Phillips CPWBS054
Fra : Per Koch Jensen

Dato : 10-05-06 13:34

Hej,

Jeg har en Philips CPWBS054 54 Mps trådløs router, som jeg er glad
for.

Problemet er dog, at den bloker for mange "indtrængere" på mit
system. Dette gælder specielt dem som kommer fra mit internetfirma,
Clearwire.

Er der en metode, hvor på, jeg kan give alle der starter med f.eks.
80.xx.xx.xx lov til at komme igennem?

Per

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 12-05-06 09:27

Per Koch Jensen skrev:
> Problemet er dog, at den bloker for mange "indtrængere" på mit
> system. Dette gælder specielt dem som kommer fra mit internetfirma,
> Clearwire.

Den skulle jo helst blokere alle "indtrængere"...

> Er der en metode, hvor på, jeg kan give alle der starter med f.eks.
> 80.xx.xx.xx lov til at komme igennem?

Hvis det er en NAT router skal du forwarde nogle porte til de services
du ønsker at tilbyde.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Per Koch Jensen

Dato : 16-05-06 11:13

Ja det er en NAT router

Jeg har siddet og kigget på www.portforward.com, men kan ikke finde ud
af, hvordan jeg skal forwarde, og den jeg gerne vil sende er dem som
min udbyder sender (min udbyder er clearwire).

Er der nogle som ved hvilket nummer port det skal være, og hvordan jeg
kan forwarde dem til alle computere?

Per

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 16-05-06 12:50

Med NAT kan du kun lave en 1 til 1 mapping - indadgående.

Dvs. hvis du vil åbne for port 80 skal du udvælge 1 PC på dit lokalnet
som skal kunne kontaktes på denne port.

Kan du ikke berette lidt om nøjagtigt hvad det er du forsøger at åbne -
hvilke programmer er det der skal kommunikere osv ??

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Per Koch Jensen

Dato : 17-05-06 19:37

Mit problem er at mit internet mange gange går ned, dog kun i nogle
få sekunder, da min router lukker for Clearwires DHCP server.

Det er meget irriterende også fordi jeg bruger min internetforbindelse
til IP telefoni.

De porte jeg gerne vil åbne for, er alle der starter med
80.xxx.xxx.xxx.

Håber dette er svar nok, ellers vil jeg gerne prøv at uddybe det lidt
mere.

- Per

Fra : Johnn Nekman

Dato : 17-05-06 20:08

On 17 May 2006 11:36:45 -0700, "Per Koch Jensen"
<perkochjensen@gmail.com> wrote:

>Mit problem er at mit internet mange gange går ned, dog kun i nogle
>få sekunder, da min router lukker for Clearwires DHCP server.
Øh, what? Når din router er tilkoblet clearwire boksen, får den
tildelt en ekstern ip adresse på clearwires net af clearwires dhcp
server. Dine maskiner på indersiden får tildelt lokale ip adresser af
din router. Formentlig i området 192.168.x.x eller 10.x.x.x.

>Det er meget irriterende også fordi jeg bruger min internetforbindelse
>til IP telefoni.
Ok, så langt så godt. Hvilken form for ip telefoni? Skype, Sip eller
noget tredje.

>De porte jeg gerne vil åbne for, er alle der starter med
>80.xxx.xxx.xxx.
Du er vist gået lidt sur i begreberne. Det du beskriver der er ip
adresser og ikke porte.

>Håber dette er svar nok, ellers vil jeg gerne prøv at uddybe det lidt
>mere.
Virker det uden problemer hvis din computer er direkte forbundet med
kabel til clearwire?
Virker det uden problemer hvis den er forbundet til routeren via
kabel?
Hvilken ipadresse får din computer tildelt?
Johnn

Fra : Per Koch Jensen

Dato : 19-05-06 16:54

Undskyld jeg ikke har fået svaret får nu:

> [...]
>server. Dine maskiner på indersiden får tildelt lokale ip adresser af
>din router. Formentlig i området 192.168.x.x eller 10.x.x.x.

Ja, og vi få tildelt en 192.168.x.x

>Ok, så langt så godt. Hvilken form for ip telefoni? Skype, Sip eller
>noget tredje.

Jeg bruger telsome og dermed SIP

>Du er vist gået lidt sur i begreberne. Det du beskriver der er ip
>adresser og ikke porte.

Undskyld hvis jeg forvirre folk, men jeg er stadig lidt nybegynder i
det her netwærk

>Virker det uden problemer hvis din computer er direkte forbundet med
>kabel til clearwire?

Jeg har ikke prøvet, da jeg altid har kørt igennem min router, da vi
er flere på netværket samtidig.

>Virker det uden problemer hvis den er forbundet til routeren via
>kabel?

Ikke hvad jeg kan huske, men det er længe siden, jeg har sat den på.

>Hvilken ipadresse får din computer tildelt?

Vores computer for altid tildelt 192.168.2.xxx

Da jeg har sat min router til at sende mig en mail hvergang at
systemmet er fuldt op, så har jeg en masse "data" hvis det kan hjælpe

- Per