Konfig af speedstream 5711
Fra : brian

Dato : 15-06-01 10:44

hej

Hvordan laver man selv om på konfigurationen på speedstream routeren.
Det kan da ikke passe at man skal betale TeleDK 950,- for dette.
Jeg skal have den til at køre på et andet subnet, så jeg er fri for at lave
hele netværket om.

Brian

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-06-01 11:02

"brian" <blh@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
> Det kan da ikke passe at man skal betale TeleDK 950,- for dette.
> Jeg skal have den til at køre på et andet subnet, så jeg er fri for at

Vær opmærksom på at du bryder betingelserne i din kontrakt, og giver TDC ret
til at opsige denne hvis du bryder ulovligt ind på deres installation.

Men på nettet kan du finde en guide, hvorved man resetter adgangskoden til
routeren i 10 min. og dermed med et std. kodeord eller routerens
serienummer, kan opnå adgang til den.

--
Bjarke Andersen

Fra : brian

Dato : 15-06-01 11:01

> Men på nettet kan du finde en guide, hvorved man resetter adgangskoden til
> routeren i 10 min. og dermed med et std. kodeord eller routerens
> serienummer, kan opnå adgang til den.

Er der nogen der ved hvor denne guide er ?

Brian

Fra : Rene Beining

Dato : 15-06-01 13:58

http://www.marlow.dk/dsl/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 15-06-01 14:35

brian wrote:

> Hvordan laver man selv om på konfigurationen på speedstream routeren.
> Det kan da ikke passe at man skal betale TeleDK 950,- for dette.

Jo - det er en del af den aftale, du har indgået med dem... Jeg har netop
bestilt en ændring i en SpeedStream 5711 og fået at vide, at det kan tage 5-10
arbejdsdage, så du skal også væbne dig med lidt tålmodighed.
Som en lille sidebemærkning, lægger mange producenter manualerne til deres
produkter on-line på nettet, og de fleste router-manualer beskriver hvordan man
laver en password recovery.
Husk, at det som minimum er slut med service på en router, du selv
omkonfigurerer - og du har misligeholdt din aftale med TDC.

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-06-01 19:30

Jonathan Stein <jstein@image.dk> writes:

> Som en lille sidebemærkning, lægger mange producenter manualerne til deres
>produkter on-line på nettet, og de fleste router-manualer beskriver hvordan man
>laver en password recovery.

I det aktuelle tilfælde kan oplysningen også findes på:

http://www.marlow.dk/dsl/

Hilsen
Per

--