Æder lort - hold dog op!
Fra : M. Andersen

Dato : 04-05-06 19:48

Den ene af vores hunde æder og ruller sig i lort - hundelort, kattelort,
kolort - det er ligemeget, bare det er lort.
Resultatet er at hun skal op om natten og ud og æde græs så hun kan brække
sig - hvordan fanden får jeg hende til at holde op med at spise lort? Er
mundkurv den eneste løsning?

På forhånd tak

Mette

Fra : jopa

Dato : 04-05-06 19:50

M. Andersen skriblede bla:
> Den ene af vores hunde æder og ruller sig i lort - hundelort,
> kattelort, kolort - det er ligemeget, bare det er lort.
Det kan man da kalde en lortehund
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 04-05-06 20:37

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig - hvordan fanden får jeg hende til at holde op med at spise lort? Er

konsekvens, konsekvens og tålmodighed..du må være over den hver gang,og kan
du ikke være over den hele tiden, må du begrænse dens færden så du kan.
er det også sin egen lort den æder og vælter sig i?

æv..jeg husker i mit barndomshjem, vi havde 2 shi tzu`er, den ene havde en
mani med også at æde lort, og gerne sin egen..om vinteren..ja, så stod den
på frosne hundelorte som han lå og gnavede i...arrrddr...og sådan en
langhårshund..uhmmm et lækkert skæg han havde til tider..føj altså!.
og rulle sig i kolort og lign., det er der mange hunde der gør, men ligefrem
i hundelort har jeg nu aldrig hørt om før..

mine har haft en forkærlighed for kattebakkens lyksaligheder..skønne
knasende ting der ligger sådan et sted.. men det er de nu færdige med, det
tog et stykke tid med alle 3 hunde, men det lykkedes da. NEJ!!! når de
tænker på at bevæge sig derhen, og ja, dyyyygtig når de vender sig bort fra
herlighederne, ellers må du ty til feks. vand, eller noget andet der kan
aflede den.

mvh. marie

Fra : M. Andersen

Dato : 05-05-06 05:29

> [...]
> tænker på at bevæge sig derhen, og ja, dyyyygtig når de vender sig bort
> fra herlighederne, ellers må du ty til feks. vand, eller noget andet der

Jeg ser det desværre sjældent, fordi vi er i haven sammen og hun tusser
rundt og laver ting, mens jeg kultiverer. Hun går ikke til lorten med det
samme og derfor er det svært - men hvis det er den eneste vej, må jeg jo
sætte 100% overvågning ind på hende når hun er i haven.
Tak for svar

Mette

Fra : johny møller

Dato : 05-05-06 21:05

vi har selv en hund og 4 katte.
hunden går også sommetider i bakken, og tager lige en trøffel.
der må være noget i det, siden at de med velbehag spiser det.
men ved ikke hvorfor de gør det.
hilsen
johny

Fra : M. Andersen

Dato : 06-05-06 08:15

"johny møller" <hauge@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hunden går også sommetider i bakken, og tager lige en trøffel.
> der må være noget i det, siden at de med velbehag spiser det.

Jeg er helt ærligt også flintrende ligeglad med hvorfor den gør det, den
skal bare HOLDE OP!!!!

Mette - som stalker sin hund når den er i haven

Fra : Dorte Lyager

Dato : 06-05-06 16:33

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> wrote in message
> [...]
> sig - hvordan fanden får jeg hende til at holde op med at spise lort? Er

Vores golden retriever hvalp gjorde det samme, og da vi tilfældigt nævnte
det for dyrlægen fik vi nogle piller, der hed KaproTabs (mener jeg). Dem fik
hun i et par måneder. De gjorde at hun ikke længere var interesseret i at
æde sit eget lort og kattebakken satte vi op på bordet i baggangen (nej,
ikke så fedt, ved det godt)

Men hvad man skal gøre ved hestepærer og kolort ved jeg ikke *S*

Fra : Hermann Holm

Dato : 06-05-06 16:48

> Men hvad man skal gøre ved hestepærer og kolort ved jeg ikke *S*

Lad hunden æde dem. Det er et godt kosttilskud.

hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : jopa

Dato : 06-05-06 17:21

Hermann Holm skriblede bla:

> Lad hunden æde dem. Det er et godt kosttilskud.

Med fare for orm og andet uønsket tror jeg man skal vænne den af med det.
Giv den et møjfald hvis du ser det sådan en forbandet lortehund
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-05-06 08:39

> [...]
> sig - hvordan fanden får jeg hende til at holde op med at spise lort? Er

For hunden, er det bare guf, og når den ruller sig i det....
Tja det er det samme for den, som når du selv, meget
lystigt smører dig med lidt Elisabeth Arden.
Så kort og godt, i har ikke helt samme smag, og er
ikke lige helt enige om, hvad der lugter godt, eller
skidt.

M.V.H....Benny..