Problemer med NN4.x og CSS2
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-01-01 12:24

På min side http://stocholm.dk/pmp/downloads opdager jeg pludselig, at den i
NN er totalt sort i min tabel i midten ... og ikke med baggrundsbillede, som
den var tiltænkt. Mit stylesheet valideres korrekt vha w3.org, så der må
være noget, som jeg har overset.

Kan nogen hjælpe mig ? Jeg er totalt blank ... :

Mit stylesheet ligger på http://stocholm.dk/pmp/styles/css_main.css

PS: jeg ved godt, at den er gal på de andre sider også ...

--
/Jesper
http://stocholm.dk
MSN Messenger: jesperstocholm at hotmail.com
My PGP-key has expired. Get the new at http://stocholm.dk/key.txt

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 18-01-01 12:45

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev i
<946jpg$b8u$1@eising.k-net.dk>:

> [...]
> baggrundsbillede, som den var tiltænkt. Mit stylesheet valideres
> korrekt vha w3.org, så der må være noget, som jeg har overset.

derfor behøver det jo ikke virke i diverse browsere Problemet
skyldes nok at du i din .mail definere en background: url(...); det har
netscape til tider svært ved at tage sig af. (se forgående tråd hvor
der bliver vendt)

> Kan nogen hjælpe mig ? Jeg er totalt blank ... :

muligvis. hvad sker der hvis du f.eks. bare sætter en background på
selve tabellen og glemmer for en kort stund at det er depreceated?
eller evt omdefinere dit table tag til at indeholde en background:
url(... (ved ikke om det vil virke, men nogen gange kan netscape klare
det hvis der ikke er tale om forskellige klasser (class).

--
Mvh.
Sune B. Fibæk

<http://fibaek.dk/> - eksempler på html, css og serverside (php/mysql)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-01-01 12:56

"Sune B. Fibæk" <oh-wonderful-spam@fibaek.dk> wrote in message
> [...]
[snip]

> [...]
> url(... (ved ikke om det vil virke, men nogen gange kan netscape klare
> det hvis der ikke er tale om forskellige klasser (class).

jeg har nu inkluderet

style="BACKGROUND: url("../images/bits1.gif");"

i hver af mine tabeller på siden, men der er ingen ændring overhovedet ...
og nu har jeg også opdaget, at mine links ikke virker i NN ?

Siderne ser meget pæne ud i både IE og Opera ... har endnu ikke checket med
NN6.

.... er stadig meget blank ...

/Jesper

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 18-01-01 13:17

<946ln0$cs8$1@eising.k-net.dk>:

> style="BACKGROUND: url("../images/bits1.gif");"

ja det ville være den rigtige måde at gøre det på jvf. w3c, jeg mente
at du skulle forsøge med noget i retning af <table
background="./grafik/bg.gif"> eller <tr background="... eller <td
background="... afhængig af hvad du har brug for på dine sider. Som
sag er det ikke god stil, men til gengæld virker det

> og nu har jeg også opdaget, at mine links ikke virker i NN ?

ja det gør det jo unægteligt lidt svært at navigere
i din a:link mangler du en ";" efter textdecoration. det er muligvis
den der får netscape til at knække (i det hele taget bør du nok gå dit
typografiark igennem for manglende semikoloner - der manger en del)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-01-01 13:45

> [...]
> background="... afhængig af hvad du har brug for på dine sider. Som
> sag er det ikke god stil, men til gengæld virker det

det hjalp det med table ... altså at definere background i table-tagget i
stylesheet. Jeg kom i tanke om, at det er noget med, at NN ikke kan lide
transparent som background ...

> [...]
> den der får netscape til at knække (i det hele taget bør du nok gå dit
> typografiark igennem for manglende semikoloner - der manger en del)

hmm ... er det igen en NN-fejl ? Som jeg forstår specs på w3.org, skal der
ikke nødvendigvis semikolen efter den sidste indgang i en tag-definition.

Anyway ... mine links virker stadig ikke ... også selvom jeg har rettet mit
stylesheet til - der i øvrigt valideres via w3.org

hmmm ... nu er jeg lige ved at være der ...

/Jespe

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 18-01-01 14:22

<946oi8$f5d$1@eising.k-net.dk>:

> hmm ... er det igen en NN-fejl ? Som jeg forstår specs på w3.org,
> skal der ikke nødvendigvis semikolen efter den sidste indgang i en
> tag-definition.

det er muligt, jeg har ikke kigget efter, men har oplevet at netscape
til tider overser en del af et typografi ark pga. manglende ;'er etc.

> Anyway ... mine links virker stadig ikke ... også selvom jeg har
> rettet mit stylesheet til - der i øvrigt valideres via w3.org

sært! Og det virker med ie og opera? jeg har lige leget lidt med at
fjerne css'en fra siden, og så fungere linksne fint. Det må altså være
der det går galt. Jeg kan dog ikke umidelbart se nogen deciderede fejl,
men du kan jo prøve at fjere dine definitioner en for en indtil det
virker. Det er et hestearbejde, så jeg gad helt ærligt ikke lige

> hmmm ... nu er jeg lige ved at være der ...

der er da god tid til midnat endnu

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-01-01 14:45

> [...]
> men du kan jo prøve at fjere dine definitioner en for en indtil det
> virker. Det er et hestearbejde, så jeg gad helt ærligt ikke lige

Problem solved with respect to the black background !

NN kan ikke håndtere, at jeg henviser til billedet via en absolut sti
url("../images/bits1.gif") ... hvis jeg laver det om til
url("http://stocholm.dk/pmp/images/bits1.gif") , så virker det ... Jeg
kunne faktisk heller ikke forstå, hvor NN fik den sorte farve fra ... den er
ikke brugt nogen steder.

Nu mangler der bare det med linksene ... Forslag er stadig velkomne ...

/Jepser

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-01-01 17:22

> [...]
> men du kan jo prøve at fjere dine definitioner en for en indtil det
> virker. Det er et hestearbejde, så jeg gad helt ærligt ikke lige

det er OK ... jeg gik selv i gang med det. Jeg startede ovenfra med body-tag
og gik igennem med mit stylesheet. Når jeg sætter dette ind, så fejler NN:

A {
FONT-WEIGHT: bold;
FONT-SIZE: 14px;
BACKGROUND: url("http://stocholm.dk/pmp/images/bits1.gif");
COLOR: #181c2a;
FONT-FAMILY: Helvetica, Verdana, Arial, sans-serif;
TEXT-DECORATION: underline;
}

Nogen idéer hvorfor ?

/Jesper

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 18-01-01 17:46

<94751i$oo8$1@eising.k-net.dk>:

> [...]
> så fejler NN:
>
> A {
> FONT-WEIGHT: bold; FONT-SIZE: 14px; BACKGROUND:

det er ikke stadig den der background: url(... der skaber problemer?
hvis ikke vil jeg gerne meldes ind i de blankes klub!

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-01-01 17:58

> det er ikke stadig den der background: url(... der skaber problemer?
> hvis ikke vil jeg gerne meldes ind i de blankes klub!

det er det ... jeg fandt ud af det for 2 minutter siden. Forsiden er stadig
lukket for andre end jeg, men du kan se hvordan det nu ser ud på
http://stocholm.dk/pmp/javakode

Hvis jeg ikke vidste, at den vigtigste besøgende på min side ofte vil kigge
på den via UNIX/NN, så havde jeg opgivet forlængst ...

--
/Jesper
http://stocholm.dk
MSN Messenger: jesperstocholm at hotmail.com

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 18-01-01 18:59

<94774u$q7m$1@eising.k-net.dk>:

> det er det ... jeg fandt ud af det for 2 minutter siden. Forsiden er
> stadig lukket for andre end jeg, men du kan se hvordan det nu ser ud
> på http://stocholm.dk/pmp/javakode

hey du har linket tl noget, tillykke

> Hvis jeg ikke vidste, at den vigtigste besøgende på min side ofte vil
> kigge på den via UNIX/NN, så havde jeg opgivet forlængst ...

jammen jeg kan berolige dig med at det virker fint på en linux-box (og
nn).

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-01-01 19:42

Thu, 18 Jan 2001 13:45:07 +0100, skrev "Jesper Stocholm"
<spam@stocholm.dk>:

>hmm ... er det igen en NN-fejl ? Som jeg forstår specs på w3.org, skal der
>ikke nødvendigvis semikolen efter den sidste indgang i en tag-definition.

Korrekt.

med venlig hilsen
Knud
--