Kennelhoste ???
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 22-04-06 10:18

Mojn !

Jeg har en dansk / svensk gårdhund på 7 år.Den har det med at den
begynder at hoste meget kraftigt, hvis man går tur med den og den ser
en kat, kanin eller anden hund, der kan hidse den op.
Det sker, når den trækker i hundesnoren. Har ikke kvælerhalsbånd.

Jer er blevet sendt hjem fra hundetræning med den, fordi træneren
mente at det var kennelhoste. Dyrlægen siger, at den ikke har
kennelhoste. Normalt er der ingen problemer, men starter den bliver
det så kraftigt, at den hoster slim op eller kaster op.

Han har lige været i hundepension, hvor han var tæt på at havne i
karantæne, da jeg havde glemt at fortælle dem om hosten --- og så kom
det selvfølgelig under en luftetur.

Er der nogen aj jer, der kender til noget tilsvarende ??

Fra : 0h-paradis

Dato : 22-04-06 10:29

Hans Mikkelsen (slet YOTAS) skrev:
> [...]
> det selvfølgelig under en luftetur.
>
> Er der nogen aj jer, der kender til noget tilsvarende ??

Hvis dyrlægen siger det ikke er Kennelhoste, må det stå for troende.
Det kan sagtens være luftmangel hvis hunde er ved at kvæle sig selv.
Har dyrlægen undersøgt hunden, så vidt jeg ved kan hoste skyldes dårlig
hjerte, min datters hund får en pille for dårlig hjerte og har fået det
i mange år, det startede med hoste

fra
Jørgen

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 22-04-06 10:36

Tak for svaret !!
Jo dyrlægen har undersøgt ham mange gange, når han
bliver "stukket" og han siger, at den har en perfekt hjertelyd !

Mvh.: Hans

Fra : kb

Dato : 22-04-06 12:14

måske den trænger til en ormekur? det lyder ialtfald som noget irritere
dens luftveje.

mvh. kb

Fra : LH

Dato : 22-04-06 15:54

Min nabos hunde har alle tre haft kennelhoste for ikke så længe siden. Det
var nøjagtig de symptomer du fortæller om dér. Nu ved jeg så ikke hvor længe
din hund har været syg. For deres startede med at de var sløje og hoste, men
fik det så bedre men hosten fortsatte. Jeg mener at huske hver hund hostede
et par uger. Men det var netop også som du skriver med slim og opkastning og
ved anstrengelse. Måske du skulle besøge en anden dyrlæge. Så vidt jeg
"hørte" var kennelhoste udbredt i øjeblikket.

LH

Fra : LH

Dato : 22-04-06 16:06

Læs her om kennelhoste
http://www.netdyredoktor.dk/sw7219.asp

Fra : fam. Ager

Dato : 22-04-06 19:33

"Hans Mikkelsen (slet YOTAS)" <bkfoto3@YOTASmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det selvfølgelig under en luftetur.
>
> Er der nogen aj jer, der kender til noget tilsvarende ??

det kan også være stressbetonet, hvis det er i forbindelse med møde med ting
der ophidser ham.
luftrøret kramper og i forbindelse med halsbåndet kommer der yderligere
tryk, og hosten opstår, det er mit bud.

min cairn kan også godt finde på det ind i mellem, det hjælper hvis jeg
holder hans hals strakt opad, og lette strygninger fra kæben og ned til
brystet.
det er iøvrigt meget sjældent at det sker på en tur, efter jeg fik købt en
sele til ham istedet for halsbånd. min tidl. gravhund gjorde det også ind i
mellem. reverse sneazing (baglængs nysen) kaldes det også. og det kan blive
så kraftigt som du beskriver, at de ligefrem kan kaste op.

det er mit bud.

mvh. marie

Fra : LH

Dato : 22-04-06 20:07

Hvis det evt er kennelhoste, så vil den hoste også selvom "et halsbånd ikke
strammes f.eks" - altså uden grund....

LH

Fra : Kito

Dato : 23-04-06 07:40

> [...]
> det selvfølgelig under en luftetur.
>
> Er der nogen aj jer, der kender til noget tilsvarende ??

Min svigermors nu afdøde hund havde det samme og det skyldes et svag hjerte.
Det har intet med kennelhoste at gøre.

vh
Poul

Fra : Harald Blaatand

Dato : 23-04-06 16:17

> [...]
> det selvfølgelig under en luftetur.
>
> Er der nogen aj jer, der kender til noget tilsvarende ??

Min Labrador han gør det samme,han fejler intet ,men er næsten ved at kvæle
sig selv for at komme fremad så han hiver efter vejret,med en sele eller
uden snor er der intet i vejen.

Mvh Steen