Min forbindelse dør? 3Com Office Wirelessc~
Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-05-06 08:19

Hej,

Har dk-tv.dk som udbyder og har en 3Com Office Wirelessconnect
11g/cable/DSL Router (3CRWE554G72T) som er sat til i mit system.

Har to computere: Den stationære, der ikke kører trådløs - og en
bærbar, der kører trådløs.

Når jeg vil tage backup på den trådløse - og sende det videre til den
stationære, så dør mit netværk fuldstændig hvis ikke jeg i mit program
(Total Commander) sætter overførselshastigheden meget langt ned.

Begge maskiner mister som sagt forbindelsen og jeg kan IKKE reparere
forbindelsen - maskinerne forsøger uden held at forny IP-adressen -
men det lykkedes ikke.

Eneste løsning for mig er at tage strømmen fra 3Com'en - og sætte den
til igen og vente på maskinerne igen får kontakt med netværket.

Jeg kører med den nyeste Firmware v 2.01.10 fra
http://www.3com.com/products/en_US/result.jsp?selected=all&sort=effdt&sku=3CRWE554G72T&order=desc

Kan nogen hjælpe mig? Det er jo ret langsommeligt kun at overføre med
500 kB/s når man skal flytte 8-9 GB data.

Modellen er: 3Com Office Wirelessconnect 11g/cable/DSL Router
(3CRWE554G72T)

Fra : Johnn Nekman

Dato : 22-05-06 13:52

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:5to272p1agis0j9fh35etmbjfbvlg4shov@4ax.com...
> Jeg kører med den nyeste Firmware v 2.01.10 fra

http://www.3com.com/products/en_US/result.jsp?selected=all&sort=effdt&sku=3CRWE554G72T&order=desc
Jeg ville netop foreslå en firmware opdatering, men da du kører med den
nyeste ... såehh...

> Kan nogen hjælpe mig? Det er jo ret langsommeligt kun at overføre med
> 500 kB/s når man skal flytte 8-9 GB data.
Trådløst er 'langsomt' til filoverflytning. Har du prøvet at se om du får
problemet hvis du kører kablet på begge maskiner?

> Modellen er: 3Com Office Wirelessconnect 11g/cable/DSL Router
> (3CRWE554G72T)
Det tyder meget på at den har et problem ved store datamængder. Hvis du har
mulighed for at prøve med et andet mærke? Og hvis det virker, ville jeg
ringe til 3com support og forelægge dem problemet.

Mvh
Johnn

Fra : Bo Simonsen

Dato : 22-05-06 14:04

On 2006-05-22, Johnn Nekman <johnn@nekman.dk> wrote:

| Det tyder meget på at den har et problem ved store datamængder. Hvis du har
| mulighed for at prøve med et andet mærke? Og hvis det virker, ville jeg
| ringe til 3com support og forelægge dem problemet.

Ville jeg godt nok også gøre, 3com burde være et kvalitetsprodukt,
derfor burde man da ikke se problemer af den størrelsesorden.

--
Bo Simonsen
Stud.Scient

"Computer Science is no more about computers than astronomy is about telescopes."
--- Edsgar Dijkstra

Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-05-06 15:14

On 22 May 2006 13:04:25 GMT, Bo Simonsen <bo@geekworld.dk> wrote:

>Ville jeg godt nok også gøre, 3com burde være et kvalitetsprodukt,
>derfor burde man da ikke se problemer af den størrelsesorden.

Købte jo netop en 3Com fordi det er et godt mærke - omend dyret ikke
er det dyreste apparat.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-05-06 15:13

On Mon, 22 May 2006 14:52:08 +0200, "Johnn Nekman" <johnn@nekman.dk>
wrote:

>http://www.3com.com/products/en_US/result.jsp?selected=all&sort=effdt&sku=3CRWE554G72T&order=desc
>Jeg ville netop foreslå en firmware opdatering, men da du kører med den
>nyeste ... såehh...

Da jeg fik den i november startede jeg med at opdatere den.

Har sat hastigheden ned til 375 kB/s - damn - det er langsomt. Men så
går der ikke så ofte koks i maskinen. Mærkeligt, at den ikke melder om
fejl - den står og blinker lige så lystigt som den plejer at gøre.

>Trådløst er 'langsomt' til filoverflytning. Har du prøvet at se om du får
>problemet hvis du kører kablet på begge maskiner?

Når den kører kablet kan det også ske - men meget sjældnere. Problemet
er jeg har svært ved selv at sætte kabel i - derfor er den trådløse
løsning super for mig (pga. min fysik).

>Det tyder meget på at den har et problem ved store datamængder. Hvis du har
>mulighed for at prøve med et andet mærke? Og hvis det virker, ville jeg
>ringe til 3com support og forelægge dem problemet.

Har læst på 3Com, at modellen har problemer med for mange connections
ved P2P - ikke noget jeg bruger - men msåke der er en sammenhæng????

Må prøve at se om 3Com har dansk support.....

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 23-05-06 23:49

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote in

> Har læst på 3Com, at modellen har problemer med for mange connections
> ved P2P - ikke noget jeg bruger - men msåke der er en sammenhæng????

Prøv (bare for at teste) at slå SPI fra inde i Firewall indstillingerne når
du laver backup og se om det har den ønskede effekt.

Jeg har ikke selv pågældende router men jeg har engang læst/hørt at SPI
implementationen i nogen af de billige 3Com routere kan få dem til at gå
ned når/hvis de skal håndtere mange samtidige UDP connections. Det er så
vidt jeg husker ikke begrænset til én model - og det trigges som regel af
P2P programmer som du også har fundet en reference til.

Jeg har ingen kilde på ovenstående længere og kunne heller ikke finde en på
5 minutters googling, men det er ved at være 1 år til halvandet siden jeg
læste om det så det burde jo være løst i de nye firmwares - men derfor kan
man jo godt lige prøve.

Hvis alt er godt efter du disabler SPI fuldstændig, så kan du jo så begynde
at skrue lidt på parametrene i SPI fanen, hvis du altså gerne vil have det
aktiveret, og forsøge at finde en konfiguration der virker.

/Flemming
--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-05-06 10:02

On 23 May 2006 22:49:22 GMT, "Flemming Joensson (8520)"
<flemming@joensson.invalid> wrote:

>Prøv (bare for at teste) at slå SPI fra inde i Firewall indstillingerne når
>du laver backup og se om det har den ønskede effekt.

Tak for tippet - det må jeg lige prøve - og også at prøva at læse lidt
om SPI.

> [...]
>vidt jeg husker ikke begrænset til én model - og det trigges som regel af
>P2P programmer som du også har fundet en reference til.

Jeg har ikke selv nogen P2P-erfaring, men læste blot at mange
connections kunne fryse hukommelsen inde i routeren - og tænkte, at
det nok var noget ligende der sker for mig.

>Hvis alt er godt efter du disabler SPI fuldstændig, så kan du jo så begynde
>at skrue lidt på parametrene i SPI fanen, hvis du altså gerne vil have det
>aktiveret, og forsøge at finde en konfiguration der virker.

Prøver først lige at at disble det - og dernæst undersøge hvad SPI er
for en størrelse