Router til tele2?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 14-05-06 12:02

Hej NG!!!

Kan i anbefale en billig router til en Adsl linje hos Tele 2?
Der skal sidde 2 computere på. Og skal man bare sætte den til efter modemet,
eller kan man få en der erstatter modemet?

Behøves ikke have trådløs.

// Sid

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 14-05-06 12:06

sls(2770) skrev:
> Kan i anbefale en billig router til en Adsl linje hos Tele 2?
> Der skal sidde 2 computere på. Og skal man bare sætte den til efter modemet,
> eller kan man få en der erstatter modemet?

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=136787

eller

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516

Sidstnævnte er dog også trådløs - men du betaler jo ikke ekstra for det

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : CopyCat

Dato : 14-05-06 12:49

> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=136787

Eller spare lidt penge og købe denne her:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=87438 .. som er uden printserver ..

~~Frank .,

Fra : Lars

Dato : 14-05-06 12:56

Jeg har brugt sådan en her hos en makker
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150543
Den er godtnok også med wifi

--
Venlig Hilsen
Lars Funder

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-05-06 12:57

sls(2770) skrev:

> Der skal sidde 2 computere på. Og skal man bare sætte den til efter modemet,

Nej, *før* modemmet.

> eller kan man få en der erstatter modemet?

Kort svar: nej.

--
Bertel

Fra : k&y

Dato : 14-05-06 13:05

> Nej, *før* modemmet.

Laver du gas,eller er jeg bare på herrens mark,min router har da altid
siddet efter modemet?

/Kim

Fra : Mads Bahrt

Dato : 14-05-06 13:11

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nej, *før* modemmet.
Jeg tror det kan være på sin plads at definere "før" og "efter". Når jeg
læser efter modemet forstår jeg det som af modemet er forbundet til
ISP'en og routeren er forbundet til denne, hvilket jo også er den
korrekte måde at forbinde dem på. "Efter" giver i den sammenhæng mening
som f.eks. "deres afstand til ISP'en". Jeg antager du har en anden af
før og efter, hvad er denne bygget på?

MVH

Mads

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-05-06 16:04

Mads Bahrt skrev:

> Jeg tror det kan være på sin plads at definere "før" og "efter".

Ja, det var der hunden lå begravet.

> Når jeg
> læser efter modemet forstår jeg det som af modemet er forbundet til
> ISP'en og routeren er forbundet til denne, hvilket jo også er den
> korrekte måde at forbinde dem på.

Ja, men jeg går ud fra mig selv, og modemmet er længere væk fra
mig (rent datateknisk) end routeren. Derfor sagde jeg "før".

--
Bertel

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 14-05-06 13:18

Bertel Lund Hansen skrev:
> Nej, *før* modemmet.

Den tror jeg lige vi skærer ud i pap...

PC'ere <----> Router <---> ADSL modem <-----> Internet

> Kort svar: nej.

Det kan man sagtens - men du skal være forberedt på lidt manuel
opsætning. Det er nemmere blot at bruge det du har fået af din ISP - så
er de ansvarlige for at det virker.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : k&y

Dato : 14-05-06 13:28

> PC'ere <----> Router <---> ADSL modem <-----> Internet

Ok,det er også sådan min sidder,det virker bare ikke,mister ip adresse efter
ca 1 time,skal så release og renew i routeren,kan ikke finde ud af hvad der
gør det

Ps:det er hos tele2
/Kim

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-05-06 13:36

"k&y" <kimkri@gettwonet.dk> wrote:

>Ok,det er også sådan min sidder,det virker bare ikke,mister ip adresse efter
>ca 1 time,skal så release og renew i routeren,kan ikke finde ud af hvad der
>gør det

Er det routeren eller lokale computere der mister ip-adresse ??

Hvad fortæller routerens log ?

Hvad fortæller IPCONFIG /ALL - og meget gerne både med-og-uden
ip-adresse ?

<mlr>

Fra : k&y

Dato : 14-05-06 13:51

> Er det routeren eller lokale computere der mister ip-adresse ??
>
> Hvad fortæller routerens log ?
>
> Hvad fortæller IPCONFIG /ALL - og meget gerne både med-og-uden
> ip-adresse ?

Det er routeren,og hvis jeg connecter direkte i modemet holder den.vender
lige tilbage med ipconfig.

/Kim

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 14-05-06 13:45

k&y skrev:
> [...]
> ca 1 time,skal så release og renew i routeren,kan ikke finde ud af hvad der

Jeg skiftede oprindeligt væk fra Tele2 lige netop fordi deres DHCP
server altså bare ikke virkede ordentligt - Havde en del skriveri frem
og tilbage med deres tekniske afdeling den gang (som til forskel fra
deres kundeservice og support) er ret meget kompetente.

Men troede faktisk det blev løst den gang...

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : sls\(2770\)

Dato : 15-05-06 17:16

Takker for svarene...