Hastighed 100 Mbps
Fra : John Jacobsen

Dato : 17-05-06 20:11

Hej
Indtil for nylig havde jeg alm 56k modem men så ville jeg prøve tdc 160/128.
Men det kort eller hvad det nu er i min pc'er viser en hastighed på 100
Mbps.
Så mit spørgsmål er; hvordan kan man få den op på de 160, eller er den
begrænset af kortet?
Hvad skal man gøre, hvis det kan lade sig gøre,at hæve hastigheden?

Fra : Johnn Nekman

Dato : 17-05-06 20:23

On Wed, 17 May 2006 21:11:09 +0200, "John Jacobsen"
<john.jacobsen@paradis.dk> wrote:

> [...]
>begrænset af kortet?
>Hvad skal man gøre, hvis det kan lade sig gøre,at hæve hastigheden?
Din internet forbindelse er 160Kbit/s og netkortet forbinder til dit
modem med 100Mbit/s som er ca. 625 gange hurtigere end din
forbindelse. Så du skal ikke være bekymret for at du ikke får den
hastighed du betaler for. Den eneste måde du kan få det til at gå
hurtigere på er at bede TDC at skrue op og dermed skal du betale nogle
flere $$.
Johnn

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 17-05-06 20:28

> Indtil for nylig havde jeg alm 56k modem men så ville jeg prøve tdc 160/128.

Det lyder som en god ide i disse tider!

> Men det kort eller hvad det nu er i min pc'er viser en hastighed på 100
> Mbps.

Ja dit netkort kan flytte 100Mbit/s svarende til ca. 10MB i sekundet.

> Så mit spørgsmål er; hvordan kan man få den op på de 160, eller er den
> begrænset af kortet?

De 160 er 160kbit/s og er altså ca 600x langsommere end det dit netkort kan
flytte pr. sekund. Så der er ikke noget at være bekymret over.

Thomas

Fra : John Jacobsen

Dato : 17-05-06 20:45

Ok