Gælder samme regler i resteuropa som herhj~
Fra : Ole Christensen

Dato : 14-04-06 08:12

Med hensyn til kørekortkrav i tyskland og frankrig
gælder der så samme regler som i Danmark.
Jeg tænker specielt på B/E som er nødvendigt
herhjemme ved totalvægt over 3500 kg.

Jeg tænker på sådan lige at smutte over grænsen
uden B/E men med over 3500kg ialt?
Ja, jeg ved godt at bøden herhjemme er på kr.3000.

--
Mvh. Ole

Fra : Søren Trelborg

Dato : 14-04-06 09:59

Du får ikke lov at køre videre og afhængig af om campingvognen er for tung
til bilen er det din opgave at skaffe chauffør og/eller bil som kan få
fragtet vogntoget hjem på lovlig vis - der ud over bøden.

Fra : Ole Christensen

Dato : 14-04-06 12:18

Jamen, det er jo sikkert rigtigt, men spørgsmålet var nu
Gælder der samme regler i resten af EU som i Danmark
for B/E?
--
Mvh. Ole

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 14-04-06 14:59

> Jamen, det er jo sikkert rigtigt, men spørgsmålet var nu
> Gælder der samme regler i resten af EU som i Danmark
> for B/E?

Ja. de regler du kører i dk er gældende !
/ad

Fra : Jens

Dato : 14-04-06 12:46

> [...]
>
> Jeg tænker på sådan lige at smutte over grænsen
> uden B/E men med over 3500kg ialt?
> Ja, jeg ved godt at bøden herhjemme er på kr.3000.

Ja, for en dansker gælder de danske regler i hele europa (og for en tysker
gælder de tyske regler i hele europa osv osv)

Hvorledes de tyske regler er, er irelevant indtil du "konvertere" til tysker

/jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-04-06 06:45

> [...]

> Jeg tænker på sådan lige at smutte over grænsen
> uden B/E men med over 3500kg ialt?
> Ja, jeg ved godt at bøden herhjemme er på kr.3000.

EU vil ændre grænsen fra 3.500 til 4.250 kg, så hvis du kan vente så længe
behøver du ikke B/E kørekortet :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per

Dato : 19-04-06 18:13

................ grænsen i Danmark er også 4250 kg i dag .....så den behøver
man ikke at vente på.
3500 kg for det trækkende køretøj, og max 750 kg for anhængeren.

Hilsen Per A.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-04-06 06:46

"Per" <per-a@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> ............... grænsen i Danmark er også 4250 kg i dag .....så den
> behøver man ikke at vente på.
> 3500 kg for det trækkende køretøj, og max 750 kg for anhængeren.

Ideen er - mig bekendt, jeg har ikke læst vildt på det da jeg har B/E - at
grænsen på 3.500 bliver en 4.250 grænse. Altså at man først skal have B/E
hvis totalvægten på det samlede vogntog (og uanset campingvognens vægt) skal
over 4.250 mod nu 3.500.

Bemærk den med campingvognens vægt :)

Men det kan da godt være forkert :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ole Christensen

Dato : 20-04-06 16:54

Jeg er for gammel til landstidsplanlægning, så jeg agter ikke at vente
på at et eller andet bliver gennemført på EU niveau.
Derfor har jeg meldt mig til en B/E kørekort kursus, som jeg påbegynder
i næste uge.

Tak for alle besvarelserne. Jeg vender tilbage med andre kloge spørgsmål
når jeg kan gå videre i teksten

--
Mvh. Ole

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-04-06 12:30

$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> på at et eller andet bliver gennemført på EU niveau.
> Derfor har jeg meldt mig til en B/E kørekort kursus, som jeg påbegynder

Som talt ud af en kørelærers mund :)

--
Per, Esbjerg