Leonberger
Fra : Michael Holm

Dato : 15-04-06 20:29

nogen der ved om der er nogle "typiske" sygdomme for Leonberger ? noget
man skal være opmærksom på når man kigger på hvalpe?

mvh
michael

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : fam. Ager

Dato : 15-04-06 20:47

"Michael Holm" <fakeemail@anthro.ku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> michael
>
> --
> Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
-------------

jeg kender ikke så meget til arvelige sygdomme hos leonbergeren, men ved at
de døjer en del med hofteledsdysplasi(HD), og albueledsdysplasi(AA) det er
jo en stor og tung hund, så det er vigtigt at leddene er sunde. der er krav
om, at forældredyr skal røntgenfotograferes for disse 2 arvelige lidelser
før parring, så det er da en god ide, at gå efter en god opdrætter med sunde
hunde. Du kan da se forældredyrs status på disse "ømme punkter" for racen.

mvh. marie

Fra : Michael Holm

Dato : 16-04-06 09:04

fam. Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]

> hunde. Du kan da se forældredyrs status på disse "ømme punkter" for racen.

tak for svar.

Fra : LH

Dato : 16-04-06 09:13

Jeg kender én der er ejer af en Leonberger og som også har opdrættet og ved
en del om disse hunde. Hvis du skriver til mig privat, så kan jeg give dig
hendes mailadresse.

Med venlig hilsen

LH