Mand slår hund.
Fra : LH

Dato : 03-05-06 06:45

Er i en svær klemme og dog. For jeg har bestemt ikke noget tilovers for
mennesker der slår deres dyr, børn og lign. Men jeg har en nabo, der har to
labradorhunde, og de bliver trænet i nærheden af mig så vi kan ikke undgå at
se hvordan det foregår. Når hundene ikke adlyder så går han helt amok og
lokker hundene hen til sig og så får de ellers et drag prygl med en rem, så
hunden flygter langt væk fra ham og er tydeligt bange. Men som hunde jo gør,
så løber de tilbage til ham og ser glade ud når de så endelig får ros når de
gør noget godt. Han er MEGET hård ved de hunde og jeg havde mest lyst til
selv at slå sådan en mand, så han kunne føle hvordan det er. Men det er også
svært fordi han har et temperament der gør at jeg faktisk selv er bange for
ham og følgerne hvis jeg siger noget eller melder ham. Har snakket med Alle
Dyrs Ret der foreslog mig at optage det på video og det vil jeg så forsøge.
Hvad ville I gøre? Ja, en stor stærk mand ville nok gå ud og tage
konfrontationen med ham? Eller selv give ham nogen - syntes faktisk han ikke
fortjener bedre, for det er ikke bare et tjat hundene får, det er virkelig
hårde slag.
Politiet kan I godt lade være med at foreslå, de gør ikke en skid, så meget
har jeg da prøvet før.
Hundene skulle tages fra ham, da jeg ved han også tæver dem hjemme. Gad vide
om børnene også får en tur!!!!
Trængte nok bare til at dele dette med nogen, for det gør ondt langt ind i
hjertekulen at være vidne til og jeg har næsten ikke sovet i nat da jeg så
han slog dem, for mig igen og igen.

LH

Fra : fam. Ager

Dato : 03-05-06 07:01

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjertekulen at være vidne til og jeg har næsten ikke sovet i nat da jeg så

hvis du kan komme til det, så synes jeg det ville være en storartet ide, at
filme ham og hans trænings"fiduser"... kender du ikke nogle bredskuldrede
hormonbomber der kunne give ham en lektion i hans egne metoder?..uhhh jeg
føler med dig.. dumme svin.

mvh. marie

Fra : tina hedeman

Dato : 03-05-06 07:09

hej med dig

jeg står i samme sitaution. vi har en dame i byen der også slår sin hund og
mishandler den. Den har bidt nogen. Når hun går tur går hun med en lang pind
til at slå den med.
Jeg snakkede med en der havde spurgt landbetjenten hvad man kan gøre og der
kan ikke gøres noget før den har skambidt nogen
Kan det virkelig være rigtigt at en hund næsten skal sultes osv. før den kan
tages væk?
At slå sin hund er jo også mishandling. Jeg ved hende her er blevet meldt
for mishandling. Det værste er at børn i byen har set hun slår hunden ikke
et godt signal for dem.
Men hvis jeg var dig LH vil jeg nok optage det på video, hvis du har
muligheden.

hilsen tina

Fra : LH

Dato : 03-05-06 07:27

Jeg har fri mulighed for at optage det og det vil jeg så forsøge nu. Jeg
tænker faktisk også tanken at han lære sine to små børn at sådan behandler
man hunde!!! Og det kan de så føre videre - det er jo helt forkert.

LH

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-05-06 08:33

> [...]

> hjertekulen at være vidne til og jeg har næsten ikke sovet i nat da jeg så

Fortæl det nede ved købmanden, stille og sagte til en veninde.... Men
selvfølgelig, lige præcist så højt, at de nærmeste lige når at få pointen
med, og lad rygtesmedene klare resten ...

M.V.H....Benny..

Fra : LH

Dato : 03-05-06 12:31

Jeg har fortalt om det og lægger ikke skjul på det. Det der kan undre mig
mest er at dette foregår ude på en mark ved en lille landsby med mange
beboere. Marken ligger sådan at rigtig mange kan følge med i hvad han laver.
Hvorfor er jeg den eneste der reagere? Det bor enlige store stærke mænd som
ikke kan undgå at se hvad der foregår. Men det er det der med naboer
åbenbart, det er mere svært. Eller også er jeg så uheldig at jeg bor omgivet
af utrolig mange kolde og afstumpede mennesker som mener det er ok at
behandle dyr sådan.
Jeg har INTET tilovers for sådan en mand, det eneste der afholder mig fra at
reagere mere intenst er som sat før at jeg er bange for hvad der kan ske mig
selv, da jeg bor alene og ret øde. Manden er ikke af de mest behagelige
slags.
Alene det med video, syntes jeg ville være det bedste bevis, men bliver
manden konfronteret med det, vil de kunne se hvor der er optaget fra.
Ulempen ved at bo i et lille samfund.
Det skulle optages fra en anden vinkel så jeg kunne være anonym, og så
skulle det gives til BT som det med fartsynderen i går.
Men først og fremmest skulle de hunde væk fra ham. De er kun omkring et år.
Tænk en tilværelse der venter dem i mange år frem.

LH

Fra : jopa

Dato : 03-05-06 16:37

LH skriblede bla:
> [...]
> fra at reagere mere intenst er som sat før at jeg er bange for hvad
> der kan ske mig selv, da jeg bor alene og ret øde. Manden er ikke af

Grib dig selv i nakken og glem alt om konfliktskyhed.
Så længe der findes både voldsmænd og folk der ikke reagerer på det kommer
vi ingen vegne.
Det nytter intet at fortælle os det bortset fra du får lettet din
samvittighed.

Så jeg lignende ville jeg da reagere men sådan er vi så forskellige.

ps undskyld men jeg harmes lige så meget over din indsats som forbryderens

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : LH

Dato : 03-05-06 17:24

Du er også en mand - jeg er en lille kvinde der ikke når ham til skuldrende.
Hvad tror du ikke jeg har lyst til, bør det være med min egen sikkerhed jeg
griber ind? Hvad skal jeg gøre? Melder jeg ham, hvad sker der så? Går jeg
til ham, hvad sker der så? Stjæler jeg hundene, hvem bliver så straffet?
Du er velkommen til at kommer her og sidde og se hvad manden laver og så kan
du handle ud fra det.

LH

Fra : jopa

Dato : 03-05-06 17:54

LH skriblede bla:
> [...]
> hvad sker der så? Går jeg til ham, hvad sker der så? Stjæler jeg
> hundene, hvem bliver så straffet? Du er velkommen til at kommer her og

Ok tænkte ikke lige over at du er en lille kvinde, sorry men det ændrer ikke
det faktum at vi er en masse der får det rigtigt skidt ved at læse sådan en
historie.
Hvor bor du bare sådan ca
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : kb

Dato : 03-05-06 18:13

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> wrote in message
> [...]
> til ham, hvad sker der så? Stjæler jeg hundene, hvem bliver så straffet?
> Du er velkommen til at kommer her og sidde og se hvad manden laver og så

Jeg møder gerne op selvom jeg ikke har ikke nogen fysisk pondus.
Jeg tror bare du/i som bor der har lettere ved at begrunde jeres foragt så
han forstår det. Husk det er ham der har et problem men sig det aldrig til
ham. Tal kun om dit/vores problem og hav det som udgangspunkt (at se på hans
vold som uacceptabel). Typer som ham tager ikke imod direkte kritik og
irettesættelser slet ikke med pædagogisk og undskyldende attitude.
Og få så lige nogle flere lokale involveret først. evt med den
mvh kb
(10 år med unge kriminelle som job, som dog ikke slår en lille kvinde med et
barn på armen i styrke i denne sammenhæng.....)

Fra : kb

Dato : 03-05-06 17:42

> ps undskyld men jeg harmes lige så meget over din indsats som forbryderens
>
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

Jojo. forståeligt nok john. men der er jo håb og vi kan måske hjælpe LH med
at få samlet sig sammen til at gøre hvad m/k kan. jeg er selv konfliktsky
og kender problematiken. man blander sig jo kun mere end en gang hvis ikke
man får klø.(verbalt eller fysisk) ligesom hunde hehe.
Til LH
Jeg ville skide på om jeg blev genkendt via video mm. (når jeg ellers er
kendt blandt alle andre naboer som hæderlig og flink.) der er sgu meget få
voldelige mænd der har lyst til at få en politianmeldelse trods alt...
Sørg for at have en eller flere synlige vidner. og du overlever ret
sikkert
men dit selvværd vil sgu stige blot du ikke tvinges til at være tilskuer til
noget du jo ikke kan acceptere.
Giv altid en klar besked først om hvad du finder uacceptabel. Sig undskyld
og smut hvis han puster sig op. næste gang er han advaret og først da skal
der presses massivt. evt saml en flok kvinder...de plejer at kunne give lyd
uden at få slag og få så ham idioten sat på plads... det kan jo stå på et
a4ark hvad man kan/skal gøre for at få gode hunde fremfor frygtsomme.
selv idioter vil sgu få succes blot de prøver...det kan ændre dem en del.
held og lykke LH
Bare det at du skriver at du er svag er en styrke.

mvh.kb

ps husk på han er jo ikke en klog overhund når han opdrager hunde sådan.
Han kan vel let ende med at blive dybfrost i lokalsamfundet. Men så møder
han sikkert sin skæbnes overmand andetsteds.(man kan ikke rede alle men
nægte at se på)

Fra : Kim

Dato : 03-05-06 17:29

> [...]
> amok og lokker hundene hen til sig og så får de ellers et drag prygl med

Hvor i landet, sådan et fjols kunne jeg godt finde på at aflægge et besøg?

Kim

Fra : LH

Dato : 03-05-06 18:12

Møn

Fra : jopa

Dato : 03-05-06 18:32

LH skriblede bla:
> Møn

Ok der kender jeg desværre ingen
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Jlitgov

Dato : 04-05-06 14:48

Hvad med at anmelde idioten til Dyrenes Beskyttelse?

Se mere her:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbkredse.nsf/kredse?openview&exp=ecdf953b5b695d3ac12570280029cfc5

Og har du så en lille videofilm at vise at hans metoder så ville det
jo kun hjælpe.

Personlig havde jeg nok givet ham en ordentlig overhaling med diverse
trusler om anmeldelse hvis han ikke holdt op.

Men manden må jo ha' sovet gennem de sidste 20 års udvikling i
træningsmetoder.

Hilsen Janne
www.litgov.dk

Fra : TGH

Dato : 05-05-06 08:13

> [...]
> hjertekulen at være vidne til og jeg har næsten ikke sovet i nat da jeg så

Det tragiske er at disse to hunde vil ligge på briksen ved dyrlægen om 5-6
måneder for at få sprøjten da de nu er blevet bidske.
Jeg har set 2 labber blive "trænet" på denne måde. Det tog manden 5 måneder
at ødelægge dem totalt. De var bidske og stolede ikke på nogen. Jeg stoppede
med at levere aviser til dem af samme årsag. Man kunne ganske enkelt ikke
risikere at gå ind til dem.

Sådan en mand kunne man jo da prøve at sende et brev til hvor man spørger om
han elsker sine børn? For hvis han gør så burde han helt sikkert stoppe med
sin mishandling af hundene. Den eneste den fysiske afstraffelse er god for
er ham selv da han kort efter vil føle sig tilpas over at han nu har
irettesat de dumme hunde.
Brevet kunne jo evt. bare sendes anonymt til ham og konen med henvisning til
hvor man kan få en rigtig træning og med henvisning til at hans
dyremishandling er lagt på nettet og at videre mishandling vil medføre
politianmeldelse.

Hilsen Tommy

Fra : LH

Dato : 05-05-06 10:04

Til TGH - jeg har prøvet at skrive til dig privat, men det ser ud som jeg
ikke kan sende det.

LH

Fra : TGH

Dato : 08-05-06 09:45

Desværre.

Jeg vil ikke offentliggøre min mail adresse på nettet da jeg så inviterer
til at der kan sendes spam til mig.

Men hvis du vil så kan jeg da sende en mail til dig.

Fra : ena

Dato : 08-05-06 16:47

> [...]
> hjertekulen at være vidne til og jeg har næsten ikke sovet i nat da jeg så

Må man i det hele taget slå sin hund??

Er der ikke en dyreværnslov??

Har også set det ske engang - en fra vejen tæskede sin chefer - det siger
sig selv at vi bestemt ikke er gode venner mere - han får jævnligt
komentarer når jeg ser "svinet" - og i grundejerforeningen har jeg sikret
mig at han er han frosset ude.

Fra : Doctor Tennant

Dato : 07-06-06 23:07

Tag billeder af handlingerne, og film lortet... Send derefter videoen ind
til dyrenes beskyttelse, og hæng plakater rundt i ejendommen med billederne,
og en beskrivelse af hans ugerninger.

Det ville jeg gøre med det samme... Sådan et røvhul skal ikke have lov til
at slå løs på forsvarsløse dyr, der uden tvivl elsker ham over alt på
jorden...

Eventuelt indryk en annonce i lokalbladet med fotografierne og beskrivelse
af hans ugerninger... Kunne være morsomt.

Anonymt naturligvis.

HC

Fra : LH

Dato : 08-06-06 14:11

Det er sådan at jeg - anonymt -sendte ham et brev. Og siden har jeg ikke
set hverken ham eller hundene. Hvad der så sker inde bag hjemmets fire vægge
eller i haven kan jeg ikke vide noget om, men syntes man at dyr skal
opdrages på denne måde, så holder det vel ikke bare sådan op - det er sådan
en mand vel for dum til.

LH

Fra : Doctor Tennant

Dato : 09-06-06 03:33

> [...]
> vægge eller i haven kan jeg ikke vide noget om, men syntes man at dyr skal
> opdrages på denne måde, så holder det vel ikke bare sådan op - det er

Du bør ærlig talt sende et brev til en dyreværnsforening, som kan tage sig
videre af sagen... Det er ikke godt nok at sende et brev til synderen - så
han bare kan fortsætte i hans hjem hvor det ikke kan ses...

Den idiot skal efterforskes af nogle sagkyndige... Og jeg ville personligt
køre annoncen i lokalbladet uanset hvad.

HC