Overnatning på vej til Prag
Fra : Jens

Dato : 17-04-06 19:00

Her

Vi overvejer en tur til Prag i sommerferien. Fra Århus-området er der jo små
1000 km og det er for meget på een dag.

Kender nogen en velegnet overnatningsplads (campingplads) lidt før
Magdeburg, tæt ved motorvejen (A2) ?

Hvilken plads kan anbefales ved Prag med let adgang til centrum. Regner med
at være der en 3-4 dage for at se byen seværdigheder. Skal man selv kører
ind til Prag, eller anbefales det at man tager bus/tog til byen, eller ???

Mvh

Jens

Fra : HSLK

Dato : 17-04-06 20:01

Hejsa

> Vi overvejer en tur til Prag i sommerferien. Fra Århus-området er der jo
> små 1000 km og det er for meget på een dag.

Vi kommer lige der nede fra (vi kom hjem i nat) vi kørte fra nordsjælland og
der ned i et træk men vi er også 2 til at køre det tog ca 16 timer inc
færgen gedser rostock.

> Kender nogen en velegnet overnatningsplads (campingplads) lidt før
> Magdeburg, tæt ved motorvejen (A2) ?

Desværre ikke.
Men jeg ved nogle sov omkring Dresen.

> [...]
> med at være der en 3-4 dage for at se byen seværdigheder. Skal man selv
> kører ind til Prag, eller anbefales det at man tager bus/tog til byen,

Vi har været på triocamp www.triocamp.cz den ligger rimelig tæt på prag og
det er nemt med offentligetransportmidler men vi prøvede da også at køre ind
og det gik ok men det er nemmest med det offentlige.

Det er en pagtfuld by de 10 dage vi var der var slet ikke nok husk at se
det gule marked
Vi har ikke set det sidste til prag det er sikkert

god tur

knus Henriette.

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-04-06 21:38

> [...]
> ind til Prag, eller anbefales det at man tager bus/tog til byen, eller ???

Der ligger en plads midt i floden, lige overfor slottet.
Fra pladsen går en lille båd (20kc) til land, hvis man ikke gider følge
landevejen.( der kommer ind på øen et par kilometer længere nede af floden.)
fra bådebroen er der max. 1.km til Karlsbroen.
Pladsen er ikke nem at finde ind til, men er dog besværet værd.
Da vi var der i 2003 havde de lige genetableret pladsen efter
oversvømmelserne i 2002, så jeg ved ikke hvorden vandmasserne i år har
påvirket den.

hjemmesiden kan jeg ikke lige finde, men her er adressen:
Caravan Camp Císarská Louka
Císarská louka 162, Prague 5
Tel./fax: (+420) 257 317 555

hilsen

Kim Olsen

Fra : Kim Olsen

Dato : 17-04-06 21:39

så fandt jeg siden til nabopladsen:
http://www.volny.cz/convoy/

hilsen
Kim

Fra : KHH

Dato : 17-04-06 22:49

Vi overnatter gerne i Leipzig, På en campingplads der hedder Auensee,

http://www.camping-auensee.de

Den har den store fordel, at der altid er plads, og nu hvor den er på
private hænder, ganske fortrinlig.

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 24-04-06 21:15

Håber denne link kan bruges for et sovestop ?
http://www.autohof-guide.de/start.htm
så er der lige denne også :
http://www.eurocampings.dk/da/
Og så lige en genial side fra en berejst belgier :
http://users.pandora.be/leo.huybrechts/private.htm''

Hilsen Kim

Fra : KHH

Dato : 25-04-06 05:31

Jeg vil ikke anbefale overnatning på autohof, campingpladsen er absolut det
bedste, her kan afslapning og hvile komme i første række.

Ferie drejer sig vel ikke kun om, at haste afsted til bestemmelsesstedet,
men om afslapning og afstressning.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-04-06 10:45

> Jeg vil ikke anbefale overnatning på autohof, campingpladsen er absolut
> det bedste, her kan afslapning og hvile komme i første række.

Hvilket betyder tidligt væk fra motorvejen (når der er mindst biler og man
kommer længst pr. time, også fordi mange af passagererne sover de sagliges
søvn :)

> Ferie drejer sig vel ikke kun om, at haste afsted til bestemmelsesstedet,
> men om afslapning og afstressning.

Nogen slapper af ved at køre med det mål at komme frem, - andre vil have
både ryge-, spise- og toiletpauser :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-04-06 17:51

KHH skrev i 444da5fd$0$119$edfadb0f@dread16.news.tele.dk dette:
> [...]
>
> Ferie drejer sig vel ikke kun om, at haste afsted til
> bestemmelsesstedet, men om afslapning og afstressning.

Og det finder du på de tyske motorveje i dagtimerne?
Jeg vil meget nødigt skulle undvære mine gode afslappende mang, mange
kilometers aften- og natkørsel. Og det kan altså ikke kombineres med
campingpladser.

vh
Jan
PS: Knipserier kan findes på | B: Har du et link?
http://jan.boegh.net/foto.htm |

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-04-06 20:25

> Og det finder du på de tyske motorveje i dagtimerne?

Det er måske et spørgsmål om temperament. Mange forstår ikke at nogen har
lyst til at køre mange km med en slingrekasse bundet til trækkrogen. Min
egen fornemmelse er at jeg er meget mindre stresset i indersporet med 90
km/t end dem der kører i venstre spor og som bliver irriterede over at nu må
vi kun køre 110 og nu er der en forfærdelig masse biler - næsten alle
biler - i venstre spor foran mig og hvad laver så´en en 2CV også her på
motorvejen når den kun kan køre 110 ...

> Jeg vil meget nødigt skulle undvære mine gode afslappende mang, mange
> kilometers aften- og natkørsel. Og det kan altså ikke kombineres med
> campingpladser.

Jeg har ikke noget imod at køre om natten, men af hensyn til udsigten
tilstræber vi at køre i de lyse timer - står derfor så også gerne tidligt op
for at fortsætte på tidspunkter, hvor de fleste sover tungt endnu.

Campingpladser ... det tager for lang tid at finde dem, at checke ind og
parkere - det er majo majo nemmere med en p-plads på en rasteplads.

--
Per, Esbjerg

Fra : KHH

Dato : 25-04-06 21:45

Det er en gang pladder, at det er svært at finde campingpladser, det er
faktisk uhyre nemt, når man i forvejen har planlagt 500 til 600 km. pr. dag.

Fra Aabenraa til Leipzig er ca. 600 km. en fin dagstrækning der hverken
trætter eller stresser.

Næste dag tager vi til Prag i god tid og finder en plads der.

Ved godt, at det er nogen der absolut ikke kører under 1000 km. på en dag,
men for mig vil det være en katastrofe.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-04-06 01:46

KHH wrote:

> Det er en gang pladder, at det er svært at finde campingpladser, det
> er faktisk uhyre nemt, når man i forvejen har planlagt 500 til 600
> km. pr. dag.

Har man det da? Jeg har ikke - slet ikke. Jeg kører til lige før jeg bliver
træt og så stopper jeg. Det kan være kl. 21.00 eller det kan være senere.
Det kommer lidt an på om landskabet er spændende :)

> Fra Aabenraa til Leipzig er ca. 600 km. en fin dagstrækning der
> hverken trætter eller stresser.

Det kommer jo så an på hvor langt man skal. 600 km batter ingenting hvis man
skal til Napoli ;)

> Næste dag tager vi til Prag i god tid og finder en plads der.

Jeg kender en der har rodet rundt efter en campingplads der engang. Uden gps
og efter at have været inde på en 2-3 pladser der var Alles besetzt kan det
godt være svært at bevare overblikket over hvilke pladser han har været på
før, når der er en henvisning til en campingplads ;)

> Ved godt, at det er nogen der absolut ikke kører under 1000 km. på en
> dag, men for mig vil det være en katastrofe.

Godt vi er så forskellige. Så er der plads til mig på motorvejen og plads
til dig på campingpladserne ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 14:50

Kører i med campingvogn, eller er vi bare forskellige?

Vores erfaring er at det tager ca. 12 timer at køre til Prag incl. pauser og
at turen sagtens gennemføres på en dag.

Vi kører knap 130 km/t på motorvejen og er afsted 5 personer med tagboks,
telt og ferieoppakning.

mvh
Mogens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-05-06 15:51

Mogens Haugaard wrote:
> [...]
> pauser og at turen sagtens gennemføres på en dag.
>
> Vi kører knap 130 km/t på motorvejen og er afsted 5 personer med

Vi har gjort det på 12 timer ved at køre maks. 100 km timen til Lystrup.

Og der er da også kun 1000 km dér ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 04-05-06 10:07

> Vi har gjort det på 12 timer ved at køre maks. 100 km timen til Lystrup.
>
> Og der er da også kun 1000 km dér ...
>

> --
> Per, Esbjerg

Og vi er et par gange startet kl. 615 Hg - afg. Gedser Kl. 10 og har være
på Drusus - gennem Prag - ved 22 tiden. Men der er da ikke 1000 km - kun
800eteller andet?

Vi havde rimelige pauser. Men det er vist ikke nødvendigt at køre gennem
Prag for at komme til Drusus eller Sonny f.eks. Vi kørte den anden vej hjem.
Om man sparer tid komme vist an på tidspunktet - for lastbiltrafikken på
Prags motorveje kan være slem. Gangen før, hjemadgående, formiddag, varede
det næsten 3 timer at komme ud gennem Prag.

Vi undgår f.eks. også at køre forbi Kbh. i hverdags dagtimerne så det er
ikke derfor.

Fra : Sten Bo

Dato : 04-05-06 10:28

> [...]
> Prag.
>
> Vi undgår f.eks. også at køre forbi Kbh. i hverdags dagtimerne så det er

Der blev spurt på overnatning.

Man bør nok starte tidligere her fra Sjælland, Gedserfærgen kl. 7 og runder
så Berlin på et bedre tidspunkt.

Men vi har også overnattet syd for Berlin,og kan anbefale at dreje fra i
afkørsel 4 på E 55 Klein Kloris, Campingplads 6-8 km fra motorvejen i
skovområde, ligger dejligt med børnevenlig badesø, frisk ren sandbund.

Vi har også drejet fra til den ande side i den samme nr 4 afkørsel - i
naturområdet, og fandt en nærmest Østysk plads - men også i dejlig natur.

Meget blandet mening, man lavede lige de gamle markpriser fra opslaget om
til Euro. Og det hele var altså temmelig 50sseragtigt. Men rent nok.

Per vil sige, at det er for tæt på Berlin (priserne) men det var nu der, vi
den dag gad at køre til. Vi fandt dem under turen på ADAC s kort.
Rekreativt område. Søerne er lækkere og bygningerne i den ved Klein kloris
ok. Der var for øvrigt (i den lille by) et udmærket supermarked med længe
åbent.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-05-06 12:46

Sten Bo wrote:
> [...]

> Og vi er et par gange startet kl. 615 Hg - afg. Gedser Kl. 10 og har
> være på Drusus - gennem Prag - ved 22 tiden. Men der er da ikke 1000

Der er længere til Lystrup i hovedlandet end tilGedser ... ;) Ad motorvejen
992 km, ad de små kringelkrogede veje (som vi ikke kørte) kan det kortes ned
til 871 km.

--
Per, Esbjerg
Garmin Rulez ;)