Kørekort og vægt - igen
Fra : MAndersen

Dato : 11-04-06 06:32

Jeg har en passat med en totalvægt på 2075 kg. Egenvægten er 1500 kg.
Den må trække en vogn på 1600 kg. med bremser

Den cv vi kigger på, vejer 1500 kg. totalvægt.

Som jeg ser det må jeg ikke køre med den, da totalvægten så bliver 3575 kg.

Kan jeg så få vejet bilen ned til en totalvægt på 2000 kg. - så går den vel?

MAndersen

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 11-04-06 07:49

Hej MA

Her lige lidt tekst fundet under rådet for større færdselsikkerhed
http://www.rfsf.dk/

Også kaldet sikker trafik !

Hvis jeg mangler lidt svar a`la dit spørgsmål , starter jeg som regel med at
kikke på www.campingstuff.dk , hvor der flere guldkorn.Og en gang imellem på
Camingferie.dk
Reglen om en samlet totalvægt på max 3.500 kg
Reglen om, at køretøj og påhængskøretøjs samlede totalvægt ikke må overstige
3.500 kg, angår primært biler med en totalvægt på over 2.000 kg. Altså store
varebiler og mange firehjulstrækkere. Den samlede totalvægt for bil og
påhængskøretøj må max være 3.500 kg. Den samlede totalvægt er bilen og
påhængskøretøjets totalvægte lagt sammen.

Jeg mener godt du kan nedveje totalvægten på bilen , men tænk dig godt om -
Det kan være du senere skal til syn for at få opvejet 75 kg igen. Det ville
måske være bedre at nedveje din CV ?.
Har selv taget B/E kortet for at undgå disse mærkelige regler, og det koster
lige lidt mere end hvad en bøde koster hvis man skulle have overtrådt
reglerne !
Held og Lykke.

Kim

Fra : steen-h@post8.tele.d~

Dato : 11-04-06 09:25

MAndersen skrev:

> [...]
>
> Kan jeg så få vejet bilen ned til en totalvægt på 2000 kg. - så går den vel?

Hej.
Du har to løsninger.
1. Som du selv nævner, kan du nedveje bilens totalvægt til 2000kg.
Dette koster et syn.
2. Du går på motorkontoret og får nedsat bilens påhængsvægt til
1425kg. Dette er gratis. Du mister dog så 75 kg i lasteevne på cv-en.

mvh
Steen
PS: du kan tjekke det på www.kloster-trailerudlejning.dk under
trailerkort