Skærme
Fijala 3554
G400 endnu engang
Fra : Kristian Thomsen

Dato : 15-06-01 10:17

Jeg undskylder denne "nedspamning" af NG, men denne sag er lidt vigtig for
mig...!

Er der nogen derude der har en fuldstændig perfekt G400, dvs. uden fejl på
billedrøret overhovedet? Jeg har nu snakket med en Christian fra Sony, der
lovede at se på sagen. Chancen for at få pengene tilbage fra PRC-Data er vel
meget ringe, hvorfor jeg nu undersøger om et perfekt eksemplar af G400
overhovedet findes! Jeg orker simpelthen ikke at blive ved med at bytte
skærme, og hvis ikke jeg kan få en skærm uden geometri- og konvergensfejl
eller få pengene tilbage, er jeg færdig med Sony.

I øvrigt er det utroligt at jeg nu har haft: to G400P (som er den model jeg
købte og betalte for), en G400J (hmm?!? En japansk model?), samt en G400
(uden endelse) som i øvrigt var den ældste af skærmene. Denne skiftede også
opløsning meget langsomt.

Jeg gruer for den dag i december måned, hvor der er gået et år fra jeg købte
skærmen. Der ophører muligheden for onsite-ombytning, og på det tidspunkt
har jeg sikkert haft 25 skærme til afprøvning...

Damn...

- Kristian

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 15-06-01 14:23

"Kristian Thomsen" <thomsen@eatfish.dk> skrev

> [...]
tidspunkt
> har jeg sikkert haft 25 skærme til afprøvning...

Det behøver du heller ikke at finde dig i. Efter købeloven har sælger
(Sony) kun et begrænset antal gange til at afhjælpe en fejl. Derefter
kan du hæve købet.

mvh
Peter

Fra : Thomas

Dato : 16-06-01 12:44

On Fri, 15 Jun 2001 15:23:21 +0200, "Falckredderen Ragga Muffin"
<no@spam.com> wrote:

>Det behøver du heller ikke at finde dig i. Efter købeloven har sælger
>(Sony) kun et begrænset antal gange til at afhjælpe en fejl. Derefter
>kan du hæve købet.

Korrekt. Jeg havde heller ikke problemer med at ophæve købet på min
Sony G500 (hos forhandleren) efter ombytning af 5 defekte skærme.

Men det må da være hos forhandleren at købet skal ophæves. Sony har jo
bare produceret skærmen, men ikke solgt den direkte til kunden.

Thomas

Fra : Lasse

Dato : 16-06-01 21:59

"Kristian Thomsen" <thomsen@eatfish.dk> skrev i en meddelelse
(...)
> Er der nogen derude der har en fuldstændig perfekt G400, dvs. uden fejl på
> billedrøret overhovedet? (...)
> - Kristian

Hej Kristian
Lige et "PS" herfra: Jeg er den lykkelige ejer af en "perfekt" G-400. Har
haft den i 1 år og der er ingen fejl på skærmen.
-Så det kan godt lade sige gøre...
Held og lykke til dig.

Mvh
Lasse