Gasalarmer
Fra : J. Kragh

Dato : 29-04-06 08:11

Hej

Jeg vil installere gasalarm i CV. Jeg har kig på en alarm der hedder NET-888
og som bl.a. kan købes hos campingpriser.dk.

Er der nogen her der ved mere om den type alarm?

mv

Jørgen

Fra : HSLK

Dato : 29-04-06 10:28

Hejsa

> Jeg vil installere gasalarm i CV. Jeg har kig på en alarm der hedder
> NET-888 og som bl.a. kan købes hos campingpriser.dk.
>
> Er der nogen her der ved mere om den type alarm?

Jeg ved ikke om jeg ved mere om den men vi har den i vognen og den virker
den er godt nok kun testet med lightergas for vi har heldigvis ikke oplevet
gas i vogen af nogen slags.

Den er nem at sætte op og slutte til.

knus Henriette.

Fra : J. Kragh

Dato : 29-04-06 16:02

Hej

Tak for info.

mvh

Jørgen

Fra : Webpoint

Dato : 29-04-06 21:30

Bare af nysgerrighed.

Hvor har du placeret den rent højdemæssigt ?

Kim

Fra : HSLK

Dato : 01-05-06 07:37

Hejsa

> Bare af nysgerrighed.
>
> Hvor har du placeret den rent højdemæssigt ?

Ved gulvet lige ved vores seng tættest på varme ovnen og co alarmen ca 180
over gulvet det er 2 seperate alarmer.

knus Henriette.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-05-06 10:32

HSLK wrote:

> Ved gulvet lige ved vores seng tættest på varme ovnen og co alarmen
> ca 180 over gulvet det er 2 seperate alarmer.

Husk at gas søger nedad ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-05-06 11:17

Per Henneberg Kristensen skrev i
4455d571$0$27533$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Husk at gas søger nedad ...

Det kommer stærkt an på hvilken gas, der er tale om. CO er lettere end atm.
luft og vil som resultat deraf principielt søge opad. I praksis vil de
kinetiske forhold nok betyde, at en gas som CO vil diffundere ud i den
luftblanding, der er til stede. Men den søger i hvert fald ikke nedad.

vh
Jan
http://jan.boegh.net/foto.htm |
http://jan.boegh.net/Album/Verden/Middelalderfestival_i_Bevagna/index.html

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-05-06 12:37

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> praksis vil de kinetiske forhold nok betyde, at en gas som CO vil
> diffundere ud i den luftblanding, der er til stede. Men den søger i

Gas med dig. Det fremgår ikke af indlægget om det er CO eller gas, men da
der står gas vil jeg mene at man i denne gruppe bruger flaskegas, og det
søger nedad. Det er derfor der er huller i gaskassen i bunden af do.

Umiddelbart kunne jeg ikke finde alarmen paa nettet.
--
Per, Esbjerg

Fra : Gamle

Dato : 01-05-06 13:38

> [...]
> de kinetiske forhold nok betyde, at en gas som CO vil diffundere ud i den
> luftblanding, der er til stede. Men den søger i hvert fald ikke nedad.

Nu er det jo ikke CO der kommer fra en utæt flaskegasinstallation, men f-gas
som er tungere end atm. luft og derfor altid vil søge nedad.
Ved ikke hvorfor du blander CO ind i et spørgsmål om gasalarm. Du forvirrer
ukyndige uskyldige mennesker *S*
Kuliltealarmen (CO) skal monteres under loftet i campingvognen og altid
mindst 165 cm over gulv.
Gasalarmen skal altid monteres ved gulvet og på det laveste punkt, hvor
udsivende gas vil samle sig først.

Mvh.
Torben

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-05-06 14:04

Gamle skrev i 44560103$0$15786$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Ved ikke hvorfor du blander CO ind i et spørgsmål om gasalarm. Du
> forvirrer ukyndige uskyldige mennesker *S*

Prøv at læse det indlæg, jeg besvarede.

Og hvis man med 'gas' mener flaskegas, var det vel alt andet lige lettere at
skrive det - og mere præcist med færre muligheder for misforståelser.

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : HSLK

Dato : 02-05-06 07:18

hejsa

> Husk at gas søger nedad ...

jeps søde Per, derfor er gas alarmen også monteret ved gulvet, og co alarmen
(Kuliltealarmen om du vil) monteret ca 180 over gulvet, da kulilte skulle
søge op ad da det skulle være letter en luft ( det står der i vejledningen
så det er det jeg forholder mig til)
Co alarmen sidder også tæt på varme ovnen, da jeg mener det nok er der der
er størst risiko for at der dannes kulilte hvis uheldet skulle være ud .

Knus Henriette.