (det lyder som om vi bor i
samme ende af landet )

Må jeg spørge hvordan valget af hvalp til hver hvalpekøber gøres?

Har du specielle planer med hans træning?

Mvh
Søren

Fra : Kim

Dato : 18-05-06 21:39

> [...]
> samme ende af landet )
>
> Må jeg spørge hvordan valget af hvalp til hver hvalpekøber gøres?

Jeg var nede og se kuldet i søndags, og jeg så ikke, i den 3/4 time de var
vågne, nogen hvalp der skilte sig ud, der var lige meget gang i dem, og de
søgte alle lige meget kontakt, undersøgte, bed vores fingre, tøj osv. Så den
smule betænkelighed jeg havde, ved at være ham der står med den sidste han,
de 2 før mig ikke vælger, er helt væk.
Jeg mener at de 2 andre hanner i kuldet skal optrænes til tjenestehunde ved
politiet, så mon ikke Karsten holder nøje øje med dem, og giver sit bud på
hvad de 2 før mig skal gå efter, så kan de rette sig efter ham eller lade
være, men som sagt vælger de andre før mig, så jeg skal ikke vælge denne
gang.

> Har du specielle planer med hans træning?

Jeg starter ham på hvalpehold til august i schæferhundeklubben, om det
bliver Suså eller Slagelse er ikke bestemt endnu (jeg bor ved Næstved), og
så kører vi på derudad, og ser hvor langt vi kan nå med BHP'er, for han er
er "købt for træningens skyld", jeg holder meget af at træne hund, og
hundene er jo vilde med det.

Kim

Fra : Søren LH

Dato : 19-05-06 07:08

> [...]
> den smule betænkelighed jeg havde, ved at være ham der står med den sidste
> han, de 2 før mig ikke vælger, er helt væk.

Der er vist heller ikke grund til betænkelighed, alle hvalpe er selvfølgelig
gode. Og den hvalp der har mest gang i den ved 5 uger er måske en anden end
den der har mest gang i den ved 7 uger.

> [...]
> så kører vi på derudad, og ser hvor langt vi kan nå med BHP'er, for han er
> er "købt for træningens skyld", jeg holder meget af at træne hund, og

Det er ligesådan her. Jeg træner i kreds Lynge. Jeg er så så heldig at
opdrætteren også er træner og faktisk har startet kredsen i sin tid da de
skilte sig ud fra en kreds de syntes var for udstilllings-orienteret.

Mvh
Søren

Fra : Kim

Dato : 20-05-06 06:44

> Det er ligesådan her. Jeg træner i kreds Lynge. Jeg er så så heldig at
> opdrætteren også er træner og faktisk har startet kredsen i sin tid da de
> skilte sig ud fra en kreds de syntes var for udstilllings-orienteret.

Opdrætteren af vores sidste schæferhund Arne Lambrecht, er instruktør på BHP
i Kreds 23 Slagelse (han var dommer da Karsten fik PH kåret sin
tjenestehund, som er far til vores nye hvalp), ham vil jeg gerne træne hos,
når vi når dertil, for han ved hvad han har med at gøre.
Hvalpeholdet snupper jeg nok i kreds 47 Suså, da den ligger lidt nærmere, og
så har jeg også lige mulighed for lige at vurdere klubben og dens
instruktører, for så kan vi evt. også træne der, sideløbende med at vi
træner i Slagelse.

Kim

Fra : Winther

Dato : 18-05-06 08:06

> [...]

> jeg godt reservere en og der var prisen 7000,-, men inden jeg nåede så
> langt, nåede Karsten at ringe og sige, at han alligevel havde en ledig

Trold Cobra har netop født 3,2 hvalpe, det kan kun blive et godt kuld.
Træner sammen med hanhunden Glarbo Veicco, kanon hund. Lykke til med din nye
hvalp.

Fra : pwh

Dato : 16-05-06 23:12

Kim wrote:
> [...]
> år.
> Er det bare mig eller er tiden gået i stå?

Kender det kun alt for godt, tiden går bare i stå
Men det bliver en perfekt årstid du får ham på, held og lykke med ham.

Nu er du sikker på at det er en ægte Schæfer og ikke ligesom Johns Milo,
en underlig blanding af dromedar/ulv/hyæne

/Jens (som bliver helt midsundelig)

Fra : Kim

Dato : 17-05-06 18:28

> [...]
>
> Nu er du sikker på at det er en ægte Schæfer og ikke ligesom Johns Milo,
> en underlig blanding af dromedar/ulv/hyæne

Milo ser ellers ud til at være et rigtig flot eksemplar af racen, en dejlig
stor og stærk dreng.

Kim

Fra : Leyna

Dato : 17-05-06 19:04

On Wed, 17 May 2006 19:27:49 +0200, "Kim" <futtown@hotmail.com> wrote:

>Milo ser ellers ud til at være et rigtig flot eksemplar af racen, en dejlig
>stor og stærk dreng.

Nej nej, ikke rose Milo, for så bliver John slet ikke til at holde ud
at høre på. Det går ham direkte til hovedet!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 17-05-06 19:15

> Nej nej, ikke rose Milo, for så bliver John slet ikke til at holde ud
> at høre på. Det går ham direkte til hovedet!

Jeg mente da også at vi havde en lokumsaftale her i gruppen
om kun at omtale Milo i negative vendinger

/Jens

Fra : Kim

Dato : 17-05-06 20:12

> Jeg mente da også at vi havde en lokumsaftale her i gruppen
> om kun at omtale Milo i negative vendinger

Det anede mig, men jeg er rimelig ny i gruppen, så jeg tænkte at jeg godt
lige kunne skrive det, vi undlader bare at vise det til John

Kim

Fra : Leyna

Dato : 17-05-06 20:51

On Wed, 17 May 2006 20:15:06 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg mente da også at vi havde en lokumsaftale her i gruppen
>om kun at omtale Milo i negative vendinger

Kommer an på hvor meget jeg har brug for Johns støtte!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 17-05-06 21:22

> Kommer an på hvor meget jeg har brug for Johns støtte!

Det er det gode ved John, han tilgiver alt bare man roser Milo

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 09:52

Leyna skriblede bla:

> Kommer an på hvor meget jeg har brug for Johns støtte!

Jeg har hukommelse som en elefant og min hund et gebis som en alligator, og
yderligere kommentarer er unødige
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 18-05-06 14:22

On Thu, 18 May 2006 10:52:25 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Jeg har hukommelse som en elefant og min hund et gebis som en alligator, og
>yderligere kommentarer er unødige

Og din hund er så en blanding mellem en elefant og en alligator?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 17-05-06 19:13

> Milo ser ellers ud til at være et rigtig flot eksemplar af racen, en
> dejlig stor og stærk dreng.
>

> Kim

Se godt eftter, så kan du tydeligt se dromedaren i ham

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 09:51

pwh skriblede bla:

> Nu er du sikker på at det er en ægte Schæfer og ikke ligesom Johns
> Milo, en underlig blanding af dromedar/ulv/hyæne

Ha nu er denne gruppe snart overtaget af schæferfolk
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 09:58

> Ha nu er denne gruppe snart overtaget af schæferfolk

Vi andre håber jo mere på at i snart danner en Schæfergruppe
så vi kan få gang i noget seriøs hundesnak i denne gruppe

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 10:00

pwh skriblede bla:

> Vi andre håber jo mere på at i snart danner en Schæfergruppe
> så vi kan få gang i noget seriøs hundesnak i denne gruppe

Skal du ikke på arbejde`?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 10:04

> Skal du ikke på arbejde`?

Ikke før på søndag
Min arbejdsuge er søn-man-tirsdag på 31 timer ialt,
det er godt at værer finmekaniker nu om dage

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 10:16

pwh skriblede bla:

> Ikke før på søndag
> Min arbejdsuge er søn-man-tirsdag på 31 timer ialt,
> det er godt at værer finmekaniker nu om dage

Sgu da ikke når du bruger den resterende tid til at svine min hund til
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 11:57

> Sgu da ikke når du bruger den resterende tid til at svine min hund
> til

hæ hæ

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 18-05-06 10:09

> Vi andre håber jo mere på at i snart danner en Schæfergruppe
> så vi kan få gang i noget seriøs hundesnak i denne gruppe
>
> /Jens
>--------

HØRT!...((-;

mvh. marie..- der tror at milo må høre ind under dk.fritid.eksotiske
dyr.dk..sådan et hyæne/alligatorhybrid..(-;

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 10:18

fam. Ager skriblede bla:

> HØRT!...((-;
>
> mvh. marie..- der tror at milo må høre ind under dk.fritid.eksotiske
> dyr.dk..sådan et hyæne/alligatorhybrid..(-;

Det var da mere rimeligt om alle jer med uidentificerede bastarder/gadekryds
lavede en ny gruppe og så lod os med papirene i orden have denne gruppe
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 18-05-06 10:27

> [...]
>
> Det var da mere rimeligt om alle jer med uidentificerede
> bastarder/gadekryds lavede en ny gruppe og så lod os med papirene i orden

hov-hov..jeg har da, sidst jeg så efter, papirer på mine 3.. men de er til
gengæld rigtige hunde..(-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 12:01

> hov-hov..jeg har da, sidst jeg så efter, papirer på mine 3.. men de
> er til gengæld rigtige hunde..(-;
>
> mvh. marie

Jeg har da også papirer på mine,
en DagsDato kvittering er vel også et papir

/Jens

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 12:00

> Det var da mere rimeligt om alle jer med uidentificerede
> bastarder/gadekryds lavede en ny gruppe og så lod os med papirene i
> orden have denne gruppe

Det ville ikke hjælpe en meter,
i ville bare følge efter for at læse vores guldkorn

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-05-06 14:20

On Thu, 18 May 2006 11:18:08 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>fam. Ager skriblede bla:

>Det var da mere rimeligt om alle jer med uidentificerede bastarder/gadekryds
>lavede en ny gruppe og så lod os med papirene i orden have denne gruppe

Nogle af os behøver ikke papirer for at bevise at det er hunde vi har!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 11:59

> HØRT!...((-;
>
> mvh. marie..- der tror at milo må høre ind under dk.fritid.eksotiske
> dyr.dk..sådan et hyæne/alligatorhybrid..(-;

John kunne lave en gruppe kun for Milo sådan som han altid skal
ævle om den hyænehybrid

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-05-06 14:18

On Thu, 18 May 2006 10:58:06 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Vi andre håber jo mere på at i snart danner en Schæfergruppe
>så vi kan få gang i noget seriøs hundesnak i denne gruppe

Årh, hvem skal vi så mobbe?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 15:46

> Årh, hvem skal vi så mobbe?

Det havde jeg ikke lige tænkt på.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 17-05-06 00:10

On Tue, 16 May 2006 22:19:31 +0200, "Kim" <futtown@hotmail.com> wrote:

>Er det bare mig eller er tiden gået i stå?

Nope. Tiden går helt i stå og nogle gange baglæns, når man venter på
en lækker ny hvalp... osse selvom det ER en Schæfer.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim

Dato : 17-05-06 18:33

> Nope. Tiden går helt i stå og nogle gange baglæns, når man venter på
> en lækker ny hvalp... osse selvom det ER en Schæfer.

Jeg har det såden netop fordi det er en schæfer, med kongepudlerne har det
mere været sådan, at man kommer hjem fra arbejde, og så har konen hentet
hvalpen, og man siget til hende. . .
" nå det var i dag den kunne hentes "

Kim

Fra : Leyna

Dato : 17-05-06 19:12

On Wed, 17 May 2006 19:33:05 +0200, "Kim" <futtown@hotmail.com> wrote:

> [...]
>mere været sådan, at man kommer hjem fra arbejde, og så har konen hentet

Jeg antager at din kone ikke læser med her?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 17-05-06 19:16

> Jeg antager at din kone ikke læser med her?

*LOL*

/Jens

Fra : Kim

Dato : 17-05-06 20:06

> Jeg antager at din kone ikke læser med her?

Hun kender fuldt ud min holdning til pudler, men hun ved jo også, at jeg
holder af kræet alligevel.
Og hendes hvide kongepuddel "klædte" jo min tidligere sort/gule schæfer

Kim

Fra : Leyna

Dato : 17-05-06 20:50

On Wed, 17 May 2006 21:05:38 +0200, "Kim" <futtown@hotmail.com> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Hun kender fuldt ud min holdning til pudler, men hun ved jo også, at jeg
>holder af kræet alligevel.

Jamen en hvalp er da altid noget man glæder sig til uanset hvordan den
så ser ud.
Min forrige hund lignede mest af alt et kartoffeldyr med sin rimeligt
store krop og små tynde tændstikben, og så havde hun nogle ører der
lignede Dumbos. *G* Men hun var naturligvis noget af det smukkeste jeg
nogensinde havde set....

>Og hendes hvide kongepuddel "klædte" jo min tidligere sort/gule schæfer

Kongepudler er da flotte og stolte dyr at se på, men jeg ville nok
heller ikke selv vælge sådan en...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 09:57

Leyna skriblede bla:

> Nope. Tiden går helt i stå og nogle gange baglæns, når man venter på
> en lækker ny hvalp... osse selvom det ER en Schæfer.

Her et billede af min lille hvalp bliver du skruk ?
http://jp-web.dk/billeder/milo8.jpg

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 18-05-06 14:23

On Thu, 18 May 2006 10:56:31 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Her et billede af min lille hvalp bliver du skruk ?
>http://jp-web.dk/billeder/milo8.jpg

Du er et ondt ondt menneske, John!!!

På den anden side... Nu har jeg jo set det skrummel han er blevet til,
så det hjælper lidt på det.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 15:47

> Du er et ondt ondt menneske, John!!!

Enig.

> På den anden side... Nu har jeg jo set det skrummel han er blevet til,
> så det hjælper lidt på det.

Hvis hund var det lige der var blevet vejet til 44 kg

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 19:13

pwh skriblede bla:

> Hvis hund var det lige der var blevet vejet til 44 kg

Leyna mener jo lige som jeg at "tung er smuk"
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 18-05-06 21:47

On Thu, 18 May 2006 20:12:53 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Leyna mener jo lige som jeg at "tung er smuk"

Seriøst... jeg forsøger virkelig at holde mine hunde i form, for jeg
synes det er frygteligt synd hvis de bliver plaget af
overvægtsproblemer. At jeg så selv er i sværvægtsklassen er så noget
helt andet.

Men jeg har nu altid været vild med store dyr, og mener da osse at
Vaks er et yndigt skrummel!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 18-05-06 21:45

On Thu, 18 May 2006 16:47:29 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvis hund var det lige der var blevet vejet til 44 kg

Mors lille hvalp!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 14:45

On Thu, 18 May 2006 10:56:31 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Her et billede af min lille hvalp bliver du skruk ?
>http://jp-web.dk/billeder/milo8.jpg

Den er da grim Jeg hjælper somme tider ved ringtræning og alle
hvalpe uanset race er næsten ikke til at stå for. Heldigvis bliver jeg
helt kureret når jeg kommer hjem til pelsdyret
--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 14:57

Ivan Madsen skriblede bla:

> Den er da grim Jeg hjælper somme tider ved ringtræning og alle
> hvalpe uanset race er næsten ikke til at stå for. Heldigvis bliver jeg
> helt kureret når jeg kommer hjem til pelsdyret

Pjat med dig den er nysselig dejlig blød vattot.
Kig lige efter ordentligt

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 15:03

On Thu, 18 May 2006 15:57:23 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Ivan Madsen skriblede bla:

>Pjat med dig den er nysselig dejlig blød vattot.
>Kig lige efter ordentligt
> http://jp-web.dk/billeder/milo8.jpg

Der er da alt for lidt hår på den hund, se signatur

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 18:04

Ivan Madsen skriblede bla:

> Der er da alt for lidt hår på den hund, se signatur

Har du nogen sinde set den i øjnene
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 18:31

On Thu, 18 May 2006 19:03:58 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Ivan Madsen skriblede bla:

>Har du nogen sinde set den i øjnene

Det gør jeg da hver dag - hun får jo håret sat en gang imellem

Fra : Leyna

Dato : 18-05-06 21:50

On Thu, 18 May 2006 19:30:56 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Det gør jeg da hver dag - hun får jo håret sat en gang imellem

Årh... nu _har_ jeg jo spurgt... Old English Sheepdog, selvfølgelig.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 22:02

Leyna skriblede bla:

> Årh... nu _har_ jeg jo spurgt... Old English Sheepdog, selvfølgelig.

Det er en fåret Engelsk hund
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 22:16

> Det er en fåret Engelsk hund

Lidt som en Schæfer er et får i ulveklæder

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 18:52

On Thu, 18 May 2006 23:15:52 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Lidt som en Schæfer er et får i ulveklæder

Hvis en schæfer er et får skal Fancy nok hyrde den )

Fra : Leyna

Dato : 18-05-06 21:50

On Thu, 18 May 2006 16:02:38 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>med en OES i huset
>brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
>op bag den mørke ende - og klappes over det hele

Okay, så må jeg jo krybe til korset og spørge hvad er OES?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 18:52

On Thu, 18 May 2006 22:49:35 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Okay, så må jeg jo krybe til korset og spørge hvad er OES?

Det er en Old English Sheepdog - vores er ca. 60 cm over skuldrene og
med en gevaldig stor pels, selv for racen. Hun har det dejligste
temperament og nyder bare at det er ved at være godt vejr, så hun kan
gå rundt ude i haven. Hvis du vil vide mere om racen er klubbens
hjemmeside http://www.oesidk.dk et godt sted.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-05-06 07:23

> [...]
se
> ham, de sidste 3 uger kommer vist til at føles som år.
>
> Er det bare mig eller er tiden gået i stå?

Nej tiden er gået i stå.... Det må den være. Det kan ikke være anderledes.
For et hus kan da ikke føles tomt, med 3 hunde....
Bare fordi hvalpene er flyttet hjemmefra...
Vel ??

M.V.H....Benny..

Fra : Kim

Dato : 17-05-06 18:36

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> For et hus kan da ikke føles tomt, med 3 hunde....
> Bare fordi hvalpene er flyttet hjemmefra...

Jeg ville ha' svært ved at slippe et kuld hvalpe når de er 8 uger, så
opdrætter bliver jeg nok aldrig.

Kim

Fra : Leyna

Dato : 17-05-06 19:16

On Wed, 17 May 2006 19:35:42 +0200, "Kim" <futtown@hotmail.com> wrote:

>Jeg ville ha' svært ved at slippe et kuld hvalpe når de er 8 uger, så
>opdrætter bliver jeg nok aldrig.

Jeg ville ha' svært ved at slippe hvalpene overhovedet, derfor er det
to hanhunde jeg har og ikke en af hvert køn.

Et af vores vennepar har lige haft hvalpe, og en enkelt var de endnu
ikke kommet af med, da jeg besøgte dem. Det var blandingshunde og
denne hvalp lignede til forveksling en Golden... den var bare helt
sort. Tak, skæbne hvor var jeg fristet!

De fik den afsat to dage senere, så min mand kunne ånde lette op igen!
*G*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 17-05-06 19:19

> Jeg ville ha' svært ved at slippe hvalpene overhovedet, derfor er det
> to hanhunde jeg har og ikke en af hvert køn.

Det minder mig om en dame der spurgte mig om Angel var en hanhund,
det sagde jeg nej til og sagde så hun selv måtte gætte.
Efter 2 minutters grublen spurgte hun så om Angel var en kastreret hanhund

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 17-05-06 20:52

On Wed, 17 May 2006 20:19:01 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det minder mig om en dame der spurgte mig om Angel var en hanhund,
>det sagde jeg nej til og sagde så hun selv måtte gætte.
>Efter 2 minutters grublen spurgte hun så om Angel var en kastreret hanhund

Hallo! En kastrat er da stadig en hanhund... tsk tsk tsk.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 17-05-06 21:24

> Hallo! En kastrat er da stadig en hanhund... tsk tsk tsk.

Det tror jeg bestemt også at Tyson mener,
han ryger da også stadig på tæverne hvis de er løbske

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-05-06 09:02

On Wed, 17 May 2006 22:24:07 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det tror jeg bestemt også at Tyson mener,
>han ryger da også stadig på tæverne hvis de er løbske

Det gør Hans så ikke. han viser faktisk ikke den store interesse for
andre hunde overhovedet, og kønsdriften ser ud til at være helt væk
hos ham,
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 10:01

> Det gør Hans så ikke. han viser faktisk ikke den store interesse for
> andre hunde overhovedet, og kønsdriften ser ud til at være helt væk
> hos ham,

Det undrede mig også lidt at Tyson stadig røg på løbske tæver,
men han havde også en meget stærk kønsdrift inden han blev kastreret.
Havde jeg ikke fået ham kastreret inden Angel kom var hun blevet bol... ihjel

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 18-05-06 10:12

> [...]
> men han havde også en meget stærk kønsdrift inden han blev kastreret.
> Havde jeg ikke fået ham kastreret inden Angel kom var hun blevet bol...

hehe..altså, Ebbe cairnterrieren her, parrer lystigt emma i perioder..hun er
steriliseret, og ebbe blev kastreret som ca 1,5 årig, han er 4,5 år nu... så
om emma dufter lækkert stadig, eller han bare ikke har fattet noget af det
hele vides ikke..
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 12:06

> [...]
> årig, han er 4,5 år nu... så om emma dufter lækkert stadig, eller han
> bare ikke har fattet noget af det hele vides ikke..

Angel tiltrækker også stadig hannerne selvom hun er steriliseret,
de kan få lov til at snuse og slikke, men prøver de at krybe på hende
får de ørertæver så de fatter det
Det var sjovest at se Tyson da Angel var højløbsk, der prøvede hun
på det mest uforskammelige at voldtage Tyson.
Det var alligevel for stærkt for ham, men han prøvede da efter bedste evne

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 18-05-06 12:18

> [...]
> på det mest uforskammelige at voldtage Tyson.
> Det var alligevel for stærkt for ham, men han prøvede da efter bedste evne

hæhæ..
emma er derimod ret ligeglad med ebbes udskejelser, sikker sex, ingen
bekymringer..(-;
det er kun mig der der kommer efter det lille kryb..
men andre hanner derimod, de får altså også girlpoweren at mærke...hun har
en grænse der siger ok at snuse...men så falder hammeren også, hvis den
overskrides mere end en gang.
jeg har ofte studset over, om de steriliserede tæver stadig udskiller et
eller andet som tricker hannerne, noget må der vel være. vores "husven"
Murphy, også en boxerhan, er jo helt kåd med emma, selv efter utallige
mærker efter hammeren..

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 12:53

> [...]
> et eller andet som tricker hannerne, noget må der vel være. vores
> "husven" Murphy, også en boxerhan, er jo helt kåd med emma, selv

Dyrelægen undrede sig lidt da jeg fortalte hende at Angel stadig
tiltrak hannerne, men det er måske også fordi vores tæver bare
er så lækre at de slet ikke behøver en speciel duft

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-05-06 10:48

> Jeg ville ha' svært ved at slippe et kuld hvalpe når de er 8 uger, så
> opdrætter bliver jeg nok aldrig.

Man drømmer forventningsfuldt om, hvor dejligt fredeligt det bliver, når de
er væk ..... Men af en eller anden mærkværdig årsag, så er freden ikke
nær så velkommen, som man egentligt troede ))...

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-05-06 12:35

>Vi andre håber jo mere på at i snart danner en Schæfergruppe

En selvhjælpsgruppe?

Min hund har spist postbudet, skal jeg nu selv hente min post på
posthuset?
Min hund har tabt det ene bagben, hvordan sætter man det på igen?
Hvorfor knaser det inden i hunden når han går?
Min hund har spist en CD. Det er med Jodle Birge. Hvordan skruer man
ned for lyden?
Min schæfer går helt ubesværet på alle ben, er han uægte?

Hov, nu er min middagspause vist forbi....

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 12:49

> En selvhjælpsgruppe?

Det er yderst nødvendigt når man har Schæfer.

> [...]
> Hvorfor knaser det inden i hunden når han går?
> Min hund har spist en CD. Det er med Jodle Birge. Hvordan skruer man

*LOL*

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 14:33

pwh skriblede bla:

> *LOL*
> *LOL*

Hvad er det der er så morsomt
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-05-06 15:45

> Hvad er det der er så morsomt

Alt der gør grin med Schæfere er af princip sjovt

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-05-06 14:21

ROTFLMAO!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 18-05-06 14:32

Kim Christensen skriblede bla:
> [...]
> ned for lyden?
> Min schæfer går helt ubesværet på alle ben, er han uægte?
>
> Hov, nu er min middagspause vist forbi....

Ja og du er hermed ulelukket af schæfergruppen.
Fut evt kattegruppen
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk