gul - blå gasflasker
Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 03-05-06 19:09

jeg har to 2 kg´s gule gasflasker som jeg gerne vil have byttet til blå
flasker . Kan det passe at servicestationerne ikke vil ombytte til
forskellige farver , da jeg blev afvist på en statoiltank som ikke ville
bytte farve , men sælge mig en blå 2 kg´s flaske med indhold til 600 kr. ??

Fra : MAndersen

Dato : 03-05-06 20:19

"bent bundgaard lausen" <bentlausen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskellige farver , da jeg blev afvist på en statoiltank som ikke ville
> bytte farve , men sælge mig en blå 2 kg´s flaske med indhold til 600 kr.

Det er jo fordi det er forskellig fabrikat - nogle har BP, andre har
Primagaz, eller hvad det nu hedder.

MAndersen

Fra : Søren

Dato : 04-05-06 12:41

> Det er jo fordi det er forskellig fabrikat - nogle har BP, andre har
> Primagaz, eller hvad det nu hedder.

Det er ikke et pant man du betalt for flaskerne, du har derimod købt
flaskerne. Det er derfor helt op til forhandleren om han har lyst til at
købe flaskerne af dig, og til hvilken pris.
Hvorfor får du ikke byttet flasken til en ny letvægts, det er der flere
forhandlere der er villige til, og giver tilbud på.
De blå flasker er vist nok temmelig dyrere at få fyldt op.

Fra : Sten Bo

Dato : 04-05-06 15:46

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> De blå flasker er vist nok temmelig dyrere at få fyldt op.

Vistnok er en meget mild underdrivelse.

3 kgs kan bedst betale sig
180 på tanken og engang sidste år på Sanddobberne, 155.

De skulle dog være billigere sydpå (Fransk system)

Men de fylder og vejer jo ikke så galt. Den blå BP /Campinggaz er faktisk
en letvægtsflaske der fyldes med Butan, der blir fydende ved mindre tryk 3-4
bar - og fryser hurtigere - 4 gr, end Propan der tåler minus 44 og skal
trykkes til 7-8 bar og hvor der så kan være 15 bar på flaskerne. = De skal
være tykkere i godset.

Ved ikke hvornår du brugte de små gule, (propan) er det til vinterbrug dur
de små blå ikke. Og du kan ikke få byttet dem i Sverige Norge.

Har du plads er plastikflaskerne nok sagen. Men de er vistnok heller ikke
helt så udbredte endnu?

Tænk hvis vi havde samme bøvl med El

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 04-05-06 16:41

jeg har 1 blå i forvejen som jeg bruger i min camp let , og prisen i Ungarn
er ca. 30 dkr. for at fylde op, men ikke altid er 1 flaske nok da vi er
hjemmefra i mellem 3 og 4 uger hver sommer, og jeg havde 2 gule til at stå
til pynt i garagen, som jeg så havde regnet med at jeg kunne få byttet til 1
blå

Fra : Sten Bo

Dato : 04-05-06 17:24

> [...]
> vi er hjemmefra i mellem 3 og 4 uger hver sommer, og jeg havde 2 gule til
> at stå til pynt i garagen, som jeg så havde regnet med at jeg kunne få

Du må ha lidt baggrund.

Jeg havde også samlet et par små gule men har skippet dem igen.

Prøv at sætte dine 2 flasker til salg i den blå avis eller i camping
markedsgr. men forvent ikke at folk vil betale noget videre.

På genbrugspladsen er containeren til gasflasker fuld af mærkelige
størrelser flasker, men også de mere almindelige som folk ikke bruger mere,
da de enten er udgåede eller ikke særlig attraktive. Ud med dem, kan ikke
sælges.

Taksten på loppemarkeder for blå, (pas på det ikke er den svenske primus
campinggasflaske) eller endda 6 og 11 kg gule ligge på 50 -75 kr. uden gas
selvfølgelig.

Det hjælper lidt på afsætningen, at man en gang i mellem ser byttetilbud
hvor man tar en stålflaske i bytte ved køb af plastik, hvorfor folk kan
komme af med stålflaskerne til andre der vil udnytte tilbudene.

Prøv at sætte dine 2 flasker til salg i den blå avis eller i camping
markedsgr. men forvent ikke at folk vil betale noget videre.

Vi har CC og bruger også campinggaz.Jeg tror jeg har købt 4 -5 blå 3 kgs på
det lokale loppemarked a 50 kr. stykket og forsynet vennerne -

Der er sikkert et fast loppemarked om lørdagen ved et af indkøbscentrene i
nærheden af hvor i bor. Og har folk ikke flasker med - ved de hvem af de
andre der har, eller har haft. Og man kan så evt. ta med til næste weekend.
Spørg på det du ikke ser.
God jagt.

Hvorfor køber du ikke bare den komplette blå campinggaz flaske i udlandet.
Jeg har hørt supermarkedspriser, hyldevarer fra Frankrig Italien der ikke
ligger meget over det du nævner. Tjek dog prisen i Ungarn.

Fra : N/A

Dato : 04-05-06 17:27

Fra : Sten Bo

Dato : 04-05-06 17:27

Hov, beklager 2 gange - denne er slettet på serveren igen.

Fra : Søren

Dato : 08-05-06 08:11

> [...]
> til pynt i garagen, som jeg så havde regnet med at jeg kunne få byttet til

kan du ikke bytte en af de gule til en 5 kg. letvægts, så har du sikkert nok
til hele ferien.
så er det bare spørgsmålet om der er plads til sådan en i en camplet.
http://www.bp.com/genericarticle.do?categoryId=3000095&contentId=7002222

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 10-05-06 15:31

har prøvet på det lokale BP center , men de siger at ombytning til
letvægtsflaske ikke gælder for de små 2 kg´s gule men derimod for de større
på 5 kg og opad, ren ombytning fra gul 2 kg til blå 2 kg kostede for 10
min. siden 365 kr. plus gas

Fra : Sten Bo

Dato : 10-05-06 20:28

> [...]
> større
> på 5 kg og opad, ren ombytning fra gul 2 kg til blå 2 kg kostede for 10
,

Ja og det står højt og tydeligt på det link der blev bragt