PRAL!
Fra : Battlefield´s

Dato : 13-04-06 18:15

Hej
Jeg må lige prale lidt af vores Labrador Cato, i dag var han (med sin "far")
på markprøve i Midtjylland og endelig lykkedes det:
han blev 1. vinder med certifikat !!!!
Så nu mangler han bare 2 certifikater mere + en 2. præmie på udstilling
(eller mere) så får han titlen Dansk Brugschampion.
Hilsen en stolt "mor"
Vibeke

Fra : jopa

Dato : 13-04-06 18:57

Battlefield´s skriblede bla:
> [...]
> Så nu mangler han bare 2 certifikater mere + en 2. præmie på
> udstilling (eller mere) så får han titlen Dansk Brugschampion.

Min dræbte 2 katte i dag
Hilsen en stolt far

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-04-06 20:24

jopa wrote:
> Min dræbte 2 katte i dag
> Hilsen en stolt far

Hvem skal så tro på det, han dræber da ikke artsfæller.
Milo har jo pels som en kat, ører som en kat og tisser som en kat,
så hvad er han i bund og grund andet end en overstørrelse kat

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-04-06 20:57

pwh skriblede bla:

> Hvem skal så tro på det, han dræber da ikke artsfæller.
> Milo har jo pels som en kat, ører som en kat og tisser som en kat,
> så hvad er han i bund og grund andet end en overstørrelse kat

*LOL*
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 14-04-06 09:48

On Thu, 13 Apr 2006 19:57:12 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Min dræbte 2 katte i dag
>Hilsen en stolt far

De døde vel af grin...?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 14-04-06 10:15

> De døde vel af grin...?
> --
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen
----------------

LOL!!!... det må være hårdt at være så grim og latterlig, at kattene dør på
stribe af grin...((-;

mvh. marie - hvis hunde godt kan bruge kattene til noget fornuftigt, såsom
at vaske gulv med, bruge som hovedpude osv..

Fra : jopa

Dato : 14-04-06 10:38

fam. Ager skriblede bla:

> LOL!!!... det må være hårdt at være så grim og latterlig, at kattene
> dør på stribe af grin...((-;
Marie du kan være glad for at Milo ikke kan læse (det er det eneste han ikke
helt har lært)

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 14-04-06 11:03

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> fam. Ager skriblede bla:

> Marie du kan være glad for at Milo ikke kan læse (det er det eneste han
> [...]
--------------------------

GGGGG!, sved den?...(-;
jeg ser frem til at se nogle indlæg fra milo i fremtiden..((-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 14-04-06 11:47

fam. Ager skriblede bla:

> GGGGG!, sved den?...(-;
> jeg ser frem til at se nogle indlæg fra milo i fremtiden..((-;

Nej da jeg har ikke sagt det til ham endnu.
Men her et billede af hans første bad i søen i år
http://zora.dk/galleri/index.php?id=36
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 14-04-06 12:40

> Men her et billede af hans første bad i søen i år
> http://zora.dk/galleri/index.php?id=36
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

---------------

du har vel heller ikke fortalt ham at vandet er hundekoldt?.. han ser da ud
til at nyde det!
mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 14-04-06 13:15

fam. Ager skriblede bla:

> du har vel heller ikke fortalt ham at vandet er hundekoldt?.. han ser
> da ud til at nyde det!

Nej han er ligeglad.
Når det sner ruller han sig sammen og bruger sneen som dyne i stedet for at
gå ind i det varme fyrrum.
Han skal jo have det hele med.
Tænk hvis der kom en Post eller andet

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 13-04-06 19:12

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så nu mangler han bare 2 certifikater mere + en 2. præmie på udstilling
> (eller mere) så får han titlen Dansk Brugschampion.

tillykke med det!
det er lækkert når ens mål bliver nået, held og lykke med ham fremover.
mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 14-04-06 09:46

On Thu, 13 Apr 2006 19:14:51 +0200, "Battlefield´s"
<battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Så nu mangler han bare 2 certifikater mere + en 2. præmie på udstilling
>(eller mere) så får han titlen Dansk Brugschampion.

Jamen tillykke med det!
Og så er jeg lige nødt til at spørge (og det er uden nogen nedgørelse
af nogen!!!), Hvad skal man bruge sådan en titel til?
Og jeg spørger af uvidenhed, og ikke noget som helst andet. Jeg
forstår nemlig sagtens at man er stolt når ens hund har præsteret
noget. Jeg forstår bare ikke hvad titlen kan bruges til.
Og jeg går ud fra at markprøven er noget med jagt, ikk´?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 14-04-06 12:59

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Jamen sådan en titel kan man skam bruge til flere ting. Men først og
fremmest kan opdrætteren jo bruge titlen til at sælge sine hvalpe på. Jeg
ved ikke om Cato nogen sinde selv bliver far til nogle hvalpe, da vi ikke er
opdrættere, men hvis han gør kan evt. hvalpekøbere se at han duer til jagt.
Der er visse arvelige ting som er uønsket hos en jagthund, det kan være
piberi eller hårdmundethed (altså at hunden bider vildtet i stykker) og det
kan man så se at Cato ikke lider af. Man kan også se at temperamentet er som
det skal være, for ellers ville han ikke kunne arbejde sammen med andre
hunde og den oplysning kan den alm. hvalpekøber jo bruge. Men for os er
titlen måske ikke vigtig i den forstand, men hvis man ved lidt om DRKs
markprøver, ved man hvor meget det kræver af hund og fører at nå så langt og
det er rart at få et bevis på som f.eks. en titel.
Hilsen Vibeke

Fra : qfha

Dato : 14-04-06 10:34

TILLYKKE!!!!! Det var super flot.
Det kan man leve på i lang tid, og motivationen til de fremtidige
prøver bliver også styrket.

mvh
qfha

Fra : driver

Dato : 14-04-06 11:06

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Så nu mangler han bare 2 certifikater mere + en 2. præmie på udstilling
> (eller mere) så får han titlen Dansk Brugschampion.

Tillykke Vibeke. Jeg ved hvor stort et arbejde det er at afrette en god
markprøvehund.
Så kommer diskutionspunktet: Kan en god markprøvehund også være en god
jagthund.
En god jagthund skal i alle situationer kunne tænke og reagere selvstændig,
uden at dens fører er lige i nærheden med fløjten. En god markprøvehund skal
kunne det tillærte.
Men det kan der snakkes længe om.
mvh
driver

Fra : Battlefield´s

Dato : 14-04-06 13:01

"driver" <XXmgcar@sport.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
selvstændig,
> uden at dens fører er lige i nærheden med fløjten. En god markprøvehund

Hej
Der er vi så ikke helt enige. De Labradors vi har haft igennem tiderne har
alle været glimrende "begge dele". Det er da en balancekunst at holde hunde
selvstændige og alligevel lydige, men det kan altså lade sig gøre. Cato er
vores 3. hund med certifikat på markprøve
Hilsen Vibeke

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-04-06 12:02

Battlefield´s wrote:
> [...]
> Så nu mangler han bare 2 certifikater mere + en 2. præmie på udstilling
> (eller mere) så får han titlen Dansk Brugschampion.

Tillykke !!!

--
Christian (som også træner markprøve)
http://www.yee-haw.dk