Port forwarding på min Cisco 677 - telnet ~
Fra : Mathias

Dato : 06-05-06 10:49

Hej alle.

Jeg har kigget efter, hvordan man laver port forwarding på min Cisco 677
router - www.portforward.com siger, at jeg skal forbinde telnet på
10.0.0.1. Når jeg prøver på det, får jeg besked om, at 'der ikke kunne
oprettes forbindelse til værten på port 23: Forbindelsen blev ikke
oprettet'.
Jeg kan ikke finde hjælp til dette problem nogen steder på internets; jeg
er fuldstændig sikker på, at min router er en Cisco 677.
Kan det have noget at gøre med min switch, en Zonet ZSRO140CP?

På forhånd tak.
// Mathias.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-05-06 11:57

Mathias <xx@xx.dk> wrote:

> [...]
>10.0.0.1. Når jeg prøver på det, får jeg besked om, at 'der ikke kunne
>oprettes forbindelse til værten på port 23: Forbindelsen blev ikke

Det er ikke sikkert at routeren ligger på adressen 10.0.0.1

Hop ud i en kommandolinie og kør programmet IPCONFIG.EXE - Dette program
fortæller om computerens netværksopsætning.

Kig på 'Standard Gateway' under 'LAN-forbindelse' - Det skulle meget
gerne være adressen på din Cisco 677 router. Prøv at TELNET'te til denne
adresse....

<mlr>

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 09-05-06 18:21

Mathias wrote:

> [...]
> 10.0.0.1. Når jeg prøver på det, får jeg besked om, at 'der ikke kunne
> oprettes forbindelse til værten på port 23: Forbindelsen blev ikke

Hvis det er Cybercity, lægger de ofte telnet på port 23023 i stedet for,
mener jeg at huske.

I øvrigt, som de andre siger, check at det virkelig er den IP din router
sidder på.

Venlig hilsen
Henrik