Længde på netkabel?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 20-05-06 09:28

Jeg skal forbinde en router med en switch.
Hvor kort må jeg lave kablet mellem router og switch?

// Sid

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-05-06 09:49

sls(2770) <sls@FJERNsol.dk> skrev 2006-05-20:
> Jeg skal forbinde en router med en switch.
> Hvor kort må jeg lave kablet mellem router og switch?

Saa kort som det er muligt

Thomas

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 20-05-06 19:34

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse news:slrne6tm01.63k.zensonic@www.zensonic.dk...

> Saa kort som det er muligt

Det er jeg faktisk ikke sikker på er helt rigtigt. Jeg læste et sted ifm.
jeg studerede netop fremstilling at kabler, at de færreste faktisk var
klar over, at man også kunne lave dem for korte.
Jeg kan ikke huske, hvilken længde der blev nævnt, men et sted omk.
40 cm. forekommer mig.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-05-06 10:06

"sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk> wrote:

> Jeg skal forbinde en router med en switch.
>Hvor kort må jeg lave kablet mellem router og switch?

Tja, den maksimale længde for et 'standard' netkabel er 100 m.

Den korteste er derimod ikke specificeret. Her er det nok antallet og
størrelsen af dine tommelfingre der bestemmer

Jeg har købt et større antal 10 cm kabler som jeg bruger i mit
krydsfelt. Den slags koster nærmest ingen penge....

<mlr>

Fra : sls\(2770\)

Dato : 20-05-06 13:14

> [...]
>
> Jeg har købt et større antal 10 cm kabler som jeg bruger i mit
> krydsfelt. Den slags koster nærmest ingen penge....

Takker for svarene.. Kunne bare huske at de gamle coax netkabler helst ikke
skulle være under en meter.

// Sid

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-05-06 16:43

sls(2770) skrev:

> Takker for svarene.. Kunne bare huske at de gamle coax netkabler
> helst ikke skulle være under en meter.

Lad være med at lave så korte kabler, at du får skarpe buk. Det ødelægger
kablet på sigt. Samtidig kan du risikere, at aflastningen i stikkene lider
overlast, hvis der trækkes for hårdt i kablerne, og der ikke er nogle "bløde
buk" til at optage eller fjedre belastningen.

Claus

Fra : Bo Simonsen

Dato : 22-05-06 14:06

On 2006-05-20, sls(2770) <sls@FJERNsol.dk> wrote:

| "Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse

| Takker for svarene.. Kunne bare huske at de gamle coax netkabler helst ikke
| skulle være under en meter.

Det var jo også pga. termineringen, et switchet netværk, vil jeg ikke
karakterisere som et bus-net, da kablet er forbundet punkt til punkt,
og ikke som en bus.

--
Bo Simonsen
Stud.Scient

"Computer Science is no more about computers than astronomy is about telescopes."
--- Edsgar Dijkstra