Advarsel mod D-Link
Fra : 8270

Dato : 23-05-06 21:57

Jeg har en DES-1004 switch, som er holdt op med at virke. Det burde ikke
være et problem for den har livstidgaranti, det står både uden på kassen
og i manualen. Det eneste forbehold er at der kun er et år på
strømforsyningen, det er ikke dér min er defekt så der skulle jo ikke
være problemer.
Men: D-link nægter at anerkende at de nogensinde har solgt produkter med
livstidgaranti! Efter flere længere telefonsamtaler, har de så
accepteret at give mig en ny DES-1005, sålænge jeg anerkender at det
ikke er en garantisag! Så nu er min 10 år gamle switch erklæret DOA

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-06 13:14

8270 skrev:

> Men: D-link nægter at anerkende at de nogensinde har solgt produkter med
> livstidgaranti!

Jeg var ude for det samme med et lysstofrør i det lokale
supermarked. Jeg købte det med livstidsgaranti og fik det byttet
efter tre år helt gratis, men her fem år efter bytningen fik jeg
bare en forklaring om at der slet ikke er noget der hedder
livstidsgaranti.

Meningen er måske at de garanterer at apparatet holder så længe
det selv lever ...

> sålænge jeg anerkender at det ikke er en garantisag!

Det princip er ganske almindeligt. Derved sikrer de sig at du
ikke senere kan henvise til at der *er* livstidsgaranti på fordi
de har byttet én gang.

--
Bertel

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 24-05-06 14:05

> [...]
>
> Det princip er ganske almindeligt. Derved sikrer de sig at du
> ikke senere kan henvise til at der *er* livstidsgaranti på fordi

"Livstid" er udefinerbart. I Danmark er livstid en årrække af en vis længde.
I Rhodesia en anden vis længde.

Men ikke særligt pænt af D-link.
Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : 8270

Dato : 24-05-06 14:12

Carsten Overgaard wrote:
> [...]

Det burde ikke være derfor, da der kun er almindelig garanti på en
DES-1005D.

> "Livstid" er udefinerbart. I Danmark er livstid en årrække af en vis længde.
> I Rhodesia en anden vis længde.

Nej, det er ikke ejerens men produktets levetid der henføres til.
Faktisk garanterer de derved at den kan holdes "i live" evigt

> Men ikke særligt pænt af D-link.

Absolut ikke.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Robert Piil

Dato : 24-05-06 20:41

On Wed, 24 May 2006 15:11:57 +0200, 8270 <""mdm\"@(8270)webspeed.dk">
wrote:

>Nej, det er ikke ejerens men produktets levetid der henføres til.

Hvad så hvis produktet er en pacemaker?

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : 8270

Dato : 24-05-06 21:33

Robert Piil wrote:

> Hvad så hvis produktet er en pacemaker?

Jeg tror ikke de leveres med nogen form for garanti.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Mogens

Dato : 25-05-06 08:41

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad så hvis produktet er en pacemaker?
>
> --

Så kan det vel være lige meget med garantien

Mogens

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 24-05-06 18:29

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse news:44745a6b$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...

> "Livstid" er udefinerbart. I Danmark er livstid en årrække af en vis længde.
> I Rhodesia en anden vis længde.

Hvor har du det fra mere officielt ?

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 29-05-06 12:48

"Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor har du det fra mere officielt ?

http://globalis.gvu.unu.edu/indicator_detail.cfm?IndicatorID=116&Country=ZW

De lever længe og de lever godt!

Fra : Henrik Hartig

Dato : 29-05-06 13:04

Carsten Overgaard skrev:
> "Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> skrev i en meddelelse
> længde.

> http://globalis.gvu.unu.edu/indicator_detail.cfm?IndicatorID=116&Country=ZW
>
> De lever længe
Iflg. din egen graf - levetid:
1990 2000 2005
57.4    39.7    33.7
De er da gået helt vildt ned i levetid....

og de lever godt!
hmmm. Hvad poker vælter de så op i det kolde nord efter, hvor vi er
blege og "kolde"?

/henrik

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 30-05-06 08:49

"Henrik Hartig" <post@henrikhartig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1990 2000 2005
> 57.4 39.7 33.7
> De er da gået helt vildt ned i levetid....

Det er ikke min graf. Undersøgelsen er iøvrigt kommenteret på TV2.

> og de lever godt!
> hmmm. Hvad poker vælter de så op i det kolde nord efter, hvor vi er
> blege og "kolde"?

Udover Mugabe, som ikke er en sjov fætter, men som omverdenen i modsætning
til gamle S. Hussain ikke gider at gøre noget ved, da landet ikke rummer
olie, så slås de også med de problemer, som opstod da der var nogle som
skulle spare på en polio-vaccine for år tilbage, hvilket som bekendt førte
til at AIDS blev introduceret til denne verden som en sygdom, vi mennesker
skal tage alvorligt.

Jeg arbejder p.t. på de ubehagelige illustrationer til en historie, som en
bekendt har skrevet og som kan læses i en ren tekstudgave på adressen:
http://www.asstr.org/files/Authors/JensenDenmark/FightAIDS_asc.txt
(Advarsel: Der er tale om ubehagelig fiktion.)

Fra : Henrik Hartig

Dato : 30-05-06 09:14

> Det er ikke min graf. Undersøgelsen er iøvrigt kommenteret på TV2.

Det var dig som kom med grafen for at underbygge din påstand om at de
mennesker som Mugabe ikke æder lever længere end os andre. Derfor "din
graf" ;)
Grafen viser jo det stik modsatte...

At undersøgelser bliver kommenteret på TV2 er ikke indicie for
nogetsomhelst. TV2 viser os kun den virkelighed de selv ønsker... så.

> [...]
> http://www.asstr.org/files/Authors/JensenDenmark/FightAIDS_asc.txt
> (Advarsel: Der er tale om ubehagelig fiktion.)

nååhh det er grunden til de vælter herop. Et land som er ustruktureret
og som ikke kan udrette noget velstand og demokrati som vi gennem
generationer har formået her i Norden.

Bare mærkeligt du sagde "og de lever godt!". Det var det som jeg ikke
kunne forstå. Nu forstår jeg hvorfor de kommer og kommer....

/henrik

Fra : Henrik Hartig

Dato : 30-05-06 09:17

Henrik Hartig skrev:
> [...]
>>> 1990 2000 2005
> Grafen viser jo det stik modsatte...
Nemlig at de lever KORTERE tid og ikke LÆNGERE tid...

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 30-05-06 09:25

> Nemlig at de lever KORTERE tid og ikke LÆNGERE tid...

Jeg er fuldt ud bekendt med at der ikke har været orden i landet siden
Schmidts tid og når jeg skrev at de levede godt, så var det for at se om
folk kunne se at jeg mente det ironisk.

Fra : Henrik Hartig

Dato : 30-05-06 09:30

Carsten Overgaard skrev:
> [...]
>
> Jeg er fuldt ud bekendt med at der ikke har været orden i landet siden
> Schmidts tid og når jeg skrev at de levede godt, så var det for at se om

ok

Fra : Niels Callesøe

Dato : 27-05-06 11:41

Carsten Overgaard wrote in

> Men ikke særligt pænt af D-link.

Jeg minder lige om at D-Link er kendt for ikke at opføre sig synderligt
pænt, så det burde ikke være nogen overraskelse.

--
Niels Callesøe - dk pfy @work
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

Don't buy D-Link. Thanks!

Fra : claus b. p.

Dato : 30-05-06 00:17

"8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> wrote in message
> [...]
> at give mig en ny DES-1005, sålænge jeg anerkender at det ikke er en
> garantisag! Så nu er min 10 år gamle switch erklæret DOA

Livstidsgaranti = så længe produktet lever!
Altså, når produktet dør, er der ikke længere garanti. Hvor svært kan det
være?

/Claus

Fra : 8270

Dato : 30-05-06 13:43