problem med dns på pc
Fra : joke

Dato : 17-05-06 17:51

Hej

Jeg har en pc der af og til mister forbindelsen til DNS, den kan fint pinge
ipadresser men ikke www adresser når man så køre en deaktiver og aktiver
virker den igen jeg har prøvet at skifte netkort

som sagt nogen gange kan den køre 1 døgn uden problemer andre gange kun 10
min. og så videre.

nogen forslag ?

hilsen

Johnny

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-05-06 18:05

"joke"
<jkp6670jeghaderspamsaafjernnubaredette@hotmail.ogdetnormalecom>
wrote:

>Jeg har en pc der af og til mister forbindelsen til DNS, den kan fint pinge
>ipadresser men ikke www adresser når man så køre en deaktiver og aktiver
>virker den igen jeg har prøvet at skifte netkort

Kan den ikke pinge eller får den ikke resolvet adressen?

Er adressen i ipconfig /displaydns?
Hjælper det at flushe cachen med ipconfig /flushdns?
Hjælper det at restarte DNS klienten?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : joke

Dato : 18-05-06 13:49

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan den ikke pinge eller får den ikke resolvet adressen?
>
> Er adressen i ipconfig /displaydns?
> Hjælper det at flushe cachen med ipconfig /flushdns?

Hvis jeg genstarter dns klienten inde i tjenester ruller det igen

hilsen

Johnny

Fra : Johnn Nekman

Dato : 17-05-06 20:09

On Wed, 17 May 2006 18:51:03 +0200, "joke"
wrote:

>som sagt nogen gange kan den køre 1 døgn uden problemer andre gange kun 10
>min. og så videre.
>
>nogen forslag ?
Prøv at sætte den til faste dns servere. ( din udbyders )
Johnn

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 17-05-06 23:00

Johnn Nekman wrote:
> On Wed, 17 May 2006 18:51:03 +0200, "joke"
> <jkp6670jeghaderspamsaafjernnubaredette@hotmail.ogdetnormalecom>

> Prøv at sætte den til faste dns servere. ( din udbyders )

Jeg har oplevet det i Windows hvor jeg havde jeg angivet 2 DNS servere.
Når den primære døde, forsøgte windows på den sekundære. Men den
sekundære var opsat uden adresser(???), hvorfor den ikke opløste
dnsnavne. Løsningen var at angive en korrekt DNS server for dem begge.

From: Mikkel Bundgaard
Replace "invalid" with "dk" in address
homepage: http://www.notfound.dk/main/index.html?page=usenet