Hundeavlere pas på
Fra : JBH

Dato : 27-04-06 06:55

Lige en opfordring til hundeavlere om at passse på hvem i sælger jeres
hvalpe til, især hvis det er "perkere".

http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060426/INDLAND/604260330/1021/

26. april 2006 kl. 11:38 .

Ung mand røvede kamphundehvalpe
Det skulle have været en fremvisning af tre hundehvalpe af kamphunderacen
Amstaff. Men endte med røveri.

Nu er en kun 16-årig dreng blevet sigtet for røveri eller medvirken til
røveriet, der skete 2. påskedag i Gellerupparken i Århus.

Her var en kvinde kørt til Gudrunsvej for at fremvise hundehvalpene til en
mand, som hun kun havde haft telefonisk kontakt med.

Men pludselig blev både hun og hendes kæreste overfaldet med slag og spark,
og fire unge mænd forsvandt med hundene, fortæller politiet i Århus.

Den 16-årige blev anholdt i går og skal fremstilles i grundlovsforhør i dag,
oplyser kriminalpolitiet i Århus.

/ritzau/

Fra : Kim Christensen

Dato : 27-04-06 08:36

Så sidder jeg og ndrer mit lidt over hvad formålet kan være med at
fremvise hvalpe på neutral jord. Hun har jo åbenbart ikke haft tillid
til den hun skulle møde. Det har der så vist sig at være god grund
til.

Jeg ved bare at min alarmkloke ville ringe hvis jeg kontaktede en
opdrætter og fil at vide at jeg kunne se et par hvalpe på et aftalt
sted i en offentlig park klokken ditogdat.

Og ikke et ord om Amstaff og Gellerupparken....

Hilsen Kim

Fra : qfha

Dato : 30-04-06 18:26

Jeg tror man plejer at kalde det en hundehandler.