Hundefodder.
Fra : Michael Weberg

Dato : 28-04-06 20:07

Hej.

Er der nogle af jer der kender et godt sted på nettet hvor de sælger gode
kvalitetsprodukter. Skal bruge noget slanke fodder til min hund og er i
tvivl om hvad jeg skal vælge..

Mvh Michael.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 20:37

"Michael Weberg" <supervippen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogle af jer der kender et godt sted på nettet hvor de sælger gode
> kvalitetsprodukter. Skal bruge noget slanke fodder til min hund og er i
> tvivl om hvad jeg skal vælge..

Vi bruger www.olivers.dk

Har dog ikke prøvet deres light foder.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 28-04-06 20:49

> Vi bruger www.olivers.dk
>
> Har dog ikke prøvet deres light foder.

Det har Tyson til gengæld, og det virkede glimrende på hans overvægt.

/Jens

Fra : Michael Weberg

Dato : 29-04-06 09:53

> Det har Tyson til gengæld, og det virkede glimrende på hans overvægt.
>
> /Jens

Det håber jeg så også vil virke på min Tyson. Tak for alle jeres svar,
vil kigge lidt nærmere på www.olivers.dk så.

Fra : M. Andersen

Dato : 29-04-06 07:24

> [...]
>
> Er der nogle af jer der kender et godt sted på nettet hvor de sælger gode
> kvalitetsprodukter. Skal bruge noget slanke fodder til min hund og er i

Olivers.dk - det er kanon lækker mad synes hundene - og det er sundt
sammensat, fri for fyld og ting som hunde tit er allergiske overfor.
Husk at fodre med den anbefalede mængde - så skal din hund nok tabe sig.

Mette

Fra : Kim

Dato : 30-04-06 19:40

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sammensat, fri for fyld og ting som hunde tit er allergiske overfor.
> Husk at fodre med den anbefalede mængde - så skal din hund nok tabe sig.

Hvor har du fra at Olivers foder skulle være fri for "fyld"?, fodermængden
pr. kg hund er stort set den samme som alle andre tørfodermærker.

Det med overvægtige hunde handler om, at hundeejeren giver hunden den rette
mængde foder i forhold til hundens størrelse og hundens aktivitetsniveau,
slankemad til hunde må nødvendigvis være fuldt med "fyld" ellers vil hunden
jo ikke tabe sig.

Kim

Fra : M. Andersen

Dato : 01-05-06 06:19

"Kim" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> aktivitetsniveau, slankemad til hunde må nødvendigvis være fuldt med
> "fyld" ellers vil hunden jo ikke tabe sig.

Fyld er for mig hvede og hvide ris.
Men i skrivende stund er jeg faktisk ved at kigge på et nyt foder (for mig i
hvert fald) www.eaglepack.dk - Olivers har kun 1 smagsvariant til allergiske
hunde, mens eaglepack har flere - det skal prøves. Jeg har bestilt en lam og
ris, da fisk og havre er i restordre.
Tag et kig, det ser knaldgodt ud

Mette

Fra : pwh

Dato : 01-05-06 17:28

M. Andersen wrote:
> [...]
> skal prøves. Jeg har bestilt en lam og ris, da fisk og havre er i
> restordre. Tag et kig, det ser knaldgodt ud

Sikke nogle priser de har i forhold til Olivers, 5 sække fra dem
vil koste mig ca 1000 kr mere.
Om man så vil tro på deres påstand om at deres kødmelsprodukter
er bedre end at bruge rent kød i foderet er jo op til en selv.

/Jens

Fra : qfha

Dato : 30-04-06 18:23

Øhhhhh, hvad med bare at give hunden lidt mindre at spise. Kom lidt
mere vand i fodret.

Fra : Hermann Holm

Dato : 01-05-06 22:40

> Er der nogle af jer der kender et godt sted på nettet hvor de sælger
> gode kvalitetsprodukter. Skal bruge noget slanke fodder til min hund
> og er i tvivl om hvad jeg skal vælge..
>
> Mvh Michael.

Hvad med bare at motionere hunden noget mere. Min hund får alt den vil
spise og er overhovedet ikke overvægtig.

Mvh Hermann
http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11176
--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Michael Weberg

Dato : 02-05-06 15:19

> Hvad med bare at motionere hunden noget mere. Min hund får alt den vil
> spise og er overhovedet ikke overvægtig.

Jo det var selvfølgelig en måde at gøre det på. Men det er en hund vi har
"arvet" og den har desværre en hel del for meget på sidebenen så lidt
slankefodder tror jeg er planen.

Fra : 0h-paradis

Dato : 02-05-06 16:15

Michael Weberg skrev:

> Jo det var selvfølgelig en måde at gøre det på. Men det er en hund vi har
> "arvet" og den har desværre en hel del for meget på sidebenen så lidt
> slankefodder tror jeg er planen.

Hvad så med motion og lidt mindre foder

fra
Jørgen

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 19:02

> Hvad så med motion og lidt mindre foder

Nu tror jeg man lige skal værer lidt forsigtig med bare at skærer
ned på foderet hvis der akut skal smides nogle kilo.
Det er jo ikke kun kalorierne man skærer ned på, men også på
vitaminerne og mineralerne som hunden jo ikke skal undværer.
Det er sikkert det der er fidusen ved et slankefoder,
at der bliver sparet på det fedene men ikke på det nødvendige.
Pas lidt på jer der bare slynger om jeg med den slags råd,
en for hård slankekur for mennesker er jo heller ikke ufarlig.

Så spil du på det sikre Michael, køb noget slankekost en periode,
og når vægten er optimal kan du så indrette den alm. kost efter det.
Ellers ville jeg værer bange for at din hund fik en mangelsygdom
af en eller anden slags.

/Jens

Fra : Michael Weberg

Dato : 02-05-06 20:47

> [...]
> og når vægten er optimal kan du så indrette den alm. kost efter det.
> Ellers ville jeg værer bange for at din hund fik en mangelsygdom

Jo... Det er præsis hvad jeg vil gøre. Vil gerne ha den får de virtaminer og
mineraler den skal bruge og undgå at sulte den for meget.

Fra : 0h-paradis

Dato : 02-05-06 21:07

pwh skrev:

> [...]
> og når vægten er optimal kan du så indrette den alm. kost efter det.
> Ellers ville jeg værer bange for at din hund fik en mangelsygdom

mennesker der vil slankes har godt af motion og dem der spiser for meget
bør nedsætte maden lidt

Det er også god politik for hunde

fra
Jørgen

Fra : jopa

Dato : 02-05-06 21:15

0h-paradis skriblede bla:
> mennesker der vil slankes har godt af motion og dem der spiser for
> meget bør nedsætte maden lidt

Forkert.
Megen motion kræver meget mad.
Megen mad feder ikke ved megen motion.
For lidt mad dutter ikke ved megen motionering, da man så ikke har energien
til megen motion.
Går ud fra det gælder hunde også

ps ved hvad jeg taler om smider mindst 10 kg hver sommer ved megen motion,
og foruden kosten æder jeg i snit 15 yankiebar pr uge uden at tage på.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : 0h-paradis

Dato : 02-05-06 22:15

jopa skrev:
> [...]
>
> ps ved hvad jeg taler om smider mindst 10 kg hver sommer ved megen motion,
> og foruden kosten æder jeg i snit 15 yankiebar pr uge uden at tage på.
Lav stofskifte = fed person
Høj Stofskifte = mindre tyk person

Gi du hunden så mange yanki bar, så skal den nok blive tynd (den Dør)

fra
Jørgen

Fra : jopa

Dato : 02-05-06 22:22

0h-paradis skriblede bla:
> Lav stofskifte = fed person
> Høj Stofskifte = mindre tyk person
Netop hvilket bekræfter hvad jeg siger.
Motion sætter stofskiftet i vejret.

> Gi du hunden så mange yanki bar, så skal den nok blive tynd (den Dør)
Det var billedlig talt for ligesom at fortælle at megen motion kræver ekstra
brændstof.
Du kan ikke motionere mere og så samtidig nedsætte forbruget af mad går ud
fra at det samme gælder for hunde.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 22:27

0h-paradis wrote:
> Gi du hunden så mange yanki bar, så skal den nok blive tynd (den Dør)

Og hvad tror du resultatet at din sultekur kombineret med mere motion
kan resulterer i.

/Jens

Fra : Kim

Dato : 02-05-06 23:22

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> 0h-paradis skriblede bla:
>>
> Forkert.
Nej det er da ej. Spiser du _FOR_ meget bør du selvfølgelig regulere det.

> Megen motion kræver meget mad.
> Megen mad feder ikke ved megen motion.
> For lidt mad dutter ikke ved megen motionering, da man så ikke har
> energien til megen motion.
> Går ud fra det gælder hunde også
Skal hunden tabe sig hjælper det ikke bare at lade den æde løs og så
motionere den mere, man er nød til at kigge på om foder og fodermængden
passer, og om hunden får den motion den skal ha'.
Er det en meget overvægtig hund man har "arvet", så kan slankefoder sammen
med øget motion være en god ide, indtil man har fået styr på vægten, og kan
gå over på et normalt foder der passer til hundens aktivitetsniveau.

> ps ved hvad jeg taler om smider mindst 10 kg hver sommer ved megen motion,
> og foruden kosten æder jeg i snit 15 yankiebar pr uge uden at tage på.

og havde du ikke ædt de 15 yankiebar så havde du måske tabt 12 kg, det
handler ikke _kun_ om motion, men også om at spise rigtig. Det samme gælder
for hunde.

Kim

Fra : jopa

Dato : 03-05-06 09:16

Kim skriblede bla:
> og havde du ikke ædt de 15 yankiebar så havde du måske tabt 12 kg,

Netop og jeg sagde også at jeg bliver afpillet hvis ikke jeg råæder.
Nu er det så ekstrem motion.

> handler ikke _kun_ om motion, men også om at spise rigtig. Det samme
> gælder for hunde.

Jo men man kan ikke bare skære ned på kosten og så motionere
det var min pointe det hele hører sammen
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim

Dato : 03-05-06 20:18

> [...]
> Nu er det så ekstrem motion.

> Jo men man kan ikke bare skære ned på kosten og så motionere
> det var min pointe det hele hører sammen

Bliver hunden overvægtig selvom den får motion som anbefalet for racen, så
bliver den overfodret/fodret forkert, og så skal man kigge på doseringen (og
foderet) og se om den passer til hunden, og man skal huske godbiderne, der
jo ligger ud over den alm. fodermængde, og indregner man dem, så vil man se
at overvægtige hunde godt kan skæres i fodermængden/godbiderne, uden at
komme i underskud af hverken vitaminer eller mineraler.
Hunden skal selvfølgelig ikke på nogen måde sultes ned i vægt, men tingene
skal passe sammen, og en overvægtig hund skal altså ikke fodres mere, fordi
at man vælger at motionere den mere (så skal det være extremt, og så snakker
vi helt andet foder/foderplan)

Jeg opfatter lidt slankefoder som noget unødvendigt "pop" der kun er til, så
kan hundeejere med dårlig samvitighed kan betale sig fra, at de ikke giver
deres hund optimale kår (sådan lidt groft sagt).

Kim

Fra : jopa

Dato : 03-05-06 20:31

Kim skriblede bla:

> Jeg opfatter lidt slankefoder som noget unødvendigt "pop" der kun er
> til, så kan hundeejere med dårlig samvitighed kan betale sig fra, at
> de ikke giver deres hund optimale kår (sådan lidt groft sagt).

Jo men jeg opfattede spørgsmålet som om man kunne både motionere mere samt
skære ned på foderet.
Det mener jeg er forkert hvis vi forudsætter at den ellers ikke bliver
overfodret.
Det kræver jo også energi at motionere og energien er der ikke uden
brændstof.

Jeg kan desværre kun tale ud fra mine egne oplevelser som cykelrytter.
Kører jeg en træningstur på bare 50km uden at have fået et solidt foder
inden, løber jeg lynhurtigt tør for energi og må ind på en tankstation og
købe lidt snask.

Det kan da godt være det ikke er sammenligenligt med hunde
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim

Dato : 03-05-06 22:48

> [...]
> overfodret.
> Det kræver jo også energi at motionere og energien er der ikke uden

Jeg tror vi er rimelig enige så, jeg vil ha' hunden ned på anbefalet ration,
og så motion til at fjerne overvægten.

Jeg vil kun skære fodermængder _lidt_ under det anbefalede som en
nødløsning, hvis motion ikke rigtig er muligt pga. f.eks. hundens helbred,
men stadig må hunden ikke sultes, så det er med måde, og så supplere med
kosttilskud om nødvendig.

Kim

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 21:26

0h-paradis wrote:
> mennesker der vil slankes har godt af motion og dem der spiser for
> meget bør nedsætte maden lidt

Hvem siger at Michaels hund ikke bliver motioneret,
mennesker der skal tabe sig skal som regel omlægge deres kost til
noget der er mindre fedene, og ikke bare spise mindre.
At anbefale ukritisk at Michaels hund skal have mindre føde
og samtidigt yde mere er da ikke helt forsvarligt.
Det skal jo ikke værer muskelmassen hunden taber.

Det er sgu så nemt at sige spis minder, motioner mere,
men der er ligesom lidt mere i det en som så.

/Jens (som ikke selv er spor for fed)

Fra : jopa

Dato : 02-05-06 21:37

pwh skriblede bla:

> Det er sgu så nemt at sige spis minder, motioner mere,
> men der er ligesom lidt mere i det en som så.

For en gans skyld har du ret.
Megen motion fremmer forbrændingen og sætter gang i stofskiftet.
Motionerer du kraftigt om formiddagen vil dit stofskifte rent faktisk sættes
op HELE dagen og det du så efterfølgende æder bliver forbrændt, og det er
rigtigt at for megen motion uden samtidig meget mad vil tære på musklerne i
stedet.

Jeg er nød til at æde mængder af chokolade for ikke at blive totalt
afpillet.

Igen går jeg ud fra der gælder det samme for hunde der får ekstra motion.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 02-05-06 21:54

> For en gans skyld har du ret.

Nu igen, det kan da ikke blive ved

> [...]
> sættes op HELE dagen og det du så efterfølgende æder bliver
> forbrændt, og det er rigtigt at for megen motion uden samtidig meget

Rart med lidt opbakning John, Michaels hund kunne sikkert hurtigt
opnå et vægttab ved bare at æde mindre og motionere mere.
Men eftersom det sikkert ville værer muskelmasse og ikke fedt,
som jo vejer mindre, kunne det jo give et helt forkert billede.

Men vi får da sikker nogle fornuftige input omkring hvorfor en
hund skal sættes ned i vitaminer og mineraler fordi den er lidt
overvægtig vil jeg gå ud fra, flere har jo indirekte anbefalet det.

/Jens

Fra : Kim

Dato : 03-05-06 19:04

> [...]
> hund skal sættes ned i vitaminer og mineraler fordi den er lidt
> overvægtig vil jeg gå ud fra, flere har jo indirekte anbefalet det.

Hunde kan jo få det på anden måde end gennem foderet.
Er det normalt for denne gruppe at folk er på tværs bare for "balladens"
skyld?

Kim

Fra : jopa

Dato : 03-05-06 19:18

Kim skriblede bla:

> Hunde kan jo få det på anden måde end gennem foderet.
> Er det normalt for denne gruppe at folk er på tværs bare for
> "balladens" skyld?

Det ville da dræbe debatten hvis vi var enige om alting
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim

Dato : 03-05-06 20:17

> Kim skriblede bla:

> Det ville da dræbe debatten hvis vi var enige om alting

Joe . . . , men i får det lidt til at lyde som om folk vil sulte hunden ned
i vægt, og skide på om den får hvad den har brug for at vitaminer osv.
hvilket jo slet ikke er tilfældet. Mange gange får overvægtige hunde alt for
mange godbider af ejeren samtidig med for lidt motion, og der kan man jo
fint skære i foderet/godbiderne for at få fodermængden til at passe,
samtidig med at man giver hunden mere motion. Hunden er jo overvægtig af en
grund, de er jo ikke blevet det af at blive fodret og motioneret korrekt.

Kim

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 21:12

> Joe . . . , men i får det lidt til at lyde som om folk vil sulte
> hunden ned i vægt, og skide på om den får hvad den har brug for at
> vitaminer osv. hvilket jo slet ikke er tilfældet.

Prøv at gå tilbage i tråden, der var flere der kort meldte ud med
at anbefale mere motion og mindre mad.
Det er ikke et angreb specielt på dig, men du er besynderligt nok
den eneste der har hængt på tråden indtil videre

Vi kunne ikke værer mere enige.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 21:07

> Hunde kan jo få det på anden måde end gennem foderet.

Det var der jo inegn af de "hellige" der bare anbefalede
motoin og nedsat fodermængde der meldte ud med.

> Er det normalt for denne gruppe at folk er på tværs bare for
> "balladens" skyld?

Det synes jeg ikke vi er slemme til, men opfatter du det at blive
sagt imod som værende ballade :-?

/Jens

Fra : Kim

Dato : 03-05-06 22:56

> Det var der jo inegn af de "hellige" der bare anbefalede
> motoin og nedsat fodermængde der meldte ud med.

> Det synes jeg ikke vi er slemme til, men opfatter du det at blive
> sagt imod som værende ballade :-?

Lidt mere som "misforstået med vilje" for at skabe debat :0)

Ej jeg er ny herinde, men er kommet en den rundt i andre nyhedsgrupper, og i
nogle af dem sidder der folk der konstant er på tværs for at lave ballade,
og det kunne jo være det, det var det samme herinde :)

Kim

Fra : Kim

Dato : 02-05-06 23:55

> Hvem siger at Michaels hund ikke bliver motioneret,
Hvis hunden bliver motioneret, men stadig (for)bliver overvægtig, så kan det
kun være fordi den bliver fodret forkert, hvis man fodre efter anvisningen
og hunden stadig (for)bliver overvægtig, så bør man skifte foder.
Mange overvægtige hunde er overvægtige fordi, de får for meget foder, både i
form fejldosering af deres alm. foder, men også som godbider i løbet af
dagen. Får man rettet dette til, vil de fleste hunde også finde deres
"normalvægt" igen uden slankefoder.

Jeg udelukker ikke at slankefoder kan være en udemærket løsning for nogen
hunde, men "problemet" skulle være løst med regulering (eller skift af
foder) inden hunden er så overvægtig, at slankefoder overhovedet kommer på
tale.( igen forudsat hunden får sin motion)

> Det er sgu så nemt at sige spis minder, motioner mere,
> men der er ligesom lidt mere i det en som så.

tjae. . . .

Kim

Fra : Hermann Holm

Dato : 03-05-06 01:59

"Michael Weberg" <supervippen@hotmail.com> wrote in

> Jo det var selvfølgelig en måde at gøre det på. Men det er en hund vi
> har "arvet" og den har desværre en hel del for meget på sidebenen så
> lidt slankefodder tror jeg er planen.

Det er selvfølgelig løsningen hvis man ikke gider bruge et par timer på at
motionere hunden.

M.v.h.
Hermann
(hvis hund får ti km. gåtur hver dag)

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 08:20

> Det er selvfølgelig løsningen hvis man ikke gider bruge et par timer
> på at motionere hunden.

Nu udelukker det ene jo ikke det andet, så et slankefoder kombineret
med masser af motion er hvad jeg vil anbefale.

> M.v.h.
> Hermann
> (hvis hund får ti km. gåtur hver dag)

Nøjes den virklig med 10km, det var da ikke specielt meget.
Jeg vil tro at mine går mindst 15km dagligt på mine 4 fridage og
det er med indlagte svømmeture her i badesæsonen.
På mine 3 arbejdsdage er det nok også kun 10km gåtur med
et par svømmeture undervejs.
Men ok, jeg fik nu også hund bla. fordi jeg holder af at spadserer
og gerne ville have nogen at følges med

/Jens

Fra : Hermann Holm

Dato : 03-05-06 18:53

> [...]
> et par svømmeture undervejs.
> Men ok, jeg fik nu også hund bla. fordi jeg holder af at spadserer

Det er mig der ikke kan holde til mere end ti km (jeg har fibromyalgi).
Konen og ungerne går også lidt med den, men det bliver ikke mere end et par
km. om dagen.

Det var slet ikke meningen at jeg skulle have hund, men kræet var 4 mdr.
gammel og skulle aflives, og så måtte jeg jo overtage den.
Det er hunden der har trænet mig op til at gå så langt. Når vi kommer hjem
fra den daglige luftetur er jeg totalt kvæstet.

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 21:19

> Det er mig der ikke kan holde til mere end ti km (jeg har
> fibromyalgi). Konen og ungerne går også lidt med den, men det bliver
> ikke mere end et par km. om dagen.

Det var også mere for at drille jeg skrev det
Hvis din hund bliver luftet +10 km dagligt er det også helt fint,
det er jo også tit kvaliteten og ikke kvantiteten af lufteturene der er vigtig.
Jeg prøver i så vid udstrækning at give mine hunde nogle oplevelser når
vi er ude og gå tur, det giver tit meget mere end at gå langt.

Men faktisk er det godt for diverse lidelser med de lufteture som du selv oplever,
jeg har selv et smadret knæ fra en motorcykelulykke, og det har faktisk hjulpet
på knæet at jeg er begyndt at gå så meget

/Jens

Fra : Hermann Holm

Dato : 03-05-06 23:54

> Det var også mere for at drille jeg skrev det

Drillepind

> [...]
> er vigtig. Jeg prøver i så vid udstrækning at give mine hunde nogle
> oplevelser når vi er ude og gå tur, det giver tit meget mere end at gå

Jeg varierer også en del. Vestamager, Kastellet/Langelinie, Søndermarken,
Damhusengen, Strøget, diverse grønne områder i København/Frederiksberg. Min
hund har endda sit eget månedskort så vi tager ofte Metro eller S-tog ud og
går hjem.

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : pwh

Dato : 04-05-06 08:33

> Drillepind

Det er mit mellemnavn

> [...]
> København/Frederiksberg. Min hund har endda sit eget månedskort så vi
> tager ofte Metro eller S-tog ud og går hjem.

Se så er du meget flinkere til at slæbe din hund med de spændende steder
end jeg er, offentlige transportmidler er bare ikke min kop te.
Men nu får jeg bil i næste uge, så bliver deres terreitorie udvidet en del,
men ellers er jeg flink til at gå meget langt for at komme de sjove steder hen.
Et af deres favoritsteder er byggelegepladsen nede for enden af min vej,
det er genialt hvis man er doven en aften, bare lige luske derned og sætte sig
og så er hundene lykkelige for at fise rundt og lege selv

Du skriver at i også kommer på Damhusengen til tider, der kommer vi dagligt.
Det kan da værer at vi har mødtes eller mødes en dag dernede.
Mig og mine hunde kan du se et par billeder af her.
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11569
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11568

Snakker du med nogle af de faste dernede vil de uden tvivl
kende Tyson og Angel, self kun for det gode

Hæ det kunne værer sjovt hvis du så meldte tilbage at alle dem
på Engen siger at mine hunde er de mest agrassive og ulydige
de nogen sinde har oplevet, og at jeg er en fordrukken sut der tæver dem

/Jens

Fra : Hermann Holm

Dato : 04-05-06 13:04

Du kan se min hund her:
http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11176

Det sker at der er (især) ældre damer der spørger om det er en brun
schæfer. Jeg gider ikke længere blive fornærmet over det

> Snakker du med nogle af de faste dernede vil de uden tvivl
> kende Tyson og Angel, self kun for det gode

Uden tvivl

> [...]
> på Engen siger at mine hunde er de mest agrassive og ulydige
> de nogen sinde har oplevet, og at jeg er en fordrukken sut der tæver

Uden tvivl

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : pwh

Dato : 04-05-06 13:45

Hermann Holm wrote:
> Du kan se min hund her:
> http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11176
>
> Det sker at der er (især) ældre damer der spørger om det er en brun
> schæfer. Jeg gider ikke længere blive fornærmet over det

Hmm, jeg kan ikke lige mides at jeg har set jer dernede,
men nu holder jeg lidt bedre øje i fremtiden

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-05-06 15:42

Hermann Holm skriblede bla:
> Det sker at der er (især) ældre damer der spørger om det er en brun
> schæfer.
Ja hvad forstand har ældre damer på det
ps slåsser den meget ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-05-06 17:00

> Ja hvad forstand har ældre damer på det

Der var engang en ældre dame der spurgte mig om Angel var en Golden

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 04-05-06 18:38

On Thu, 4 May 2006 17:59:33 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Der var engang en ældre dame der spurgte mig om Angel var en Golden

Uhhh, jamen sådan en ligner hun da osse til forveksling! *LOL*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 04-05-06 18:41

pwh skriblede bla:

> Der var engang en ældre dame der spurgte mig om Angel var en Golden
Mange tror min er en hest.
http://zora.dk/hojde.jpg
Fra gulvet til toppen af stolen er der 72 cm præcist så kan du selv
nogenlunde regne ud at det nok ikke er en schæferhund når de højst må være
65 cm
Jeg har nok været for god ved den
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-05-06 18:54

> [...]
> Fra gulvet til toppen af stolen er der 72 cm præcist så kan du selv
> nogenlunde regne ud at det nok ikke er en schæferhund når de højst må

Jamen det er jo i skulderhøjde, Milo er da max 50cm over røven
med den hængene bagkrop han har

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-05-06 19:48

pwh skriblede bla:

> Jamen det er jo i skulderhøjde, Milo er da max 50cm over røven
> med den hængene bagkrop han har

En schæfer skal have hængerøv.
Det er jo forøvrigt højeste mode lige nu
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Hermann Holm

Dato : 04-05-06 21:21

> En schæfer skal have hængerøv.
> Det er jo forøvrigt højeste mode lige nu

Da kun hos teenagere, primært af hankøn, af arten Homo Sapiens

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Hermann Holm

Dato : 04-05-06 17:02

> ps slåsser den meget ?

Nej, Kun hvis andre hunde prøver at tage dens mad eller vand.

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : jopa

Dato : 04-05-06 17:30

Hermann Holm skriblede bla:
> Nej, Kun hvis andre hunde prøver at tage dens mad eller vand.

Øhm er det så dig der har forsøgt at bide øret af på den ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Hermann Holm

Dato : 04-05-06 18:28

> Øhm er det så dig der har forsøgt at bide øret af på den ?

Det er sket en uges tid før vi fik den. Hun var 4 mdr. gammel da vi fik
hende.

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Michael Weberg

Dato : 03-05-06 20:44

> Det er selvfølgelig løsningen hvis man ikke gider bruge et par timer på at
> motionere hunden.

Jeg gider godt bruge tid på at motionerer min hund og den har da også
allerede tabt sig siden vi fik den. Og jeg er helt med på at hvis man fodre
korekt og regner godbidderne med så bliver en hund ikke overvægtig. Men nu
er skaden ligesom sket og hvis man kunne kombinerer et slankeprodukt med
motion tror jeg min hund ville være bedre stillet end en sulte kur med 20km
løb hver dag. Så kan man kalde det poppet eller hvad man nu vil... bare
hunden taber sig på en sund måde.

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 21:23

> [...]
> bedre stillet end en sulte kur med 20km løb hver dag. Så kan man
> kalde det poppet eller hvad man nu vil... bare hunden taber sig på en

Jeg kan anbefale svømmeture som optimalt til vægttab, min egen Tyson
har efter han er blevet kastreret fået meget let ved at tage på.
Og de sidste 2 vintre hvor han ikke kan bade ryger der et par ekstra kilo på,
når badesæsonen så begynder rasler de af i løbet af 2-3 mdr.
Så se om du kan fine et sted hvor din hund kan svømme, og gider den ikke
må du lærer den det

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-05-06 21:28

pwh skriblede bla:

> [...]
> kilo på, når badesæsonen så begynder rasler de af i løbet af 2-3 mdr.
> Så se om du kan fine et sted hvor din hund kan svømme, og gider den

Cykelture kan også anbefales og det gavner begge

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-05-06 21:40

> Cykelture kan også anbefales og det gavner begge

Man skal bare huske på at cykelture kan belaste led/hofter,
hvorimod at svømmeture er det mest optimale for størrer hunde.
Jeg tror da også at de fleste hunde synes det er noget sjovere at
hente pinde i vandet end at fise afsted ved siden af en cykel.

/Jens (som hader at cykle)

Fra : Michael Weberg

Dato : 07-05-06 09:44

> [...]

Jeg vil prøve lidt af hvert. Han skulle være ret glad for vand så det bliver
vist ikke noget problem.

Fra : Kim

Dato : 03-05-06 23:10

> [...]
> sulte kur med 20km løb hver dag. Så kan man kalde det poppet eller hvad
> man nu vil... bare hunden taber sig på en sund måde.
Du skal _ikke_ sulte den, den skal fodres korrekt og så motioneres, så
kommer vægttabet også (som du også allerede oplever), om du så vil hoppe på
slankemad er jo op til dig selv, jeg ville bare ikke selv gøre det.

Kim

Fra : Per Larsen

Dato : 02-05-06 22:15

> Er der nogle af jer der kender et godt sted på nettet hvor de sælger gode
> kvalitetsprodukter. Skal bruge noget slanke fodder til min hund og er i
> tvivl om hvad jeg skal vælge..

Hej Michael

Prøv at kig på www.sportsmans.dk er vi meget tilfredse med. Jeg ved det
leveres via:

www.madbussen.dk
www.hkfoder.dk

Vh

Per Larsen

Fra : Jlitgov

Dato : 04-05-06 14:42

Hej Michael

Min hund kører ikke på slankefoder for der mistede hun energien og
kunne ikke holde til at arbejde. Jeg prøvede flere forskellige typer.

Nu får hun Command Performance CP21 Laks og bare i små mængder. Her
holder hun sig fin slank (selvom hun snart er 10 år og steriliseret)
og hun har fin energi til at arbejde. Hun løber både agility og
hyrder.

Foderet køber du hos Easypet.dk som også leverer til døren.

Du kan se deres forskellige fodertyper her:

http://www.easypet.dk/cms/Main.asp?ID=11452

Og jeg må jo hellere lige nævne at jeg er så heldig at de er sponsor
for mig, men det er de kun fordi jeg var glad for foderet i forvejen
ellers havde jeg ikke valgt dem som sponsor. Mine hundes foder er
nemlig vigtigt.

Hilsen Janne

www.litgov.dk