hund nr 2 ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-04-06 10:13

jeg overvejer som jeg vist tidliger har været inde på at få en hund
mere - men jeg tænker på hvor go en ide det er når jeg jeg tænker på
den hund jeg har - hun har ikke rigtigt nogen interesse i andre hunde
- hun galper lidt op hvis vi kommer forbi en anden hund men det er
det.

Når jeg er på besøg ved min mor der har en boarder colli - det er jo
ikke sådan de har fornøjelse af hinanden - de tager en tur hvor de
jager hinanden når der er pupæikum på .... men ellers så ignorere de
hinanden på nær når den ene gør så begynder den anden også.

også er hun jo frygteligt jaloux - var ved min søsters børn i går det
er ok så længe de ikke er for tæt på mig ... men da jeg skulle lære
min nevø at lade hans nye skyder så stod han og lænede sig op af mig
imens vi undersøgte vidunderet i plastik fra fætter BR - så hopper hun
op og knorre ( stille ) af ham - det samme med de andre dyr ( fuglene)
Ohh som hun er elændig hvis jeg sider og har noget kvalitets tid med
papegøjen.

jeg har en veninde der fik en valp og vi kom så på besøg og den her
valp tumlede rundt i mellem os - min stakkels hund lå i en stol og
kikkede den anden vej hele aftnen - hvor hun plejer at komme hend og
ligge i mellem os - jeg kunne se på hende hun sgu ikke havde det godt.

Så jeg ved sgu snart ikke ... jeg ku jo godt tænke mig den her scæfer
er jeg kommet frem til det skal være ... men jeg vil på den anden side
heller ikke resikere at den lille hårdløse "fanden" bliver sær af det.

Der er også den fordel ved at have 2 hunde at gud forbyde det og dog
dør den ene så vil tabet måske ikke være grusomt - det er jo
frygteligt det at miste en hund - selv om den vej skal vi jo alle på
et tidspunkt .... men selv om det er 10-12 år siden min Bernard sennet
døde så kan jeg stadigt tage mig selv i at vende mig om for at smide
en skive pålæg ned til hende når jeg står i køkkenet om natten og
smøre en mad.

--
MvH Bo M Mogensen
"This Goddamn social life it`s torture dressed as fun" iggi pop

Fra : Anette

Dato : 25-04-06 11:26

Bo M Mogensen wrote:
> jeg overvejer som jeg vist tidliger har været inde på at få en hund
> mere - men jeg tænker på hvor go en ide det er når jeg jeg tænker på
> den hund jeg har -

Hej Bo

Jeg kan godt forstå din overvejelser. Men jeg prøver lige at vende det lidt
på hovedet for dig, med et "ondt" spørgsmål .
Først
For hvis skyld vil du have en hund mere? For din eller for hundens?
Hvis det alene er for din egen skyld, burde du nok lade være, for det lyder
som om din hund har det bedst med at have dig for sig selv.....?

Da vi overvejede hund nr 2 var det i første omgang for vores første hund
skyld. Bl.a.kedede hun sig, når vi ikke var om hende hele tiden, og hun blev
bange/forvirret for andre hunde, virkede som om hun ikke forstod deres
sprog.Vi havde både tid, plads og hjerterum til en mere, så da vi blev
tilbudt en rolig, voksen Dame ( med stort D som kammerat til vores
krudtugle, sagde vi omgående ja.

De første døgn med to hunde var dybt frusterende for krudtuglen, hun gøede,
hylede, knurrende og var ked af det når vi var inden døre - men lagde op til
leg udendørs. Da de par dage var overstået gik det fint. Nu er hun stadig
jaloux - men ikke mere end de fleste søskende er på hinanden

/ Anette

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-04-06 14:51

On Tue, 25 Apr 2006 12:26:11 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

Hej Anette ...

> [...]
>Først
>For hvis skyld vil du have en hund mere? For din eller for hundens?

ja i starten var det for vor begges der tænkte jeg på en chivauva aht
plads i byen / lejligheden - men da det ser ud til at det falder på
plads med mit hus - så en scæfer ....men jeg ved ikke hvad hun vil
sige til det - den lille primadonna ?

>Hvis det alene er for din egen skyld, burde du nok lade være, for det lyder
>som om din hund har det bedst med at have dig for sig selv.....?

ja det er jo det ...

> [...]
>sprog.Vi havde både tid, plads og hjerterum til en mere, så da vi blev
>tilbudt en rolig, voksen Dame ( med stort D som kammerat til vores

jamen altså ... hvem ved ... det kan jo være det går ... eller hvis
der kommer en hund mere så SKAL det går - så må hun sgu lære det
hun er stædig som fanden og selektiv døv ... men hvis det er et most
så er jeg nu den der for vilje trumfte igenem ... sårn da :0) hun gør
stadigt lidt af posten ... men ikke mere ind hun holder op når jeg
kikker på hende.

> [...]
>leg udendørs. Da de par dage var overstået gik det fint. Nu er hun stadig
>jaloux - men ikke mere end de fleste søskende er på hinanden

Nå ja men så kan det jo gå :0)....

Fra : jopa

Dato : 25-04-06 15:35

Bo M Mogensen skriblede bla:

> [...]
> plads i byen / lejligheden - men da det ser ud til at det falder på
> plads med mit hus - så en scæfer ....men jeg ved ikke hvad hun vil

Og du er sikker på at du kan styre en Schæfer
Den skal nok uden problemer kunne være sammen med den hårløse, men specielt
hanhundene kræver en fast hånd og er man ikke vant til denne race er træning
ultimativt.
De kan være bissede.
Måske en tæve ville være bedre til førstegangsschæferejeren.
En anden ting er at schæferen er utroligt førerfixeret og helst vil sidde i
din baglomme og med den lille hårløses jalousi kan der måske være et
problem.

Var lige ude og cykle en 50 km og da jeg kom hjem var min havemand (gider
ikke havearbejde) i fuld gang og han fortalte at selv om min hund er vant
til ham så gik den fuldstændig amok og han var bange for at hundegården ikke
kunne holde.
Jeg slap ham løs og han fes hurtigt over og hilste på havemanden, og der var
intet når jeg var der.
Er der ingen hjemme må der ikke komme gæster åbenbart heller ikke nogen
den kender, så du skal være opmærksom på at det ikke er en lille hårløs på 5
kg du påtænker at købe, men en hund der forsvarer sit territorium 100 %.

Mener blot du skal have det med i overvejelserne når du påtænker en hund
mere.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-04-06 16:33

On Tue, 25 Apr 2006 16:35:27 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Og du er sikker på at du kan styre en Schæfer

ja ja ....problemet med en lille hund er som med små børn man tænker
Herregud hvor en stor hund er som et ladt jagt gevær - fortrineligt
hvis det bruges med omtanke .... men det kræver en ekstra indsats
f.eks vil jeg gå til træning

>Den skal nok uden problemer kunne være sammen med den hårløse, men specielt
>hanhundene kræver en fast hånd og er man ikke vant til denne race er træning
>ultimativt.

jamen det har jeg også tænkt mig

> [...]
>En anden ting er at schæferen er utroligt førerfixeret og helst vil sidde i
>din baglomme og med den lille hårløses jalousi kan der måske være et

jaee meeeeeeen når alt kommer til alt så er det nu mig der bestemmer
på matriklet

> [...]
>til ham så gik den fuldstændig amok og han var bange for at hundegården ikke

jaeee jeg kan også høre min galpe når jeg går nede på gaden hvis jeg
ikke lige kan have hende med ...

> [...]
>kg du påtænker at købe, men en hund der forsvarer sit territorium 100 %.

Det er sgu også planen :0)
+ der bor nogen rocker ikke så langt der fra hvor jeg har købt
jord så ...

>Mener blot du skal have det med i overvejelserne når du påtænker en hund
>mere.

ja ja men det har jeg da tænkt igenem - et eller andet sted ville jeg
lige så gerne have en benard sennet igen - men de er sgu bare så
ødelagte a indavl at ... de sjældenet holder længe og for en masse
sygdomme.

Fra : Søren LH

Dato : 25-04-06 20:23

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen den kender, så du skal være opmærksom på at det ikke er en lille
> hårløs på 5 kg du påtænker at købe, men en hund der forsvarer sit

Bo havde så vidt jeg husker engang en maremma, det var vist lidt af en
børste der ikke lader noget Milo efter, hverken i størrelse eller gørelse
.

Men jeg tror også Bo vurderede at den ikke ville kunne fungere her.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 25-04-06 21:31

Søren LH skriblede bla:
> Bo havde så vidt jeg husker engang en maremma, det var vist lidt af en
> børste der ikke lader noget Milo efter, hverken i størrelse eller
> gørelse .
Ok var jeg ikke klar over, men mener bare at det at have en schæfer ikke
lige kan sammenlignes med en 5 kg hårløs grim fanden

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-04-06 21:39

jopa wrote:
> Søren LH skriblede bla:

> Ok var jeg ikke klar over, men mener bare at det at have en schæfer
> ikke lige kan sammenlignes med en 5 kg hårløs grim fanden

Næh et hvert fornuftigt menneske ville foretrække den hårløse

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-04-06 22:31

pwh skriblede bla:

> Næh et hvert fornuftigt menneske ville foretrække den hårløse

Nej fy for den lede.
Det ligner jo en rotte der har gennemgået kemokur
En schæfer er jo den smukkeste hund der findes hvilket jo er beskrevet
utrolig mange gange igennem tiderne
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-04-06 22:34

jopa wrote:
> En schæfer er jo den smukkeste hund der findes hvilket jo er beskrevet
> utrolig mange gange igennem tiderne

Jaja.. Meget kan man da sige om Schæfere, men smukke er de

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-04-06 22:52

pwh skriblede bla:

> Jaja.. Meget kan man da sige om Schæfere, men smukke er de

Samtidig er de jo klogere end alle andre hunde tilsammen
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-04-06 23:02

> Samtidig er de jo klogere end alle andre hunde tilsammen

Det siger så bare ikke ret meget (siger min kat)

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-04-06 23:11

On Tue, 25 Apr 2006 23:52:27 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Samtidig er de jo klogere end alle andre hunde tilsammen
'

Det er så ikke koretkt den klogeste hund der eksistere er borader
collien efter fulgt af ja tro det eller lad være Pudlen

Fra : Kim

Dato : 25-04-06 23:29

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcopp.net> skrev i en meddelelse

> '
>
> Det er så ikke koretkt den klogeste hund der eksistere er borader
> collien efter fulgt af ja tro det eller lad være Pudlen

Kilde?
Vi er på konens 2. storpuddel, og svigermor har 5, og der er sgu' ingen af
dem der er klogere end en dugvåd brosten, så min påstand må være, at dem der
har været med til at lave listen/undersøgelsen, har været _MEGET_ farvet af
at de selv har haft puddel, eller også er det tale om bestikkelse, for
pudler er højest 2. sidst på listen, og så skal man ta' alt med 4 ben med.
Dermed ikke sagt at konen puddel ikke er sød, men klog. . . . . . ej du . .
.. . . .

Mvh. Kim

Fra : pwh

Dato : 25-04-06 23:36

> [...]
> skal man ta' alt med 4 ben med. Dermed ikke sagt at konen puddel ikke
> er sød, men klog. . . . . . ej du . . . . . .

Det minder mig om en Boxerejer jeg fulgtes meget med før i tiden,
han var cirkusartist og fortalte mig at hende der optrådte med pudler
sagde at det var en nem race at dressre men at de var snotdumme

/Jens

Fra : Kim

Dato : 25-04-06 23:44

> [...]
> han var cirkusartist og fortalte mig at hende der optrådte med pudler
> sagde at det var en nem race at dressre men at de var snotdumme

Efter 14 år med storpudler i hjemmet, er jeg kommet frem til det samme, selv
konen som ellers er MEGET glad for storpudler, giver mig lejlighedsvis ret.

Kim

Fra : pwh

Dato : 26-04-06 00:10

> Efter 14 år med storpudler i hjemmet, er jeg kommet frem til det
> samme, selv konen som ellers er MEGET glad for storpudler, giver mig
> lejlighedsvis ret.
>
> Kim

Det er faktisk er dejlig race, specielt Kongerne.
jeg fulgtes på et tidspunkt meget med en dame der havde en, den var noget
gøende men ellers en alletiders hund.
Jeg tror at mange når de hører pudel tænker på en lille pjevs, men kongerne
er faktisk af hvad jeg vil kalde for af hundestørrelse

/Jens

Fra : Kim

Dato : 26-04-06 17:18

> [...]
> kongerne
> er faktisk af hvad jeg vil kalde for af hundestørrelse

Jeg har da også en del fornøjelse af vores kongepuddel, ingen tvivl om det,
og en hvid nyklippet kongepuddel står smukt til en schæfer , men det har
altid været schæferhundenes selskab jeg har nydt mest, dette skyldes måske
nok at pudlerne har været tæver og schæferne alle har været hanner, og jeg
elsker ganske enkelt "kampene om magten" i vores "flok" og det spil der er
med hanhunde om hvor grænserne er, og ikke mindst om det nu også er rigtig
at de er der, eller om de kan flytte dem lidt

Kim

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-04-06 03:58

On Wed, 26 Apr 2006 00:28:51 +0200, "Kim" <futtown@hotmail.com> wrote:

>Kilde?

den er dessvære gået tabt - men er tidlige rpostet i gruppen så hvis
man har toldmod til en google søgning så skulle den dukke op

Fra : Søren LH

Dato : 27-04-06 04:51

"Kim" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Bo M Mogensen" <chokmah@spamcopp.net> skrev i en meddelelse

> Kilde?

Stanley Core: Din intelligente hund.

Men det er en sandhed med modifikationer. Bogen definerer omkring seks
forskellige slags intelligens for hunde. En af dem er lydighedsintelligens.
Det er for lydighedsintelligens, at man har opstillet den rangordning, hvor
de hunde der er bedst til at lære lydighed får højest placering.

Listen er i øvrigt her:
http://www.lemanszone.dk/slh/holly/intelligens/index.htm

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 27-04-06 08:18

On Thu, 27 Apr 2006 05:51:02 +0200, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Listen er i øvrigt her:
>http://www.lemanszone.dk/slh/holly/intelligens/index.htm

Hmmmm... Okay, ifølge den så er Borderen nr. 1. ØV!
Jaja, men så må jeg vel gi' mig.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim

Dato : 27-04-06 17:18

> Hmmmm... Okay, ifølge den så er Borderen nr. 1. ØV!
> Jaja, men så må jeg vel gi' mig.

Listen er lavet ud fra besvarelser fra 200 lydighedsdommeres meningner om de
10 bedste og de 10 dårligste hunde til at lære lydighed, der er
tilsyneladende intet foretaget af test, men kun lavet en statistik på
besvarelser fra dommere, så personligt mener jeg ikke den liste kan bruges
til ret meget.
Jeg vil hellere se en videnskabelig test hvor x antal hunde fra hver race
bliver stillet overfor x antal opgaver/ting de skal klare/løse (selvf.
opgaver de ikke har trænet/løst før), og bliver vurderet på hvor god/skidt
de klarer opgaverne, det andet har jeg ikke ret meget fidus til.

Kim

Fra : Søren LH

Dato : 27-04-06 17:39

> [...]
> opgaver de ikke har trænet/løst før), og bliver vurderet på hvor god/skidt
> de klarer opgaverne, det andet har jeg ikke ret meget fidus til.

Desværre eksisterer der vist ikke en sådan test. Men du kan nok bruge listen
til en cirka indplacering af en race, men jeg er enig i at diskusion om
hvilken racer er nr. 1 og hvilken er nr. 2 nok er meningsløs.

Og man må også spørge sig selv hvor mange hunde af de i bunden anførte racer
de dommere har set udføre lydighedsøvelser.

Desuden kommer spiller det forhold ind, at der er forskellige kulturer
omkring de forskellige racer hvad angår træningsmetoder m.v.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 27-04-06 17:57

Kim skriblede bla:
>personligt mener
> jeg ikke den liste kan bruges til ret meget.

Intet alle ved at schæferen er verdens klogeste hund.
En puddel er snotdum og kan måske lære at gå på 2 ben og andre cirkusnumre.
Det gør den jo ikke klog.
En schæfer er sgu for klog til at hoppe på sådan noget fis.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-04-06 18:18

> Intet alle ved at schæferen er verdens klogeste hund.
> En puddel er snotdum og kan måske lære at gå på 2 ben og andre
> cirkusnumre. Det gør den jo ikke klog.
> En schæfer er sgu for klog til at hoppe på sådan noget fis.

En Schæfer kan slet ikke gå på bagben med den svage bagkrop

/Jens (som ikke kunne dy sig)

Fra : jopa

Dato : 27-04-06 18:31

pwh skriblede bla:
> En Schæfer kan slet ikke gå på bagben med den svage bagkrop

Det er jo almindelig kendt at schæferen har en utrolig stærk og smuk bagkrop
der bla gør den i stand til at springe over et 2 m højt plankeværk
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-04-06 18:47

> Det er jo almindelig kendt at schæferen har en utrolig stærk og smuk
> bagkrop der bla gør den i stand til at springe over et 2 m højt
> plankeværk

Kom du ikke til at skrive forkert,
det skulle vel have været et 2 CM højt plankeværk

/Jens

Fra : jopa

Dato : 27-04-06 19:10

pwh skriblede bla:

> Kom du ikke til at skrive forkert,
> det skulle vel have været et 2 CM højt plankeværk

Ja undskyld 200 cm.
Vi er vel forhåbentlig enige som altid. Det ikke kan lade sig gøre med
"svag" bagkrop.
Tror godt du kan begynde at øve med dine gumpetunge
rotweilerlabradorschæferhunde.
Start med at lægge en pind

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-04-06 19:29

> Ja undskyld 200 cm.
> Vi er vel forhåbentlig enige som altid. Det ikke kan lade sig gøre med
> "svag" bagkrop.

Det er jo det jeg siger, den kan ikke uden en kran

> Tror godt du kan begynde at øve med dine gumpetunge
> rotweilerlabradorschæferhunde.

De snupper nu begge det store A på en træningsplads vi besøger.
Det er nu mest Tyson der er glad for at springe, Angel vil hellere
bruge sine kræfter og slæbe rundt på tunge ting
Det er vel heller ikke noget for svage Schæfernakker, de kan vel
ikke løfte meget mere end deres eget halsbånd

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-04-06 00:00

On Thu, 27 Apr 2006 19:30:40 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Det er jo almindelig kendt at schæferen har en utrolig stærk og smuk bagkrop
>der bla gør den i stand til at springe over et 2 m højt plankeværk

Ohh nej .... og sådan_en _viæ jeg ha hwa fan gør jeg når den kommer i
løbe tid :( ?

Fra : Leyna

Dato : 27-04-06 22:25

On Thu, 27 Apr 2006 19:18:21 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>En Schæfer kan slet ikke gå på bagben med den svage bagkrop

*LOL*
Jens, nu er du jo OND!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 27-04-06 22:23

On Thu, 27 Apr 2006 18:17:45 +0200, "Kim" <futtown@hotmail.com> wrote:

> [...]
>tilsyneladende intet foretaget af test, men kun lavet en statistik på
>besvarelser fra dommere, så personligt mener jeg ikke den liste kan bruges

Måske ikke. Jeg kunne bare huske at have set den og undrede mig over
at pudlen stod så højt.

> [...]
>opgaver de ikke har trænet/løst før), og bliver vurderet på hvor god/skidt
>de klarer opgaverne, det andet har jeg ikke ret meget fidus til.

Jeg ved ikke om det ikke også bliver en personlig bedømmelse...
Jeg så på et tidspunkt en iq-test for hunde på nettet, og et af
spørgsmålene gik på hvor lang tid hunden var om at få godbidderne ud
af sådan en oksehuds terning med et lille hul i. Det klarede min Vaks
på under 5 sek. for han bed simpelthen "snoren" der holdt det hele
sammen, over, så det hele faldt fra hinanden. Ved ikke om en dommer
ville godtage det.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-04-06 23:56

On Thu, 27 Apr 2006 18:17:45 +0200, "Kim" <futtown@hotmail.com> wrote:

>og bliver vurderet på hvor god/skidt
>de klarer opgaverne, det andet har jeg ikke ret meget fidus til.

Nahh jeg ved ikke med pudlen men det er meget sandsyneligt det er
Boarder collien der er den klogeste hund man kan få ...

Fra : Anette

Dato : 28-04-06 22:02

"Bo M Mogensen"
> Nahh jeg ved ikke med pudlen men det er meget sandsyneligt det er
> Boarder collien der er den klogeste hund man kan få ...

Border collie er i hvert fald den eneste hund jeg har oplevet, som ikke gør
den samme fejl to gange.
Støder den på en opgave den ikke kan løse i første forsøg, tænker den sig om
og prøver på en ny måde, når den f.eks fik et paprør fra køkkenrulle eller
lign med godbid i, pakket ind i avispapir og andre "tænk dig om"- opgaver.
Andre hunde, skal ofte lige "misse" et par gange før det fiser ind at den
metode de har valgt, dur ikke, og de prøver noget andet.
Min PON ( polsk lavlands hyrdehund) skal have 2-3 forsøg, før hun lige
tænker sig om, for at finde på en anden måde. Min Shapendoes ( hollandsk
hyrdehund) opgiver efter ca 3-4 forsøg uden held- og tigger om hjælp .
Hvorimod mine tidligere hunde, cocker spaniels og senere en lab/schäfer
blanding bare mossede på der ud af, med samme metode utallige gange - også
selvom det ikke virkede.

Hyrdehunde er generelt klogere end selskabshunde som bl.a. puddel - efter
min oplevelse men også de hunde der kræver mest af deres ejere, for at
have et godt liv.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 28-04-06 22:17

Anette wrote:
> "Bo M Mogensen"
>
> Border collie er i hvert fald den eneste hund jeg har oplevet, som
> ikke gør den samme fejl to gange.

Det må der vist værer forskel på, en Border jeg kender rimeligt godt
og som ejeren har ladet gå snorfri fra hvalpeben af mødte jeg for nylig i snor.
Jeg spurgte self ejeren hvorfor den pludselig var i snor. Jo den havde feset
tværs over vejen for at hilse på en anden hund uden tilladelse.
Og her taler vi om en Border der går til træning og bliver aktiveret meget,
de Bordere jeg møder på mine ture virker sådan ca lige så forvirrede som
en alm Labrador eller Schæfer.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 28-04-06 23:24

> Det må der vist værer forskel på, en Border jeg kender rimeligt godt

Der er sikkert lige så meget forskel på bordere, som på alle andre hunde.
Mine bordere kunne aldrig finde på at gå væk fra mig uden tilladelse (
modsat de fleste andre hunde jeg har haft). Undtagen lige Mickey, den sidste
af slagsen jeg havde. En hare tværs over vejen og man kunne ikke se hans mås
for bare poter og højt løftet hale - men andre hunde, katte, pindsvin,
mår what ever - tog han slet ikke notits af. Og han var bare super til at
løse hjerneopgaver.
Til dog dancing f.eks, som i bund og grund består af en hel masse tricks og
øvelser, har jeg kun oplevet at der blev brugt bordere. Agility er borderen
ofte også hurtigst og den der tænker hurtigst. Og til hyrdning er det
selvfølgelig suveræn

/ Anette

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-04-06 01:16

On Fri, 28 Apr 2006 23:16:42 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>de Bordere jeg møder på mine ture virker sådan ca lige så forvirrede som

jamen det skylles den misforståelse at en boader skal være en kæle
hund det skal den selvf også men de kommer aldrig helt til at trives
hvis de ikke arbejder - det er ikke usædvanligt for en border at løbe
40 km om dagen - ja hvis man ikke køler dem ned så kan de finde på at
arbejde sig selv ihjel den først vi fik kom også fra en parcel hus
hvor de ikke kunne ha ham - han blev den fineste hund lige så snart
han kom på får ...

--
MvH Bo M Mogensen
"i min flugt imod jorden flyver jeg dog frit et øjeblik"Camus

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-04-06 01:12

On Fri, 28 Apr 2006 23:01:31 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Border collie er i hvert fald den eneste hund jeg har oplevet, som ikke gør
>den samme fejl to gange.

Nahh min mors borader nr 2 havde nu en uvane med på eget initeritiv at
samle fårene :0)

> [...]
>Andre hunde, skal ofte lige "misse" et par gange før det fiser ind at den
>metode de har valgt, dur ikke, og de prøver noget andet.

ja det er rigtigt

> [...]
>blanding bare mossede på der ud af, med samme metode utallige gange - også

Hmm ja jeg sider og tænker over om min lille skallede hund vil ku løse
nogen opgave overhovedet udover at jage en skræk i livet på kvaterets
katte også ja hun kan gå på stige trapper op i min hems hvor hun har
sin egen dyne ... men som jeg tænker over det så kan hun sgu nok mere
ind jeg tror for a uransaglige årsager for hun for det meste sin
vilje,

>Hyrdehunde er generelt klogere end selskabshunde som bl.a. puddel - efter
>min oplevelse men også de hunde der kræver mest af deres ejere, for at
>have et godt liv.

jamen har man først set en boader på får så er man ikke i tvil om
derres evner ... de kan jo plukket et får ud a en flok på 100 v en
komando ...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-04-06 23:52

On Thu, 27 Apr 2006 09:18:07 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Hmmmm... Okay, ifølge den så er Borderen nr. 1. ØV!
>Jaja, men så må jeg vel gi' mig.

jamen det mente jeg nok min mor har over de sidste 22 år haft 3 hvor
de 2 første var til får - det er en genial hun den sidste her er så
ikke til får ... han trives men de bliver nu kloger a at få lov til at
arbejde.

Fra : Leyna

Dato : 26-04-06 00:19

On Tue, 25 Apr 2006 22:10:59 GMT, Bo M Mogensen <chokmah@spamcopp.net>
wrote:

>'
>
>Det er så ikke koretkt den klogeste hund der eksistere er borader
>collien efter fulgt af ja tro det eller lad være Pudlen

Okay, den liste jeg så havde altså Pudlen som nr. 1.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-04-06 04:00

On Wed, 26 Apr 2006 01:19:07 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Okay, den liste jeg så havde altså Pudlen som nr. 1.

ja ok efter som jeg ikke kan finde min liste så kan jeg well næppe
forlange at du skal finde din :) ? men hvis du har den så vil det da
være herligt

Fra : Leyna

Dato : 26-04-06 00:18

On Tue, 25 Apr 2006 23:52:27 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Samtidig er de jo klogere end alle andre hunde tilsammen

Nænæ, den går ikke, du! Der var lavet en eller anden liste engang, og
dér stod puddelen som den klogeste hund... Jeg mente jo helt klart at
det måtte være mine, men jeg tror altså ikke at der er spor af puddel
i nogen af dem!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-04-06 03:59

On Wed, 26 Apr 2006 01:18:22 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Nænæ, den går ikke, du! Der var lavet en eller anden liste engang

yeps og jeg posted den ... men hvor er den :( =?

>, og
>dér stod puddelen som den klogeste hund...

Nahh det er nu boarder colien

Fra : Winther

Dato : 28-04-06 12:56

> [...]
> Det ligner jo en rotte der har gennemgået kemokur
> En schæfer er jo den smukkeste hund der findes hvilket jo er beskrevet

Jeg kan kun give dig ret, John.

Fra : Winther

Dato : 28-04-06 13:01

> [...]
> Det ligner jo en rotte der har gennemgået kemokur
> En schæfer er jo den smukkeste hund der findes hvilket jo er beskrevet

Se bare forsiden af "Schæferhunden", kanon billede af din hund, Søren.

Fra : Søren LH

Dato : 28-04-06 17:55

"Winther" <Nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> "jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> Se bare forsiden af "Schæferhunden", kanon billede af din hund, Søren.

Tak Winther, men det er skam også en kanon hund .

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 28-04-06 19:29

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> "Winther" <Nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Tak Winther, men det er skam også en kanon hund .
>
> Mvh
> Søren
>----------

tillykke med det!

det er så sjovt, og man bliver så kanonstolt når ens hund pryder
forsiden!..min "store" dreng har også været på forsiden af både "boxeren" og
"hunden"..det er lidt fedt..((-;
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 28-04-06 19:41

> min "store" dreng har også været på forsiden af både
> "boxeren" og "hunden"..det er lidt fedt..((-;
> mvh. marie

Forskellen var jo bare at din hund blev vist til skræk og advarsel

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 28-04-06 20:36

> Forskellen var jo bare at din hund blev vist til skræk og advarsel
>
> /Jens
>---

misundelse er en grim ting, jens..((-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 28-04-06 20:46

> misundelse er en grim ting, jens..((-;
>
> mvh. marie

Nemlig, mine skræmmer ikke nogen

/Jens

Fra : Winther

Dato : 28-04-06 19:45

> [...]
>
> det er så sjovt, og man bliver så kanonstolt når ens hund pryder
> forsiden!..min "store" dreng har også været på forsiden af både "boxeren"

Min tidligere hund er faktisk ugens foto nr. 16 på
http://www.schaeferhunden.dk/ det der barf er nu ikke så ringe endda

Fra : Søren LH

Dato : 28-04-06 20:14

> [...]
> og
>>
> Min tidligere hund er faktisk ugens foto nr. 16 på

Ja, det er mums for en hund .
Det syntes min tidligere hund også. Her hygger hun sig med en lammevom:
http://www.lemanszone.dk/diverse/lammevom.jpg

Mvh
Søren

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-04-06 01:03

On Fri, 28 Apr 2006 20:45:29 +0200, "Winther" <Nobody@home.dk> wrote:

>Min tidligere hund er faktisk ugens foto nr. 16 på
>http://www.schaeferhunden.dk/ det der barf er nu ikke så ringe endda

det er en prægtig hund

Fra : Søren LH

Dato : 28-04-06 20:18

> [...]
>
> det er så sjovt, og man bliver så kanonstolt når ens hund pryder
> forsiden!..min "store" dreng har også været på forsiden af både "boxeren"

Tak .
Hvilket nummer af "Hunden"?
Her er forsiden med Vizla:
http://www.lemanszone.dk/vizla/forside-schaeferhunden-2006-04-25pct.jpg

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 28-04-06 20:36

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
cute størrelse!

hvilket nummer...hmmm..det husker jeg ikke..det var sidste år, omkring denne
tid, måske et par numre frem.. han sidder tilbagelænet og dagdrømmer op ad
et hegn, der er vist ikke så meget at tage fejl af..((-:

Fra : jopa

Dato : 29-04-06 09:58

fam. Ager skriblede bla:

> det er så sjovt, og man bliver så kanonstolt når ens hund pryder
> forsiden!..min "store" dreng har også været på forsiden af både
> "boxeren" og "hunden"..det er lidt fedt..((-;

Ja men det ultimative kan du jo aldrig opleve
Forsiden af schæferhunden
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 29-04-06 10:29

> fam. Ager skriblede bla:

> Ja men det ultimative kan du jo aldrig opleve
> Forsiden af schæferhunden
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk
>
>----------

tsktsk..lidt værdighed har man vel lov til at have...så dybt ville jeg
aldrig synke..GG ((-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 29-04-06 12:32

fam. Ager skriblede bla:

> tsktsk..lidt værdighed har man vel lov til at have...så dybt ville jeg
> aldrig synke..GG ((-;

Det ville også være en umulig opgave at få en savlende damphund til at stå
stille for fotografering i det hele taget.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 29-04-06 12:39

> [...]
>
> Det ville også være en umulig opgave at få en savlende damphund til at stå
> stille for fotografering i det hele taget.

er det så svært at fotografere en schæfer??
så skulle du få dig en smuk boxer istedet, de har ikke damp, og kan godt
stille sig pænt op til fotografering!
mvh. marie ((-;

Fra : jopa

Dato : 29-04-06 12:51

fam. Ager skriblede bla:
> så skulle du få dig en smuk boxer istedet, de har ikke damp, og kan
> godt stille sig pænt op til fotografering!

Er det ved at være avlet væk ?
Erindrer til utallige hundetræninger disse ivrige dampboxere der troede at
alt var leg og pjat.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 29-04-06 19:29

> fam. Ager skriblede bla:
>
> Er det ved at være avlet væk ?
> Erindrer til utallige hundetræninger disse ivrige dampboxere der troede at
> alt var leg og pjat.
>
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk
>
>-----------

de er selvfølgelig noget helt andet end schæferen, heldigvis da..((-; -og
ja, legesyge, pjattede altid glade og klar til ballade, men damp?? narhh jeg
kender nu kun en boxer med damp.. fuldstændig hæmningsløs krudttønde.. en
ung boxer vil også altid have et par ektra gear end en voksen, men det er
vel generelt for alle hunde.

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 29-04-06 17:11

On Sat, 29 Apr 2006 13:31:35 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>fam. Ager skriblede bla:

>Det ville også være en umulig opgave at få en savlende damphund til at stå
>stille for fotografering i det hele taget.

Hvorimod Schæferen er så søv at man bare selv skal få lagt den
rigtigt...?
Og så naturligvis forsikre sig om at den endnu trækker vejret!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 29-04-06 17:26

Leyna skriblede bla:

> Hvorimod Schæferen er så søv at man bare selv skal få lagt den
> rigtigt...?
> Og så naturligvis forsikre sig om at den endnu trækker vejret!

Du virker helt pre m....... du plejer da at støtte mig i alt
Det var meningen at Milo skulle være på forsiden næste måned, men han kunne
ikke være der
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 29-04-06 17:35

jopa wrote:
> Det var meningen at Milo skulle være på forsiden næste måned, men han
> kunne ikke være der

*LOL*

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 29-04-06 21:27

On Sat, 29 Apr 2006 18:25:30 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Du virker helt pre m....... du plejer da at støtte mig i alt

Ups. *sorry*

>Det var meningen at Milo skulle være på forsiden næste måned, men han kunne
>ikke være der

Han er simpelthen for fed?

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 29-04-06 21:34

Leyna skriblede bla:

> Han er simpelthen for fed?

Jepper
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-04-06 10:00

> Han er simpelthen for fed?

Ikke bare fed, men laskefed
Og han ville uden tvivl også bide fotografen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 29-04-06 17:10

On Sat, 29 Apr 2006 10:57:52 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>fam. Ager skriblede bla:

>Ja men det ultimative kan du jo aldrig opleve
>Forsiden af schæferhunden

Hmmmm... Hva' i alverden skulle man dog dér?
Næeh, mine har da været i tv! *G*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 29-04-06 17:35

Leyna wrote:
> Næeh, mine har da været i tv! *G*

Som DK's most wanted

/Jens

Fra : jopa

Dato : 29-04-06 18:13

pwh skriblede bla:
> Som DK's most wanted

Personligt synytes jeg da at dine hunde er meget smukke
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 29-04-06 21:29

On Sat, 29 Apr 2006 19:13:09 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:
>>
>Personligt synytes jeg da at dine hunde er meget smukke

Jens' eller mine?
Og pas nu på hvad du svarer hvis du skal ha' min støtte fremover!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 29-04-06 22:06

Leyna skriblede bla:

> Jens' eller mine?
Hvordan kan du dog være i tvivl
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 30-04-06 03:53

On Sat, 29 Apr 2006 23:06:23 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Hvordan kan du dog være i tvivl

Det var jo Jens du svarede!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 30-04-06 10:02

> Det var jo Jens du svarede!

John spiller bare på 2 heste på en gang

/Jens

Fra : pwh

Dato : 30-04-06 10:01

jopa wrote:
> Leyna skriblede bla:

> Hvordan kan du dog være i tvivl

Jeg er da ikke

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 29-04-06 21:28

On Sat, 29 Apr 2006 18:35:28 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Som DK's most wanted

Det kunne de ha' været, for hvem ville ikke gerne eje mine drenge?!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-04-06 23:10

On Tue, 25 Apr 2006 22:39:04 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Næh et hvert fornuftigt menneske ville foretrække den hårløse

hæ hæ så¨er der da håb endnu med min diplomatisk talt vigende
hårdgrænse

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-04-06 23:09

On Tue, 25 Apr 2006 22:30:45 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

> 5 kg hårløs grim fanden

Må jeg være fri det er en MEGET SMUK hund :)

se selv :
http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/100OLYMP/album/slides/P1010012.html
;)))

Fra : jopa

Dato : 25-04-06 23:16

Bo M Mogensen skriblede bla:

> Må jeg være fri det er en MEGET SMUK hund :)

Havde den vejet 50 kg var jeg løbet skrigende bort
Er det ikke sådan en der er blevet kåret som verdens grimmeste hund ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 26-04-06 00:17

On Tue, 25 Apr 2006 22:30:45 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Ok var jeg ikke klar over, men mener bare at det at have en schæfer ikke
>lige kan sammenlignes med en 5 kg hårløs grim fanden

Næeh en Schæfer er jo en noget større grim fanden!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 26-04-06 00:20

> Næeh en Schæfer er jo en noget større grim fanden!

Den er ikke bare grim, den er tudegrim
En rigtig hund er og bliver en blandingshund uden papirer og pjat.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-04-06 23:07

On Tue, 25 Apr 2006 21:23:15 +0200, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Bo havde så vidt jeg husker engang en maremma,

Nahh min moster havde ....og min onkel har en i dag foriøvrigt stadigt
en prægtig hund men stadigt den tror jeg simpelhend ikke man lære at
styre mere ind til husbehov ... man kan aldrig føle sig sikker på
hvornår den slår en anden hund eller kat ihejel eller bider en eller
anden

> det var vist lidt af en
>børste der ikke lader noget Milo efter, hverken i størrelse eller gørelse
>.

Nahh det må siges at være en stor vuf :)

>Men jeg tror også Bo vurderede at den ikke ville kunne fungere her.

Øhh ehmm schæfer eller maremma ?

Fra : Kim Christensen

Dato : 27-04-06 20:41

>En schæfer er sgu for klog til at hoppe på >sådan noget fis

Og den kan umuligt gå på 2 ben på grund af HD.....

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 27-04-06 21:04

Kim Christensen skriblede bla:

> Og den kan umuligt gå på 2 ben på grund af HD.....

HD er efterhånden udavlet på schæfer hvis vi tager de gode linier og
fratrækker køkkenavl
Andre racer har problemet. Specielt de tungere racer
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 28-04-06 05:11

Fra : Kim Christensen

Dato : 28-04-06 09:35

>Kilde?

I dag har schæferhunde naturligvis ikke HD, de går bare lidt
mærkeligt. Benægtelse er fortsat den billigste måde at bortskaffe
problemer på.

Fra : pwh

Dato : 28-04-06 10:02

Kim Christensen wrote:
> I dag har schæferhunde naturligvis ikke HD, de går bare lidt
> mærkeligt.

*LOL*

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 28-04-06 17:38

>Kilde?

I dag har schæferhunde naturligvis ikke HD, de går bare lidt
mærkeligt. Benægtelse er fortsat den billigste måde at bortskaffe
problemer på.

Det er rigtigt, men helt og aldeles urelevant hvad angår HD. Der er ikke
meget der er diskuteret mere om og handlet mere på i schæferkredse end
dette.

Fra : qfha

Dato : 25-04-06 20:52

Som du beskriver det, vil det være klogest ikke at anskaffe en ny før
den nuværende er væk. Jeg tror, at du vil opleve, at de lærer at bo
under samme tag, men ikke få noget særligt ud af at være sammen. Det
er egentligt ikke særligt hyggeligt. Jeg har prøvet, at to hunde
stort set altid ignorerede hinanden. Det er ikke alle der svinger
sammen.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 25-04-06 23:07

On 25 Apr 2006 12:52:13 -0700, "qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>er egentligt ikke særligt hyggeligt. Jeg har prøvet, at to hunde
>stort set altid ignorerede hinanden. Det er ikke alle der svinger

bestemt en overvejelse der skal tages med ....

Fra : Kim

Dato : 25-04-06 23:02

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-04-06 08:36

> [...]
> den hund jeg har - hun har ikke rigtigt nogen interesse i andre hunde
> - hun galper lidt op hvis vi kommer forbi en anden hund men det er

Hvis jeg tænker lidt tilbage i denne tråd, så havde du da allerede dengang,
2 hunde, og husker jeg ikke helt forkert, snakkede du også om hund nummer
3....
Ellers må der være et svært tilfælde, af en helt utrolig navnelighed. Så
sådan lige umiddelbart, kan jeg ikke helt blive klog på, hvem & hvad er du
for en fisk ???

M.V.H....Benny..

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-04-06 04:02

On Wed, 26 Apr 2006 09:35:52 +0200, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Hvis jeg tænker lidt tilbage i denne tråd, så havde du da allerede dengang,
>2 hunde

nej det har jeg nu aldrig haft ... jeg har tidliger der hjemme haft en
bernard sennet også har min onel en falrig masse hunde som jeg måske
har referet til

>, og husker jeg ikke helt forkert, snakkede du også om hund nummer
>3....

Nahh ...

>Ellers må der være et svært tilfælde, af en helt utrolig navnelighed. Så
>sådan lige umiddelbart, kan jeg ikke helt blive klog på, hvem & hvad er du
>for en fisk ???

Im the sensesion of a normal man !

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-04-06 08:52

> nej det har jeg nu aldrig haft ... jeg har tidliger der hjemme haft en
> bernard sennet også har min onel en falrig masse hunde som jeg måske
> [...]

Tja, jeg syntes nu at kunne huske, en lille skabet hund, og et kæmpedyr af
en hund, og det var i hvert fald " ikke " en Berner Sennen.... Kan det
passe det var en Mastiff... Nu siger du så Berner Sennen, så er vi allerede
på 3 racer...

Hvad er det du skriver, er det en sensation, at du er blevet erklæret
normal, eller hvad ? ..

M.V.H....Benny..

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-04-06 23:54

On Thu, 27 Apr 2006 09:52:13 +0200, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

> [...]
>passe det var en Mastiff... Nu siger du så Berner Sennen, så er vi allerede

nahh jeg har hele tiden haft den lille skalede ... men jeg har gjort
mig tanker om jeg skulle have en mastif eller en manar har dog
skrottet begge dele til fordel for angivligt en schæfer

>Hvad er det du skriver, er det en sensation, at du er blevet erklæret
>normal, eller hvad ? ..

ja ja jeg har mine øjeblikke ... specilt efter jeg er begyndt at få
reglmæssig fisse så er der fred over det hele

Fra : Morten Paulsen

Dato : 28-04-06 14:18

Bo M Mogensen <chokmah@spamcopp.net> skrev:
>ja ja jeg har mine øjeblikke ...
>specilt efter jeg er begyndt at få
>reglmæssig fisse så er der fred over det hele

Nu er dette jo ikke en katte gruppe
--
MP

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-04-06 19:23

On 28 Apr 2006 13:18:18 GMT, Morten Paulsen <morten@R7O47gmail.com>
(slet R7O47) wrote:

>Nu er dette jo ikke en katte gruppe

Det er jeg klar over men manden spurgte til mit well befinende og jeg
svarede som en del af et indlæg

Fra : pwh

Dato : 28-04-06 16:46

Bo M Mogensen wrote:
> ja ja jeg har mine øjeblikke ... specilt efter jeg er begyndt at få
> reglmæssig fisse så er der fred over det hele

Hvad siger du Bo, er du begyndet at spise regelmæssigt,
det er da også de sundeste

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-04-06 19:24

On Fri, 28 Apr 2006 17:46:14 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvad siger du Bo, er du begyndet at spise regelmæssigt,
>det er da også de sundeste

jesper Øster s er blevet en hverdags delikatesse :)

Fra : Kim Christensen

Dato : 28-04-06 16:15

>Jaja.. Meget kan man da sige om Schæfere, men smukke er de

Nemlig. Der er ingen naturlov der forhindrer en hund i at være smuk,
selvom den er halvtosset.

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 28-04-06 16:45

> Nemlig. Der er ingen naturlov der forhindrer en hund i at være smuk,
> selvom den er halvtosset.
>
> Hilsen Kim

Hunde og ejere ligner jo ofte hinanden af sind

/Jens (hvis hunde nu også er ½ tossede)

Fra : jopa

Dato : 29-04-06 09:56

Kim Christensen skriblede bla:
> Nemlig. Der er ingen naturlov der forhindrer en hund i at være smuk,
> selvom den er halvtosset.

Nu stopper du Kim jeg hader når folk ikke ubetinget er enig med mig
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 29-04-06 17:09

On Sat, 29 Apr 2006 10:55:48 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Kim Christensen skriblede bla:
>>

>Nu stopper du Kim jeg hader når folk ikke ubetinget er enig med mig

Som ejer så hund...?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 29-04-06 12:37

>Nu stopper du Kim jeg hader når folk ikke ubetinget er enig med mig

Jeg synes da ellers at jeg var flink ved kun at skrive halvtosset...

Hilsen Kim