CCNA ?
Fra : John Hinge

Dato : 20-05-06 09:17

Kan nogen her i gruppen anbefale en god bog til selvstudie af en CCNA ?
Helst en af den slags hvor der faktisk gives gode og fornuftige
informationer om emnerne også selvom der rundt omkring skal gøres
opmærksom på 'the Cisco way'. Og altså ikke bare en "dette skal
læres udenad for at gå igennem som en mis".
Vil det måske være nok at anskaffe den korrekte dyrebog fra O'reilly,
og i såfald hvilken ?
Jeg har besluttet mig til at nu vil jeg sætte mig grundigere ind
i netværks arkitektur og administration og samtidig formalisere
det, altså få mig et fint stykke papir :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-05-06 12:25

John Hinge wrote on 20-05-2006 :
> [...]
> Jeg har besluttet mig til at nu vil jeg sætte mig grundigere ind
> i netværks arkitektur og administration og samtidig formalisere

Hvad med at købe Cisco's lærebøger til CCNA ? De er ganske udemærkede,
de har test med og de er faktisk ikke så dyre som man kunne frygte.

"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin

Fra : John Hinge

Dato : 21-05-06 09:15

On 20 maj 2006 Henrik Stidsen was heard to say:

> Hvad med at købe Cisco's lærebøger til CCNA ? De er ganske
> udemærkede, de har test med og de er faktisk ikke så dyre som man
> kunne frygte.

er det de her ? http://shor.ter.dk/774758993
Og vil de der nævnte bog3+4 også være relevante ?
Det fordi, jeg kan egentlig fint rode med netværk, men det jeg ved
har jeg lært hen af vejen, jeg har gennemgået et kursus om IPtech
via arbejde, men der er jo noget mere i en CCNA.

Fra : Claus Albæk

Dato : 21-05-06 09:39

John Hinge wrote:
> [...]
> har jeg lært hen af vejen, jeg har gennemgået et kursus om IPtech
> via arbejde, men der er jo noget mere i en CCNA.

Jeg vil sige, hvis du får styr på bog 1 + 2 så er du godt på vej, jeg
har selv brugt dem og de er ret gode. jeg vil dog anbefale dig at få fat
i en cisco kasse med de krævede features som du kan lege med.... det gør
livet _meget_ lettere. ebay er din ven.

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-05-06 09:52

Claus Albæk <claude@eugina.dk> skrev 2006-05-21:

> [...]
> har selv brugt dem og de er ret gode. jeg vil dog anbefale dig at få fat
> i en cisco kasse med de krævede features som du kan lege med.... det gør

Hvilken (nogenlunde ny) boks er den midste man kan klare sig med?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 21-05-06 21:01

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse
> Claus Albæk <claude@eugina.dk> skrev 2006-05-21:
>
> Hvilken (nogenlunde ny) boks er den midste man kan klare sig med?

Det behøver ikke være en "nyere" boks. Et par 2500 routere med minimum 12.1
IOS kan gøre det. Dem er der masser af på ebay. De kan endda også findes i
DK til en billige penge.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : John Hinge

Dato : 22-05-06 09:18

On 21 maj 2006 Claus Albæk was heard to say:

> [...]
> at få fat i en cisco kasse med de krævede features som du kan lege
> med.... det gør livet _meget_ lettere. ebay er din ven.

Jeg tror ikke det bliver noget problem med at få adgang til kasser jeg
kan lave hands-on ting på :)
Men så vil jeg glad bestille bøgerne.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-05-06 13:11

John Hinge expressed precisely :
> er det de her ? http://shor.ter.dk/774758993

Jeps

> Og vil de der nævnte bog3+4 også være relevante ?

1+2 er en bog, 3+4 er en bog. Det er fordi der er 4 dele af kurset,
hver bog dækker 2 dele.

De lavede ret markant om på kurset for ~2 år siden så du skal sørge for
at få fat i "third edition" af bøgerne, ellers får du en forældet
udgave.

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx