Alder på alu-gas
Fra : Preben Andersen

Dato : 10-04-06 08:48

Er der nogen "sidste salgsdag" på 6 kg alu-gasflasker? Jeg har en, der
er stemplet '86, er den blevet for gammel?
Jeg kan huske, at de gule 11 kg flasker kunne blive for gamle inden ny
trykprøvning, men gælder det også alu-flasker?

mvh
Preben

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 11-04-06 07:59

Hej Preben
Jeg har lige cheket på www.BP.com og kunne kun se at flasken ikke må
genfyldes hvis den er over 10 år.

Så hvis jeg stod i samme situation ville jeg prøve om gassen kan anvendes,
ellers bytte "dyret" - det er jo noget
skidt med et Gasuheld.
Men send BP en mail , så svarer de sikkert tilbage ?

Kim

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 12-04-06 08:52

> [...]
> Jeg kan huske, at de gule 11 kg flasker kunne blive for gamle inden ny
> trykprøvning, men gælder det også alu-flasker?

Kim Bonnesen har givet det korrekte svar.

MEN jeg ser nu ingen fohandlere som kigger efter disse datostempler - så jeg
er ikke i tvivl om at du bare kan bytte din tomme flask til en ny hos din
forhandler.

Så har han - måske - et problem, men så må han jo kontrollere datoerne på
flasken, hvis han vil undgå det.

Og det har jeg aldrig været ude for at nogen gør, medmindre man møder med en
flaske som ser meget gammel og rusten ud.

/Flemming U

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-04-06 21:00

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og det har jeg aldrig været ude for at nogen gør, medmindre man møder
> med en flaske som ser meget gammel og rusten ud.

Tja... jeg har egentligt ikke noget at bruge den til, men jeg kunne jo
bytte den og så sælge den. Den ser ikke rusten ud, men det gør
alu-flasker jo sjældent

mvh
Preben