Ericsson T28S
Fra : Peter Thers

Dato : 15-06-01 11:40

Hej,

Jeg overvejer at købe en t28s. Er der nogen som har erfaringer med den? er
den lige så langsom som nogle påstår, eller er det til at leve med?

--
/Peter Thers

http://www.oenskelister.dk
Få din ønskeliste på nettet og planlæg din fest.

Fra : Ulrich

Dato : 15-06-01 12:16

Jeg har haft min i 14 dage, og er absolut tilfreds!
Fed mobil, med masser af lækre funktioner.
--
Venlig hilsen
Ulrich Jørgensen

Fra : Mach

Dato : 15-06-01 15:16

"Peter Thers" <thers@get2net.dk> wrote in a message:

> Jeg overvejer at købe en t28s. Er der nogen som har erfaringer med den? er
> den lige så langsom som nogle påstår, eller er det til at leve med?

Jeg har lige solgt min, den _er_ for langsom!

Hvis du vil have en telefon der er god til SMS og hurtige opslag i
telefonbog, så er det absolut ikke T28s du skal købe.

Den er endda så langsom at den sommetider ikke kan følge med når du skriver
SMS! det er sq for langsomt.

Knapperne er også alt for små og trælse at trykke på.
(HEY! det rimer...

Dog er den lille og har et godt udseende. Klappen er også meget god.

Så, med mindre du lægger _meget_ vægt på udseendet, så lad være med at købe
den.

Med venlig hilsen, en glad 3310 ejer, Mark Andreas Christensen

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 15-06-01 16:43

Hej,

Jeg har min som jobtelefon med fuldt håndfrit sæt , og suk hader den i
forhold til min 8210'er suuk

Den er skrækkelig i menuerne, totalt ulogisk og en simpel ting som et opslag
i telefon bogen kræver en masse taste arbejde.

Alt tager lang tid da den er skrækkelig langsom i alle menuer.

Som siddende i det håndfrie sæt fungerer den tilfreds stillende , men ellers
er lydkvaliteten elendig dette gælder specielt ved et bærbart håndfrit uha'

Den er som en anden skriver træls til sms beskeder .... meget træls.

Den er ikke særlig robust , klappen falder af hvis du skulle være uheldig at
tabe den.

Standby tiden sucks til trods for stort batteri.

Konklusionen er : Jeg ville hellere ha' enhver Nokia der er fremstillet
indenfor de sidste par år he he

Hygge

Janner

Fra : Mach

Dato : 15-06-01 18:47

":-:Janner®:-:" <ask@me.com> wrote in a message

> [...]

opslag
> i telefon bogen kræver en masse taste arbejde.

Korrekt, åndsvagt menusystem.
Men der er nu en hurtig måde at komme til telefonbogen: ved at holde et
tal mellem 2 og 9 inde, kan du slå op i telefonbogen. Den starter så ved det
bogstav der står under tallet. F.eks. hvis du skal ringe til en der hedder
Jakob, skal du holde 5 inde.

> Alt tager lang tid da den er skrækkelig langsom i alle menuer.

Jeps, meget irreternde.

> Den er ikke særlig robust , klappen falder af hvis du skulle være uheldig
at
> tabe den.

Enig. Min har været til reperation 2 gange. Første gang var det vibratoren
der ikke virkede, anden gang batteriet der ikke kunne mere. Klappen er
faldet af et par gange, men den har jeg selv sat på igen.

> Standby tiden sucks til trods for stort batteri.

Det glemte jeg også lige at nævne i min post.

> Konklusionen er : Jeg ville hellere ha' enhver Nokia der er fremstillet
> indenfor de sidste par år he he

Min konklusion er, at alene pga. at den er så langsom, vil jeg fraråde folk
i at købe den.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-06-01 17:11

Jeg har haft min T28 i 1 år nu og der har aldrig været problemer med den.
Den er ikke langsom som nogen påstår... Det er noget være pjat. (det skal
dog siges at jeg kun kan sammenligne t28 med Nokias 3310 og Siemens m35 da
det er de eneste andre telefoner jeg har benyttet mig af mens jeg har haft
min T28.)

Men lige et godt råd. vent et par måneder til Ericsson udkommer med deres
T39. den skulle være langt bedrer med længere standby tid og med
Bluetooth. "Eksperterne" mener at den kommer til at koste mellem 2500,- og
3500,-.

Fra : Mach

Dato : 15-06-01 18:53

"Peter Jensen" <peter_hej@ofir.dk> wrote in a message:

> [...]
> det er de eneste andre telefoner jeg har benyttet mig af mens jeg har haft

Det kan jeg virkelig ikke forstå, men det kan vel være at jeg, og så mange
andre der har klaget, har været uheldige.

Min er virkelig langsom, det er helt ubeskriveligt så lang tid det tager at
skrive en SMS.

Jeg synes dog ikke at det lyder sansynligt, at der er så stor forskel på
hastigheden.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : osten.dk

Dato : 15-06-01 22:15

Når man skal slå op i telefonbogen så hold "pil til Højre" nede så kommer
man direkte ind i telefonbogen, det er snart hurtigere end på en 8210.

Som en ekstra god ting kan nævnes at printet i en T-28 er bygget op på en
metalplade, hvorimod 8210 er bygget op på plastik. Dette bevirker at
kredsene i en 8210 har lettere ved at brydes, f.eks. ved stød. Også skal det
lige nævnes at 8210 og T-28 har samme fejlprocent (Kilde:Teleservice
Danmark).

osten.dk

Fra : Ulrich

Dato : 16-06-01 11:17

Jeg har hugget lidt godter, som kun kan være enig i:

Og Ericsson var ude med muligheden for at taste ringetoner ind direkte på
telefonen længe før Nokia

Når alt kommer til alt er er der kun tale om religionskrig Nokia <->
Ericsson.

Ericsson er telefonen for dem der _ikke_ er interesseret i at have en
spillemaskine, men et telefon. F.eks. forretningsmanden o.s.v.

Jeg er absolut til Ericsson. Måske fordi logo'er, spil o.s.v. ikke
interesserer mig en smule.

T28 kan der fåes det bedste i håndfri instal. sæt til bil, med ekstern
antenne-tilslutning! Høj kvalitet i mic. indgangen, der er intet "sneerrr"
fra senderen tilbage ned i telefonen, hverken ved øresnegl, eller headset
med bøjle - det er der hvis brugt på nokia ! - værst for den du taler med!

Prøv at mærke på dem. Jeg synes at T28'eren føles mere "kram" end 8210'eren.

En anden forskel er at T28'eren har indbygget vibrator - det har 8210'eren
ikke.

Jeg har selv en T28s som jeg er meget glad for. Hvis man kan li' klappen
(det er der ikke mangen der kan), kan jeg klart anbefale Ericsson'en. Let og
overskuelige menuer at finde rundt i, og ikke alle disse unødige ting i
menuerne.

Tale-/standby tid vises i timer/minutter i displayet Alt andet er faktisk i
top, og den indbyggede statusside der viser profil, batteri-status mm. er
ret genial.

[...]

Desuden mener jeg at Ericsson T28s har markedets måske bedste sende/modtage
kvalitet. Den har aldrig faldet ud under en samtale! (har haft mange
mobiltelefoner, og denne er den eneste der ikke har gjort det 7-9-13)

Lille display, men intelligent brugt, da de aktiv funktioner bliver
forstørret op, så de er meget tydelige. Desuden har telefonen den måske
bedste displaykontrast på markedet.

Lyden er kanongod, og man kan skrue rigtig højt op for lyden i højttaleren.

Med hensyn til at T28'eren skulle være håbløs til SMS, kan jeg kun sige at
det må være fingerspassere, eller folk der ikke kender alle funktionerne i
telefonen der udtaler sig.
T28 har en funktion der gør det meget nemt og hurtigt at skrive SMS.
Volumeknappen der sidder ude på siden af telefon hjælper dig til at skrive
SMS hurtigt.
"A" skrives ved et tryk på knappen 2
"B" ryk op i volumknappen og tryk på knappen 2
"C" ryk ned i volumeknappen og tryk på knappen 2

En smule øvelsen i denne teknik og man kan skrive SMS omtrent lige sp
hurtigt som på Nokia med ordbog!

--
Venlig hilsen
Ulrich Jørgensen

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 16-06-01 11:59

> Og Ericsson var ude med muligheden for at taste ringetoner ind direkte på
> telefonen længe før Nokia

Og ? Man skal stadigt indtaste dem på old nordisk maner , ikke særligt fedt
?

> Ericsson er telefonen for dem der _ikke_ er interesseret i at have en
> spillemaskine, men et telefon. F.eks. forretningsmanden o.s.v.

Hvis du her havde sagt den konservative gråtonede mand kunne jeg have giver
dig ret

> [...]
> med bøjle - det er der hvis brugt på nokia ! - værst for den du taler med!

Med Øresnegl er dem røv og nøgler

> Prøv at mærke på dem. Jeg synes at T28'eren føles mere "kram" end
8210'eren.

> En anden forskel er at T28'eren har indbygget vibrator - det har 8210'eren

Det var satanz , min 8210'er vibrerer da ellers fint , lange bedre end
t28'eren hvor vibratoren ikke har den store effekt med mindre man stopper
den op et vist sted.
> [...]
og
> overskuelige menuer at finde rundt i, og ikke alle disse unødige ting i

Nej Nej Nej menuerne er ikke lette og overskuelige i forhold til en Nokia ,
alt går så LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANGSOMT og displayet er så lille at der ikke
er plads til noget information.

> Tale-/standby tid vises i timer/minutter i displayet Alt andet er faktisk
> top, og den indbyggede statusside der viser profil, batteri-status mm. er
> ret genial.

Ideen er nok god nok , men standbytiden SUCKS iforhold til alle yere Nokia
telefoner og det til trods for et høj kapacitets batteri der kostede en hel
formue-

> Når man skal slå op i telefonbogen så hold "pil til Højre" nede så kommer
> man direkte ind i telefonbogen, det er snart hurtigere end på en 8210.

Langt fra enig , bare T28'erens laaaaaangsomme system gør at der går en rum
tid mellem hver bogstave, hvis du virkeligt mener din udtalelse så er du sgu
temmeligt sløv til overhoved at skrive sms beskeder , jeg knækker mig over
når jeg skriver en på T29 , ja den kan faktisk slet ikke følge med når der
trykkes lidt raksk - ergp den er totalt håbløst til en mængde af sms
beskedos

> [...]
det
> lige nævnes at 8210 og T-28 har samme fejlprocent (Kilde:Teleservice

Meget vel har tabt min 8210 et par gange uden probs .... derimod måtte
T28'eren ud og få nu klap efter et lignende stunt

> [...]
> kvalitet. Den har aldrig faldet ud under en samtale! (har haft mange
> mobiltelefoner, og denne er den eneste der ikke har gjort det 7-9-13)

Ha Ha Ha , den er ikke en skid bedre end andre telefoner i den prisklasse ,
ok hvis du var en af dem der købte en Motorola 5200 til 6000 kr dengang , ja
så er den nok mere stabil ikke mere stabil end den række jeg har haft der
tæller MOtorola 7500 , Ericsson G337, 388 , 788 , 688 , Nokia 6110 , Nokia
3210, Nokia 6210 , Nokia 8210

> Lille display, men intelligent brugt, da de aktiv funktioner bliver
> forstørret op, så de er meget tydelige. Desuden har telefonen den måske
> bedste displaykontrast på markedet.

Kontrasten er ok efter min mening meget tydelige skrift tegn , men altså det
er aaaaaaaaalt for bette

> Lyden er kanongod, og man kan skrue rigtig højt op for lyden i
højttaleren.

Lyden er dårligere end på samtlige af de Nokia telefoner jeg nævner ovenfor

> [...]
> "A" skrives ved et tryk på knappen 2
> "B" ryk op i volumknappen og tryk på knappen 2
> "C" ryk ned i volumeknappen og tryk på knappen 2

Kender ovenstående funktioner , de er nødvendige bare for at man ikke skal
smide den direkte i et lokum , men nej igen menuerne er så langsomme at
telefonen bare ikke kan følge med-

> En smule øvelsen i denne teknik og man kan skrive SMS omtrent lige sp
> hurtigt som på Nokia med ordbog!

Ikke tilnærmelsesvis endda som en Nokia uden telefonbog , om jeg så tog
handsker på ville Nokiaen være langt hurtigere.

Konklusionen er at vi i mit firma er ca. 8 det har en T28 med komplet
håndfrit sæt til bilen , ingen af os er særligt tilfredse med telefonen ,,,,
ja faktisk det modsatte. Et par andre stykker har været så heldige at deres
gik til , og ja de er udskiftet til en lidt mere moderne model fra Nokia he
he

For mig har det intet at gøre med religions krig , men men det er facts. Jeg
taler nok i min telefon ca. 3 timer dagligt (support osv.) så jeg tror
lligesom godt jeg ved hvad det handler om ....... Men fåååk hvor er en T28
altså dårlig , konservativ og frem for alt Laaaaaaangsom suuk

Med Venlig Hilsen Jan

T28 skod til job , 8210'er *S* privat , sidste desværrer ikke med gratis
regning så bruger faktisk kun skod telefonen ... suuk

Fra : Ulrich

Dato : 16-06-01 12:49

Pas nu lige lidt på....

Det du skriver har intet med facts at gøre....kun dine udtalelser fra 8
personer i dit firma. Ud af de 8 personer du nævner var de fleste garanteret
til Nokia i forvejen!

Desuden mener jeg at det er komisk at læsde dine udtalelser, idet det virker
som om du tager det som en personlig fornærmelse at der er folk der ikke er
enig i dine synspunkter. Tal pænt og folk vil respektere dig mere.

Mht. Nokias lydkvalitet, så jo den er da udemærket, men
sende/modtageforholdende er er efter min opfattelse bare dårligere end
Ericssons (skal ikke læses som dårlig, men ikke ligeså god som...). Jeg har
haft Nokia 8210, 3210, 3310, 2010, 2110, og Ericsson 388, 888, T28s. Min
erfaring er at Ericsson har bedre fat i nettet end Nokia. Jeg taler også
meget i mobil hver dag, og især i min bil når jeg drøner rundt i landet på
kundebesøg, mærker jeg forskellen. Under kørsel er der manger senderskift
under hver samtale, og jeg har haft mærkbart flere udfald med Nokia end med
Ericsson. For mig er mobiltelefon en telefon, og derfor er dette det absolut
vigtigste for mig. Desuden har ingen af mine tidligere telefoner kunne
skrues så højt op som min T28s, hvilket er skide behageligt når motorstøj er
lidt høj ved 200 km/t!

Jeg mener helt klart er der er tale om religionskrig mellem de to mærker,
idet jeg har hørt mindst ligeså mange gode og dårlige ting om begge mærkers
telefoner.

Jeg er ikke bange for at indrømme at jeg er Ericsson tilhænger, men det er
især pga. Deres udseende, kvalitet, og især telefonfunktionen som jeg vægter
højest når jeg vælger mobiltelefon.

--
Venlig hilsen
Ulrich Jørgensen

Fra : osten.dk

Dato : 16-06-01 13:15

Det er rigtigt hvad Ulrich siger, det er svært at tage denne *janner*
seriøs. Han køre sig åbentbart noget support (3 timer) dagligt snakker han i
telefon, det er faktisk utroligt at han har tid til at skrive SMS'er. Den er
også lidt galt med hans Caps Lock, den hænger vidst sammen med sammen med de
8 andre knapper som skal skrive ordet "langsom".

Dette er ikke et personligt angreb!!

Man skal svare uvildigt, og ikke på baggrund af sin "religion"

Osten.dk

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 16-06-01 14:11

He He , jeg har ingen religion slet slet ikke, men hvis folk virkeligt mener
at en T28 ikke er langsoooooom så er jeg rystet i min grund vold.

- Og de fornærmelser , nej da slet ikke men hvis man er så vidt fra hinanden
i ens opfattelser af hvad er brugervenlighed / hastighed etc. etc. ja så
bliver man også en smule rystet.

Denne tråd startede vel nærmest med at en spurgte om en T28 kunne anbefales
ikke ? - Og så skal man jo have alle meningerne med uanset hvad de siger.
Påstår en den er langsom og en anden den er en super telefon , ja så må vi
jo have alle meningerne på bordet .... ikke ?

Kan i hygge jer

Uvildige venlige hilsner

Jan

Fra : Ulrich

Dato : 16-06-01 16:46

Jeg afbryder lige diskussionen et øjeblik, beklager!

Til Osten.dk

hej....

jeg har læst tidligere at du har fået repareret en T28s

reparerer Teleservice ens telefon selvom den er købt et andet sted?

koster det noget? I så fald hvad kostede det dig?

Døde din i forbindelse med sim-unlock?
Hvis ja, hvad sagde du så til dem?

Med venlig hilsen
Ulrich

P.S. svar venligst på ulrich@graphiq.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-06-01 21:53

Hold kæft hvor er det sjovt at høre på alle de folk som går så meget op i om
den ene telefon er bedrer end den anden.... Er det så stort et problem...
Personligt har jeg aldrig nogensinde haft problemer med min T28... Jeg vil
give de folk ret som påstår at Ericsson T28 kan være lidt langsom jeg har
sat mig ned og set den efter i sømmene og ja når man har valgt at skifte fra
en funktion til en anden (f.eks. blandt profilerne) så går der et lille
stykke tid før du er klar til at ringe igen. Det er dog på min t28 ikke mere
end højest 3 sek. og hvis man trykker på No knappen så går det endnu
hurtigere.

Der er kun en ting som jeg savner ved min T28 og det er en infrarød port og
det er også den eneste grund til at jeg skifter min T28 ud med T39'eren når
den altså kommer på det danske marked.

Med hensyn til menu systemet i T28'eren... tja hvis man udelukkende bruger
piltaster og YES / NO knapper så er det lidt langsomt. men hvis man også
bruger tallene så går det faktisk rigtig hurtigt. (for at sende en sms tryk:
en piltast, 2 tallet og så 3 tallet) så hurtigt kan det gøres og selv om man
lige skal lære de mest brugte funktioner udenad så tager det faktisk ikke så
lang tid som alle påstår.

Hvis jeg skal efterligne alle de andre, som har svaret til disse indlæg, og
svine de to nok så gode mobil producenters produkter så må jeg sige at en
Nokia er som en "Japaner bil". Ja den er da meget god og køre i og den ser
da ganske pæn ud, men det er bare ikke det samme som at køre i en
Mercedes...

Tag nu ikke for meget på vej over dette indlæg.... Det er trodsalt bare
telefoner ikke andet.

De bedste hilsner...

Fra : jan steen sørensen

Dato : 18-06-01 08:31

> [...]
>med bøjle - det er der hvis brugt på nokia ! - værst for den du taler med!

Fuldstændig enig 100% - netop kvaliteten på lyden er vigtig, også med
håndfri installationssæt! - det er jo en telefon!

> [...]
og
>overskuelige menuer at finde rundt i, og ikke alle disse unødige ting i

ditto, og den er med alle steder - lille og sårdelse handy.

>Tale-/standby tid vises i timer/minutter i displayet Alt andet er faktisk i
>top, og den indbyggede statusside der viser profil, batteri-status mm. er
>ret genial.

begrænset standbytid på standard bat. men med "Optimal ladning" tager
opladningen kun ca. 1/2 - 3/4 time - hvem kan ellers det?

>Som en ekstra god ting kan nævnes at printet i en T-28 er bygget op på en
>metalplade.

Magnesium kabinet - ingen knirkelyde

>Desuden mener jeg at Ericsson T28s har markedets måske bedste sende/modtage
>kvalitet. Den har aldrig faldet ud under en samtale! (har haft mange
>mobiltelefoner, og denne er den eneste der ikke har gjort det 7-9-13)

Rigtigt - yderliger er det den hurtigste telefon til at finde "nyt net" -
vigtigt såfremt den kører på Telia/Sonofon eller Orange/Sonofon net
Måske det alligevel er en fordel med ekstern antenne - er ikke særlig
generende.

>Desuden har telefonen den måske
>bedste displaykontrast på markedet.

Så enig!

>Lyden er kanongod, og man kan skrue rigtig højt op for lyden i højttaleren.

Jeps.

> [...]
>"C" ryk ned i volumeknappen og tryk på knappen 2
>
>En smule øvelsen i denne teknik og man kan skrive SMS omtrent lige sp

Eller også fordi man ikke gider at sætte sig ind i tingene / læse lidt i
manualen..

Ulrich er endnu een der har valgt en telefon til at have med alle steder og
den bruges til at SNAKKE i !

Jan