Barf fodring.
Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 11-04-06 09:43

Hej
Er der nogen der "barfer" deres hunde her i ng. ?
Kunne godt tænke mig at vide om man kan bruge kaniner til at barf
fodre med. Slagter af og til, og så kunne det jo være fint hvis
hundene kunne hjælpe til med at spise de mindste.

Mvh. Susanna

Fra : fam. Ager

Dato : 11-04-06 11:01

"Susanna Mørck Thuesen (slet KLVBS)" <sus.thue@KLVBSadslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:11447452080.768992973960358@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> fodre med. Slagter af og til, og så kunne det jo være fint hvis
> hundene kunne hjælpe til med at spise de mindste.

du kan sagtens bruge kanin, der er meget fin spise for vovserne..
mvh. marie

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 11-04-06 12:00

hej Susanna

mine to labradortæver spiser også råt. Jeg køber hakket kanin incl.. ben hos
barfcenteret, og er sikker på, at mine hunde ville elske at gnaske dem hele,
men jeg kender ingen jægere.
Nogle giver kaniner rub og stub, d.v.s. med pels og hoved, til hundene - det
kunne du måske forsøge.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 11-04-06 12:14

Anelise Schou Nielsen <nilleslyst@yahoo.dk> skrev:
> [...]
>men jeg kender ingen jægere.
>Nogle giver kaniner rub og stub,
>d.v.s. med pels og hoved, til hundene - det

Jeg tror stadig jeg vil tage pels m.m. af. Det skulle jo nødigt
ende med at hundene går og savler ved kaninburene
Ved ikke hvor du kommer fra men du er da velkomen til at prøve
med en hel kanin herfra. Men der er da kaninavlere i det meste
af landet der gerne vil sælge slagtede kaniner.
mvh. Susanna

Fra : Søren LH

Dato : 11-04-06 20:42

> [...]
> fodre med. Slagter af og til, og så kunne det jo være fint hvis
> hundene kunne hjælpe til med at spise de mindste.

Bemærk hunden skal ikke leve af kanin alene. Ifølge barf skal kosten bestå
af mindst tre forskellig slags kød plus indmad og grønt efter visse ikke
særlig vanskelige retningslinier.

Mvh
Søren

Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 12-04-06 07:27

Søren LH <slh@DELETEcity.dk> skrev:

>"Susanna Mørck Thuesen (slet KLVBS)"
> [...]

Nej der er lige noget jeg skal have sat mig ind i først.
Men var ikke klar over om hundene kunne klare ben og knogler fra
en kanin.

Venlig hilsen
Susanna

Fra : Søren LH

Dato : 12-04-06 15:14

"Susanna Mørck Thuesen (slet NHRTG)" <sus.thue@NHRTGadslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:11448234660.245969178073246@dtext.news.tele.dk...

> Nej der er lige noget jeg skal have sat mig ind i først.
> Men var ikke klar over om hundene kunne klare ben og knogler fra
> en kanin.

Det kan den sagtens. Bare giv den en hel kanin, så får den kød, indmad og
ben i passende forhold. Men som sagt skal den også have kød fra andre dyr.

Mvh
søren

Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 13-04-06 09:10

Hej Søren
Kender du et sted hvor jeg kan læse lidt grundlæggende om
fodring på denne måde. Jeg bliver da mere og mere interesseret i
at prøve det.

Hilsen Susanna

Fra : fam. Ager

Dato : 13-04-06 10:00

"Susanna Mørck Thuesen (slet CP7WZ)" <sus.thue@CP7WZadslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:11449160680.751247408792484@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> Kender du et sted hvor jeg kan læse lidt grundlæggende om
> fodring på denne måde. Jeg bliver da mere og mere interesseret i

------------------------

her er en god side;
http://www.raw4dogs.dk/

mvh. marie - som lige tillod sig at svare for søren..

Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 13-04-06 10:49

fam. Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev:

>"Susanna Mørck Thuesen (slet CP7WZ)"
><sus.thue@CP7WZadslhome.dk> skrev i en
>meddelelse
>t.news.tele.dk...

>------------------------
>
>her er en god side;
>http://www.raw4dogs.dk/
>
>mvh. marie - som lige tillod sig at
>svare for søren..

Tak for det.

mvh. Susanna

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 13-04-06 16:13

Dansk Barf Center www.barf.dk

KH
Søs
www.sheepfarm.dk
www.hundeskolentrofast.dk

"Susanna Mørck Thuesen (slet IP3KT)" <sus.thue@IP3KTadslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:11449219730.00471296345590133@dtext.news.tele.dk...

Fra : Søren LH

Dato : 15-04-06 12:39

> [...]
>
> her er en god side;
> http://www.raw4dogs.dk/
>
> mvh. marie - som lige tillod sig at svare for søren..

.........som ville have svaret det samme + www.barf.dk

Vedr. sidstnævnte skal man ikke lade sig forskrække af ting som at man skal
anskaffe centrifuger på 15.000 rpm og deslige. Barf er ingen stor videnskab.
Man starter med at gøre det i grove træk efter reglerne, og finpudser det
efterhånden som det bliver rutine.

Mvh
Søren