adslforbindelse
Fra : Kajo

Dato : 08-05-06 13:03

Når man opretter forbindelse til internettet, skal man så vælge:

1. Opret forbindelse ved hjælp af bredbåndsforbindelse, der kræver
brugernavn og adgangskode.

eller

2. Opret forbindelse ved hjælp af bredbåndsforbindelse, der altid er
tilgængelig.

Det drejer sig om tele2 freeway 128/128.

--
mvh kajo

Fra : P.L.

Dato : 08-05-06 13:45

On Mon, 8 May 2006 14:03:14 +0200, "Kajo" <Fiffi@worldonline.dk>
wrote:

>2. Opret forbindelse ved hjælp af bredbåndsforbindelse, der altid er
>tilgængelig.

Denne er den rigtige.

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-05-06 13:43

Kajo <Fiffi@worldonline.dk> skrev 2006-05-08:
> Når man opretter forbindelse til internettet, skal man så vælge:

Ingen af delene. Man skal bruge sin LAN forbindelse.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : P.L.

Dato : 08-05-06 14:48

On 08 May 2006 12:42:55 GMT, Martin Schultz
<news2005@adsltips.invalid> wrote:

>Ingen af delene. Man skal bruge sin LAN forbindelse.

Ved nærmere eftertanke, ja, du har ret, han skal bare stikke netkablet
i netkortet, så skulle det genre fungere.

Fra : Kajo

Dato : 08-05-06 17:01

"P.L." skrev i en meddelelse news:suiu52551km2edjar68ncvorvi3ocnf47j@4ax.com

> Ved nærmere eftertanke, ja, du har ret, han skal bare stikke netkablet
> i netkortet, så skulle det genre fungere.

Det er vel så ikke helt rigtigt, man får jo et brugernavn og et password der
skal tastes ind et eller andet sted.

--
mvh kajo

Fra : P.L.

Dato : 08-05-06 18:33

On Mon, 8 May 2006 18:01:18 +0200, "Kajo" <Fiffi@worldonline.dk>
wrote:

>Det er vel så ikke helt rigtigt, man får jo et brugernavn og et password der
>skal tastes ind et eller andet sted.

Nej, har selv freeway, det er plug and surf

Fra : Kajo

Dato : 08-05-06 17:03

"Martin Schultz" skrev i en meddelelse

> Ingen af delene. Man skal bruge sin LAN forbindelse.

- og hvordan får man så lavet en opsætning til det.

--
mvh kajo

Fra : P.L.

Dato : 08-05-06 18:35

On Mon, 8 May 2006 18:02:40 +0200, "Kajo" <Fiffi@worldonline.dk>
wrote:

>"Martin Schultz" skrev i en meddelelse

>- og hvordan får man så lavet en opsætning til det.

Den kommer når du stikker dit lankabel fra modemet i dit netkort

Og der er ingen brugernavn/password der skal bruge i den forbindelse,
det er pr. telefon.nr, så der er fast forbindelse uden at logge ind.

Fra : Kajo

Dato : 08-05-06 19:59

"P.L." <skrev i en meddelelse

> Den kommer når du stikker dit lankabel fra modemet i dit netkort
>
> Og der er ingen brugernavn/password der skal bruge i den forbindelse,
> det er pr. telefon.nr, så der er fast forbindelse uden at logge ind.

Hvis jeg i InternetExplorer går i
Funktioner > Internetndstillinger > Forbindelse > Indstillinger
så står der både Brugernavn og adgangskode, underopkaldsindstillinger.

--
mvh kajo

Fra : P.L.

Dato : 08-05-06 20:11

On Mon, 8 May 2006 20:58:46 +0200, "Kajo" <Fiffi@worldonline.dk>
wrote:

>"P.L." <skrev i en meddelelse

>Hvis jeg i InternetExplorer går i
>Funktioner > Internetndstillinger > Forbindelse > Indstillinger
>så står der både Brugernavn og adgangskode, underopkaldsindstillinger.

Du har heller ikke tele2 adsl, så hvordan det er ved TDC ved jeg ikke,
men du skal kun bruge brugernavn/password til din pop3 post, ikke til
adsl, hvis det er Tele2 vi snakker om.

Fra : P.L.

Dato : 08-05-06 20:20

wrote:

>Hvis jeg i InternetExplorer går i
>Funktioner > Internetndstillinger > Forbindelse > Indstillinger
>så står der både Brugernavn og adgangskode, underopkaldsindstillinger.

forøvrigt kan jeg fortælle dig at den er helt tom ved mig, da det er
en ren lan, altså netkabel fra modem i computer netkort og der er hul
igennem.

Fra : Niklas Petersen

Dato : 08-05-06 21:40

Kajo wrote:
> [...]
>
> 2. Opret forbindelse ved hjælp af bredbåndsforbindelse, der altid er
> tilgængelig.
>
> Det drejer sig om tele2 freeway 128/128.

Ingen af delene.

Start Internet Explorer. Klik på Funktioner > Internetindstillinger >
Forbindelse. Sørg for at der er prik i "Ring aldrig op til en
forbindelse." Klik OK.

Hvis du ikke allerede har sat ethernet kablet fra dit adsl modem i
computeren, så gør det nu. Nu skulle din adsl forbindelse gerne fungere.

Fra : Kajo

Dato : 08-05-06 21:57

"Niklas Petersen" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du ikke allerede har sat ethernet kablet fra dit adsl modem i
> computeren, så gør det nu. Nu skulle din adsl forbindelse gerne fungere.

Takker for svarene, så nu vil jeg prøve mig frem efter jeres anvisninger.

- og nej det er ikke min egen forbindelse der er problemer med, det er en
kammerat der har problemet.

--
mvh kajo